PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 66/2009 • Naime, podneskom od 26. srpnja 2007. poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. dostavio je poduzetniku Croatia Airlines d.d. prijedlog novog Ugovora o Catering handlingu, u kojem su postojeće cijene koje se odnose na usluge prijevoza, utovara i istovara hrane i pića iz zrakoplova višestruko povećane. Navedeni prijedlog ugovora definira catering handling kao prijevoz, utovar i istovar hrane (obroka) i pića (free-bar) iz zrakoplova, a isti dijeli na dvije vrste usluga i to handling 1 i handling 2, pri čemu handling 1 podrazumijeva prijevoz, utovar i/ili istovar catering opreme s hranom i pićem po jednom zrakoplovu od zgrade Cateringa Zračne luke Zagreb – Ugodtiteljstvo d.o.o. do zrakoplova na stajanci i obratno, a handling 2 prijevoz, utovar i /ili istovar catering opreme s hranom i pićem po jednom zrakoplovu od nekog drugog mjesta na području Zračne luke Zagreb do zrakoplova i obratno.
NN 66/2009 • Poduzetnik Croatia Airlines d.d. u istom podnesku nadalje navodi kako i handling 1 i handling 2 Croatia Airlines zrakoplova obuhvaća radnje utovara/istovara jer se hrana (s izuzetkom sendviča koje sada nabavlja od drugih dobavljača) ukrcava u zgradi Cateringa Zračne luke Zagreb, a piće, duty free i ostala catering oprema iz skladišta poduzetnika Croatia Airlines d.d. Skladište poduzetnika Croatia Airlines d.d. nalazi se u susjednoj zgradi koja je manje od sto (100) metara udaljena od zgrade Cateringa Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o.
NN 66/2009 • Croatia Airlines d.d u istom podnesku dalje navodi da su cijene usluga prijevoza, utovara i istovara hrane i pića iz zrakoplova usuglašene 1999. godine sa svim domaćim zračnim lukama koje pružaju ovu uslugu, a temeljila se na vrstama prometa (domaći, međunarodni i charter promet) i tipu, odnosno veličini zrakoplova.
NN 66/2009 • Poduzetnik Croatia Airlines d.d. smatra kako je povećanje cijena od oko tristo (300) posto jednostrano, te da nema opravdanja niti »ekonomske logike« jer se okolnosti od utjecaja na cijenu usluge prijevoza, utovara i istovara hrane i pića iz zrakoplova nisu mijenjale od 1999., osim broja putnika koji je u međuvremenu znatno porastao, što jedino može biti razlog za smanjenje cijena svih usluga u zračnom prometu.
NN 66/2009 • Nadalje, poduzetnik Croatia Airlines d.d. je mišljenja kako poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. nastoji povećanjem cijena usluga za koje Croatia Airlines d.d. nema drugog dobavljača amortizirati gubitak prihoda od sendviča.
NN 66/2009 • Podnositelj predmetnog zahtjeva također smatra kako je člankom 6. novog Ugovora ograničeno pravo samostalnog obavljanja usluge (engleski naziv: self-handling) budući da je tim člankom uređeno kako za vrijeme trajanja ugovora poduzetnik Croatia Airlines d.d. u slučaju da sve poslove ili jedan njihov dio obavi i/ili organizira na drugi način obvezuje se obeštetiti poduzetnika Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. u visini godišnje vrijednosti posla.
NN 66/2009 • Podneskom od 2. listopada 2007. poduzetnik Croatia Airlines d.d. je dostavio presliku cjenika usluga prijevoza, utovara i istovara hrane i pića iz zrakoplova Zračne luke Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. od 30. lipnja 2007. (koji se primjenjuje od 1. rujna 2007.) te predložio donošenje privremene mjere obustave primjene i stavljanja izvan snage navedenog cjenika, te uspostavu prijašnjeg stanja primjenom cijena iz Ugovora o snabdijevanju zrakoplova hranom, pićem i ostalim uslugama cateringa od 1. listopada 1999. godine.
NN 66/2009 • Podneskom od 13. lipnja 2008. poduzetnik Croatia Airlines d.d. je dopunio zahtjev radi povećanja cijene obroka koje je poduzetnik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. priprema za poduzetnika Croatia Airlines d.d., ako su povećane za oko šezdesetšest (66) posto u odnosu na do tada važeće cijene. Navedeni cjenik Zračna luka Zagreb – Ugostiteljstvo d.o.o. usvojila je dana 26. svibnja 2008. godine s početkom primjene od 5. lipnja 2008. godine.
NN 66/2009 • Agencija je u provedbi predmetnog postupka primijenila odredbe Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 122/03, dalje: ZZTN) i podzakonske akte kojima se detaljnije uređuju instituti predviđeni odredbama toga zakona, i to: Uredbu o načinu utvrđivanja mjerodavnog tržišta (»Narodne novine«, broj 51/04, dalje: Uredba o mjerodavnom tržištu), te odredbe Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 106/93, dalje: ZoUP), kojim se uređuju pitanja provedbe upravnog postupka pred Agencijom u dijelu koji nije propisan odredbama ZZTN.
NN 66/2009 • Pored navedenog, Agencija je u ovom postupku podredno na odgovarajući način primjenjivala kriterije iz poredbenog prava Europskih zajednica (dalje: EZ). Naime, cjelokupna pravna stečevina EZ-a (acquis communautaire) služi kao interpretativni instrument i za primjenu odredbi ZZTN, a osobito u slučaju pravnih praznina ili dvojbi u tumačenju tog zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 66/2009 • Člankom 35. stavkom 3. ZZTN propisano je da Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja u ocjeni svih oblika sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja koji mogu utjecati na trgovinu između Republike Hrvatske i EZ, u skladu s člankom 70. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između EZ i njihovih država članica i Republike Hrvatske (»Narodne novine»-Međunarodni sporazumi, broj 14/01; dalje: SSP), primjenjuje, na odgovarajući način, kriterije koji proizlaze iz pravilne primjene pravila o tržišnom natjecanju u EZ.
NN 66/2009 • Člankom 70. stavkom 2. SSP, od 29. listopada 2001., koji je stupio na snagu 1. veljače 2005., određuje se da će se svako ponašanje suprotno pravilima tržišnog natjecanja ocjenjivati na temelju kriterija koji proizlaze iz pravila o tržišnom natjecanju u Zajednici, posebice članaka 81., 82. i 86. Ugovora o osnivanju EZ i instrumenata za tumačenja koje su usvojile njezine institucije.
NN 66/2009 • Stoga je Agencija, tijekom postupka i prilikom izrade ekonomske i pravne analize u ovom predmetu, pored spomenutih hrvatskih propisa, izvršila uvid i u kriterije prava konkurencije EZ, i to: Direktiva Vijeća 96/67/EC od 15. listopada 1996. o pristupu tržištu zemaljskih usluga u zračnim lukama Zajednice (Council Directive 96/67/EC of 15 October 1996 on access to the groundhandling market at Community airports, Official Journal L 272, 25/10/1996 P. 0036 – 0045, objavljeno na internetskoj stranici http://ec.europa.eu), dokument Europske komisije – Zemaljske usluge: Pravni aspekti – pogled na tržišno natjecanje od strane Europske komisije za tržišno natjecanje, dr. John Temple Lang (Ground handling: Legal aspects – A competition perspective from the European Commission, objavljeno na internetskoj stranici http://ec.europa.eu), dokument Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj OECD – Politika tržišnog natjecanja i međunarodne aerodromske usluge (OECD – Competition policy and international airport services, DAFFE/CLP(98) 3, OLIS 7. svibnja 1998., objavljeno na internetskoj stranici http://www.oecd.org).
NN 66/2009 • U predmetnoj stvari riječ je o posebno uređenoj djelatnosti, Agencija izvršila uvid i u odredbe Zakona o zračnom prometu (»Narodne novine« broj 132/98, 178/04 i 46/07), Zakona o zračnim lukama (»Narodne novine« broj 19/98) i Pravilnika o pružanju zemaljskih usluga te vremenskim slotovima i usuglašavanju redova letenja na zračnim lukama (»Narodne novine« broj 151/05, dalje. Pravilnik o zemaljskim uslugama), koji uređuju predmetnu djelatnost.
NN 66/2009 • Sukladno članku 1. stavku 1. Zakona o zračnim lukama, zračna luka je prostor otvoren za javni zračni promet, a čine ju određena područja s operativnim površinama, objektima, uređajima, postrojenjima, instalacijama i opremom, namijenjenima za kretanje, uzlijetanje, slijetanje i boravak zrakoplova, te prihvat i opremu zrakoplova, putnika, prtljage, robe, stvari i pošte.
NN 66/2009 • Usluge u zračnim lukama obavljaju društva s ograničenom odgovornošću, a kako je uređeno člankom 2. stavkom 1. Zakona o zračnim lukama.
NN 66/2009 • Sukladno članku 3. Zakona o zračnim lukama, usluge u zračnim lukama čine skup tehničko-tehnoloških poslova i operacija koje su u funkciji sigurnog posluživanja zračnog prometa zrakoplova, putnika, prtljage, robe, stvari i pošte u zračnoj luci.
NN 66/2009 • Društvo je dužno osigurati nesmetanu uporabu operativnih površina, prihvat i otpremu zrakoplova, te boravak u zračnoj luci, prihvat i otpremu putnika, prtljage, robe, stvari i pošte kako je propisano člankom 5. stavkom 1. Zakona o zračnim lukama. Sukladno stavku 2. istog članka, društvo osigurava i pružanje posebnih usluga putnicima zrakoplova (ugostiteljstvo, trgovina, servis i drugo), a odnosi između društva i pravne osobe kojoj se povjerava obavljanje posebnih usluga, uređuju se ugovorom.
NN 66/2009 • Pravilnik o pružanju zemaljskih usluga te vremenskim slotovima i usuglašavanju redova letenja na zračnim lukama sastoji se od dva dijela, prvi dio »Pristup tržištu zemaljskih usluga u zračnim lukama« i drugi dio »Vremenski slotovi i usuglašavanje redova letenja«.
NN 66/2009 • Odredbe dijela Pravilnika o zemaljskim uslugama koji se odnosi na pristup tržištu zemaljskih usluga u zračnim lukama primjenjuju se na sve zračne luke otvorene za javni zračni promet, a kako je uređeno člankom 2. tog Pravilnika.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 23/97, Broj 195/03,
Broj 144/05, Broj 51/02,
Broj 22/02, Broj 20/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE