PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-04-39-1333 NN 39/2008

• 3. Radi provedbe stavka 2., podaci o poduzetnicima koji su partneri poduzetnika u pitanju, izvode se iz njihovih poslovnih knjiga i ostalih podataka, po mogućnosti konsolidiranih. Njima se pridodaje 100 % podataka o poduzetnicima koji su povezani s ovim partnerskim poduzetnikom, osim ako njihovi računovodstveni podaci već nisu uključeni kroz konsolidaciju računa.


Stranica 2008-04-39-1333 NN 39/2008

• Za provedbu istog stavka 2., podaci o poduzetnicima koja su povezana s poduzetnicima u pitanju se izvode iz njihovih poslovnih knjiga i ostalih podataka, po mogućnosti konsolidiranih. Njima se pro rata pridodaju podaci o svim mogućim poduzetnicima partnerima ovog povezanog poduzetnika, smještenima na neposredno višoj ili nižoj razini proizvodnje, osim ako nisu već uključeni kroz konsolidaciju računa u postotku koji je, u najmanjoj mjeri, razmjeran s postotkom određenim u drugom podstavku stavka 2.


Stranica 2008-04-39-1333 NN 39/2008

• 4. Ako u konsolidiranim računima nema podataka o osoblju danog poduzetnika, broj osoblja se izračunava razmjernim pribrajanjem podataka od partnerskih poduzetnika i pribrajanjem podataka od poduzetnika koja su povezana s poduzetnikom u pitanju.«


Stranica 2008-04-39-1333 NN 39/2008

• Dopuštenost dodjele državne potpore za male i srednje poduzetnike ocjenjuje se sukladno člancima 3. i 4. Zakona o državnim potporama i članku 9. Uredbe o državnim potporama temeljem materijalnih pravila iz točke I. ove Odluke sadržanih u tekstu akata iz točke II. ove Odluke.


Internet NN 39/2008
• Državnim potporama za male i srednje poduzetnike upravljaju ministarstva nadležna za gospodarstvo, malo i srednje poduzetništvo i turizam.

Internet stranice NN 39/2008
• Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Internet stranice NN 39/2008 • Na temelju članka 3. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. ožujka 2008. godine donijela
Internet stranice NN 39/2008 • O OBJAVLJIVANJU PRAVILA O DRŽAVNOJ POTPORI ZA OSIGURANJE KRATKOROČNIH IZVOZNIH KREDITA
Internet stranice NN 39/2008 • Pravila o državnoj potpori za osiguranje kratkoročnih izvoznih kredita sadržana su u Priopćenju Komisije državama članicama o primjeni članaka 92. i 93. Ugovora o EZ-u na kratkoročno osiguranje kratkoročnih izvoznih kredita 31997Y097(01), (SL C 281, 17. 9. 1997., str. 4.-10); 52001XC0802(01), (SL C 217, 2. 8. 2001, str. 2-3); 52004XC 1211(03), (SL C 307, 11. 12. 2004., str. 12–12); 52005XC 1222(07), (SL C 325, 22. 12. 2005, str. 22-23).
Internet stranice NN 39/2008 • Tekst akta u kojem su sadržana pravila iz točke I. ove Odluke, u prijevodu na hrvatski jezik, glasi:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 39/2008 • Priopćenje Komisije državama članicama sukladno članku 93. stavku 1. Ugovora o EZ-u o primjeni članaka 92. i 93. Ugovora na osiguranje kratkoročnih izvoznih kredita
Informacije NN 39/2008 • 1.1. Države članice održavaju aktivnu politiku podrške svojoj izvoznoj industriji. Od ukupne potpore država članica proizvodnji tijekom razdoblja od 1992. do 1994., 7 % je otišlo na podršku izvozu, pretežno u obliku povoljnih uvjeta za izvozne kredite i izvozno-kreditno osiguranje 1.
Poslovne stranice NN 39/2008 • 1.2. Izvozne subvencije izravno utječu na tržišno natjecanje između takmaca potencijalnih dobavljača robe i usluga. Priznajući njihove pogubne učinke, Komisija je kao čuvar tržišnog natjecanja prema Ugovoru uvijek strogo osuđivala izvoznu potporu trgovini unutar Zajednice 2. Međutim, iako podrška država članica njihovu izvozu izvan Zajednice također može utjecati na tržišno natjecanje unutar Zajednice 3, Komisija nije sustavno intervenirala u ovo područje prema pravilima o državnim potporama iz članaka 92., 93. i 94. Ugovora. Za to je postojalo nekoliko razloga. Prvo, ovo je područje djelomično uređeno odredbama Ugovora o vanjskoj trgovini, člancima 112. i 113., a članak 112. uistinu određuje usklađivanje izvozne potpore. Drugo, potpora izvozu izvan Zajednice ne utječe samo na tržišno natjecanje unutar Zajednice, već i na konkurentnost izvoznika Zajednice prema onima iz trgovinskih partnera Zajednice koji daju sličnu potporu. Konačno, napredak u nadzoru potpora postignut je prema trgovinskim odredbama Ugovora te prema OECD-u i WTO-u.
Pregledi NN 39/2008 • 1.3. Dok se do sada Komisija suzdržavala od primjene svojih nadzornih ovlasti putem državnih potpora u područjima izvoznih kredita i izvoznih kreditnih osiguranja, djelovanje Skupine Vijeća za izvozne kredite 4 i predmeti pred Sudom Europskih zajednica 5 pokazali su kako barem u jednom području, području osiguranja kratkoročnih izvoznih kredita stvarna ili potencijalna narušavanja tržišnog natjecanja u Zajednici opravdavaju djelovanje Komisije sukladno pravilima o državnim potporama bez čekanja na napredak na ostalim područjima. Narušavanja tržišnog natjecanja mogu nastati ne samo između izvoznika različitih država članica u njihovom izvozu izvan Zajednice, već također između izvozno-kreditnih osiguravatelja koji nude svoje usluge u Zajednici.
Besplatno NN 39/2008 • 1.4. Svrha ovog Priopćenja jest uklanjanje onih narušavanja nastalih zbog državnih potpora u sektoru poslovanja izvozno-kreditnog osiguranja u kojem postoji tržišno natjecanje između javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja ili izvozno-kreditnih osiguravatelja s javnom podrškom i privatnih izvozno-kreditnih osiguravatelja. Ovaj trgovački sektor izvozno-kreditnog osiguranja odnosi se na osiguranje kratkoročnih izvozno kreditnih rizika unutar Zajednice i s mnogo zemalja izvan nje. Ovi se rizici nazivaju »utrživima« te će biti definirani u Odjeljku 2. niže. Definicija trenutno obuhvaća samo takozvane »komercijalne«, nasuprot »političkim« rizicima u trgovini unutar Zajednice i s većinom zemalja OECD-a, popisanih u Dodatku. Iako su države članice učinile znatne napore za otklanjanje potpora iz trgovačkog sektora izvozno-kreditnog osiguranja u očekivanju djelovanja Zajednice, jedinstveno tržište zahtijeva mjere zaštite kako bi se osigurala jednakopravnost u svim slučajevima.
Glasnik NN 39/2008 • Ovo Priopćenje ne uređuje srednjoročne i dugoročne izvozno-kreditne rizike koji su većinom neutrživi u ovome trenutku. U ovom području činitelji koji su doveli Komisiju do odustajanja od ekstenzivne uporabe svojih nadzornih ovlasti u području državnih potpora još uvijek upućuju protiv ovakvog djelovanja. Umjesto ovoga se čine napori za usklađenjem uvjeta izvozno-kreditnog osiguranja, premija i politike pokrivenosti zemalja, uzimajući u obzir programe u trećim zemljama kako se ne bi potkopala konkurentnost izvoznika Zajednice.
Propis NN 39/2008 • 1.5. Odjeljak 2. ovog priopćenja opisuje strukturu tržišta izvozno-kreditnog osiguranja i razlikuje trgovački odnosno tržišni sektor u kojem djeluju privatni osiguravatelji i koje je pokriveno ovim priopćenjem između privatnih i javnih izvozno-kreditnih osiguravatelja, te obrazlaže zašto i u kojem opsegu se primjenjuju članci o državnim potporama Ugovora. Konačno, u odjeljku 4. Komisija izražava koje mjere smatra nužnim za osiguranje uklanjanja preostalih državnih potpora iz tržišnog sektora popisanih u Odjeljku 3. te za koje će mjere od država članica tražiti provedbu, ako je potrebno, sukladno članku 93. stavku 1. Ugovora.
Propis NN 39/2008 • 2. Tržišni i netržišni sektori kratkoročnog izvozno-kreditnog osiguranja
Propis NN 39/2008 • 2.1. Izvješće Skupine Vijeća za izvozne kredite (nadalje Izvješće), pritužbe privatnih izvozno-kreditnih osiguravatelja i predmeti pred Sudom Europskih zajednica pokazuju da u nekim državama članicama iste »službene« izvozno-kreditne agencije koje osiguravaju srednjoročne i dugoročne rizike izvoznicima za račun ili s jamstvom države, također posluju za račun ili s jamstvom6 države u dijelovima tržišta kratkoročnog izvozno-kreditnog osiguranja gdje su u tržišnom natjecanju s privatnim izvozno-kreditnim osiguravateljima koji nemaju takve veze s državom. Predmetne »službene« izvozno-kreditne agencije mogu biti tijela državne uprave, trgovačka društva u državnom vlasništvu ili pod državnom kontrolom ili potpuno u privatnom vlasništvu ili pod privatnom kontrolom. Za potrebe ovog priopćenja, ove agencije nazivaju se »javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom«. Kao i »službene« agencije koje posluju ujedno i u srednjem/dugoročnom i kratkoročnom području, tako i neki izvozno-kreditni osiguravatelji u privatnom vlasništvu i kontroli koji daju kratkoročno osiguranje mogu imati podršku njihovih vlada putem jamstava ili jednakih sporazuma o reosiguranju za neke segmente njihova poslovanja. Ovi se osiguravatelji također moraju kategorizirati kao »javni ili s javnom podrškom«. S druge strane, izvozno-kreditni osiguravatelji koji pretežito ili isključivo posluju na kratki rok bez poslovanja za račun ili s jamstvom7 države za bilo koje njihovo poslovanje nazivaju se »privatni izvozno-kreditni osiguravatelji«.
Propis NN 39/2008 • Izvješće je pokazalo da u slučaju ako javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom posluju za račun ili s jamstvom države na dijelovima kratkoročnog tržišta u kojima su u tržišnom natjecanju s privatnim osiguravateljima, oni uživaju određene financijske prednosti koje mogu narušiti tržišno natjecanje protiv privatnih osiguravatelja. U niti jednoj zemlji javni izvozno-kreditni osiguravatelji ili izvozno-kreditni osiguravatelji s javnom podrškom nemaju monopol nad kratkoročnim poslovanjem.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/03, Broj 80/08, Broj 38/06, Broj 4/02, Broj 111/03, Broj 112/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled