PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 44/2005 • (3) U odluci iz stavka 2. ovoga članka Ustavni sud će odrediti primjerenu naknadu koja pripada podnositelju zbog povrede njegova ustavnog prava koju je sud učinio kada o pravima i obvezama podnositelja (...) nije odlučio u razumnom roku. Naknada se isplaćuje iz državnog proračuna u roku tri mjeseca od dana podnošenja zahtjeva stranke za njezinu isplatu.
NN 44/2005 • Podnositelji su dana 25. studenoga 1986. godine podnijeli tužbu Općinskom sudu u Dubrovniku radi naknade štete protiv Socijalističke Republike Hrvatske.
NN 44/2005 • Ustavna tužba podnijeta je dana 12. kolovoza 2004. godine, a do toga dana postupak nije pravomoćno okončan, pa Ustavni sud utvrđuje da je do dana podnošenja ustavne tužbe postupak trajao sedamnaest (17) godina, osam (8) mjeseci i sedamnaest (17) dana, a nakon stupanja na snagu Zakona o potvrđivanju Konvencije pa do dana podnošenja ustavne tužbe postupak je trajao šest (6) godina, devet (9) mjeseci i sedam (7) dana.
NN 44/2005 • Ustavni sud je utvrdio da u razmatranom pravno relvantnom razdoblju, Općinski sud u Dubrovniku nije poduzeo niti jednu radnju relevantnu za meritorno odlučivanje o tužbenom zahtjevu podnositelja. Razdoblje neaktivnosti suda traje od 5. studenoga 1997. do 12. kolovoza 2004. godine (šest godina, devet mjeseci i sedam dana).
NN 44/2005 • Podnositelji ustavne tužbe kao tužitelji u parničnom postupku nisu pridonijeli duljini postupka.
NN 44/2005 • 5. Ustavni sud utvrđuje da se predmet vodi u trajanju duljem od sedamnaest godina, te da je u razdoblju nakon 5. studenoga 1997. godine pa do podnošenja ustavne tužbe izostala bilo kakva aktivnost suda. S obzirom na dugotrajnost postupka potrebno je istaći da se razdoblje neaktivnosti suda proteže i na razdoblje prije 5. studenoga 1997. godine, koje traje od 22. listopada 1993. godine, kada je sud zatražio podatke od Prometne policije u Dubrovniku, a što je ujedno i posljednja radnja koju je sud poduzeo u ovom predmetu.
NN 44/2005 • Imajući u vidu ukupno trajanje postupka, neučinkovito postupanje suda kroz iznimno dugo razdoblje, te okolnost da se postupak i nadalje vodi pred prvostupanjskim sudom, Ustavni sud nalazi da je povrijeđeno pravo podnositelja na suđenje u razumnom roku, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 44/2005 • Stoga je u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona, donijeta odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
NN 44/2005 • 6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
NN 44/2005 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje odluke u razumnom roku, Ustavni sud utvrđuje uzimajući u obzir okolnosti svakog pojedinog predmeta uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 44/2005 • 7. Odluka o objavi (točka V. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 44/2005 • 8. Predsjednik Općinskog suda u Dubrovniku dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke najkasnije osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.
NN 44/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom A. F. iz R., na sjednici održanoj 17. ožujka 2005. godine, jednoglasno je donio
NN 44/2005 • 1. Pravodobna i dopuštena ustavna tuža podnijeta je protiv rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-M-9272/98 od 15. svibnja 2003. godine, kojim je odbačena tužba podnositelja (tužitelja u upravnom sporu radi nedonošenja rješenja).
NN 44/2005 • Podnositelj je podnio tužbu Upravnom sudu Republike Hrvatske u smislu odredbe članka 26. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91, 9/92 i 77/92, u nastavku: ZUS), navodeći da prvostupanjsko tijelo nije u zakonskom roku donijelo rješenje povodom njegova zahtjeva za usklađenje mirovine.
NN 44/2005 • 2. Podnositelj smatra da je osporenim rješenjem povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno odredbom članka 14. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, te odredbe članaka 1., 3. i 5. Ustava.
NN 44/2005 • U ustavnoj tužbi navodi da je od upravnog tijela tražio povrat duga glede neisplaćenih razlika mirovine, a koje mu pripadaju temeljem odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-283/1997 od 12. svibnja 1998. godine (»Narodne novine«, broj 20/97). Ističe da je istina da je požurnicu poslao nekoliko dana prije vremena, ali smatra da to ne predstavlja veliku pogrešku.
NN 44/2005 • Od Ustavnog suda traži ukidanje osporenog rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske.
NN 44/2005 • 3. Odredbom članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), propisano je da svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom.
NN 44/2005 • Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda zajamčenih Ustavom. Slijedom navedenog, Ustavni sud, tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, u pravilu, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 36/91, Broj 2/01,
Broj 84/02, Broj 46/94,
Broj 80/02, Broj 94/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE