PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 29/2007 • Nadalje, pobijanim rješenjem tuženo je tijelo pogrešno utvrdilo mjerodavno tržište, a to je imalo za posljedicu i pogrešno utvrđenje kako upravo on ima monopolistički položaj na tržištu na čemu je zasnovano i daljnje utvrđenje tužene da je takav položaj zlouporabio. Kao mjerodavno tržište tuženi je utvrdio tržište ovlaštenih distributera vozilima marke Volkswagen u Republici Hrvatskoj što tužitelj smatra pogrešnim. Područje djelovanja tržišne snage P. Z. Auto d.o.o. je tržište novih putničkih motornih vozila i tržište novih lakih dostavnih vozila, s obzirom da vozila za koja je tužitelj ovlašteni uvoznik za Republiku Hrvatsku po vrsti, namjeni i cijeni imaju svoju odgovarajuću zamjenu u drugim markama motornih vozila koje u Republiku Hrvatsku uvoze i drugi poduzetnici. Iz brojčanih pokazatelja za 2001. i 2002. godinu tako proizlazi da je udjel tužitelja niži od 30%, u smislu članka 16. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja pa slijedi da tužitelj nema monopolistički položaj niti u odnosu prema poduzetnicima s kojima je zaključio pismo namjere niti prema krajnjim kupcima novih vozila.
NN 29/2007 • Tužitelj se dalje poziva na određenje iz članka 20. Zakona o trgovini koja definira trgovca na malo (distributora) iz ugovora o selektivnoj distribuciji. Osnovna karakteristika selektivne distribucije je postojanje kvalitativnih i kvantitativnih kriterija, a u konkretnom slučaju ne postoji niti jedan od tih kriterija. Tuženo tijelo čak niti ne polazi od toga da je tužitelj propisao kvalitativne kriterije za prodaju jer mu nalaže takve kriterije izraditi. Broj poduzetnika za prodaju vozila marke Volkswagen s kojima je zaključeno pismo namjere ostao je otvoren pa nije uslijedila nikakva kvantitativna selekcija, a poduzetnicima nije nametnuta isključiva prodaja odnosno isključiva distribucija samo vozila marke Volkswagen. Uz to nema niti daljnje osobitosti kvantitativne selektivne mreže distribucije odnosno ograničenje da partneri smiju prodavati samo konačnim potrošačima, a ne i drugim trgovcima vozilima. Tako i AMC Međimurje d.o.o. nova vozila marke Volkswagen može nabavljati kod svih poduzetnika u Republici Hrvatskoj koji prodaju vozila ove marke te nije upućen samo na tužitelja.
NN 29/2007 • Pismo namjere ne uspostavlja sustav selektivne distribucije. Pismo namjere se primjenjuje od 1. siječnja 2000. godine, a prijaviteljima poduzetnicima AMC Međimurje d.o.o. i Autohrvatska Pula d.o.o. kao i ostalim poduzetnicima navedenim u točki 2. izreke pobijanog rješenja svojstvo ovlaštenog trgovca vozilima marke Volkswagen prestalo je još 31. prosinca 1999. godine temeljem Sporazuma o raskidu trgovačkog ugovora od 10. prosinca 1999. godine zaključenog s ranijim uvoznikom iste marke vozila Autocentar Zubak d.o.o. Velika Gorica.
NN 29/2007 • Raskidom trgovačkog ugovora potpuno je otvoreno pitanje njihovog budućeg svojstva unutar trgovačke mreže koju će formirati novi uvoznik jer je isključena mogućnost pravnog nasljeđivanja svojstva trgovca u odnosu na uvoznika. Pismo namjere je po svom pravnom značenju isprava koja potvrđuje da je između stranaka u tijeku postupak pregovaranja o nekom budućem ugovornom odnosu. Zato ono nije ugovor o distribuciji motornih vozila iz oblasti vertikalnih sporazuma između dobavljača i ovlaštenih trgovaca –distributora.
NN 29/2007 • Tužitelj rekapitulira sadržaj pisma namjere pa zaključuje da bi poslovni odnos tek mogao postati odnos između dobavljača i ovlaštenog trgovaca na malo – distributora u okviru selektivne distribucije, ali tek kad se zaključi trgovački ugovor. Iz navedenoga zaključuje kako sadašnji poslovni odnos između tužitelja kao uvoznika i ugovornih partnera nije ni sadržajno ni formalno odnos između dobavljača i ovlaštenog trgovca unutar odnosa selektivne distribucije.
NN 29/2007 • Tužitelj osporava i pravilnost stajališta tuženog tijela da bi primjenjivao različite uvjete za istu ili odgovarajuću vrstu poslova s različitim poduzetnicima. Ovo bi bilo moguće samo kada u poslovanju s određenim poduzetnicima dođe do odstupanja od unaprijed utvrđenih uvjeta koje primjenjuje kod drugih poduzetnika za istu i odgovarajuću vrstu poslova. Međutim, ukoliko ti uvjeti nisu unaprijed utvrđeni poduzetnik ne može nepostojeće uvjete različito primjenjivati pa se konkretni otkaz ne može smatrati diskriminirajućom mjerom.
NN 29/2007 • Tužitelj smatra pogrešnim i protivnim pozitivnim propisima obvezati ga na zaključenje ugovora s distributerima na rok od najmanje pet godina jer smatra kako za takvu obvezu nema zakonske osnove.
NN 29/2007 • Tužitelj dalje iznosi usporedni prikaz prava Europske zajednice u pravcu zaključka kako je tuženi, sve da je mogao i smio primijeniti propise Europske zajednice, iste primijenio pogrešno.
NN 29/2007 • Predlaže da Sud tužbu uvaži, a osporeno rješenje poništi s odgovarajućom uputom.
NN 29/2007 • U odgovoru na tužbu tuženo tijelo ostaje kod razloga osporenog rješenja i predlaže da se tužba odbije kao neosnovana.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 29/2007 • Odgovor na tužbu dala je i tvrtka AMC Međimurje d.o.o., Čakovec kao zainteresirana strana u postupku.
NN 29/2007 • U odgovoru se podvlači nesporna činjenica kako se na području Republike Hrvatske vozila marke Volkswagen mogu nabaviti isključivo od tužitelja PZ Auto d.o.o. Velika Gorica. Pravna osoba iz Republike Hrvatske ovu marku vozila ne može nabaviti niti uvesti ni iz jedne zemlje Europe, jer proizvođač vozila ne dozvoljava prodaju vozila za daljnju prodaju osim preko generalnog zastupnika PZ Auto d.o.o. Taj ugovor prileži spisu predmeta te je razvidno da tužitelj ima potpunu ekskluzivnost u prodaji vozila za tržište Republike Hrvatske. Zainteresirana strana rekapitulira svoj poslovni odnos s tužiteljem, očituje se na razloge tužbe i predlaže da se tužba odbije.
NN 29/2007 • Postupak u ovoj stvari je pokrenut na zahtjev poduzetnika AMC Međimurje d.o.o., Čakovec od 15. svibnja 2002. i poduzetnika Autohrvatska Pula d.o.o., Pula od 17. lipnja 2002. godine nakon što je tužitelj s ovim poduzetnicima prekinuo poslovnu suradnju distribucije motornih vozila marke VW a čiji je isključivi uvoznik za Republike Hrvatske.
NN 29/2007 • Temeljem članka 208. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91, 103/96 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) dispozitivom (izrekom) se rješava o predmetu postupka u cijelosti i o svim zahtjevima o kojima u tijeku postupka nije posebno riješeno. Dispozitiv mora biti kratak i određen, a ako se rješenjem nalažu kakva radnja u dispozitivu će se odrediti i rok u kojem se ta radnja ima izvršiti.
NN 29/2007 • Radnje i/ili ponašanje kojima je zloporabljena tržišna snaga tužitelja u ovoj svari su činjenice utvrđene u postupku, a one čine razloge što upućuju na rješenje kakvo je dano u dispozitivu. Dakle, donositelj akta je slijedom odredbe članka 209. Zakona o općem upravnom postupku dužan te razloge prezentirati u obrazloženju rješenja, a u osporenom je aktu upravo tako korektno i detaljno izrađeno obrazloženje – razlozi rješenja. Moguća ranija praksa tuženoga na koju upućuje tužitelj nije izvor procesnog prava pa se na njoj ne može s uspjehom zasnivati prigovor o povredi pravila općeg upravnog postupka. Sud zato stoji na stajalištu da je u konkretnoj stvari tuženo tijelo rješenje koje je predmetom ovog spora izradilo na način i u obliku sukladno odredbama članka 208. i 209. Zakona o općem upravnom postupku.
NN 29/2007 • Nije osnovan prigovor pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja što bi rezultiralo pogrešnom primjenom materijalnog prava.
NN 29/2007 • Vladajući položaj tužitelja na mjerodavnom tržištu utvrđen je na valjani način. Tuženi je pravilno odredio mjerodavno tržište sukladno članku 19. stavku 1. točki 1. i 2. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, br. 48/95, 52/97 i 89/98). Mjerodavnim tržištem određeno je tržište Republike Hrvatske. Ovo osnovom zemljovidnog područja poslovanja tužitelja te vrstom robe koju nudi na tom području konkretno vozila marke Volkswagen.
NN 29/2007 • Nije sporno da je tužitelj generalni uvoznik ove marke vozila na području Republike Hrvatske temeljem ugovora o ekskluzivnom pravu uvoza u Republiku Hrvatsku. Ta vozila distributeri u Republici Hrvatskoj dakle pravne osobe ne mogu nabavljati niti uvesti radi daljnje prodaje samostalno već isključivo od tužitelja.
NN 29/2007 • Temeljem članka 30. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja poduzetnik ima vladajući položaj na tržištu ako je njegov udio na tržištu veći od 30%. Pogrešno tužitelj taj položaj određuje udjelom vozila marke Volkswagen u svim markama putničkih i lakih dostavnih motornih vozila u Republici Hrvatskoj pa tako dolazi do udjela ispod rečenog postotka.
NN 29/2007 • Predmet interesa i zaštite slobodnog tržišnog natjecanja na tržištu Republike Hrvatske, a tako i zaštita tržišta, je položaj glede određene vrste robe, a to znači u ovom slučaju, vozila marke VW čija je mogućnost nabave pravnim osobama radi daljnje prodaje ograničena isključivo na tužitelja. Tako je tuženo tijelo pravilno ocijenilo položaj tužitelja na tržištu Republike Hrvatske vladajućim jer je nedvojbeno da na tom tržištu tužitelj nema takmaca za robu koju kupuje i prodaje što članak 14. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja definira kao monopolistički položaj.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 23/09, Broj 54/06,
Broj 173/03, Broj 76/98,
Broj 3/06, Broj 75/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE