PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-07-88-2184 NN 88/2009

• Državni proračun je akt zakonodavne vlasti, po pravnoj naravi je zakon i ima sve značajke zakona. Odredba članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna daje ovlast Vladi Republike Hrvatske da preraspodjeljuje javni novac Državnog proračuna i bez ODLUČIVANJA i bez ZNANJA Hrvatskog sabora. Na temelju odredbi članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Vlada Republike Hrvatske u 2008. godini čak se pet puta koristila ovim odredbama i preraspodijelila više od 2,5 milijarde kn, što je skoro 2% ukupnih proračunskih sredstava za tekuću godinu.


Stranica 2009-07-88-2184 NN 88/2009

• Smatramo da citirane odredbe članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna za 2009. godinu nisu u suglasnosti s odredbama članka 3., članka 4. stavak 1. i 2. zatim članka 5. stavak 1., te članka 70. stavak 1., članka 80. stavak 1. točka 3. i članka 90. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske.


Stranica 2009-07-88-2184 NN 88/2009

• Proračun je akt zakonodavne vlasti odnosno akt kojeg donosi i po istom postupku mijenja i dopunjava Hrvatski sabor kao predstavničko tijelo građana. Državni proračun je akt kojim se procjenjuju prihodi i primici te utvrđuju rashodi i izdaci Republike Hrvatske za jednu godinu, u skladu sa zakonom i DONOSI GA Hrvatski sabor, a izvršna vlast je Vlada Republike Hrvatske koja predlaže proračun, godišnji obračun proračuna i izvještaje o izvršenju proračuna.


Stranica 2009-07-88-2184 NN 88/2009

• Dakle Vlada kao tijelo izvršne vlasti odgovorna je predstavničkom tijelu, Saboru, kao zakonodavnoj vlasti za planiranje i izvršavanje proračuna i o tome ga izvještava. Naglašavamo da je struktura Državnog proračuna propisana tako da posebni dio proračuna sadrži plan rashoda i izdataka po proračunskim korisnicima raspoređene u tekuće i razvojne programe za tekuću godinu.


Internet NN 88/2009
• Odredbe članka 7. stavak 1. i 2. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2009. godinu daje ovlast Vladi da mijenja volju i politike Hrvatskog sabora, utvrđene Državnim proračunom.

Internet stranice NN 88/2009
• Ostavljanje na pravnoj snazi odredbe članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna nestao bi svaki smisao ustavnog načela o diobi vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu, a ustavna obveza Hrvatskog sabora iz članka 80. Ustava Republike Hrvatske da nadzire rad Vlade Republike Hrvatske na bi bila moguća. Istodobno svako propitivanje odgovornosti Vlade Republike Hrvatske u smislu odredbe članka 114. Ustava Republike Hrvatske o njenim odlukama donesenim na temelju odredbe članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna bilo bi lišeno svake logike jer bi se Vlada pozivala na bjanko ovlast da sama raspodjeljuje sredstva poreznih obveznika upravo utvrđeno u članku 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna. Za prijenos takvih ovlasti na Vladu Republike Hrvatske Hrvatski sabor nema ustavno uporište ni u normama, ni u načelima Ustava Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 88/2009 • Načelo vladavine prava iz članka 3. Ustava Republike Hrvatske obvezuje i Hrvatski sabor i sve druge institucije, tijela i subjekte na poštivanje Ustava i zakona u Republici Hrvatskoj.
Internet stranice NN 88/2009 • Na temelju prethodno izloženog ocjenjujemo da Zakon o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2009. godinu odnosno odredbe njegovog članka 7. NISU U SUGLASNOSTI s odredbama članka 3., članka 4., članka 5., članka 70., članka 80. te članka 90. Ustava Republike Hrvatske.
Internet stranice NN 88/2009 • Naime u temeljnim odredbama Ustava Republike Hrvatske u članku 3. propisano je, između ostalog, da je vladavina prava temelj za tumačenje Ustava, a u istoj glavi II. - Temeljne odredbe - u članku 4. određeno je da je u Republici Hrvatskoj državna vlast ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu. Ovome načelu dodano je načelo uzajamne provjere nositelja vlasti propisane Ustavom i zakonom.
Internet stranice NN 88/2009 • U glavi IV. - Ustrojstvo državne vlasti - pod točkom 1. Hrvatski sabor u članku 70. propisano je: Hrvatski sabor je predstavničko tijelo građana i nositelj je zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj, a u članku 80. u istoj glavi Ustava Republike Hrvatske u stavku 1. propisano je da Hrvatski sabor donosi državni proračun, a u članku 90. i u istoj glavi Ustava određeno je da se državni prihodi i rashodi utvrđuju u državnom proračunu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 88/2009 • S obzirom da se utvrđivanje prihoda i rashoda prema Zakonu o proračunu utvrđuje i za sve korisnike proračunskih sredstava po namjenama tih sredstava, to Hrvatski sabor donoseći takav proračun odlučuje o raspoređivanju novca hrvatskih poreznih obveznika pa preraspodjela proračunskih sredstava po odluci Vlade Republike Hrvatske, a na temelju članka 7. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna u suprotnosti je sa Zakonom o proračunu (»Narodne novine«, br. 96/03.) i nije u suglasnosti s navedenim odredbama Ustava Republike Hrvatske, kako to propisuje odredba stavka 1. članka 5. Ustava, da u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom«.
Informacije NN 88/2009 • Sud primjećuje da je podnositelj zahtjeva omaškom naveo pogrešan broj »Narodnih novina« objave Zakona o proračunu, umjesto 87/08., naveo je 96/03., te da je u prvom odjeljku zahtjeva pri navođenju zahtjeva čiju ustavnost osporava umjesto ispravnog naziva - Zakona o izvršavanju, naveo da osporava »Zakon o izvršenju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2009. godinu«.
Poslovne stranice NN 88/2009 • 3. Ustavne odredbe u odnosu na koje podnositelji zahtjeva predlažu ocjenu suglasnosti osporenih odredaba članka 7. ZIDP-a, glase:
Pregledi NN 88/2009 • Sloboda, jednakost, nacionalna ravnopravnost i ravnopravnost spolova, mirotvorstvo, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, očuvanje prirode i čovjekova okoliša, vladavina prava i demokratski višestranački sustav najviše su vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske i temelj za tumačenje Ustava.
Besplatno NN 88/2009 • U Republici Hrvatskoj državna je vlast ustrojena na načelu diobe vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu a ograničena je Ustavom zajamčenim pravom na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
Glasnik NN 88/2009 • Načelo diobe vlasti uključuje oblike međusobne suradnje i uzajamne provjere nositelja vlasti propisane Ustavom i zakonom.
Propis NN 88/2009 • U Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom.
Propis NN 88/2009 • Hrvatski sabor je predstavničko tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 88/2009 • 4. Na temelju članka 25. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatraženo je i dobiveno očitovanje Ministarstva financija Republike Hrvatske.
Propis NN 88/2009 • 5. Razmatranjem zahtjeva podnositelja i osporenih odredaba članka 7. ZIDP-a, Ustavni sud je utvrdio da navodi podnositelja ne daju osnove za sumnju u nesuglasnost osporenih odredaba članka 7. ZIDP-a s odredbama Ustava Republike Hrvatske na koje se u zahtjevu ukazuje.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 59/01, Broj 75/08, Broj 9/03, Broj 54/07, Broj 69/06, Broj 29/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled