PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-11-134-3784 NN 134/2008

• 7. U usporedbi s prethodnim višesektorskim okvirom, ovaj okvir je jednostavniji instrument. Komisija smatra da bi regionalnu potporu za ulaganje u velike projekte trebalo kontrolirati na jednostavan i transparentan način. Temeljem iskustva s prethodnim višesektorskim okvirom Komisija je uvela nekoliko pojednostavljenja, promjena i pojašnjenja.


Stranica 2008-11-134-3784 NN 134/2008

• 8. Kao prvo, prethodni višesektorski okvir nije imao znatni učinak na razine državnih potpora za velike projekte ulaganja u Zajednici. Komisija smatra da je neophodno postojanje ograničavajućeg pristupa regionalnim potporama koje se dodjeljuju velikim projektima, uz istovremeno očuvanje privlačnosti manje razvijenih regija. Potreba za strožim pristupom regionalnim potporama za velike pokretne projekte ulaganja široko je priznata posljednjih godina. Dovršetak stvaranja jedinstvenog tržišta dovodi do toga da je više nego ikad bitno zadržati čvrstu kontrolu nad državnim potporama za takve projekte, s obzirom da se narušavajući učinak potpora pojačava kako se uklanjaju druga narušavanja tržišnog natjecanja izazvana djelovanjem države, a tržišta postaju sve otvorenija i integrirana. Stoga primjerena ravnoteža između tri osnovna cilja politike EU, a to su nenarušavanje tržišnog natjecanja na unutarnjem tržištu, ekonomska i socijalna kohezija i industrijska konkurentnost, za sobom mora povlačiti stroža pravila regionalnih potpora dodijeljenih velikim projektima.


Stranica 2008-11-134-3784 NN 134/2008

• 9. Kao drugo, uključivanje više okvira u jedinstveni instrument rezultirat će pojednostavljenjem postojećeg zakonodavstva i povećanjem pouzdanosti i transparentnosti kontrole državnih potpora.


Stranica 2008-11-134-3784 NN 134/2008

• 10. Kao treće, korištenje mnogo jednostavnijeg instrumenta smanjit će administrativno opterećenje unutar upravnih struktura te će, kako za ulagače tako i za upravu, poboljšati predvidljivost odluka o dopustivim iznosima potpora.


Internet NN 134/2008
• 11. Kao četvrto, u cilju sprečavanja ozbiljnih narušavanja tržišnog natjecanja ovaj okvir predviđa stroža pravila za sektore suočene sa strukturalnim problemima.

Internet stranice NN 134/2008
• 2.2. Potreba za sustavnijom kontrolom regionalnih potpora velikim pokretnim projektima ulaganja.

Internet stranice NN 134/2008 • 12. Najviše gornje granice potpora, koje je utvrdila Komisija za sva područja u kojima je dozvoljena regionalna potpora, općenito su oblikovane na način da osiguraju primjerenu razinu poticaja nužnog za razvoj regija koje primaju potporu. Međutim, kako predviđaju jedinstvenu gornju granicu, obično su one, kad se primjenjuju na velike projekte, veće od samih regionalnih poteškoća koje se žele sanirati. Stoga je svrha ovog okvira ograničiti poticaj raspoloživ za velike projekte na razinu koja, što je najviše moguće, izbjegava nepotrebno narušavanje tržišnog natjecanja.
Internet stranice NN 134/2008 • 13. Velika ulaganja mogu učinkovito doprinijeti regionalnom razvoju, između ostaloga, privlačenjem drugih poduzetnika u regiju i uvođenjem naprednih tehnologija, kao i doprinosom izobrazbi radnika. Međutim, ta su ulaganja pod slabijim utjecajem bitnih regionalnih problema manje razvijenih područja. Ponajprije, velika ulaganja mogu proizvesti ekonomije razmjera koje smanjuju početne troškove specifične za određenu lokaciju. Nadalje, ona u mnogočemu nisu vezana uz regiju u kojoj se fizičko ulaganje odvija. Velika ulaganja mogu lagano pribaviti kapital i kredite na globalnim tržištima, te nisu ograničena užom ponudom financijskih usluga u određenoj, manje razvijenoj regiji. Štoviše, poduzetnici koji vrše velika ulaganja mogu pristupiti zemljopisno širokom skupu radne snage te mogu lakše prebacivati kvalificirane kadrove do izabrane lokacije.
Internet stranice NN 134/2008 • 14. Istovremeno, ako velika ulaganja primaju velike iznose državnih potpora korištenjem pune regionalne gornje granice, postoji povećani rizik utjecanja na trgovinu a time i jačeg narušavanja u pogledu takmaca u drugim državama članicama. Ovo je stoga što korisnik potpore vjerojatno igra značajnu ulogu na predmetnom tržištu i stoga ulaganje, za koje se potpora dodjeljuje, može izmijeniti uvjete tržišnog natjecanja na tom tržištu.
Internet stranice NN 134/2008 • 15. Osim toga, poduzetnici koji vrše velika ulaganja obično posjeduju određenu pregovaračku težinu u odnosu na tijela koja odobravaju potpore. Štoviše, ulagači u velike projekte često razmatraju više mjesta u različitim državama članicama, što može završiti u vrtlogu sve velikodušnijih obećanja o potporama, vjerojatno i do mnogo više razine od one koja je nužna za nadoknađivanje regionalnih nedostataka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 134/2008 • 16. Kao vjerojatni ishod ovakvog nadmetanja za subvencije, velika će ulaganja primati potpore intenziteta koji premašuje dodatne troškove proizašle iz odabira smještaja ulaganja u manje razvijeno područje.
Informacije NN 134/2008 • 17. Iznos potpore iznad najniže razine neophodne za nadoknađivanje regionalnih nedostataka vjerojatno će izazvati neželjene učinke (neučinkoviti odabiri lokacije), veće narušavanje tržišnog natjecanja i, s obzirom da potpora predstavlja skupi prijenos sredstava poreznih obveznika primateljima potpora, neto gubitke dobrobiti.
Poslovne stranice NN 134/2008 • 18. Nedavna su iskustva pokazala da su veliki projekti ulaganja, korisnici regionalnih potpora za ulaganja, više kapitalno intenzivni od manjih projekata ulaganja. Posljedično, povoljniji tretman manjih projekata ulaganja preslikava se u povoljniji tretman u područjima koja primaju potporu za projekte koji su više radno intenzivni, te na taj način doprinosi stvaranju radnih mjesta i smanjenju nezaposlenosti.
Pregledi NN 134/2008 • 19. Za određene vrste ulaganja postoji vjerojatnost da će uzrokovati znatno narušavanje tržišnog natjecanja te je njihov blagotvorni učinak na predmetnu regiju upitan. Ovo posebice dolazi do izražaja kod ulaganja u sektore, u kojima jedan poduzetnik drži visoki tržišni udjel, odnosno u kojima je postojeći sektorski proizvodni kapacitet u znatnom porastu, a bez odgovarajućeg rasta potražnje za predmetnim proizvodima. Općenito, narušavanje tržišnog natjecanja za očekivati je u sektorima suočenima sa strukturalnim poteškoćama, u kojima postojeći proizvodni kapacitet već prelazi tržišnu potražnju za proizvodom, odnosno u kojima je potražnja za predmetnim proizvodima u kontinuiranom padu.
Besplatno NN 134/2008 • 20. U skladu sa člankom 159. Ugovora o osnivanju EZ-a dužnu pozornost treba obratiti usklađenosti odluka o državnim potporama donesenih prema ovom okviru i aktivnosti strukturnih fondova usmjerenih jačanju ekonomske i socijalne kohezije Zajednice, posebice onih usmjerenih na smanjenje razlika između razina razvijenosti različitih regija, kao i smanjenje zaostajanja regija s najvećim poteškoćama. Projekti koji se sufinanciraju iz strukturnih fondova učinkovito doprinose ekonomskoj i socijalnoj koheziji unutar Zajednice, te im stoga treba obratiti odgovarajuću pozornost.
Glasnik NN 134/2008 • Za dio između 50 milijuna i 100 milijuna eura 50 posto regionalne gornje granice
Propis NN 134/2008 • Za dio koji prelazi 100 milijuna eura 34 posto regionalne gornje granice
Propis NN 134/2008 • 23. Primjerice, za velikog poduzetnika koji ulaže 80 milijuna eura u područje koje prima potporu, u kojem neprilagođena gornja granica regionalnih potpora iznosi 25 posto neto ekvivalenta potpore (nge), najviši dopustivi iznos potpore bio bi 16,25 milijuna eura nge, što odgovara intenzitetu potpore od 20,3 posto nge. Za velikog poduzetnika koji ulaže 160 milijuna eura u isto područje, najviši dopustivi iznos potpore bio bi 23,85 milijuna eura nge, što odgovara intenzitetu potpore od 14,9 posto nge.
Propis NN 134/2008 • 24. Međutim, države članice obvezne su prijaviti svaki slučaj regionalnih potpora za ulaganja ako predložena potpora iznosi više od najviše dopustive potpore koju prema ljestvici i pravilima utvrđenima u stavku 21.[10] može dobiti ulaganje od 100 milijuna eura. Projekti koji se pojedinačno prijavljuju ne mogu dobiti potpore za ulaganja u bilo kojoj od sljedeće dvije situacije:
Propis NN 134/2008 • (a) korisnik potpore sudjeluje s više od 25 posto u prodaji predmetnog proizvoda prije ulaganja odnosno nakon ulaganja sudjelovat će s više od 25 posto; ili
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 112/04, Broj 16/06, Broj 63/95, Broj 76/09, Broj 97/03, Broj 54/94


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled