PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 77/2009 • (4) Za svaku vrstu prekršajnopravnih sankcija propisom se određuje njihova visina, odnosno trajanje i nijedna se prekršajnopravna sankcija ne može propisati ni izreći, odnosno primijeniti u neodređenoj visini ili na neodređeno vrijeme, osim ako ovim Zakonom nije određeno drukčije.
NN 77/2009 • Predlagateljice navode da se članak 5. PZ-a »sastoji od nepreciznog preuzimanja odredbi članaka 7., 25. i 28. ZP (Zakon o prekršajima – op. Suda), a riječ ‘prekršajnopravna’ preuzeta je iz KZ-a (Kazneni zakon, »Narodne novine« broj 110/97., 27/98., 50/00., 129/00., 51/01., 111/03., 190/03., 105/04., 84/05., 71/06., 152/08. – op. Suda)«, što je, smatraju, suprotno načelu vladavine prava u odnosu na preciznost i jasnoću propisa.
NN 77/2009 • Predlagateljice nisu navele ustavnopravno relevantne razloge kojima osporavaju članak 5. PZ-a. Razmatrajući razloge predlagateljica s aspekta legitimnih očekivanja stranaka, Ustavni sud utvrđuje da je članak 5. PZ-a u suglasnosti s načelom vladavine prava.
NN 77/2009 • Prema stajalištu Ustavnog suda, članak 5. PZ-a u odlučnoj mjeri poboljšava odredbe Zakona o prekršajima (»Narodne novine« broj 88/02., 122/02., 187/03., 105/04. i 127/04.), posebno članke 7. i 25. tog Zakona. Iz članka 25. Zakona o prekršajima proizlazi da se propisom koji propisuje prekršaj propisuju i mjere upozorenja (uvjetna osuda i opomena) za prekršaj. To nije moguće, jer se mjere upozorenja nikada ne propisuju za pojedini prekršaj (jednako tako ni za kazneno djelo), već je opomena zamjena za propisanu kaznu, a uvjetnom osudom sud određuje da se izvršenje izrečene kazne odgađa, te se stoga one propisuju isključivo materijalnopravnim odredbama PZ-a, odnosno u općem dijelu Kaznenog zakona. U odnosu na zaštitne mjere, članak 5. PZ-a jasno razgraničava koje zaštitne mjere za prekršaje propisuje PZ, a koje zaštitne mjere može propisati poseban zakon kojim se propisuje prekršaj.
NN 77/2009 • Članak 5. PZ-a stoga razumljivo i nedvojbeno propisuje/određuje koje prekršajnopravne sankcije propisuje zakon odnosno odluka jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kojima se propisuje prekršaj, a koje prekršajnopravne sankcije se propisuju materijalnopravnim odredbama PZ-a.
NN 77/2009 • 4.2. Članak 13. PZ-a (»Zastara prekršajnog progona, tijek i prekid zastare«) glasi:
NN 77/2009 • (1) Prekršajni se progon ne može pokrenuti kad protekne dvije godine od počinjenja prekršaja.
NN 77/2009 • (2) Posebnim se zakonom može propisati dulji rok za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje propisane tim zakonom ali ne dulji od tri godine.
NN 77/2009 • (3) Zastara ne teče za vrijeme za koje se prema zakonu prekršajni progon ne može poduzeti ili se ne može nastaviti.
NN 77/2009 • (4) Zastara se prekida svakom postupovnom radnjom nadležnog tijela koja se poduzima radi prekršajnog progona počinitelja zbog počinjenog prekršaja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 77/2009 • (6) Zastara prekršajnog progona nastupa u svakom slučaju kad protekne dvaput onoliko vremena koliko je prema zakonu određena zastara prekršajnog progona.
NN 77/2009 • (7) Propisi o zastari, njezinom tijeku i prekidu odnose se i na stegovne kazne koje sud izriče tijekom postupka.
NN 77/2009 • (1) Izvršenje izrečene ili primijenjene prekršajnopravne sankcije ne može započeti zbog zastare kad protekne dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju kojom je sankcija izrečena ili primijenjena.
NN 77/2009 • (2) Zastara izvršenja kazne i primjena drugih prekršajnopravnih sankcija počinje teći od dana pravomoćnosti odluke kojom je kazna izrečena ili određena primjena drugih prekršajnopravnih sankcija. Ako se radi o kazni iz opozvane uvjetne osude, zastara počinje teći od dana pravomoćnosti odluke o opozivu.
NN 77/2009 • (3) Zastara izvršenja ne teče za vrijeme za koje se prema zakonu izvršenje kazne ili primjena druge prekršajnopravne sankcije ne može započeti ili nastaviti.
NN 77/2009 • (4) Zastara izvršenja se prekida svakom radnjom nadležnog tijela poduzetoj radi izvršenja kazne ili primjene druge prekršajnopravne sankcije.
NN 77/2009 • (6) Zastara izvršenja kazne i primjena druge prekršajnopravne sankcije nastupa u svakom slučaju kada proteknu tri godine od dana pravomoćnosti odluke kojom je izrečena kazna ili primijenjena druga prekršajnopravna sankcija.
NN 77/2009 • (7) Odredbe o zastari izvršenja prekršajnopravne sankcije primjenjuju se i na zastaru izvršenja stegovnih kazni koje sud izrekne tijekom postupka.
NN 77/2009 • Predlagateljice istim razlozima osporavaju članke 13. i 14. PZ-a,
NN 77/2009 • smatrajući da su njima »neopravdano i ničim argumentirano« udvostručeni zastarni rokovi, jer je takvim rokovima neopravdano povećan broj žalbi protiv prvostupanjskih odluka (pri tome prilažu desetogodišnje statističke podatke). Iznose konkretan primjer određenih novčanih kazni, prema kojem »ako su posebnim zakonom propisani duži zastarni rokovi, tada ukupna zastara iznosi devet godina«. Predlagateljice osporavaju legitiman cilj osporenih zakonskih odredbi, smatrajući da se njima povređuje načelo vladavine prava jer one posljedično vode ka neefikasnosti prekršajnog postupka, povredama ustavnog i konvencijskog prava na suđenje u razumnom roku te prava na izvršenje prekršajnopravnih sankcija u razumnom roku.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 99/08, Broj 111/04,
Broj 60/08, Broj 26/98,
Broj 163/03, Broj 8/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE