PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-01-11-186 NN 11/2005

• 3. Predlagatelj ističe da slijedom iznesenih razloga osporeni pročišćeni tekst Zakona o kaznenom postupku nije u suglasnosti s odredbama članka 3., članka 5., članka 80., članka 82. stavka 2., članka 83., članka 84., članka 86., članka 88. i članka 89. Ustava. Zbog toga predlaže Sudu pokrenuti postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom pročišćenog teksta Zakona o kaznenom postupku, te osporeni tekst ukinuti.


Stranica 2005-01-11-186 NN 11/2005

• Temeljem odredbe članka 104. stavka 1. Ustavnog zakona, predlagatelj predlaže da Ustavni sud o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvijesti Hrvatski sabor. Taj prijedlog je izdvojen u poseban ustavnosudski predmet.


Stranica 2005-01-11-186 NN 11/2005

• 4. Na temelju odredbe članka 42. stavka 1. Ustavnog zakona prijedlog predlagatelja je dostavljen na očitovanje Hrvatskom saboru. Predsjednik Hrvatskoga sabora je podneskom od 13. kolovoza 2003. godine izvijestio Ustavni sud da je dopis Suda proslijeđen Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora. Traženi odgovor nije zaprimljen.


Stranica 2005-01-11-186 NN 11/2005

• 5. Nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske utvrđena je odredbama članka 128. Ustava, koje glase:


Internet NN 11/2005
• – može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugih propisa koji su prestali važiti ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije prošlo više od godine dana,

Internet stranice NN 11/2005
• – odlučuje povodom ustavnih tužbi protiv pojedinačnih odluka državnih tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba s javnim ovlastima kad su tim odlukama povrijeđena ljudska prava i temeljne slobode, kao i pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu zajamčeni Ustavom Republike Hrvatske,

Internet stranice NN 11/2005 • – prati ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti te o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti izvješćuje Hrvatski sabor,
Internet stranice NN 11/2005 • – rješava sukob nadležnosti između tijela zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti,
Internet stranice NN 11/2005 • – odlučuje, u skladu s Ustavom, o odgovornosti Predsjednika Republike,
Internet stranice NN 11/2005 • – nadzire ustavnost programa i djelovanja političkih stranaka i može, u skladu s Ustavom, zabraniti njihov rad,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 11/2005 • – nadzire ustavnost i zakonitost izbora i državnog referenduma i rješava izborne sporove koji nisu u djelokrugu sudova,
Informacije NN 11/2005 • Iz navedenih ustavnih odredbi slijedi da Ustavni sud nije nadležan ocjenjivati suglasnost pročišćenog teksta zakona s Ustavom Republike Hrvatske. Ovo zbog toga što se, prema stajalištu Ustavnog suda, pročišćeni tekst zakona po svojoj pravnoj naravi ne može smatrati zakonom u smislu članka 128. točke 1. Ustava, a pozivanje na odredbe pročišćenog teksta zakona nije obvezujuće za adresate.
Poslovne stranice NN 11/2005 • 6. Mjerodavne odredbe za razmatranje osnovanosti navoda predlagatelja jesu:
Pregledi NN 11/2005 • Odredba članka 194. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o kaznenom postupku (»Narodne novine«, broj 58/02), koja glasi:
Besplatno NN 11/2005 • »Ovlašćuje se Odbor za zakonodavstvo Hrvatskog asabora da izradi pročišćeni tekst Zakona o kaznenom postupku.«
Glasnik NN 11/2005 • Odredba članka 59. točke 6. Poslovnika Hrvatskoga sabora, koja glasi:
Propis NN 11/2005 • »Odbor za zakonodavstvo Hrvatskoga sabora utvrđuje i izdaje pročišćene tekstove zakona i drugih akata koje donosi Sabor, kad je tim zakonima ili aktima za to ovlašten ili kada su ti akti najmanje tri puta izmijenjeni ili dopunjeni.«
Propis NN 11/2005 • Pod pročišćenim tekstom zakona smatra se ukupnost važećih pravnih normi sabranih i sistematiziranih u jedan tekst iz više važećih i istovrsnih zakona. Svi sistematizirani zakoni su i dalje na snazi, a izrada pročišćenoga teksta ne utječe na njihov sadržaj ili važenje. Pročišćeni tekst zakona je tehničko pomagalo, koje omogućava adresatima sagledavanje određene zakonske materije na jednom mjestu.
Propis NN 11/2005 • 7. Predlagatelj je u pravu kada tvrdi da numeričke i druge razlike u sadržaju pročišćenog teksta zakona mogu dovoditi do određenih poteškoća u njihovoj praktičnoj primjeni.
Propis NN 11/2005 • Imajući u vidu načelno značenje pročišćenih tekstova, Ustavni sud smatra potrebnim u odnosu na razloge predlagatelja napomenuti sljedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 202/03, Broj 41/94, Broj 45/08, Broj 172/04, Broj 119/09, Broj 75/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled