PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2007 • 2. Predlagateljica smatra da osporene odredbe ZAP-a nisu suglasne s odredbama članaka 3., 49. stavaka 1., 2. i 3. i 50. Ustava Republike Hrvatske te stoga predlaže »poništenje ili ukidanje« ZAP-au cijelosti. Također, predlaže donošenje rješenja o obustavljanju od izvršenja pojedinačnih akata ili radnji, koje se poduzimaju na temelju ZAP-a, do donošenja konačne odluke povodom prijedloga.
NN 2/2007 • Predlagateljica navodi da se raščlambom odredbi ZAP-a može utvrditi da je bit zakona zaštita autorskih prava, odnosno prava autora na njihovim djelima iz književnog, znanstvenog i umjetničkog područja te zaštita srodnih prava umjetnika izvođača, prava proizvođača fonograma, prava filmskih producenata, prava organizacija za radiodifuziju, prava nakladnika i prava proizvođača baza podataka.
NN 2/2007 • Navodi da se ta zaštita prije svega očituje u određivanju naknade za korištenje predmeta zaštite autorskih i srodnih prava, koju zaštitu provodi udruga nositelja prava (u daljnjem tekstu: udruga), koja se sastoji od Hrvatskog društva skladatelja, Hrvatske udruge za zaštitu izvođačkih prava, Udruge za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava i Društva hrvatskih filmskih redatelja.
NN 2/2007 • Usvojenim modelom zaštite autorskih prava omogućava se navedenoj udruzi samostalno donošenje cjenika naknade za reproduciranje autorskih djela za privatno ili drugo vlastito korištenje, kojim se samostalno određuje pojedinačna naknada. Također se udruzi omogućuje naplata visoke naknade bez ikakvog pravnog instrumenta nadzora.
NN 2/2007 • Posebno ističe da postojeće uređenje omogućuje udruzi da visoke naknade naplaćuje svim uvoznicima uređaja za tonsko i vizualno snimanje, uređaja za fotokopiranje, praznih nosača zvuka, slike ili teksta, pod pretpostavkom da će se isti koristiti za reproduciranje autorskog djela bez autorskog znanja. Smatra da je na taj način došlo do povrede navedenih ustavnih odredbi.
NN 2/2007 • Navodi da zakonodavac, uredivši na opisani način donošenje cjenika i naplatu naknade za uvoz praznih uređaja za tonsko i vizualno snimanje i sl., sam pretpostavlja da će se navedeni uređaji koristiti za zlouporabu nečijih autorskih prava.
NN 2/2007 • Također, napominje da nad navedenom udrugom nema nikakvog nadzornog mehanizma s efikasnom pravnom zaštitom od zloupotrebe prava, kojima udruge raspolažu, osim Vijeća stručnjaka.
NN 2/2007 • Napominje da su odredbe ZAP-a »po svom ustavnopravnom sadržaju usmjerene na rušenje određene grane hrvatskog gospodarstva, a samim time i na povređivanje vlasništva te da ZAP s gledišta njegovog sadržaja, odnosno dijela sadržaja ima za cilj potaknuti »šverc« i sivu ekonomiju.«
NN 2/2007 • Iako predlagateljica osporava ZAP u cijelosti, iz sadržaja prijedloga razvidno je da su osporene samo odredbe članaka 32., 82. i 162. ZAP-a te je Ustavni sud ovim rješenjem ocijenio suglasnost s Ustavom samo tih zakonskih odredbi.
NN 2/2007 • 3. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatraženo je i dobiveno očitovanje Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo, a kao zainteresirana osoba očitovanje je dostavilo i Hrvatsko društvo skladatelja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 2/2007 • 4. Pri ocjeni suglasnosti s Ustavom ZAP-a, Ustavni sud polazi od odredbi članka 68. stavaka 1. do 4. Ustava Republike Hrvatske, koje glase:
NN 2/2007 • Jamči se sloboda znanstvenoga, kulturnog i umjetničkog stvaralaštva.
NN 2/2007 • Država potiče i pomaže razvitak znanosti, kulture i umjetnosti.
NN 2/2007 • Država štiti znanstvena, kulturna i umjetnička dobra kao duhovne narodne vrednote.
NN 2/2007 • Jamči se zaštita moralnih i materijalnih prava koja proistječu iz znanstvenoga, kulturnog, umjetničkog, intelektualnog i drugog stvaralaštva.
NN 2/2007 • 5. O ustavnosti članaka 159. stavaka 2. i 3., 160. stavka 4., 174. stavka 2., 183. i 187. ZAP-a te o kolektivnoj zaštiti autorskih prava, Ustavni sud je zauzeo stajalište u rješenju broj: U-I-3044/2004 od 5. svibnja 2005. (»Narodne novine«, broj 65/05.).
NN 2/2007 • 6. Republika Hrvatska članica je, između ostalog, i Bernske konvencije za zaštitu književnih i umjetničkih djela (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 12/93., 3/99. i 11/99.), koja u članku 9. uređuje isključivo pravo autora da daje (i uskraćuje) odobrenje za reprodukciju svojih djela. Tom odredbom Konvencije predviđena je mogućnost da pojedina nacionalna zakonodavstva dopuste reproduciranje u nekim posebnim slučajevima i bez autorova odobrenja, uz uvjet da to reproduciranje ne ide na štetu redovitog korištenja djela i ne nanosi neopravdanu štetu zakonitim interesima autora.
NN 2/2007 • Nadalje, člankom 71. stavkom 2. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01.), propisano je:
NN 2/2007 • Hrvatska će poduzeti nužne mjere kako bi najkasnije tri godine od stupanja na snagu ovoga Sporazuma zajamčila razinu zaštite intelektualnoga, industrijskoga i trgovačkog vlasništva koja je slična zaštiti koja postoji u Zajednici, uključujući učinkovita sredstva za provedbu tih prava.
NN 2/2007 • Postupajući sukladno preuzetim obvezama, zakonodavac je u ZAP implementirao sedam direktiva Europskog parlamenta, od kojih Direktiva o harmonizaciji određenih aspekata autorskog prava i srodnih prava u informatičkom društvu od 22. svibnja 2001. (Directive 2001/29/EC od the European Parliament and the Council od 22 May 2001 on the harmonisation of certain aspects of copyright and related rights in information society) predstavlja temelj za ograničenje isključivog prava reproduciranja za privatno i drugo vlastito korištenje. Odredbom članka 5. stavka 2. te Direktive uređena je mogućnost države članice da svojim zakonodavstvom propiše sadržajno ograničenje isključivog prava reproduciranja, u odnosu na reprodukcije na bilo koji medij, koje fizička osoba učini za privatnu upotrebu i u svrhu koja nije direktno ni indirektno komercijalna, pod uvjetom da odnosni nositelj autorskog i/ili srodnog prava dobije pravičnu naknadu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 143/08, Broj 6/03,
Broj 15/95, Broj 97/08,
Broj 1/01, Broj 45/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE