PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-02-14-385 NN 14/2006

• Izvor: Podnesci poduzetnika iz rujna, listopada i studenoga 2005.


Stranica 2006-02-14-385 NN 14/2006

• Obrada: Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, Sektor za zaštitu tržišnog natjecanja.


Stranica 2006-02-14-385 NN 14/2006

• Budući da podaci označeni zvjezdicom (*) i točni postoci tržišnog udjela predstavljaju poslovnu tajnu u smislu članka 51. ZZTN-a, isti su izuzeti od objavljivanja, pa se koriste postoci u rasponu.


Stranica 2006-02-14-385 NN 14/2006

• Razvoj mjerodavnog tržišta u promatrane tri godine, koje je zabilježilo rast od 25 – 30 posto, kao i povećanje broja zaštitnih znakova skutera na istome, ukazuju na mogućnost ulaska na tržište skutera i motocikala. Nadalje, rast tržišnog udjela skutera zaštitnog znaka Baotian na mjerodavnom tržištu tijekom dvije godine od ulaska na tržište ukazuje kako je moguće ne samo ući na tržište, nego i ostvariti značajan tržišni udjel u relativno kratkom vremenskom periodu. Mjerodavno tržište skutera i motocikala nije uređeno posebnim zakonima čije bi odredbe eventualno imale ograničavajući učinak za ulazak novih konkurenata na tržište, dok su propisi koji uređuju tržišno natjecanje u potpunosti usklađeni s propisima Europske unije, te omogućavaju slobodan pristup na tržište.


Internet NN 14/2006
• Određene karakteristike mjerodavnog tržišta skutera i motocikala upućuju na zaključak da navedeno tržište nije zrelo. Naime, zrelim tržištem smatra se ono tržište na koje više ne ulaze robe i usluge koje nose poznate zaštitne znakove jer su iste već prisutne na tržištu i na kojem je potražnja relativno stabilna ili u opadanju. U promatrane tri godine ponuda zaštitnih znakova skutera porasla je s 20 različitih zaštitnih znakova skutera u 2002. na 28 marki skutera u 2004. Također, s obzirom na prisutni broj konkurenata na tržištu potrebno je na tržište uvoditi nove modele skutera.

Internet stranice NN 14/2006
• Skuteri imaju karakteristike gotovih proizvoda, skupi su proizvodi i značajno opterećuju budžet potrošača. Iako su skuteri skupi proizvodi i nabavljaju se na duži vremenski period ne nabavljaju se jednokratno već se nakon nekog vremena zamjenjuju s novim proizvodima.

Internet stranice NN 14/2006 • Prilikom ocjenjivanja zahtjeva za pojedinačnim izuzećem sporazuma neophodno je uzeti u obzir vjerojatni učinak sporazuma na inter-brand tržišno natjecanje i intra-brand tržišno natjecanje. Za većinu vertikalnih ograničenja problem za tržišno natjecanje nastaje samo u slučaju nedostatnog tržišnog natjecanja između različitih zaštitnih znakova na mjerodavnom tržištu (inter-brand tržišnog natjecanja), odnosno ako postoji izraziti stupanj tržišne snage jednog od takmaca ili više njih zajedno na razini dobavljača ili kupaca ili na obje razine. Ako je tržišno natjecanje između različitih zaštitnih znakova nedostatno, zaštita inter-brand i intra-brand tržišnog natjecanja (tržišnog natjecanja između distributera ili maloprodajnih trgovaca u prodaji proizvoda istog zaštitnog znaka) postaje važna.
Internet stranice NN 14/2006 • Provedenom ekonomskom analizom utvrđeno je da je mjerodavno tržište dobro strukturirano, da na njemu djeluje veliki broj tržišnih takmaca, te postoji dinamično tržišno natjecanje.
Internet stranice NN 14/2006 • Uvidom u zaprimljene ugovore o ekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji i neekskluzivoj ovlaštenoj prodaji, Agencija je utvrdila da poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. stječe pravo na ovlaštenu distribuciju proizvoda vozila i originalnih rezervnih dijelova zaštitnog znaka Vespa, proizvoda mopeda, skutera i orginalnih rezervnih dijelova zaštitnog znaka Piaggio i Gilera, kao i pravo na distribuciju istih putem drugih poduzetnika, kao ekskluzivnih odnosno neekskluzivnih ovlaštenih prodavatelja. Nadalje, provedenom pravnom analizom ugovora utvrđeno je da se za navedene ugovore sukladno članku 13. Uredbe o skupnom izuzeću sporazuma između poduzetnika koji ne djeluju na istoj razini proizvodnje, odnosno distribucije (»Narodne novine«, broj 51/04, u daljnjem tekstu: Uredba o vertikalnim sporazumima) utvrđuju uvjeti i za pojedinačno izuzeće temeljem zahtjeva poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. jer je riječ o ugovorima koji ne ispunjavaju propisane uvjete iz rečene Uredbe.
Internet stranice NN 14/2006 • U smislu članaka 5. i 6. Uredbe o vertikalnim sporazumima, uvjet za primjenu skupnog izuzeća koji mora biti ispunjen je da tržišni udjel dobavljača na mjerodavnom tržištu na kojem prodaje ugovorne proizvode i njihove supstitute ne smije biti veći od 30 posto. Kako je u konkretnom slučaju, prema dostavljenim podacima i provedenoj ekonomskoj analizi mjerodavnog tržišta, nesporno utvrđeno da tržišni udjel poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. na mjerodavnom tržištu iznosi više od 30 posto, predmetni ugovori nisu obuhvaćeni skupnim izuzećem.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 14/2006 • Kako je u konkretnom slučaju poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. podnio zahtjev, sukladno odredbama članka 44. ZZTN i članka 13. Uredbe o vertikalnim sporazumima, u ovom se slučaju provodi postupak utvrđivanja uvjeta za pojedinačno izuzeće predmetnih ugovora u smislu članka 12. ZZTN.
Informacije NN 14/2006 • Ugovor o nabavi sklopljen je između poduzetnika Piaggio & C.S.p.A., sa sjedištem u 56025 Pontedera, Viale Rinaldo Piaggio 25, Italija i poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. te njime poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. stječe ekskluzivno pravo uvoza, prodaje i distribucije Piaggio proizvoda na području Republike Hrvatske. Predmetni ugovor pravni je temelj sklapanja daljnjih ugovora o ekskluzivnoj i neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji. Uvidom u izvode iz sudskih registara rečenih poduzetnika utvrđeno je da je poduzetnik Piaggio & C.S.p.A., sa sjedištem u 56025 Pontedera, Viale Rinaldo Piaggio 25, Italija društvo majka u odnosu na poduzetnika Piaggio Vespa BV, sa sjedištem u Amsterdamu koji je imatelj većinskog udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o.
Poslovne stranice NN 14/2006 • Iz navedenog proizlazi da je u konkretnom slučaju riječ o ugovoru sklopljenom između društava-članova istog koncerna. Prema odredbi članka 5. ZZTN više pravnih osoba koje su vlasnički povezane i u kojima se može utvrditi osoba poduzetnika pod kontrolom drugog poduzetnika, s aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja predstavljaju jedan gospodarski subjekt odnosno jednog poduzetnika.
Pregledi NN 14/2006 • U doktrini prava konkurencije se presumira da kada društvo majka ima većinski udjel, njezina povezana društva ne mogu samostalno donositi odluke. Stoga se na sporazume sklopljene između takvih pravnih subjekata (primjerice, između društava koncerna, između vladajućeg i ovisnog društva) ne mogu primjeniti ni odredbe o zabranjenim sporazumima iz članka 9., niti odredbe o skupnim ili pojedinačnim izuzećima iz članka 10. do 12. ZZTN. Navedeno iz razloga što društva koncerna udružuju svoje tehnološke, financijske, stručne i tržišne resurse radi ostvarivanja ciljeva koji nisu ograničeni na interese pojedinih društava već interese koncerna kao jedne jedinstvene gospodarske cjeline. Stoga se smatra da u tržišno natjecanje ulazi cijeli gospodarski subjekt iako njegovi dijelovi imaju pravnu osobnost kada međusobno ulaze u poslovne odnose i sklapaju ugovore kao što je slučaj u ovome predmetu. Slijedom navedenog, u konkretnom slučaju nije bilo potrebno provesti postupak ocjene tog ugovora s obzirom na činjenicu da se navedeni poduzetnici-ugovorne strane rečenog ugovora smatraju jednim poduzetnikom, te nije ispunjen osnovni element definicije vertikalnog sporazuma, da isti mora biti sklopljen između dvaju ili više poduzetnika.
Besplatno NN 14/2006 • Agencija je u nastavku postupka provela pravnu analizu ugovora o ekskluzivnoj i ugovora o neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji koje sklapa poduzenik Piaggio Hrvatska d.o.o. s različitim poduzetnicima kao ovlaštenim prodavateljima na području Republike Hrvatske kako bi utvrdila jesu li ispunjeni uvjeti za pojedinačno izuzeće sukladno odredbama članka 10. ZZTN.
Glasnik NN 14/2006 • Ugovor o ekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji (dalje: ekskluzivni ugovor) skopljen je između poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. i različitih poduzetnika, kao ovlaštenih prodavatelja na području Republike Hrvatske. U predmetnom ugovoru, a sukladno članku 3. stavku 3. Uredbe o vertikalnim sporazumima, riječ je o vertikalnom sporazumu o selektivnoj distribuciji kojim se dobavljač obvezuje posredno ili neposredno prodati proizvode koji su predmet sporazuma samo distributerima izabranim na temelju transparentnih, posebnih kriterija, a distributeri se obvezuju da neće prodavati proizvode te proizvode neovlaštenim distributerima. U podnesku od 20. listopada 2005., poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. potvrdio je da primjenjuje isključivo sustav selektivne distribucije, jer i u području na kojem postoji samo jedan ovlašteni prodavatelj, Piaggio Hrvatska d.o.o. se nije obvezao prodavati samo jednom distributeru.
Propis NN 14/2006 • Predmet navedenog ugovora je prodaja Piaggio proizvoda od strane Piaggio Hrvatska d.o.o. ovlaštenim prodavateljima radi daljnje maloprodajne preprodaje od strane ovlaštenih prodavatelja na ugovornom području sa svrhom stvaranja mreže vlastitih ovlaštenih distributera i poddistributera. Navedeni ugovor sklapa se s ovlaštenim prodavateljima na razdoblje od jedne godine te predstavlja neprenosivi ugovor temeljem čega ovlašteni prodavatelj ne može prenijeti ugovor ili dodijeliti neko od prava koja proizlaze iz ugovora bez prethodne pisane suglasnosti Piaggio Hrvatska d.o.o. Uvidom u predmetni ugovor također je utvrđeno da se u konkretnom slučaju primjenjuje sustav kvantitativne selektivne distribucije. Naime, prema odredbi članka 184. Smjernica o vertikalnim ograničenjima, čisto kvalitativna selektivna distribucija odabire distributere samo na temelju objektivnih kriterija koje zahtijevaju svojstva proizvoda, poput obuke osoblja koje sudjeluje u prodaji, usluga koje se pružaju na mjestu prodaje, određene linije, asortimana proizvoda koji se prodaju itd, dok kvantitativna distribucija dodaje kriterije odabira koji neposrednije ograničavaju potencijalni broj distributera, tako da npr. od njih traže određenu najnižu ili najvišu prodaju. U konkretnom slučaju, riječ je o sustavu kvantitativne selektivne distribucije jer ugovor uz kvalitativne kriterije određuje i dodatne kriterije ostvarenja minimalnog obima prodaje propisanog člankom 6.2. ekskluzivnog ugovora.
Propis NN 14/2006 • Prema odredbi članka 1.1. ekskluzivnog ugovora, Piaggio Hrvatska d.o.o. daje ekskluzivno pravo prodaje Piaggio proizvoda na ugovornom području te se obvezuje da neće tijekom trajanja Ugovora postaviti nijednog drugog ovlaštenog prodavatelja za proizvode na ugovornom području.
Propis NN 14/2006 • Ovlašteni prodavatelji obvezuju se da neće izvan ugovornog područja aktivno tražiti potencijalne kupce bez prethodnog pisanog odobrenja Piaggio Hrvatska d.o.o., te da neće obavljati aktivnu prodaju određenim kategorijama kupaca koji su izrijekom rezervirani za Piaggio. Navedeno ograničenje ne uključuje pasivnu prodaju izvan ugovornog područja.
Propis NN 14/2006 • Aktivna prodaja, u smislu članka 9. stavka 5. Uredbe o vertikalnim sporazumima podrazumijeva aktivno traženje i pristupanje kupcima ili određenoj grupi kupaca koji se nalaze na isključivom teritoriju drugog distributera, sklapanje pojedinačnih ugovora te poduzimanje mjera za ponudu proizvoda tim kupcima, te osnivanje podružnica, skladišta ili organiziranje distributivne mreže i promidžbe na isključivom teritoriju drugog distributera. Pod aktivnim pristupanjem smatra se posjećivanje kupca, slanje kupcima pošte što uključuje i elektroničku poštu, oglašavanje putem medija i drugih sredstava javnog priopćavanja ciljanih isključivo na te kupce ili grupu kupaca na isključivom teritoriju drugog distributera.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 9/05, Broj 6/04, Broj 64/97, Broj 129/08, Broj 20/08, Broj 67/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled