PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 26/2005 • 4. Odredbe članka 4. Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne samouprave, glase:
NN 26/2005 • »Lokalni referendum može raspisati predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave i predstavničko tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave.
NN 26/2005 • Predstavničko tijelo iz stavka 1. ovoga članka može pod uvjetima propisanim Zakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi i statutom, raspisati referendum o pitanju iz svojega samoupravnog djelokruga o kojem predstavničko tijelo ima pravo donositi odluke.«
NN 26/2005 • Odredba članka 24. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, glasi:
NN 26/2005 • »Referendum se može raspisati radi odlučivanja o prijedlogu o promjeni statuta, o prijedlogu općeg akta ili drugog pitanja iz djelokruga predstavničkog tijela kao i o drugim pitanjima određenim zakonom i statutom.«.
NN 26/2005 • Iz navedenih zakonskih odredaba nedvojbeno proizlazi da lokalni referendum može biti raspisan samo o pitanjima iz samoupravnog djelokruga o kojima predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave ima pravo donositi odluke.
NN 26/2005 • Ni jednim posebnim zakonom nije utvrđeno da u djelokrug jedinice lokalne samouprave ulazi pitanje organizacije Prihvatilišta za tražitelje azila u Republici Hrvatskoj.
NN 26/2005 • Prema odredbi članka 22. stavka 2. Zakona o azilu (»Narodne novine«, broj 103/03), ustrojstvo Prihvatilišta za tražitelje azila uređuje se Uredbom o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva unutarnjih poslova.
NN 26/2005 • Zbog navedenog, Ustavni sud utvrđuje da osporena Odluka nije u suglasnosti s odredbom članka 4. stavka 2. Zakona o referendumu i drugim oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne samouprave, ni s odredbom članka 24. stavka 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
NN 26/2005 • Također, Ustavni sud utvrđuje da osporena Odluka nije u suglasnosti ni s odredbom članka 132. stavka 3. Ustava, prema kojoj građani mogu neposredno sudjelovati u upravljanju lokalnim poslovima, putem zborova, referenduma i drugih oblika neposrednog odlučivanja u skladu sa zakonom i statutom.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 26/2005 • Naime, u konkretnom slučaju ne radi se o upravljanju lokalnim poslovima, već o osnivanju Prihvatilišta za tražitelje azila, što je prema navedenoj odredbi članka 22. stavka 2. Zakona o azilu, u djelokrugu Ministarstva unutarnjih poslova.
NN 26/2005 • 5. Stoga je, temeljem odredbe članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona, odlučeno kao u točki I. Izreke.
NN 26/2005 • Točka II. izreke temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
NN 26/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Jasna Omejec, predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom J. i D. K. iz Z., koje zastupa D. R., odvjetnik iz Z., na sjednici održanoj 2. veljače 2005. godine, jednoglasno je donio
NN 26/2005 • II. Ukidaju se: presuda i rješenje Županijskog suda u Zagrebu, broj: Gž-1516/03-2 od 13. siječnja 2004. godine i presuda i rješenje Općinskog suda u Zagrebu, broj: Ps-761/00 od 17. listopada 2002. godine, u dijelu koji se odnosi na ugovor o prodaji stana, broj: Su-004920/93 sklopljen dana 9. ožujka 1993. godine između Grada Zagreba, kao prodavatelja i J. i D. K., kao kupaca, površine 109,11 m2, koji se nalazi u zgradi u Z.
NN 26/2005 • III. Predmet se u navedenom dijelu vraća na ponovni postupak Općinskom sudu u Zagrebu.
NN 26/2005 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude i rješenja Županijskog suda u Zagrebu, broj: Gž-1516/03-2 od 13. siječnja 2004. godine, kojima je odbijena žalba podnositelja (između ostalih tuženika) i potvrđena presuda i rješenje Općinskog suda u Zagrebu, broj: Ps-761/00 od 17. listopada 2002. godine.
NN 26/2005 • Navedenom presudom utvrđeno je da je (između ostalih) ništav ugovor o kupoprodaji stana u stambenom objektu u Z., sklopljen između Grada Zagreba, kao prodavatelja i podnositelja kao kupca dana 9. ožujka 1993. godine.
NN 26/2005 • 2. Iz ustavne tužbe podnositelja može se zaključiti da smatraju kako su navedenim presudama u odnosu na njihov ugovor o prodaji stana povrijeđene ustavne odredbe članka 14. stavka 2. i 48. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 26/2005 • U ustavnoj tužbi navode da smatraju kako je došlo do pogrešne primjene materijalnog prava u odnosu na njihov stan. Smatraju da su sudovi pogrešno zaključili da je sporni stan u vrijeme sklapanja spornog ugovora bio obuhvaćen zabranom raspolaganja na temelju Zakona o zabrani prijenosa prava raspolaganja i korištenja određenih nekretnina u društvenom vlasništvu na druge korisnike odnosno u vlasništvo fizičkih i pravnih osoba (»Narodne novine«, broj 53/90., u daljnjem tekstu: Zakon o zabrani). Smatraju da je njihov ugovor o prodaji, sklopljen dana 9. ožujka 1993. godine, zakonito sklopljen prije nego je za spornu zgradu u kojoj se nalazi taj stan uvedena zabrana raspolaganja Zakonom o dopuni Zakona o zabrani (»Narodne novine«, broj 70/93., stupio na snagu 20. srpnja 1993. godine), koji u članku 1. propisuje da se u osnovnom tekstu Zakona o zabrani, u članku 1. iza stavka 1, dodaje novi stavak 2., koji glasi:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 154/04, Broj 121/97,
Broj 101/04, Broj 77/92,
Broj 73/92, Broj 60/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE