PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-01-12-261 NN 12/2009

• Nadalje, iz navoda Ministarstva proizlazi da je u tijeku financijska transakcija vezana uz otkup zemljišta za izgradnju športske dvorane i bazena u vlasništvu poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., od strane Ustanove, kao i izrada projektne dokumentacije za izgradnju sportske dvorane i bazena. Predmetna sredstva planirana su u Državnom proračunu RH za 2008. na poziciji kapitalnih ulaganja i bit će realizirana preko Ustanove.


Stranica 2009-01-12-261 NN 12/2009

• U 2010. planirani su veći prihodi Skijališta Bjelolasica za više od 100 posto u odnosu na 2009. iz razloga što se toj godini očekuje završetak radova na sustavu zasnježivanja skijališta. Iz istog razloga, cijene skijaških karata planiraju se uvećati za oko 50 posto, kako je prikazano u Tabeli 3.


Stranica 2009-01-12-261 NN 12/2009

• Rashodi u 2010. godini, koji se odnose na rashode obavljanja usluga od općeg gospodarskog interesa ostaju na istoj razini kao i u 2009.


Stranica 2009-01-12-261 NN 12/2009

• Plan prihoda od prodaje skijaških karata poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. na Skijalištu Bjelolasica u 2009. i 2010. (u kunama)


Internet NN 12/2009
• Plan broja prodanih karataPlanirana cijena karteUkupan prihod (b*c)Plan broja prodanih karataPlanirana cijena karteUkupan prihod (e*f)

Internet stranice NN 12/2009
• Slijedom svega navedenog, iz prikazanih tabela planiranih prihoda i rashoda po pojedinim djelatnostima u razdoblju od 2008. do 2010., razvidno je da djelatnosti od općeg gospodarskog interesa, bez obzira na planirani porast prihoda kroz godine, rezultiraju gubitkom u poslovanju, ali se taj gubitak s godinama smanjuje.

Internet stranice NN 12/2009 • Komercijalne djelatnosti kroz sve tri planirane poslovne godine imaju planiranu dobit iz koje bi se trebao pokriti i dio gubitka nastalog obavljanjem djelatnosti od općeg gospodarskog interesa tako da iz navedenog plana proizlazi da se naknada/kompenzacija za javne usluge neće prelijevati na ostale komercijalne usluge poduzetnika.
Internet stranice NN 12/2009 • Zbog transparentnosti i načina trošenja naknade/kompenzacije za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa poduzetnik je u obvezi voditi odvojeno interno knjigovodstvo za navedene usluge, a to je predviđeno člankom VI. Odluke, opisane u točki 3.2. obrazloženja ovog rješenja.
Internet stranice NN 12/2009 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) razmatralo je zahtjev Ministarstva na svojoj 4. sjednici, održanoj 18. prosinca 2008. Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju.
Internet stranice NN 12/2009 • Naime, Vijeće je prvenstveno trebalo utvrditi je li naknada/kompenzacija koja se odnosi na pokriće operativnih troškova nastalih uslijed ostvarenih većih rashoda u odnosu na prihode poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. za razdoblje od 2008. do 2010., potrebnih za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 12/2009 • Prilikom utvrđivanja predstavljaju li sredstva za pokriće troškova poslovanja poduzetnika državnu potporu, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, odnosno je li riječ o transferu državnih sredstva, predstavljaju li sredstva potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; je li se predložena sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi; je li dodjelom predloženih sredstva postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja, davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobiti u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/04, 1/05 i 7/05).
Informacije NN 12/2009 • U konkretnom slučaju, naknada/kompenzacija predstavlja državnu potporu za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa, jer su ispunjeni svi uvjeti iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
Poslovne stranice NN 12/2009 • Međutim, bez obzira na ispunjenje svih uvjeta iz članka 3. stavka 1. ZDP-a, prema kojima se naknada/kompenzacija smatra državnom potporom, prema presudi Europskog suda u slučaju Altmark proizlazi da naknada/kompenzacija za obavljanje usluga od općeg gospodarskog interesa ne predstavlja državnu potporu pod pretpostavkom ispunjenja dolje navedena četiri uvjeta:
Pregledi NN 12/2009 • a) poduzetniku koji prima naknadu mora zaista biti povjereno ispunjavanje obveza javnih usluga i te usluge moraju biti jasno određene,
Besplatno NN 12/2009 • b) unaprijed se moraju na nepristran i transparentan način utvrditi parametri za izračunavanje iznosa naknade, kako bi se izbjeglo moguće davanje gospodarske prednosti poduzetniku kojemu se dodjeljuje naknada u odnosu na konkurentne poduzetnike,
Glasnik NN 12/2009 • c) naknada ne smije premašivati iznose nužne za pokrivanje svih ili dijela troškova pretrpljenih tijekom ispunjavanja obveza javnih usluga, uzimajući u obzir relevantne prihode i razumnu dobit;
Propis NN 12/2009 • d) ukoliko u konkretnom slučaju poduzetnik koji bi trebao izvršavati obveze javnih usluga nije odabran u skladu s postupkom javne nabave koji bi omogućio odabir ponuditelja koji bi takve usluge mogao pružiti po najpovoljnijim uvjetima za zajednicu, visina potrebne naknade mora se odrediti na temelju analize troškova koji bi pri izvršavanju tih obveza nastali u tipičnom poduzetniku kojim se dobro upravlja, uzimajući u obzir relevantne prihode i razumnu dobit od izvršavanja tih obveza.
Propis NN 12/2009 • Primjenom navedenih uvjeta iz presude Altmark na poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., Vijeće je utvrdilo da četvrti uvjet nije ispunjen jer poduzetnik za obavljanje usluge od općeg gospodarskog interesa nije izabran putem javnog natječaja već na temelju Odluke Vlade Republike Hrvatske iz 1997., što je dodatno potvrđeno i Odlukom o obavljanju športsko-komunalnih usluga. Također, visina naknade/kompenzacije nije određena na temelju analize troškova koji bi pri izvršavanju istih obveza nastali u tipičnom poduzetniku kojim se dobro upravlja. Vijeće je, zbog činjenice da u konkretnom slučaju nisu ispunjeni svi uvjeti iz slučaja Altmark, zaključilo da naknada/kompenzacija koja će se dodjeljivati poduzetniku predstavlja državnu potporu.
Propis NN 12/2009 • Članak 4. stavak 1. ZDP-a propisuje opću zabrana davanja državnih potpora koje narušavaju ili bi mogle narušiti tržišno natjecanje davanjem prednosti na tržištu korisnicima državne potpore bez obzira na oblik državne potpore u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske iz SSP-a, dok su člankom 4. stavkom 2. i 3. ZDP-a propisana izuzeća od opće zabrane.
Propis NN 12/2009 • Vijeće je zatim trebalo utvrditi postoji li mogućnost primjene izuzeća temeljem članka 4. stavka 3. točke e) ZDP-a, koji se odnosi se na državne potpore pravnim i fizičkim osobama kojima je na temelju posebnih propisa povjereno obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa ili utvrđeno isključivo pravo obavljanja određene djelatnosti bez kojih bi državnih potpora bili onemogućeni u obavljanju i provedbi povjerenih im zadaća, a uz uvjet da državne potpore predstavljaju isključivo naknadu za obavljanje i provedbu tih zadaća.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 48/07, Broj 85/05, Broj 9/06, Broj 147/05, Broj 78/08, Broj 135/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled