PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 31/2006 • 2. Podnositelj smatra da su mu osporenim aktima povrijeđena ustavna prava zajamčena člankom 14. stavkom 2. i člankom 54. stavcima 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske. Ponavljajući navode isticane tijekom postupaka koji su prethodili ustavnosudskom, podnositelj u bitnome navodi da činjenično stanje nije pravilno i potpuno utvrđeno i da nisu pravilno primijenjene odredbe Zakona o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 27/01.) i Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 94/01., 122/02., 17/04. i 48/04.), te Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike (»Narodne novine«, broj 3/02.).
NN 31/2006 • Ističe da mu nije omogućen uvid u njegov predmet i »novu organizaciju« te da je netočno utvrđenje kako je imao prekid radnog staža u državnoj upravi. Smatra da je kao sudionik Domovinskog rata, sukladno članku 38. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, imao prednost pri raspoređivanju u novoformiranom Uredu a da službenici koji su raspoređeni nemaju odgovarajuću stručnu spremu. Navodi pritom i »stvarne« razloge njegovog stavljanja na raspolaganje i otkaza.
NN 31/2006 • 3. Ustavni sud, u postupku u povodu ustavne tužbe podnijete na temelju članka 62. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do nedopuštenog posizanja u Ustavom zaštićena ljudska prava i temeljne slobode. Pritom se Ustavni sud, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi i nadležna tijela pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 31/2006 • 4. Iz obrazloženja presude Upravnog suda razvidno je da od dana stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 59/01.) županijski uredi više nisu tijela državne uprave, već se za obavljanje poslova državne uprave u više upravnih područja na području jedinice područne (regionalne) uprave ustrojava ured državne uprave. Uredbom o unutarnjem ustrojstvu Ureda državne uprave u županijama (»Narodne novine«, broj 21/02.) Vlada je odredila okvirni broj državnih službenika i namještenika u uredu državne uprave, koji u Zadarskoj županiji iznosi 214 izvršitelja.
NN 31/2006 • Slijedom navedenog, uslijedio je preustroj državne uprave u Zadarskoj županiji s posljedicom ukidanja pojedinih radnih mjesta te je donesen novi Pravilnik o unutarnjem redu Ureda državne uprave u Zadarskoj županiji sukladno kojem je predstojnik Ureda donio rješenja o rasporedu državnih službenika i namještenika na slobodna radna mjesta za koja ispunjavaju propisane uvjete prema novom ustroju. Budući da u novom ustroju nije nađena mogućnost rasporeda podnositelja na drugo radno mjesto u okviru njegove stručne spreme u tom ili drugom državnom tijelu najkasnije u roku tri mjeseca od dana ukidanja radnih mjesta, Upravni sud je rješenje o stavljanju podnositelja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske ocijenio sukladnim odredbama članka 103. Zakona o državnim službenicima i namještenicima.
NN 31/2006 • Upravni sud je nadalje utvrdio da su dužina trajanja otkaznog roka i visina otpremnine određeni računajući neprekidni staž podnositelja u državnim tijelima Republike Hrvatske. U konkretnom slučaju iz radne knjižice podnositelja proizlazi prekid rada od 16. veljače 1992. do 12. svibnja 1992. godine. Sudjelovanje podnositelja u Domovinskom ratu, prema ocjeni Upravnog suda, računa se podnositelju kao poseban staž (samo kao staž osiguranja a ne i radni staž) te nije od utjecaja na dužinu trajanja otkaznog roka i visinu otpremnine.
NN 31/2006 • 5. Članak 103. Zakona o državnim službenicima i namještenicima propisuje:
NN 31/2006 • (4) U slučaju ukidanja pojedinih radnih mjesta u državnom tijelu, službenici će se rasporediti na druga radna mjesta u okviru svoje stručne spreme, u tom ili drugom državnom tijelu najkasnije u roku tri mjeseca od dana ukidanja radnih mjesta, a do rasporeda na novo radno mjesto ostvaruju pravo na plaću i ostala prava iz službe prema rješenjima koja su imali prije ukidanja radnih mjesta.
NN 31/2006 • (5) Službenici koji ne budu raspoređeni u roku iz stavka 4. ovoga članka iz razloga što nema slobodnih radnih mjesta, stavljaju se na raspolaganje Vladi rješenjem čelnika tijela. (...)
NN 31/2006 • Člankom 104. Zakona o državnim službenicima i namještenicima propisano je:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 31/2006 • (1) Službenici koji ne budu raspoređeni u rokovima iz članka 103. ovoga Zakona stavljaju se na raspolaganje Vladi uz otkazni rok i otpremninu prema općim propisima o radu.
NN 31/2006 • (2) Za određivanje dužine trajanja otkaznog roka i visine otpremnine računa se neprekidni radni staž u državnim tijelima Republike Hrvatske.
NN 31/2006 • 6. Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Ustavni sud je utvrdio da osporenom presudom Upravnog suda podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom.
NN 31/2006 • Pravna stajališta navedena u osporenoj presudi Upravnog suda zasnivaju se na pravilnoj primjeni mjerodavnog materijalnog prava i na ustavnopravno prihvatljivom tumačenju tog prava. Ustavni sud utvrđuje da je Upravni sud, polazeći od činjeničnog stanja utvrđenog u upravnom postupku, obrazložio svoja stajališta iznesena u osporenoj presudi, za koja je nedvojbeno da nisu posljedica proizvoljnog tumačenja i samovoljne primjene mjerodavnog materijalnog prava.
NN 31/2006 • Ustavni sud iz navedenih razloga nije prihvatio navode podnositelja da mu u konkretnom slučaju nije osigurana jednakost pred zakonom, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 31/2006 • 7. Sadržaj ustavnog prava na rad i slobodu rada zajamčenog člankom 54. stavkom 1. Ustava, između ostalog jest i pružanje zaštite zakonom utvrđenih prava građana, koja iz njihovog rada proizlaze, uključujući i zaštitu u svezi s prestankom radnog odnosa. Ostvarivanje ovih prava, odnosno način i postupak za njihovu primjenu pod jednakim uvjetima za sve, propisan je zakonom.
NN 31/2006 • Imajući u vidu činjenice utvrđene u postupku koji je prethodio ustavnosudskom, primijenjeno materijalno pravo te provedeni postupak, Ustavni sud utvrđuje da podnositelju, aktima kojima je kao neraspoređeni službenik stavljen na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, nije povrijeđeno ustavno pravo na rad i slobodu rada.
NN 31/2006 • Navođenje imena drugih službenika koji su prema njegovim tvrdnjama postavljeni na radna mjesta koja ne odgovaraju njihovoj stručnoj spremi ne može biti razlogom zbog kojega bi Ustavni sud u konkretnom slučaju utvrdio povredu ustavnog prava podnositelja na dostupnost svakome radnog mjesta pod jednakim uvjetima, zajamčeno člankom 54. stavkom 2. Ustava.
NN 31/2006 • 8. Ustavni sud ocjenjuje neosnovanim navod podnositelja da mu nije omogućen uvid u njegov osobni očevidnik i Pravilnik o unutarnjem redu.
NN 31/2006 • Iz dopisa predstojnika Ureda državne uprave u Zadarskoj županiji od 10. listopada 2003. razvidno je da su »svi dijelovi« podnositeljevog »predmeta« njemu dostavljeni, dok mu je na zatraženi uvid i eventualni preslik Pravilnika o unutarnjem redu odgovoreno da ih može izvršiti svaki radni dan u radno vrijeme Ureda, kod pomoćnika predstojnika.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 101/09, Broj 69/09,
Broj 91/96, Broj 59/90,
Broj 52/91, Broj 136/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE