PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-02-13-365 NN 13/2008

• 2.1.4. Članak 87. stavak 1. obuhvaća potporu koju dodjeljuje država članica ili koja se daje putem državnih sredstava. Na taj način, jednako kao i kod ostalih oblika mogućih potpora, jamstva koja izdaje država izravno, odnosno središnja državna, regionalna ili lokalna uprava, kao i jamstva koja izdaju društva u kojima državna tijela imaju prevladavajući utjecaj, mogu predstavljati državnu potporu.


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• 2.2.1. Čak i ako je obično korisnik potpore zajmoprimac, nije isključeno i da u određenim okolnostima i vjerovnik može imati korist od potpore. U tom slučaju, Komisija će zasigurno postupiti sukladno ovim pravilima.


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• 2.2.2. Posebice, na primjer, ukoliko se državno jamstvo izdaje ex post s obzirom na kredit ili drugu već preuzetu financijsku obvezu, a da uvjeti tog kredita ili financijske obveze nisu usklađeni, ili ukoliko se jedan kredit s jamstvom koristi za otplatu istoj kreditnoj instituciji drugog kredita koji nema jamstvo, u tom slučaju to isto može biti potpora zajmodavcu, ukoliko je osiguranje kredita povećano. Takva potpora može koristiti zajmodavcu i narušiti tržišno natjecanje, te je u pravilu obuhvaćena člankom 87. stavkom 1., ukoliko postoji utjecaj na trgovinu između država članica.


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• 3.1. U slučaju pojedinačnog državnog jamstva, element potpore mora biti procijenjen s obzirom na pojedinosti jamstva i kredita (ili druge financijske obveze). Relevantni čimbenici posebno uključuju trajanje i iznos jamstva i kredita, rizik neizvršenja obveze od strane dužnika, naknadu koju je zajmoprimac platio za jamstvo, karakter bilo kojeg ponuđenog instrumenta osiguranja, način i vrijeme kada bi državno jamstvo moglo biti aktivirano u svrhu plaćanja duga, te sredstva (npr. proglašenje stečaja) koja država može koristiti za povrat novca kojeg je zajmoprimac dugovao kada je jamstvo aktivirano.


Internet NN 13/2008
• 3.2. Novčana protuvrijednost potpore u obliku državnog jamstva u određenoj godini može se računati:

Internet stranice NN 13/2008
• – na isti način kao i protuvrijednost potpore u obliku beskamatnog kredita, gdje subvencija kamata predstavlja razliku između tržišne kamatne stope i stope postignute zahvaljujući državnom jamstvu, nakon što se odbiju sve plaćene premije, ili

Internet stranice NN 13/2008 • – kao razlika između (a) neotplaćenog iznosa za koji se jamči, pomnoženog s faktorom rizika (vjerojatnost neizvršenja obveze) i (b) svake plaćene premije, odnosno (zajamčeni iznos x rizik) – premija, ili
Internet stranice NN 13/2008 • – pomoću bilo koje druge objektivno utemeljene i općeprihvaćene metode.
Internet stranice NN 13/2008 • Uobičajeni način izračuna za pojedinačna jamstva bi trebala u načelu predstavljati prva metoda izračuna, dok bi za programe državnih jamstava vrijedila druga metoda.
Internet stranice NN 13/2008 • Faktor rizika bi se trebao temeljiti na dosadašnjim iskustvima neizvršavanja obveza prema kreditima odobrenim pod sličnim okolnostima (sektor, veličina poduzeća, razina opće gospodarske aktivnosti).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 13/2008 • Godišnje protuvrijednosti potpora treba diskontirati na njihovu sadašnju vrijednost primjenom referentne stope, zatim ih treba zbrojiti da bi se dobila ukupna protuvrijednost dane potpore.
Informacije NN 13/2008 • Ukoliko, u vrijeme kada se odobrava kredit, postoji velika vjerojatnost da zajmoprimac neće izvršiti svoju obvezu, npr. jer se nalazi u financijskim poteškoćama, vrijednost jamstva može biti jednaka iznosu efektivno pokrivenim tim jamstvom.
Poslovne stranice NN 13/2008 • 3.3. Ukoliko je financijska obveza u potpunosti pokrivena državnim jamstvom, zajmodavac je manje motiviran da pravilno procijeni, osigura i minimizira rizik koji proizlazi iz kreditiranja, te posebice da ispravno procijeni kreditnu sposobnost zajmoprimca. Takvu procjenu rizika isto tako ne mora uvijek izvršiti jamac, uslijed nedostatka načina da to učini. Nedostatak motivacije za minimiziranje rizika nevraćanja kredita može potaknuti zajmodavce da ugovore kredite s većim komercijalnim rizikom od uobičajenog te se na taj način može povećati iznos visoko-rizičnih jamstava u državnom portfelju.
Pregledi NN 13/2008 • 3.4. Komisija smatra da barem 20% iznosa nepokrivenog državnim jamstvom može poslužiti kao odgovarajuće ograničenje koje bi potaknulo zajmodavce da pravilno procjenjuju kreditnu sposobnost zajmoprimca(5), da pravilno osiguraju svoje kredite, te da minimiziraju rizik povezan s transakcijom (6). Komisija će stoga, u pravilu, kritički preispitati sva jamstva koja u cijelosti (ili gotovo u cijelosti) pokrivaju financijsku transakciju.
Besplatno NN 13/2008 • 3.5. U slučaju programa državnih jamstava, posebne karakteristike pojedinačnih slučajeva ne moraju biti poznate u vrijeme ocjene programa. U takvim okolnostima, element potpore potrebno je procijeniti s obzirom na odredbe programa koje se, između ostalog, odnose na maksimalan iznos i trajanje kredita, kategoriju poduzeća, te vrstu raspoloživog projekta, instrument osiguranja koji se traži od zajmoprimca, premiju i kamatne stope koje oni plaćaju.
Glasnik NN 13/2008 • 4.1. Pojedinačno jamstvo ili program jamstava izdan od strane države nisu obuhvaćeni člankom 87. stavkom 1. kada ne postoji potpora koja daje prednost određenim trgovačkim društvima ili proizvodnji određenih dobara. U tim slučajevima, prijava države članice nije potrebna. Isto tako, jamstvo ne predstavlja državnu potporu prema članku 87. stavku 1. kada ta mjera ne utječe na trgovinu između država članica.
Propis NN 13/2008 • 4.2. Komisija smatra da zadovoljenje svih sljedećih uvjeta osigurava da pojedinačno državno jamstvo ne predstavlja državnu potporu prema članku 87. stavku 1:
Propis NN 13/2008 • (b) zajmoprimac bi u osnovi bio u mogućnosti dobiti kredit po tržišnim uvjetima na financijskim tržištima bez bilo kakve intervencije države,
Propis NN 13/2008 • (c) jamstvo je povezano s posebnom financijskom transakcijom, jamstvo je za fiksni maksimalni iznos, ne pokriva više od 80% neotplaćenog kredita ili druge financijske obveze (osim za obveznice i slične instrumente) i nije otvoreno;
Propis NN 13/2008 • (d) tržišna naknada jamstva je plaćena (koja odražava, između ostalog, iznos i trajanje jamstva, instrument osiguranja kojeg je ponudio zajmoprimac, financijski položaj zajmoprimca, sektor poslovanja i izglede, stopu neispunjenja obveze, te ostale ekonomske uvjete).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 13/00, Broj 88/02, Broj 112/04, Broj 65/00, Broj 146/05, Broj 116/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled