PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 13. Pozivaju se države članice da se prilikom definiranja obveza javnih usluga te ocjenjivanja ispunjenja pružanja navedenih obveza od strane dotičnih poduzetnika u što većoj mjeri konzultiraju, uzimajući osobito u obzir korisnike dotičnih usluga.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 14. Iznos naknade ne smije premašivati iznos koji je nužan za pokrivanje troškova poduzetnika nastalih uslijed obveze pružanja javnih usluga, uzimajući u obzir relevantne prihode i razumnu dobit od obavljanja tih usluga. Iznos naknade uključuje sve prednosti koje odobri država ili koje poduzetnik stekne iz državnih izvora, neovisno o njihovu obliku. Razumna dobit može uključivati sva ili neka povećanja produktivnosti, koja su dotični poduzetnici postigli tijekom dogovorenog ograničenog razdoblja, a pritom nisu smanjili kakvoću usluga koje im je povjerila država.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 15. U svakom slučaju, naknada se mora stvarno upotrijebiti za obavljanje predmetne usluge od općeg gospodarskog interesa. Naknada za javne usluge koja se dodjeljuje za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, a koja se zapravo koristi za djelovanje na drugim tržištima, nije opravdana i stoga predstavlja neprimjerenu državnu potporu. Ipak, poduzetnik koji prima naknadu za pružanje javne usluge može uživati u razumnoj dobiti.


Stranica 2008-04-39-1332 NN 39/2008

• 16. Troškovi koje je potrebno uzeti u obzir uključuju sve troškove koji su nastali tijekom obavljanja usluge od općeg gospodarskog interesa. Ukoliko su djelatnosti dotičnog poduzetnika ograničene na usluge od općeg gospodarskog interesa, moraju se uzeti u obzir svi troškovi. Ukoliko poduzetnik ujedno obavlja djelatnosti koje se nalaze izvan opsega usluga od općeg gospodarskog interesa, u obzir se uzimaju samo troškovi povezani s uslugom od općeg gospodarskog interesa. Troškovi razvrstani među usluge od općeg gospodarskog interesa mogu pokrivati sve varijabilne troškove nastale tijekom pružanja usluge od općeg gospodarskog interesa, srazmjeran doprinos fiksnim troškovima koji su zajednički uslugama od općeg gospodarskog interesa i drugim djelatnostima i odgovarajući prinos na vlastiti kapital, koji je bio dodijeljen uslugama od općeg gospodarskog interesa 13. Troškovi povezani s ulaganjima, posebno u svezi s infrastrukturom, mogu se uzeti u obzir ukoliko su potrebni za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa. Troškovi povezani s djelatnostima izvan opsega usluga od općeg gospodarskog interesa moraju pokrivati sve promjenjive troškove, odgovarajući doprinos zajedničkim fiksnim troškovima te primjeren prinos na kapital. Ti se troškovi ni pod kojim uvjetima ne mogu pripisati usluzi od općeg gospodarskog interesa. Obračun troškova mora se vršiti prema prethodno utvrđenim kriterijima i na temelju općeprihvaćenih načela troškovnog računovodstva koji se moraju dati na znanje Komisiji u kontekstu prijavljivanja prema članku 88. stavku 3. Ugovora o EZ-u.


Internet NN 39/2008
• 17. Prihod koji je potrebno uzeti u obzir uključuje barem čitav prihod ostvaren na temelju obavljanja usluga od općeg gospodarskog interesa. Ukoliko dotični poduzetnik posjeduje posebna ili isključiva prava povezana s uslugom od općeg gospodarskog interesa koja ostvaruje dobit koja premašuje razuman iznos dobiti, ili ima koristi od drugih državnih povlastica, isti se moraju uzeti u obzir, bez obzira na njihovu klasifikaciju u smislu članka 87. Ugovora o EZ-u i uključuju se u njegov prihod. Država članica može odlučiti da se dobit koja se ostvaruje iz drugih djelatnosti izvan opsega usluge od općeg gospodarskog interesa upotrijebi bilo u cijelosti, bilo djelomično za financiranje usluge od općeg gospodarskog interesa.

Internet stranice NN 39/2008
• 18. Razumna dobit treba se shvatiti kao stopa prinosa na vlastiti kapital koja uzima u obzir rizik ili odsutnost rizika koji nastaje za poduzetnika temeljem posredovanja države članice, osobito ukoliko ova potonja dodijeli isključiva ili posebna prava. Ta stopa obično ne smije prelaziti prosječnu stopu za taj sektor iz prethodnih godina. U sektorima u kojima nema poduzetnika usporedivih s poduzetnikom kojemu je dodijeljeno obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, usporedba se može napraviti s poduzetnicima u drugim državama članicama, ili, ukoliko je potrebno, u drugim sektorima, pod uvjetom da se uzmu u obzir posebne značajke svakog sektora. U određivanju razumnog iznosa dobiti, države članice mogu uvesti poticajne kriterije koji se odnose, između ostalog, na kakvoću pružene usluge i povećanje proizvodne učinkovitosti.

Internet stranice NN 39/2008 • 19. Ukoliko poduzetnik obavlja djelatnosti koje su i unutar i izvan opsega usluga od općeg gospodarskog interesa, na internim računima odvojeno se prikazuju troškovi i prihodi povezani s uslugom od općeg gospodarskog interesa i oni drugih usluga, kao i parametri za razvrstavanje troškova i prihoda. Ukoliko je poduzetnik ovlašten za obavljanje nekoliko usluga od općeg gospodarskog interesa, bilo iz razloga što se radi o različitim vlastima koje povjeravaju pružanje usluge od općeg gospodarskog interesa ili o različitoj naravi usluge od općeg gospodarskog interesa, potrebno je voditi računa da interni računi poduzeća budu takvi da mogu osigurati da ne dođe do prekomjerne naknade na razini svake usluge od općeg gospodarskog interesa. Ta načela ne dovode u pitanje odredbe Direktive 80/723/EEZ u slučajevima gdje se ona primjenjuje.
Internet stranice NN 39/2008 • 20. Države članice redovito provode nadzor ili skrbe o provođenju takvog nadzora, kako bi se pobrinule da ne dođe do prekomjerne naknade. Budući da prekomjerna naknada nije potrebna za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, ona predstavlja neprimjerenu državnu potporu koju je potrebno vratiti državi, a za ubuduće potrebno je ažurirati parametre za obračun naknade.
Internet stranice NN 39/2008 • 21. Ukoliko iznos prekomjerne naknade ne premašuje 10 % od iznosa godišnje naknade, takvi bi se prekomjerni iznosi trebali moći prenijeti u sljedeću godinu. Troškovi nekih usluga od općeg gospodarskog interesa mogu svake godine biti znatno drukčiji, posebice u pogledu određenih ulaganja. U takvim se slučajevima, iznimno, prekomjerna naknada koja premašuje 10 % u pojedinim godinama može pokazati potrebnom za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa. Posebnu situaciju za koje bi prekomjerna naknada koja premašuje 10 % mogla biti opravdana potrebno je objasniti u obavijesti Komisiji. Ipak, takva se situacija mora pregledati u vremenskim razmacima koji se utvrđuju na temelju situacije u svakom sektoru a koji, u svakom slučaju, ne bi trebali biti duži od četiri godine. Sve prekomjerne naknade koje se otkriju na kraju tog razdoblja moraju se vratiti.
Internet stranice NN 39/2008 • 22. Sve se prekomjerne naknade mogu koristiti za financiranje neke druge usluge od općeg gospodarskog interesa koju obavlja isti poduzetnik, no takav prijenos mora biti prikazan u poslovnim knjigama poduzetnika i proveden u skladu s pravilima i načelima utvrđenim u ovom okviru, posebice u pogledu prethodnog prijavljivanja. Države članice moraju osigurati odgovarajući nadzor nad takvim prijenosima. Primjenjuju se pravila o transparentnosti iz Direktive 80/723/EEZ.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2008 • 23. Iznos prekomjerne naknade ne može ostati na raspolaganju poduzetniku iz razloga što bi pripadao kategoriji potpore u skladu s Ugovorom o EZ-u (primjerice, potpora u području zaštite okoliša, državna potpora za zapošljavanje i potpora koja se dodjeljuje malim i srednjim poduzetnicima). Ukoliko država članica želi dodijeliti takvu potporu, ona mora poštivati postupak prethodnog prijavljivanja iz članka 88. stavka 3. Ugovora o EZ-u. Potpora se može isplatiti samo nakon odobrenja Komisije. Ukoliko je takva potpora u skladu s uredbom o skupnom izuzeću, moraju biti ispunjeni uvjeti iz te uredbe.
Informacije NN 39/2008 • 24. Prema članku 7. stavku 4. Uredbe Vijeća (EZ-a) br. 659/1999 od 22. ožujka 1999. kojom se utvrđuju detaljna pravila za primjenu članka 93. Ugovora o EZ-u 14, Komisija može pozitivnoj odluci priložiti uvjete prema kojima se potpora može smatrati sukladnom sa zajedničkim tržištem te utvrditi obveze kojima će se omogućiti nadzor nad ispunjavanjem odluke. U području usluga od općeg gospodarskog interesa, uvjeti i obveze mogu biti potrebni, naročito kako bi se osiguralo da potpora dodijeljena određenim poduzetnicima u stvarnosti ne dovede do prekomjerne naknade. U tom bi kontekstu moglo doći do potrebe za povremenim izvješćima ili drugim obvezama s obzirom na poseban položaj svake usluge od općeg gospodarskog interesa.
Poslovne stranice NN 39/2008 • 25. Ovaj će se okvir primjenjivati u razdoblju od šest godina od dana njegove objave u Službenom listu Europske unije. Nakon savjetovanja s državama članicama, Komisija može izmijeniti i dopuniti okvir prije njegova isteka zbog važnih razloga povezanih s razvojem zajedničkog tržišta. Četiri godine nakon dana objave ovog okvira, Komisija će poduzeti ocjenu učinka na temelju stvarnih informacija i rezultata opsežnih savjetovanja vođenih s Komisijom, posebno na temelju podataka koje su dostavile države članice. Rezultati ocjene učinka bit će dostupni Europskom parlamentu, Odboru regija i Gospodarskom i socijalnom odboru te državama članicama.
Pregledi NN 39/2008 • 26. Komisija će primjenjivati odredbe iz ovog okvira na sve projekte potpore koji joj budu prijavljeni i donosit će odluke o tim projektima nakon objavljivanja okvira u Službenom listu, čak i ako joj ti projekti budu prijavljeni prije takve objave. U slučaju neprijavljene potpore, Komisija će primijeniti:
Besplatno NN 39/2008 • (a) odredbe ovog okvira, ukoliko je potpora dodijeljena nakon objave okvira u Službenom listu;
Glasnik NN 39/2008 • (b) u svim drugim slučajevima, odredbe na snazi u vrijeme dodjeljivanja potpore.
Propis NN 39/2008 • 27. Kao odgovarajuće mjere u skladu s člankom 88. stavkom 1. Ugovora o EZ-u, Komisija predlaže da države članice svoje postojeće programe u svezi s naknadama za javne usluge usklade s ovim okvirom u roku od 18 mjeseci nakon njegove objave u Službenom listu. Države članice moraju u roku od mjesec dana nakon objave okvira u Službenom listu potvrditi Komisiji da se slažu s predloženim odgovarajućim mjerama. U slučaju da takav odgovor izostane, Komisija će smatrati da se dotična država članica ne slaže.
Propis NN 39/2008 • ALTMARK TRANS GMBH I REGIONALNA VLADA MAGDEBURG (REGIERUNGSPRÄSIDIUM MAGDEBURG) PROTIV NAHVERKEHRSGESELLSCHAFT ALTMARK GMBH
Propis NN 39/2008 • (Zahtjev Saveznog upravnog suda (Njemačka) radi prethodne odluke)
Propis NN 39/2008 • »(Uredba (EEZ-a) br. 1191/69 – Obavljanje usluga gradskog, prigradskog i regionalnog prijevoza prema voznom redu – javne subvencije – pojam državne potpore – naknada za obvezu pružanja javnih usluga)«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 121/04, Broj 140/05, Broj 106/01, Broj 38/09, Broj 34/05, Broj 49/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled