PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 115/2007 • Agencija je također zaprimila presliku zajedničku dozvolu, koju je, 25. travnja 2007. izdalo Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka poduzetnicima Croatia Zadar-line d.d., u stečaju i Larus d.o.o. Navedena dozvola je izdana za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza putnika autobusom u cestovnom prometu na liniji Zagreb (ZG) – Split (ST). Agencija je utvrdila da spomenuta dozvola vrijedi za razdoblje od 1. lipnja 2007. do 31. 5. 2012.
NN 115/2007 • Cijena od 150,00 kuna je, prema navodima poduzetnika Promet d.o.o., određena uzimajući u obzir slijedeće čimbenike: broj kilometara od Zagreba do Splita, troškove goriva, plaće vozača, amortizacije autobusa, korištenja autoputa i ostale troškove.
NN 115/2007 • 15. Poduzetnik Samoborček d.o.o., u podnesku koji je Agencija zaprimila 7. rujna 2006., u bitnome navodi da obavlja prijevoz putnika na međužupanijskoj liniji Zagreb – Split – Zagreb od 18. lipnja 1998. Također, navodi da su, prema njegovim saznanjima, ostali prijevoznici promijenili cijene karata i o tome obavijestili autobusne kolodvore nakon što je poduzetnik Samoborček d.o.o., dopisom od 29. lipnja 2006., dostavio obavijest autobusnim kolodvorima o promjeni cijene s primjenom od 1. srpnja 2006. U podnesku koji je Agencija zaprimila 20. studenoga 2006., poduzetnik Samoborček d.o.o. u bitnome navodi da cjenici karata predstavljaju cijene autobusnih karata na međužupanijskoj liniji Zagreb – Split, kao i Zagreb – Šibenik, te da taj poduzetnik nije u mogućnosti zasebno dostaviti cjenike, budući da je riječ o jedinstvenom cjeniku, sukladno registriranoj liniji Zagreb – Split.
NN 115/2007 • Rečeni poduzetnik, u podnesku koji je Agencija zaprimila 4. prosinca 2006., u bitnome navodi da je promjena cijena od 1. srpnja 2006. uslijedila nakon 20. travnja 2001., a uzrokovana je povećanjem ulaznih troškova. Nadalje, osnovni kriterij određivanja cijene autobusnih karata vezan je, prema navodima rečenog poduzetnika, isključivo za pokrivanje svakodnevnih troškova koje taj poduzetnik ima temeljem svakog polaska, a u koje se primjerice ubrajaju:
NN 115/2007 • 1. troškovi cestarine u oba smjera, koji po polasku iznose 714,00 kn,
NN 115/2007 • 3. troškovi dizel goriva za 930 prevezenih kilometara na relaciji Zagreb – Split, pri potrošnji od 270 litara,
NN 115/2007 • Također, poduzetnik Samoborček d.o.o. između ostalog navodi da postoji samo jedna registrirana linija Zagreb – Split, s obvezom pristajanja u Šibeniku.
NN 115/2007 • 17. Poduzetnik Autobusni promet d.d., u podnesku koji je Agencija zaprimila 8. rujna 2006., među ostalim, navodi da se cijene vozne karte na liniji Zagreb – Split određuju na nekoliko načina, ne navodeći koji način rečeni poduzetnik zaista i koristi u izračunima cijena prijevoznih karata. Kao razlog povećanja cijena karata, taj poduzetnik je istaknuo činjenicu da se cijena nije mijenjala od 2001. godine, te da je ranije iznosila 127,00 kn. Također, prema navodima rečenog poduzetnika, ukoliko bi se primijenio postotak povećanja, sukladan postotku povećanja cijena prometnih usluga, trenutno primjenjiva cijena bi trebala iznositi 177,67 kn.
NN 115/2007 • Poduzetnik Autobusni promet d.d., u podnesku koji je Agencija zaprimila 29. siječnja 2007., u bitnome navodi da za izračun cijena koje su u primjeni na linijama Zagreb – Split i Zagreb – Šibenik od 1. srpnja 2006., nisu korištene nikakve posebne metode ili elementi izračuna spomenutih, već su one samo »težnja« tog poduzetnika da se, uz korekciju cijena, približe realnoj cijeni koštanja putne karte na naznačenim linijama.
NN 115/2007 • Tijekom dokaznog postupka, u svrhu utvrđivanja svih relevantnih činjenica, Agencija je od stranaka u ovom postupku poduzetnika autoprijevoznika zatražila dostavu podataka o tvrtkama i adresama pet najvećih dobavljača proizvoda i usluga za obavljanje djelatnosti prijevoza putnika.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 115/2007 • Iz svih tijekom postupka zaprimljenih očitovanja poduzetnika proizlazi da su dobavljači proizvoda i usluga poduzetnika, autobusnih prijevoznika dobavljači za gorivo (nafta, eurodizel i dr.), maziva, osiguranja vozila, osiguranja putnika, auto dijelova, rezervnih dijelova, osnovnih sredstava (autobusi i dr.), te pružatelji usluga smještaja vozača. Iz zaprimljenih očitovanja Agencija je utvrdila da prijevoznici imaju različite poslovne odnose s različitim dobavljačima navedenih proizvoda i usluga, što ide u prilog činjenici da jedinstvena cijena karata nije rezultat stvarne, ekonomske cijene koštanja autobusnog prijevoza.
NN 115/2007 • Također, Agencija je iz zaprimljenih očitovanja utvrdila da su autobusni prijevoznici imali različiti prosječan broj putnika prevezenih u 2005., koji se kretao u rasponu od 4 do 32 putnika (dok neki prijevoznici ne raspolažu podacima o navedenom broju putnika na linijama iz Zagreba do Splita i Šibenika). Također, iz očitovanja proizlazi da postupanja autobusnih prijevoznika kod izračuna kalkulacija cijena autobusnih voznih karata za prijevoz putnika (koje su između ostalog određene na bazi prijeđene udaljenosti (u km) i prosječnog broja putnika po liniji) pokazuju nedosljednost kod izračuna, a neki prijevoznici uopće ne izrađuju kalkulacije cijena prijevoza.
NN 115/2007 • 2.3.2. Očitovanja, temeljem članka 48. stavka 1. točke 3. ZZTN
NN 115/2007 • Temeljem ovlasti iz članka 48. stavka 1. točke 3. i stavka 3. ZZTN, Agencija je uputila dopise, sa zahtjevom za dostavom podataka i/ili mišljenja glede usuglašenih cijena i istovremene primjene istih, od strane autoprijevoznika, Hrvatskoj gospodarskoj komori, Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, autobusnim kolodvorima u Zagrebu, Splitu i Šibeniku te udrugama za zaštitu potrošača i to: Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača, sa sjedištem u Zagrebu i udruzi »Potrošač« – Hrvatski savez udruga za zaštitu potrošača, sa sjedištem u Zagrebu.
NN 115/2007 • Hrvatska gospodarska komora se podneskom od 18. prosinca 2006. i očitovanjem zaprimljenim elektroničkom poštom, od 15. siječnja 2007., u bitnome očitovala da prijevoznici nemaju usuglašen izračun troškova te da cijene određuju rezultati tržišnih odnosa ponude i potražnje, kao i prijedlog izračuna cijene, kojeg je izradila stručna služba Sektora za promet i veze, Hrvatske gospodarske komore, prema kojem proizlazi da razina vlastite cijene ovisi o proizvodnji i različita je za svakog prijevoznika i za svaki prijevoz te da postoji ovisnost cijene o prijeđenim kilometrima.
NN 115/2007 • Prema podacima Autobusnog kolodvora Zagreb, koje je Agencija zaprimila putem elektroničke pošte 1. veljače 2007., proizlazi da je poduzetnik Autoprijevoz Lika d.o.o., započeo prometovati 28. srpnja 2006. i pružao uslugu autobusnog prijevoza po cijeni od 150,00 kn na linijama Zagreb – Split i Split – Zagreb koja je, kao što je već spomenuto, cijena koju su svi ostali autobusni prijevoznici već imali u primjeni od 1. srpnja 2006. na navedenim linijama: Spomenuti je poduzetnik, od 26. rujna 2006., primijenio novu cijenu karte u iznosu od 143,00 kune.
NN 115/2007 • Udruga za zaštitu potrošača »Potrošač« – Hrvatski savez udruga za zaštitu potrošača, sa sjedištem u Zagrebu, očitovala se 25. siječnja 2007. putem elektroničke pošte. U navedenom očitovanju u bitnome navodi da bi razina kvalitete uvjeta putovanja morala utjecati na iznos cijene prijevoza putnika, osobito ako je riječ o »brzim linijama«, koje prometuju autocestom ili »sporim linijama«, koje prometuju »starom cestom« preko Plitvica, na linijama iz Zagreba do Splita i Šibenika, i obratno. Također, u očitovanju je istaknuto da su jedinstvene cijene prijevoza autobusima, za potrošače (putnike) iz Zagreba do navedenih odredišta, neprihvatljive i da ih treba mijenjati. Spomenuta udruga navodi da nije zaprimila pritužbe potrošača o postupanju autobusnih prijevoznika u određivanju jedinstvenih cijena karata na drugim linijama.
NN 115/2007 • Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, očitovalo se podneskom koji je Agencija zaprimila 26. siječnja 2007., u kojem u bitnome navodi da poduzetnici slobodno formiraju cijene u javnom cestovnom prijevozu putnika autobusima, prema poslovnim odlukama u skladu sa svojim troškovnim kalkulacijama i da ne postoji njihova obveza izvještavanja rečenog ministarstva o promjenama cijena.
NN 115/2007 • U svrhu pružanja mogućnosti strankama da se izjasne o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, Agencija je, sukladno odredbi članka 54. stavka 2. ZZTN, održala usmenu raspravu, dana 8. svibnja 2007., i nastavak iste 29. svibnja 2007., čime je okončan dokazni postupak u ovom predmetu. Stranke su na zapisnik, u bitnome, izjavile da ostaju kod svih svojih navoda iznijetih tijekom ovog postupka.
NN 115/2007 • Pozivi za usmenu raspravu održanu 8. svibnja 2007. upućeni su svim strankama u postupku, kao i drugim osobama za koje je Agencija smatrala da imaju određena saznanja o predmetu ovoga postupka, a koje su saslušane u svojstvu svjedoka i to: Snježana Rebić rukovoditeljica Komercijalnog sektora Autopoduzeća Imotski d.d., u stečaju, za Udrugu prometa, Hrvatske udruge poslodavaca, Ivan Križanović, predsjednik, za Grupaciju putničkog prometa, Udruženje cestovnog prometa, Sektor za promet i veze, Hrvatske gospodarske komore, Berislav Saraja, predsjednik, za Hrvatsku obrtničku komoru, Ceh prijevoznika, Juraj Šnidarić, predsjednik.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 35/03, Broj 88/07,
Broj 68/08, Broj 149/02,
Broj 14/07, Broj 53/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE