PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 77/2009 • Hrvatski sabor u 5. sazivu imao je sto pedeset i dva zastupnika (152) zastupnika, pa je za donošenje zakona za koje se traži većina glasova svih zastupnika bilo potrebno sedamdeset i sedam (77) zastupnika.
NN 77/2009 • 5. Na temelju činjenica utvrđenih uvidom u fonogram 27. sjednice Hrvatskog sabora, održane 3. listopada 2007. godine, Ustavni sud utvrđuje da je PZ donesen većinom propisanom člankom 82. stavkom 2. Ustava.
NN 77/2009 • Stoga Ustavni sud utvrđuje da je PZ donesen u skladu s člankom 82. stavkom 2. Ustava, pa je na temelju članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon) riješeno kao u izreci.
NN 77/2009 • 2. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona, zatražena su očitovanja od Ministarstva pravosuđa, koje je Sudu dostavilo očitovanja. Na zahtjev Suda, stručno mišljenje dostavio je i prof. dr. sc. Ivo Josipović s Pravnog fakulteta u Zagrebu, znanstveni savjetnik Ustavnog suda.
NN 77/2009 • Ustavni sud razmotrio je razloge predlagatelja u odnosu na mjerodavne odredbe Ustava Republike Hrvatske, Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99., 8/99., 14/02., 1/06. – u daljnjem tekstu: Konvencija) i Protokola br. 7 uz Konvenciju, polazeći pri tome od stajališta iznesenih u sljedećim točkama obrazloženja ovog rješenja.
NN 77/2009 • 3. Franjo Zubović osporava ustavnost članka 1. (članak 1. PZ-a ima naslov »Određenje prekršaja«, a u daljnjem tekstu obrazloženja ovog rješenja uz oznaku osporenih članaka PZ-a navode se njihovi naslovi), te dijelove članka 2. PZ-a (»Načelo zakonitosti«) koji se odnose na nadležnost jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da propisuju i određuju prekršaje i prekršajnopravne sankcije.
NN 77/2009 • Prekršajem se povređuje javni poredak, društvena disciplina ili druge društvene vrijednosti koje nisu zaštićene Kaznenim zakonom i drugim zakonima u kojima su propisana kaznena djela.
NN 77/2009 • (1) Prekršaji i prekršajnopravne sankcije mogu se propisivati zakonom i odlukama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
NN 77/2009 • (2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave mogu propisivati prekršaje i prekršajnopravne sankcije samo za povrede propisa koje ona donose na temelju svoje nadležnosti utvrđene Ustavom i zakonom i tu ovlast ne mogu prenijeti na drugoga.
NN 77/2009 • (3) Nitko ne može biti kažnjen niti se prema njemu može primijeniti druga prekršajnopravna sankcija za djelo koje prije nego što je bilo počinjeno nije bilo zakonom ili međunarodnim pravom ili odlukom jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave određeno kao prekršaj i za koji zakonom ili odlukom jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave nije bilo propisano koja se vrsta i mjera prekršajnopravne sankcije počinitelju može izreći, odnosno primijeniti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 77/2009 • Predlagatelj smatra da je članak 1. PZ-a nejasan i neodređen jer nije jasno »što je to ‘javni poredak’, ‘društvene discipline’, a napose što su to ‘druge društvene vrijednosti’ i što su opće društvene vrijednosti«, i time u nesuglasnosti s člancima 3. (u dijelu koji se odnosi na vladavinu prava) i 5. stavkom 1. Ustava.
NN 77/2009 • Osporavajući članak 2. PZ-a, predlagatelj smatra da PZ, suprotno članku 4. stavku 1., članku 31. stavku 1. i članku 82. stavku 2. Ustava, omogućuje jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave propisivanje prekršaja i prekršajnih sankcija za povrede propisa koje donose u okviru svoje nadležnosti. Predlagatelj je mišljenja da Ustav dopušta propisivanje kazni samo organskim zakonom ili međunarodnim pravom. Iznosi da članak 2. PZ-a stvara nejednakost između građana jer će pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave za ista prekršajna djela propisati različite prekršajne sankcije, što je u nesuglasnosti s člankom 3. Ustava, u dijelu tog članka kojim je jednakost utvrđena jednom od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske i temeljem za tumačenje Ustava. Predlagatelj smatra da »nitko ne može biti kažnjen za djelo nazvano ‘prekršaj’, pa makar isto bilo određeno zakonom, ako takvo djelo nije kazneno djelo«.
NN 77/2009 • Uz sve to, Ustavni sud primjećuje da je nadležnost jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave u propisivanju opsega prekršajnih sankcija ograničena člankom 31. stavkom 2. i člankom 33. stavkom 6. PZ-a na način da te jedinice mogu propisati samo novčanu kaznu u iznosima i rasponu od 100 do 2.000 kuna. Po naravi stvari i pojedine jedinice propisati će različite prekršaje i prekršajnopravne sankcije vezane za poslove iz svoje nadležnosti utvrđene Ustavom i zakonom, jer je to posljedica njihove autonomije u obavljanju poslova lokalne i područne (regionalne) zajednice.
NN 77/2009 • Ustavni sud stoga utvrđuje da su članci 1. i 2. PZ-a u suglasnosti s načelom vladavine prava (članak 3. Ustava), načelom diobe vlasti (članak 4. stavak 1. Ustava; usp. obrazloženje ovog rješenja pod točkom II.6.12.) i načelom ustavnosti i zakonitosti (članak 5. stavak 1. Ustava).
NN 77/2009 • 4. Mr. sc. Antonija Kovačić i Milena Lušić osporavaju članke 5., 13., 14., 23., 30., 33., 37., 39., 43., 71., 72., 79., 80., 84., 88., 97., 117., 140., 144., 157., 158., 159., 166., 171., 173., 174., 185., 193., 202., 207., 213., 220., 221., 222., 228., 230., 234., 238., 239., 243., 250. i 251. PZ-a.
NN 77/2009 • 4.1. Članak 5. PZ-a (»Vrste prekršajnopravnih sankcija«) glasi:
NN 77/2009 • (1) Prekršajnopravne sankcije koje se mogu propisati zakonom kojim se propisuje prekršaj i koje se mogu izreći odnosno primijeniti prema počinitelju prekršaja su:
NN 77/2009 • 2. zaštitne mjere, sukladno članku 50. stavku 2. ovoga Zakona.
NN 77/2009 • (2) Prekršajnopravne sankcije koje se propisuju ovim Zakonom su:
NN 77/2009 • (3) Prekršajnopravna sankcija koja se može propisati odlukom jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kojom se propisuje prekršaj i izreći počinitelju prekršaja jest novčana kazna.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 69/06, Broj 155/09,
Broj 40/95, Broj 148/99,
Broj 99/07, Broj 112/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE