PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2006 • b) ako je zakonito uhićen ili pritvoren zbog nepoštovanja zakonitog sudskog naloga radi osiguranja izvršenja neke zakonom propisane obveze;
NN 2/2006 • c) ako je zakonito uhićen ili pritvoren radi dovođenja nadležnoj sudbenoj vlasti kad postoji osnovana sumnja da je počinio kazneno djelo ili kad je razumno vjerovati da je to nužno radi sprječavanja izvršenja kaznenog djela ili bijega nakon njegova počinjenja;
NN 2/2006 • d) ako se radi o zakonitom zatvaranju maloljetnika radi izricanja odgojne mjere nadzora ili o njegovu zakonitom pritvoru radi dovođenja nadležnoj sudbenoj vlasti;
NN 2/2006 • e) ako se radi o zakonitom lišenju slobode osoba radi sprječavanja širenja zaraznih bolesti, o pritvaranju umobolnika, alkoholičara, ovisnika o drogi ili skitnica;
NN 2/2006 • f) ako se radi o zakonitom uhićenju ili pritvoru neke osobe kako bi je se spriječilo da neovlašteno uđe u zemlju ili osobe protiv koje je u tijeku postupak protjerivanja ili izručenja.
NN 2/2006 • Svatko tko je uhićen mora u najkraćem roku biti obaviješten, na jeziku koji razumije, o razlozima toga uhićenja i o svakoj optužbi protiv sebe.
NN 2/2006 • Svatko uhićen ili pritvoren u uvjetima predviđenim stavkom 1.c) ovoga članka mora se u najkraćem roku izvesti pred suca, ili pred drugo zakonom određeno tijelo sudbene vlasti, i ima pravo u razumnom roku biti suđen ili pušten na slobodu do suđenja. Puštanje na slobodu može se uvjetovati davanjem jamstva da će ta osoba pristupiti suđenju.
NN 2/2006 • Svatko tko je lišen slobode uhićenjem ili pritvaranjem ima pravo pokrenuti sudski postupak u kojem će se brzo odlučiti o zakonitosti njegova pritvaranja ili o njegovu puštanju na slobodu ako je pritvaranje bilo nezakonito.
NN 2/2006 • Svatko tko je žrtva uhićenja ili pritvaranja suprotno odredbama ovoga članka ima izvršivo pravo na odštetu.
NN 2/2006 • Ništa se u ovoj Konvenciji ne može tumačiti kao da uključuje za bilo koju državu, skupinu ili pojedinca neko pravo da se upusti u neku djelatnost ili da izvrši neki čin koji bi smjerali na uništenje prava ili sloboda priznatih u ovoj Konvenciji ili na njihovo ograničenje u većoj mjeri nego što se u njoj predviđa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 2/2006 • 6. Zaključno, predlagatelji predlažu da Ustavni Sud pokrene postupak za ocjenu suglasnost s Ustavom osporene odredbe i ukine je.
NN 2/2006 • 7. Na temelju članka 25. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst) prijedlozi predlagatelja dostavljeni su na očitovanje Ministarstvu pravosuđa, uprave i lokalne samouprave. Na temelju iste pravne osnove zatraženo je i stručno mišljenje dr.sc. Ive Josipovića. Zatraženo očitovanje i mišljenje zaprimljeni su u Sudu tijekom ustavnosudskog postupka.
NN 2/2006 • 8. Ustav Republike Hrvatske institut pritvora uređuje u sljedećim člancima:
NN 2/2006 • Nitko ne može biti uhićen ili pritvoren bez pisanoga, sudbenog i na zakonu utemeljenog naloga. Takav nalog mora biti pročitan i uručen uhićeniku prilikom oduzimanja slobode.(...)
NN 2/2006 • Svaka se osoba koja je uhićena ili pritvorena ima pravo žaliti sudu, koji će bez odgode odlučiti o zakonitosti lišenja slobode.
NN 2/2006 • Tko je god pritvoren i optužen zbog kaznenog djela, ima pravo u najkraćem roku, određenom zakonom, biti izveden pred sud i u zakonskom roku oslobođen ili osuđen.
NN 2/2006 • Pritvorenik se, uz zakonsko jamstvo, može pustiti da se brani sa slobode.
NN 2/2006 • Iz navedenih odredaba razvidno je kako Ustav Republike Hrvatske izričito ne propisuje pritvorske osnove, već je to prepušteno na uređivanje zakonodavcu. S ustavnopravnog aspekta bitno je da pri uređivanju kaznenog prava i njegovih instituta te pri uređivanju prava i obveza sudionika u kaznenom postupku zakonodavac uvažava zahtjeve koje pred njega postavlja Ustav. Ovdje je zakonodavac osobito dužan paziti na ostvarenje načela vladavine prava i zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda utvrđenih Ustavom.
NN 2/2006 • 9. U Republici Hrvatskoj institut pritvora, po svojoj pravnoj naravi, predstavlja mjeru dovođenja određene osobe nadležnoj sudbenoj vlasti radi povođenja kaznenog postupka u slučaju kad postoji osnovana sumnja da je počinila kazneno djelo. To je mjera procesne prisile oduzimanja osobne slobode osumnjičenika, odnosno okrivljenika, koju pod propisanim zakonskim uvjetima određuje nadležno tijelo sudbene vlasti prije ili u tijeku kaznenog postupka. Pritvor je iznimna mjera koja se određuje samo ako se ista svrha ne može ostvariti nekom drugom, blažom mjerom. Pritvor je u pravilu fakultativna mjera koju nadležna tijela sudbene vlasti određuju ocjenjujući postojanje zakonom propisanih mjerila u situacijama kad ne postoji druga blaža mjera kojom bi se postigla određena zakonom propisana svrha. Primarno pritvor ima cilj osigurati prisutnost u kaznenom postupku osoba za koje se osnovano sumnja da su počinile kazneno djelo. Međutim, zakonom se propisuju i neke druge svrhe radi kojih se navedena mjera može izricati, a u cilju provođenja kaznenog progona. Dakle, radi se o postupovnoj mjeri koja se sastoji u privremenom pritvaranju određene osobe radi postizanja svrhe utvrđene zakonom.
NN 2/2006 • Materijalne pretpostavke za određivanje pritvora odnose se na postojanje određenog stupnja vjerojatnosti da je neka osoba počinila kazneno djelo te na postojanju opasnosti koja se pritvorom želi spriječiti. Pri određivanju pritvora ove pretpostavke moraju se kumulativno ispuniti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 134/07, Broj 124/05,
Broj 84/07, Broj 152/03,
Broj 121/03, Broj 71/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE