PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 150/2009 • Iz navedenih podataka razvidno je da motorna vozila marke »LADA« nemaju značajan tržišni udio na tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj, odnosno da je položaj uvoznika / distributera motornih vozila marke »LADA« na tržištu Republike Hrvatske takav da oni nisu u mogućnosti u značajnoj mjeri utjecati niti na tržišno natjecanje niti na tržišne uvjete na istome.
NN 150/2009 • Naime, tržišni udio motornih vozila marke »LADA« pao je u 2008. godini u odnosu na 2007. sa 0,77 posto na 0,53 posto, što je značajan pad, osobito ako se promatra prema broju prodanih motornih vozila marke »LADA«. U 2007. godini broj novoregistriranih motornih vozila marke »LADA« iznosio je 633, dok je u 2008. godini broj novoregistriranih motornih vozila marke »LADA« iznosio 467, što predstavlja pad od 26 posto.
NN 150/2009 • Za razliku od mjerodavnog tržišta distribucije novih motornih vozila, Agencija u predmetnom postupku nije izvršila detaljnu analizu tržišnih udjela poduzetnika ADRIA LADA d.o.o. na ostala dva prateća mjerodavna tržišta, a riječ je o tržištu pružanja usluga popravka i održavanja motornih vozila i tržištu nabave rezervnih dijelova jer takva analiza nije u konkretnom slučaju bila ni svrsishodna niti ekonomična, s obzirom da je u predmetnom postupku nesporno utvrđeno da se poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. odlučio za kvalitativni selektivni sustav servisiranja motornih vozila u smislu članka 3. stavka 5. Uredbe o motornim vozilima koji obuhvaća oba spomenuta mjerodavna tržišta i koji je dopušteno primjenjivati bez obzira na visinu tržišnog udjela poduzetnika koji ga primjenjuje.
NN 150/2009 • V.II.II. Oblik distribucije novih motornih vozila marke »LADA« u Republici Hrvatskoj
NN 150/2009 • Iz provedene analize u predmetnom slučaju proizlazi da uvoz i distribuciju novih motornih vozila marke »LADA« u Republici Hrvatskoj obilježava neuređenost te nesukladnost s odredbama Uredbe o motornim vozilima i ZZTN.
NN 150/2009 • Od poduzetnika koji djeluju na mjerodavnom tržištu zatraženi su podaci i očitovanja kako bi se u predmetnom slučaju utvrdila pravna osnova po kojoj navedena tri poduzetnika obavljaju uvoz i prodaju novih motornih vozila marke »LADA«, te slijedom navedenoga, na koji je način ustrojen sustav distribucije novih motornih vozila marke »LADA« za teritorij Republike Hrvatske.
NN 150/2009 • Utvrđeno je kako je poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. 28. svibnja 2007. godine s poduzetnikom JSC AVTOVAZ, Rusija sklopio Distribucijski sporazum iz kojeg je proizlazila obveza i ovlaštenje poduzetnika ADRIA LADA d.o.o. na ustrojavanje sustava distribucijske i servisne mreže za motorna vozila marke »LADA« na teritoriju Republike Hrvatske. Navedeni ugovor sklopljen je na neodređeno vrijeme i raskinut je 1. veljače 2009. godine od strane poduzetnika JSC AVTOVAZ, Rusija, putem obavijesti upućene poduzetniku ADRIA LADA d.o.o. 5. veljače 2008. godine.
NN 150/2009 • Naime, poduzetnik JSC AVTOVAZ, Rusija, u dva je navrata dostavio navedenu obavijest o raskidu ugovora poduzetniku ADRIA LADA d.o.o., u prvoj obavijesti navodeći 11. veljače 2009. godine kao datum raskida Distribucijskog sporazuma, dok se u drugoj obavijesti navodi 1. veljače 2009. godine. Iako navodi suprotno, poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. nije dostavio dokaze o tome da je predmetni ugovor raskinut ranije od 1. veljače 2009. godine.
NN 150/2009 • Međutim, potrebno je napomenuti kako je poduzetnik JSC AVTOVAZ, Rusija, raskidom Distribucijskog sporazuma postupio suprotno odredbi članka 9. stavka 1. točke b) Uredbe o motornim vozilima, koja uređuje da se kod ugovora na neodređeno vrijeme trajanje otkaznog roka, kada dobavljač otkazuje sporazum jer je potrebno reorganizirati cijelu ili značajan dio mreže, može odrediti u najmanjem trajanju od jedne godine. U konkretnom slučaju otkazni rok određen je u trajanju manjem od godine dana, od 5. veljače 2008. do 1. veljače 2009.
NN 150/2009 • Neovisno o tome, potrebno je ukazati i na mišljenje Agencije klase: 011-02/2005-01/13, od 29. lipnja 2005., kojim je utvrđeno da je temeljem odredbe članka 9. stavka 1. točke b) Uredbe o motornim vozilima, dopušteno sklapanje sporazuma na neodređeno razdoblje s otkaznim rokom od dvije (2), odnosno jednom (1) godinom, uz uvjet da takav sporazum bude na snazi najmanje pet (5) godina s propisanim otkaznim rokom. U protivnom, strane sporazuma bi vrlo često koristile mogućnost sklapanja sporazuma na neodređeno vrijeme s ciljem da uz propisane otkazne rokove on traje kraće od minimalnog razdoblja propisanog Uredbom o motornim vozilima, što Agencija smatra protivnim cilju i smislu Uredbe o motornim vozilima. Navedeno se detaljnije obrazlaže pod točkom V. obrazloženja ovoga rješenja pod nazivom: Pravna analiza distribucijske i servisne mreže poduzetnika ADRIA LADA d.o.o. u smislu Uredbe o motornim vozilima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 150/2009 • Za vrijeme dok je bio ovlašteni dobavljač za Republiku Hrvatsku, poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. nije ustrojio distribucijski sustav za prodaju novih motornih vozila marke »LADA« te se očitovao kako je glede servisiranja uspostavio kvalitativnu selektivnu mrežu.
NN 150/2009 • Naime, od sklapanja Distribucijskog sporazuma, 28. svibnja 2007., do njegova raskida 1. veljače 2009., nova motorna vozila marke »LADA« poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. distribuirao je putem šest poduzetnika koji za njega djeluju kao posrednici. Tijekom provedbe predmetnog postupka utvrđeno je kako je tih šest poduzetnika sačinjavalo njegovu neformalnu mrežu distributera i prije sklapanja predmetnog Distribucijskog sporazuma u 2007. godini. U tom je razdoblju imao sklopljen ugovor o distribuciji s poduzetnikom AUTOCENTAR VRBOVEC d.o.o., u trajanju od 16. lipnja 1997. do 31. prosinca 2006. godine.
NN 150/2009 • Poduzetnici s kojima je poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. surađivao u svojstvu posrednika su:
NN 150/2009 • 3. AUTOCENTAR VRBOVEC d.o.o., sa sjedištem u Vrbovcu, 1. svibnja 3,
NN 150/2009 • 4. AUTO HRVATSKA d.d., sa sjedištem u Splitu, Dubrovačka ulica 1,
NN 150/2009 • 6. M.G. BARTA, vl. Stjepan Barta, sa sjedištem u Slavonskom Brodu, Istarska 35.
NN 150/2009 • Status navedenih poduzetnika, kao posrednika poduzetnika ADRIA LADA d.o.o., utvrđen je temeljem uvida u izdane račune poduzetnika ADRIA LADA d.o.o., koje je dostavio Agenciji 23. rujna 2008. Naime, dostavljene su ponude i računi ispostavljeni na ime krajnjih kupaca u dva slučaja, te potvrde (reversi) izdane posrednicima. Navedenim potvrdama poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. potvrđuje da su, u prvom slučaju poduzetnik AMBRA d.o.o. 10. lipnja 2008. godine, a u drugom slučaju poduzetnik AUTO HRVATSKA d.d., 3. svibnja 2005. godine zaprimili vozila za potrebe daljnje isporuke krajnjim kupcima poduzetnika ADRIA LADA d.o.o.
NN 150/2009 • Pored navedenoga, poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. istim je podneskom dostavio još nekoliko izdanih potvrda (reversa) posrednicima, u kojima se kao posrednici navode poduzetnici AUTO GRLICA d.o.o., M.G. BARTA i BOSOMOT d.o.o.
NN 150/2009 • Poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. u svom očitovanju od 23. rujna 2008. godine ističe kako je tijekom 2008. godine nova motorna vozila marke »LADA« nabavljao isključivo temeljem ponude i računa ispostavljenih od poduzetnika LADA DISTRIBUTION & MARKETING LIMITED, Cipar, te da je predmetni Distribucijski sporazum već u 2008. godini bio faktično raskinut. Međutim, pri tome ne dostavlja dokaze o raskidu Distribucijskog sporazuma već u 2008. godini, a iz dostavljenih ponuda i računa o kupnji vozila od poduzetnika sa sjedištem u Cipru, kojeg je označio kao povezanog poduzetnika proizvođača motornih vozila marke »LADA«, proizlazi da je nabavu vozila obavljao putem društva-kćeri proizvođača motornih vozila marke »LADA«, što istovremeno ne isključuje postojanje važećeg Distribucijskog sporazuma sklopljenog sa samim proizvođačem motornih vozila marke »LADA«, poduzetnikom JSC AVTOVAZ, Rusija, čiji je formalni raskid nastupio 1. veljače 2009. godine.
NN 150/2009 • Također, u svom očitovanju od 11. ožujka 2009. poduzetnik ADRIA LADA d.o.o. navodi kako je, s obzirom na raskid Distribucijskog ugovora s poduzetnikom JSC AVTOVAZ, Rusija u 2008. godini, dogovoreno daljnje postupanje po istom ugovoru u pogledu uvoza i distribucije novih motornih vozila marke »LADA« u Republici Hrvatskoj te servisa motornih vozila marke »LADA« u jamstvenom roku, no bez ovlaštenja poduzetnika ADRIA LADA d.o.o. za uspostavljanje i vođenje distribucijske i servisne mreže na istom teritoriju. Iste navode nije potkrijepio pisanom dokumentacijom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 11/97, Broj 58/06,
Broj 28/96, Broj 39/07,
Broj 49/03, Broj 134/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE