PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2005-09-110-2033 NN 110/2005

• 7. Člankom 106. stavkom 3. Zakona o radu (»Narodne novine«, broj 38/95., 54/95., 65/95., 17/01., 82/01., 114/03., 123/03., 142/03., 30/04. i 137/04. – proč. tekst), propisano je:


Stranica 2005-09-110-2033 NN 110/2005

• »Pri odlučivanju o poslovno i osobno uvjetovanom otkazu, poslodavac mora voditi računa o trajanju radnog odnosa, starosti i obvezama uzdržavanja koje terete zaposlenika.«.


Stranica 2005-09-110-2033 NN 110/2005

• 8. Ministarstvo unutarnjih poslova izradilo je »Mjerila za stavljanje službenika na raspolaganje te za izradu programa zbrinjavanja viška namještenika«, koja su 16. svibnja 2001. dostavljena resornim sindikatima. U tom je aktu navedeno da će se prilikom utvrđivanja popisa državnih službenika i namještenika, koji neće biti raspoređeni na radna mjesta prema Pravilniku o unutarnjem redu Ministarstva unutarnjih poslova, poštivati »sljedeći osnovni kriteriji: trajanje radnog odnosa, godine starosti, obveze uzdržavanja koje terete radnika – članak 106. stavak 3. Zakona o radu.«


Stranica 2005-09-110-2033 NN 110/2005

• Ministarstvo je, nadalje, u srpnju 2001. donijelo »Program zbrinjavanja viška zaposlenika«, u kojemu je navedeno da je za donošenje odluke o rasporedu na radno mjesto »potrebno primijeniti posebne kriterije, odnosno uvažiti pojedina pitanja socijalnog statusa (primjerice: broj djece, je li riječ o samohranom roditelju, riješen stambeni status i sl.).«


Internet NN 110/2005
• 9. Iz isprava pribavljenih tijekom ustavnosudskog postupka proizlazi da su kriteriji za donošenje rješenja o stavljanju na raspolaganje, odnosno prestanku državne službe po sili zakona, propisani »Mjerilima za stavljanje službenika na raspolaganje te za izradu programa zbrinjavanja viška namještenika« i »Programu zbrinjavanja viška zaposlenika« (točka 8. obrazloženja ove odluke).

Internet stranice NN 110/2005
• Analizom navoda ustavne tužbe, osporenih akata i drugih relevantnih isprava te mjerodavnih pravnih odredbi, Ustavni sud je utvrdio da upravna tijela i Upravni sud Republike Hrvatske nisu valjano obrazložili osnovanost i opravdanost odluke o stavljanju podnositelja na raspolaganje, posebno ne s obzirom na socijalni status podnositelja te slijedom toga niti utvrdili osnovanost i opravdanost odluke o prestanku državne službe podnositelju.

Internet stranice NN 110/2005 • 10. Suglasno navedenom, Ustavni sud utvrđuje da su osporenim aktima podnositelju povrijeđena ustavna prava zajamčena člankom 14. stavkom 2. i člankom 54. stavkom 1. Ustava.
Internet stranice NN 110/2005 • Uzimajući u obzir sve okolnosti konkretnog slučaja, koji je razmatran u ovom ustavnosudskom postupku, ocjena je Ustavnog suda da osporene presude i rješenja ne udovoljavaju zahtjevima koji moraju biti ispunjeni da bi podnositelju bila osigurana Ustavom zajamčena jednakost pred zakonom. Bitni nedostaci u obrazloženju osporenih presuda i rješenja, prethodno navedeni u ovoj odluci, daju osnove za zaključak da je u konkretnom slučaju došlo do prekoračenja granica zakonitog odlučivanja, što je protivno zahtjevima koje pred sudove i druga tijela državne vlasti postavlja jamstvo jednakosti pred zakonom, propisano člankom 14. stavkom 2. Ustava.
Internet stranice NN 110/2005 • Odredbom članka 54. stavka 1. Ustava propisano je da svatko ima pravo na rad i slobodu rada. Pod pravom na rad i slobodom rada podrazumijeva se i pravo pojedinca da mu radni odnos ne prestane na način suprotan od onoga utvrđenog mjerodavnim zakonom. Sadržaj ovog prava jest i pružanje zaštite zakonom utvrđenih prava građana, koja iz njihovog rada proizlaze, uključujući i zaštitu u vezi s prestankom radnog odnosa.
Internet stranice NN 110/2005 • S obzirom na sadržaj ustavnog prava iz članka 54. stavka 1. Ustava, utvrđeno je da osporeni pojedinačni akti nisu donijeti u skladu s odgovarajućim zakonskim odredbama te da je podnositelju povrijeđeno ovo ustavno pravo.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 110/2005 • U donošenju ove odluke, Sud je imao u vidu i odredbe članka 1. Ustava, prema kojima je Republika Hrvatska socijalna država te odredbe članka 3. Ustava, prema kojima je socijalna pravda jedna od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske.
Informacije NN 110/2005 • 11. Odredbama članka 76. stavaka 1. i 3. Ustavnog zakona propisano je:
Poslovne stranice NN 110/2005 • Odlukom kojom se ustavna tužba usvaja, Ustavni sud ukida osporavani akt kojim je povrijeđeno ustavno pravo.
Pregledi NN 110/2005 • U slučaju da osporavani akt kojim je povrijeđeno ustavno pravo podnositelja više ne proizvodi pravne učinke, Ustavni sud u odluci utvrđuje njegovu neustavnost, navodeći u izreci ustavno pravo koje je podnositelju tim aktom povrijeđeno.
Besplatno NN 110/2005 • 12. Budući da je rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova broj: 511-01-53-86809/1-04 od 1. prosinca 2004. podnositelj vraćen u državnu službu s danom 6. prosinca 2004., na neodređeno vrijeme, u ovom ustavnosudskom postupku ne postoji pravna mogućnost primjene članka 76. stavka 1. Ustavnog zakona jer osporeni akti više ne proizvode pravne učinke.
Glasnik NN 110/2005 • Ustavni sud, međutim, ističe da naknadni nastup okolnosti zbog kojih osporeni pojedinačni akti više ne proizvode pravne učinke ne otklanjaju povredu ustavnog prava podnositelja utvrđenu u ovom ustavnosudskom postupku, a koja je učinjena u vrijeme njihova važenja pa je Ustavni sud postupio u skladu s člankom 76. stavkom 3. Ustavnog zakona.
Propis NN 110/2005 • 13. Zbog utvrđenja povrede ustavnih prava navedenih u izreci, Ustavni sud nije ispitivao eventualno postojanje i drugih povreda prava zajamčenih Ustavom, kao i Europskom konvencijom, na koje podnositelj ukazuje u ustavnoj tužbi.
Propis NN 110/2005 • 14. Odredbe članaka 3., 5. i 19. stavka 1. Ustava ne sadrže ljudska prava i temeljne slobode pa te odredbe ne mogu biti temelj ustavnosudske zaštite u smislu članka 62. Ustavnog zakona.
Propis NN 110/2005 • 15. Slijedom navedenog, na temelju odredbe članka 76. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke.
Propis NN 110/2005 • Točka III. izreke utemeljena je na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 86/00, Broj 87/08, Broj 17/02, Broj 146/08, Broj 97/09, Broj 162/04


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled