PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2009 • Iznos participacije varira ovisno o prodajnoj akciji i modelu vozila, a iznos participacije ne varira o fakturiranoj cijeni krajnjem kupcu.
NN 35/2009 • Pojedina vozila je prodavao izvan prodajnih akcije jer nisu bila obuhvaćena prodajnom akcijom ili se na pojedina vozila primjenjivao flotni popust, koji je predviđen za veće kupce, uglavnom pravne osobe.
NN 35/2009 • Na kraju je napomenuo da je između distributera prisutan »dumping« cijena tako da se za isti model mogu dobiti različite ponude kod različitih distributera. Unutar prodajne akcije, moguće je organizirati i akcije kao npr. »dani otvorenih vrata«, extra popust ili kakvu drugu pogodnost u vidu poklona.
NN 35/2009 • Tijekom 2005., 2006., 2007. i 2008. godine prodavao je vozila u prodajnim akcijama po cijeni različitoj od cijene za krajnjeg kupca iz cjenika poduzetnika Citroën d.o.o. te je ostvario pravo na participaciju. Od 2005. godine na dalje prodajne akcije su postale pravilo ***.
NN 35/2009 • Iz dostavljenih očitovanja Agencije je utvrdila da cijene po kojima su ovlašteni distributeri prodavali nova vozila u prodajnim akcijama nisu u svim slučajevima bile iste, odnosno nisu se svi distributeri pridržavali preporučenih cijena, odnosno određenog popusta poduzetnika Citroën d.o.o. Naime, neki od distributera su se očitovali kako su vozila prodavali i po nižim cijenama, odnosno primjenjujući i veći popust od minimalnog određenog od strane poduzetnika Citroën d.o.o., te su na taj način konkurirali drugim distributerima. Kako bi potvrdili navode iz svojih očitovanja, nekolicina distributera dostavila je Agenciji i dokaze u obliku izdanih računa iz kojih je vidljiva cijena po kojoj je određeno vozilo i prodano, te ju je moguće usporediti s određenim popustom i preporučenom cijenom poduzetnika Citroën d.o.o. iz pojedine prodajne akcije. Neki od distributera očitovali su se kako je moguće prodavati vozila i po nižim cijenama od preporučenih, no sami istu praksu nisu provodili. I sam podnositelj zahtjeva, u svom očitovanju od 10. listopada 2007., je naveo da je radi rješavanja zaliha ili obveze podmirenja računa bilo slučajeva da je vozilo u prodajnoj akciji prodao ispod nabavne cijene, odnosno uz još veći popust i u tom slučaju je ostvario pravo na participaciju.
NN 35/2009 • Iz svih prikupljenih podataka, očitovanja i dokumentacije, kako od stranaka u postupku, tako i od drugih ovlaštenih distributera vozila marke Citroën, utvrđeno je kako u okviru svog poslovanja te održavanja i jačanja svog položaja na tržištu poduzetnik Citroën d.o.o. primjenjuje poslovnu politiku prodajnih akcija.
NN 35/2009 • Prodajne akcije, odnosno ponude sniženja određenih proizvoda, sadrže posebne pogodnosti pri nabavi za krajnje kupce, u smislu povoljnije nabavne cijene vozila u određenom razdoblju, uključivanje dodatne opreme, dodatnih financijskih pogodnosti i slično. *** prodajne akcije organizirane od poduzetnika Citroën d.o.o. provode se svaki mjesec, u trajanju od mjesec dana, a uz *** akcije provode se i *** prigodne akcije ****.
NN 35/2009 • Iz dokumentacije poduzetnika Citroën d.o.o. proizlazi da je sudjelovanje u prodajnim akcijama fakultativnog karaktera, odnosno da su distributeri Citroën vozila slobodni odlučivati u kojoj akciji žele sudjelovati. Ukoliko odluče sudjelovati u pojedinoj akciji, obveza distributera prilikom prodaje vozila obuhvaćenih prodajnom akcijom, a vezano za krajnju prodajnu cijenu, je ponuditi krajnjem kupcu barem popust određen od poduzetnika Citroën d.o.o., odnosno distributer je u mogućnosti ponuditi i veći popust od minimalno određenog od strane poduzetnika Citroën d.o.o., te na taj način konkurirati prodajnom cijenom ostalim distributerima.
NN 35/2009 • Uz ostalu dokumentaciju dostavljenu od strane ovlaštenog uvoznika i samih distributera, dostavljeni su i cjenici poduzetnika Citroën d.o.o., a koji se odnose na distributere u njegovoj ovlaštenoj mreži. Riječ je o cjenicima Citroën vozila prema kojima distributeri nabavljaju vozila od ovlaštenog uvoznika te cjenicima Citroën vozila sa preporučenim cijenama za krajnje kupce. Iako na samim cjenicima nije jasno naznačeno da je riječ o preporučenim cijenama, isto je navedeno u potpisanim sporazumima s distributerima.
NN 35/2009 • Analizom cjenika motornih vozila za distributere, utvrđeno je da se za sve modele Citroën vozila primjenjuju iste nabavne cijene prema svim distributerima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/2009 • Uvidom u zaprimljenu reklamnu dokumentaciju, utvrđeno je da poduzetnik Citroën d.o.o. prilikom provođenja pojedine prodajne akcije, na reklamnom materijalu navodi da je riječ o fakultativnoj prodajnoj akciji, te da se navedeni popusti nude samo kod onih distributera koji odluče sudjelovati u prodajnoj akciji. Budući da je potrošačima na transparentan način dano do znanja da se oglašavani popusti ne moraju nužno očekivati kod svih distributera, formalno distributeri nisu dovedeni u situaciju da su u obvezi i sudjelovati i primjenjivati oglašavane popuste na Citroën vozila.
NN 35/2009 • Dokumentacija samih prodajnih akcija sadrži specificirane uvjete za distributere, i to osim minimalnog popusta na cijenu kojeg se moraju pridržavati kako bi ostvarili mogućnost sudjelovanja, ostali uvjeti su:
NN 35/2009 • 4. krajnji datum do kojeg distributer mora dostaviti račun za participaciju.
NN 35/2009 • Prodajne akcije sadrže za pojedini model uz iznos popusta i iznos tzv. participacije, odnosno iznos koji se nadoknađuje distributeru, ukoliko u prodajnu cijenu vozila uključi barem navedeni popust. Specifičnost prodajnih akcija je u tome što se vozila na akciji prodaju po cijenama koje su niže od nabavnih cijena istih vozila za distributere. Iz tog razloga, participacija je neophodan iznos za distributere, budući bi u protivnom poslovali ***. Dakle, participacija je iznos koji pokriva razliku između ***cijene *** te *** cijene ***, odnosno moguću zaradu distributera. Na taj način cijena vozila za krajnjeg korisnika znatno je niža nego što bi bila bez prodajne akcije.
NN 35/2009 • 5.***Razlika cijene za krajnjeg kupca i nabavne cijene distributera***
NN 35/2009 • Izvor: podnesak poduzetnika Citroën Hrvatska d.o.o. od 2. ožujka 2007.
NN 35/2009 • Nabavna cijena promatranog modela C3 vozila distributera, kojeg nabavlja od uvoznika (poduzetnika Citroën d.o.o.) iznosi *** kn.
NN 35/2009 • Ono što poduzetnik Citroën d.o.o. nudi prodajnom akcijom je popust u cijeni prema krajnjem kupcu, čime, ukoliko sam distributer ne ponudi i viši popust, se ostvaruje prodajna cijena prema kupcu u iznosu od *** kn.
NN 35/2009 • Na taj iznos, uvoznik odobrava distributeru povrat sredstava (participaciju) u iznosu od *** kn, pokrivajući iznos razlike *** u iznosu od *** kn. Uz povrat sredstava u iznosu od *** kn ***.
NN 35/2009 • Iznos koji predstavlja okvir marže distributera, odnosno njegovu potencijalnu zaradu, u predmetnom slučaju iznosi *** kn, što je iznos koji ulazi u ukupan iznos participacije kojeg nadoknađuje uvoznik distributeru za prodano vozilo.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 91/94, Broj 128/07,
Broj 105/04, Broj 74/09,
Broj 97/04, Broj 4/96
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE