PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 56/2009 • Iako izgleda da se situacija na financijskim tržištima poboljšava, puni učinak financijske krize na realni sektor gospodarstva počeo se sada osjećati. Vrlo ozbiljno pogoršanje utječe na šire gospodarstvo i pogađa kućanstva, poslovni sektor i radna mjesta. Posebice, kao posljedica krize na financijskim tržištima, banke smanjuju svoju financijsku polugu i postaju mnogo manje sklone riziku nego u prošlim godinama, što dovodi do kreditne kontrakcije. Ova financijska kriza mogla bi pokrenuti ograničavanje kredita, pad potražnje i recesiju.
NN 56/2009 • Takve bi teškoće mogle utjecati ne samo na slabe poduzetnike bez zalihe solventnosti, nego također i na zdrave poduzetnike koji će iznenada biti suočeni s pomanjkanjem ili čak neraspoloživošću kredita. Ovo će pogotovo vrijediti za male i srednje poduzetnike, koje u svakom slučaju očekuju veće teškoće u pristupu financiranju od velikih poduzetnika. Ova situacija mogla bi ne samo ozbiljno utjecati na gospodarsku situaciju mnogih zdravih poduzetnika i njihovih zaposlenika u kratkom i srednjem roku, nego i imati dugoročne negativne učinke stoga što bi sva ulaganja u EU u budućnosti, poglavito ulaganja u održivi razvoj i druge ciljeve Lisabonske strategije, mogla biti odgođena ili čak napuštena.
NN 56/2009 • 1.2. Potreba za pomnim usklađivanjem nacionalnih mjera potpore na europskoj razini
NN 56/2009 • U trenutnoj financijskoj situaciji države članice mogle bi biti u iskušenju da je pokušaju same rješavati i, posebice, da krenu u utrku u subvencioniranju, kako bi pomogle vlastitim poduzetnicima. Prošla iskustva pokazuju da pojedinačno djelovanje ove vrste ne može biti učinkovito, ali da može ozbiljno naštetiti unutarnjem tržištu. Prilikom dodjele potpore, potpuno uzimajući u obzir trenutnu specifičnu gospodarsku situaciju, ključno je osigurati jednake uvjete za europske poduzetnike i izbjeći započinjanje natjecanja u subvencioniranju između država članica što bi bilo neodrživo i štetno za EU u cjelini. Politika tržišnog natjecanja postoji kako bi to osigurala.
NN 56/2009 • Iako državne potpore nisu čudesni lijek za trenutne teškoće, dobro usmjerena javna podrška poduzetnicima mogla bi biti korisna sastavnica sveukupnih nastojanja da se deblokira davanje zajmova poduzetnicima i potakne daljnje ulaganje u budućnost s niskom emisijom ugljika.
NN 56/2009 • Drugi je cilj poticanje poduzetnika na nastavak ulaganja u budućnosti, posebno u gospodarstvo održivog rasta. Uistinu bi se mogle javiti dramatične posljedice ako se, kao rezultat trenutne krize, zaustavi ili čak unazadi značajni napredak postignut u polju zaštite okoliša. Zbog toga je nužno pružiti privremenu podršku poduzetnicima za ulaganje u projekte zaštite okoliša (koji bi, između ostaloga, mogli dati tehnološku prednost industriji EU-a), spajajući time hitnu i nužnu financijsku podršku s dugoročnim koristima za Europu.
NN 56/2009 • Ovo Priopćenje prvo podsjeća na brojne prilike za javnu podršku koje su već na raspolaganju državama članicama prema postojećim pravilima o državnim potporama, prije nego što odredi dodatne mjere državnih potpora koje države članice mogu privremeno odrediti kako bi se uklonile teškoće na koje neki poduzetnici nailaze u pristupu financiranju i kako bi se promicala ulaganja usmjerena na zaštitu okoliša.
NN 56/2009 • Komisija smatra da su predloženi instrumenti potpore najprikladniji za postizanje gore spomenutih ciljeva.
NN 56/2009 • Plan oporavka donesen je kao odgovor na trenutnu gospodarsku situaciju. Uzevši u obzir razmjer krize, Zajednica treba koordinirani pristup, dovoljno opsežan i odvažan da povrati povjerenje potrošača i poduzetnika.
NN 56/2009 • – smanjivanje ljudskog troška gospodarskog pada i njegovog utjecaja na najranjivije skupine. Mnogi radnici i njihove obitelji jesu ili će biti pogođeni krizom. Mogu se poduzeti koraci koji će pomoći da se umanji gubitak radnih mjesta i da se zatim pomogne ljudima, kako bi se brzo vratili na tržište rada umjesto da budu suočeni s dugoročnom nezaposlenošću;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 56/2009 • – pomoć Europi da se pripremi za ostvarivanje koristi od ponovnog rasta, tako da europsko gospodarstvo bude u skladu s nastojanjima usmjerenim na konkurentnost, održivost i potrebe budućnosti, kao što je navedeno u Lisabonskoj strategiji za rast i zapošljavanje. To znači podršku inovacijama, izgradnju gospodarstva znanja i ubrzavanje prijelaza na gospodarstvo s niskom emisijom ugljika i učinkovitim iskorištavanjem resursa.
NN 56/2009 • Kako bi se postigli ovi ciljevi, države članice već na raspolaganju imaju niz instrumenata koji se ne smatraju državnom potporom. Na primjer, neki poduzetnici mogli bi imati i većih teškoća u pristupu financiranju od drugih, time odgađajući ili čak gubeći financiranje nužno za njihov rast i provođenje predviđenih ulaganja. U tu bi svrhu države članice mogle donijeti niz mjera opće politike, koje se primjenjuju na sve poduzetnike na njihovom teritoriju i slijedom toga nisu obuhvaćene pravilima o državnim potporama, s ciljem privremenog olakšavanja problema s financiranjem u kratkom i srednjem roku. Na primjer, rokovi plaćanja za socijalno osiguranje i slične troškove, pa čak i poreze, mogli bi biti produženi, ili bi se mogle uvesti mjere za zaposlene. Ako su takve mjere otvorene za sve poduzetnike, one u načelu ne predstavljaju državnu potporu.
NN 56/2009 • Države članice također mogu dodijeliti financijsku potporu izravno potrošačima, primjerice za odlaganje starih proizvoda na otpad i/ili kupnju zelenih proizvoda. Ako se takva potpora dodjeljuje bez diskriminacije s obzirom na porijeklo proizvoda, ona ne predstavlja državnu potporu.
NN 56/2009 • Opća uredba o skupnom izuzeću donesena u kolovozu 2008. godine, čini okosnicu pravila o državnim potporama pojednostavljenjem postupaka državnih potpora za određene važne mjere potpore i zastupanjem preusmjeravanja državnih potpora na prioritetne ciljeve Zajednice. Sva prije postojeća skupna izuzeća, zajedno s novim područjima (inovacije, zaštita okoliša, istraživanje i razvoj za velike poduzetnike i mjere rizičnog kapitala za male i srednje poduzetnike), dovedena su pod jedan instrument. U svim slučajevima koje pokriva Opća uredba o skupnom izuzeću, države članice mogu dodijeliti potpore bez prethodne prijave Komisiji. Prema tome, brzina procesa potpuno je u rukama država članica. Opća uredba o skupnom izuzeću od posebne je važnosti za male i srednje poduzetnike, budući da predviđa posebna pravila o potporama za ulaganje i zapošljavanje posebno za male i srednje poduzetnike. Dodatno, malim i srednjim poduzetnicima otvoreno je svih 26 mjera, što dozvoljava državama članicama da prate male i srednje poduzetnike tijekom različitih faza njihovog razvoja, pomažući im u područjima od pristupa financiranju do istraživanja i razvoja, inovacija, usavršavanja, zapošljavanja, mjera zaštita okoliša i tako dalje.
NN 56/2009 • Nove Smjernice Zajednice o državnim potporama za zaštitu okoliša[9] donesene su kao dio Paketa u području energetike i klimatskih promjena početkom 2008. godine. Prema tim smjernicama, države članice između ostalog mogu dodijeliti državne potpore kako slijedi:
NN 56/2009 • – potpore za poduzetnike koji poboljšaju svoj utjecaj na okoliš iznad standarda Zajednice, ili u nedostatku standarda Zajednice, od maksimalno 70% dodatnih troškova ulaganja (maksimalno 80% u području ekoloških inovacija) za male poduzetnike i maksimalno 100% dodatnih troškova ulaganja ako je potpora dodijeljena kroz stvarno konkurentan natječaj, čak i za velike poduzetnike. Potpore za ranu prilagodbu standardima Zajednice i potpore za istraživanja zaštite okoliša također su dozvoljene,
NN 56/2009 • – u području obnovljive energije i kogeneracije, države članice mogu dodjeljivati potpore za djelatnost, kako bi se pokrili svi dodatni troškovi proizvodnje,
NN 56/2009 • – kako bi se postigli ciljevi zaštite okoliša koji se odnose na štednju energije i smanjivanje emisija stakleničkih plinova, države članice mogu dodjeljivati potpore koje omogućuju poduzetnicima da postignu uštedu energije te potpore za obnovljive izvore energije i kogeneraciju, u iznosu do 80% dodatnih troškova ulaganja za male poduzetnike i do 100% dodatnih troškova ulaganja ako se potpore dodjeljuju u postupku stvarnog natjecanja ponuditelja.
NN 56/2009 • – potpore za projekte istraživanja i razvoja, posebice potpore za temeljna istraživanja, u iznosu do 100% opravdanih troškova i potpore za industrijska istraživanja do 80% za male poduzetnike,
NN 56/2009 • – potpore za mlade inovativne poduzetnike do 1 milijun EUR-a ili više u potpomognutim regijama, potpore za inovacijske klastere, potpore za usluge savjetovanja o inovacijama i potpore za usluge podrške inovacijama,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 84/06, Broj 179/03,
Broj 55/09, Broj 69/08,
Broj 10/92, Broj 25/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE