PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-06-72-1734 NN 72/2006

• 2. U opsežnoj ustavnoj tužbi podnositelj osporava presudu Upravnog suda Republike Hrvatske »zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, zbog bitnih povreda pravila postupka i pogrešne primjene materijalnog prava«, ali i »primjenu Pravilnika o unutarnjem redu kao i njegove izmjene i dopune od 3. svibnja 2001.g. na koji se državno tijelo poziva u obrazloženju osporenog rješenja, jer mu kao građaninu Republike Hrvatske nikada do danas nije obrazloženo iz kojih razloga je upravo on neraspoređen, a na njegovo radno mjesto su došle druge osobe«.


Stranica 2006-06-72-1734 NN 72/2006

• Podnositelj nadalje ističe da su »sva rješenja jednaka, odnosno imaju isto obrazloženje, što znači da upravno tijelo nije poštivalo nikakve kriterije koji su bili prethodno utvrđeni. Očito je da su ‘kriteriji’ bili isključivo subjektivni i proizvoljni«, zaključujući da je »do izražaja došla isključivo samovolja pojedinaca koji tužitelju nisu valjano obrazložili i dostavili na uvid objektivne razloge za njegovo neraspoređivanje (...), jer kako objasniti da su na tužiteljevom radnom mjestu raspoređeni ljudi s lošijim rezultatima rada i ocjenama«.


Stranica 2006-06-72-1734 NN 72/2006

• Podnositelj stoga smatra da su mu osporenom presudom i rješenjima povrijeđena ustavna prava zajamčena člancima 14., 19. stavkom 2., 44. i 45. Ustava Republike Hrvatske, a navodi i povrede članaka 3. i 19. stavka 1. Ustava, kojima se ne jamče pojedinačna ustavna prava.


Stranica 2006-06-72-1734 NN 72/2006

• Podnositelj predlaže da Ustavni sud ukine osporenu presudu Upravnog suda i predmet vrati na ponovni upravnosudski postupak.


Internet NN 72/2006
• 3. Za potrebe ustavnosudskog postupka zatražen je na uvid mjerodavni spis MUP-a.

Internet stranice NN 72/2006
• Ustavni sud pri tome napominje da predmet ovog ustavnosudskog postupka nije prestanak državne službe po sili zakona istekom roka raspolaganja. Podnositelj je, naime, pred Ustavnim sudom zatražio zaštitu svojih ustavnih prava samo protiv pojedinačnih akata vezanih uz njegovo stavljanje na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, ali ne i protiv prestanka državne službe.

Internet stranice NN 72/2006 • 4. Članak 62. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) propisuje:
Internet stranice NN 72/2006 • U postupku pokrenutom ustavnom tužbom, Ustavni sud ispituje eventualne povrede samo onih ustavnih prava koja podnositelj navede u ustavnoj tužbi, istodobno označujući mjerodavne odredbe Ustava u kojima su ta prava zajamčena.
Internet stranice NN 72/2006 • Ustavni sud, u granicama zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama podnositelja pred nadležnim tijelima povrijeđeno njegovo ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom (ustavno pravo). Ustavni sud ne ispituje povrede zakona, nego povrede ustavnih prava. Budući da sudsku kontrolu zakonitosti upravnih akata provodi Upravni sud Republike Hrvatske, Ustavni sud je nadležan u prvom redu ispitati je li ta kontrola provedena u postupku propisanom zakonom i u skladu s Ustavom zajamčenim jamstvima sudske kontrole, što obuhvaća i ispitivanje slučajeva nezakonitosti upravnog akta (u prvom redu, nenadležnosti, pogrešne primjene materijalnog prava i/ili bitne povrede pravila upravnog postupka), ali samo ako se oni pojave kao odrednice sadržaja povrijeđenog ustavnog prava ili kao neki oblik njegove povrede.
Internet stranice NN 72/2006 • Konačno, Ustavni sud se u postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u pravilu, ne upušta u ispitivanje pravilnosti utvrđenog činjeničnog stanja. Polazeći od činjenica utvrđenih u postupcima pred nadležnim tijelima, Ustavni sud razmatra samo one činjenice od kojih ovisi njegova ocjena o povredi ustavnog prava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 72/2006 • 5. U ovom ustavnosudskom postupku Ustavni sud polazi od sljedećih odredaba Zakona o državnim službenicima i namještenicima (»Narodne novine«, broj 27/01.):
Informacije NN 72/2006 • (4) U slučaju ukidanja pojedinih radnih mjesta u državnom tijelu, službenici će se rasporediti na druga radna mjesta u okviru svoje stručne spreme, u tom ili drugom državnom tijelu najkasnije u roku tri mjeseca od dana ukidanja radnih mjesta, a do rasporeda na novo radno mjesto ostvaruju pravo na plaću i ostala prava iz službe prema rješenjima koja su imali prije ukidanja radnih mjesta.
Poslovne stranice NN 72/2006 • (5) Službenici koji ne budu raspoređeni u roku iz stavka 4. ovoga članka iz razloga što nema slobodnih radnih mjesta, stavljaju se na raspolaganje Vladi rješenjem čelnika tijela.
Pregledi NN 72/2006 • (1) Za vrijeme trajanja raspolaganja, službenika se može privremeno ili trajno premjestiti i rasporediti na radno mjesto njegove vrste i struke u bilo koje državno tijelo, koje nije udaljeno više od 100 kilometara od mjesta njegova stanovanja.
Besplatno NN 72/2006 • Ustavni sud ocjenjuje da navedene zakonske odredbe ne daju osnove za različito tumačenje instituta stavljanja na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske, odnosno da u dostatnoj mjeri osiguravaju njegovu jedinstvenu primjenu u praksi.
Glasnik NN 72/2006 • Institut stavljanja na raspolaganje iz članka 103. stavka 4. Zakona o državnim službenicima i namještenicima vezan je uz činjenicu ukidanja pojedinih radnih mjesta u državnom tijelu (je li u pojedinom slučaju doista došlo do ukidanja radnog mjesta jest pitanje činjenične naravi. Utvrđivanje te činjenice u nadležnosti je upravnih tijela pa i Upravnog suda, u skladu s člankom 39. stavcima 3. i 4. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91., 9/92., 77/92.), a ne Ustavnog suda. Njegova je legalna svrha da se državni službenici, koji su, nakon ukidanja radnog mjesta u državnom tijelu u kojemu su primljeni u državnu službu, ostali neraspoređeni, stave na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske kako bi se u razdoblju u kojemu su na raspolaganju pokušali privremeno ili trajno premjestiti i rasporediti na radno mjesto odgovarajuće vrste i struke u bilo koje državno tijelo.
Propis NN 72/2006 • Ustavni sud u ovom ustavnosudskom postupku polazi od prethodno navedene legalne svrhe instituta stavljanja na raspolaganje, prema kojoj prestanak državne službe nastupa po sili zakona prvi idući dan nakon isteka roka raspolaganja, ali samo pod uvjetom da do isteka tog roka nadležne državne službe nisu uspjele službenika premjestiti u drugo državno tijelo i rasporediti na odgovarajuće radno mjesto.
Propis NN 72/2006 • 6. Suprotno legalnoj svrsi instituta stavljanja na raspolaganje, nadležno tijelo je u konkretnom slučaju donijelo rješenje broj: 511-01-53-58436/213-01 od 3. kolovoza 2001., čije prve dvije točke izreke glase:
Propis NN 72/2006 • »1. M. L., rođen-a 5. 8. 1961. godine u mjestu K., sa SREDNJOM STRUČNOM SPREMOM, u zvanju POLICAJAC, s 10 godina 05 mjeseci i 02 dana neprekidnog radnog staža u državnim tijelima Republike Hrvatske, neraspoređeni državni službenik Ministarstva unutarnjih poslova, PU K., stavlja se na raspolaganje Vladi Republike Hrvatske od 6. 8. 2001. godine.
Propis NN 72/2006 • 2. Imenovani službenik može biti na raspolaganju do 6. 12. 2001. godine, s tim da mu državna služba prestaje s danom 7. 12. 2001. godine«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 19/99, Broj 154/04, Broj 38/95, Broj 71/99, Broj 39/09, Broj 1/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled