PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 99/2006 • Navedeni posebni ispitni postupak proveden je u svrhu utvrđivanja činjenica i okolnosti koje su značajne za razrješenje stvari, te radi davanja strankama mogućnosti da ostvare i zaštite svoja prava i pravne interese u predmetnom upravnom postupku, odnosno radi utvrđivanja narušava li poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar slobodno tržišno natjecanje monopolističkim djelovanjem i to zlouporabom vladajućeg položaja na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) s područja Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji te zlouporabom monopolističkog položaja na mjerodavnom tržištu odlaganja komunalnog otpada s navedenih područja na deponiju Diklo, kako je to propisano člankom 20. ZZTN-a, vezano uz članak 4. ZZTN-a.
NN 99/2006 • Naime, kao opći propis o zaštiti tržišnog natjecanja u Republici Hrvatskoj, u članku 2. stavak 1. ZZTN-a propisuje da se njegove odredbe primjenjuju na trgovačka društva, trgovca pojedinca, obrtnika i druge pravne i fizičke osobe, koje obavljajući gospodarsku djelatnost sudjeluju u prometu robe i usluga.
NN 99/2006 • U predmetnom slučaju poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je trgovačko društvo osnovano od strane jedinica lokalne samouprave na području Zadarske županije i to: Grada Zadra, općina Bibinje, Kali, Nin, Novigrad, Poličnik, Posedarje, Preko, Ražanac, Sali, Starigrad, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, za obavljanje djelatnosti održavanja čistoće, odlaganja komunalnog otpada, trgovine na veliko ostacima i otpadom i tehničkim ispitivanjem i analizom, temeljem odredaba ZOKG-a. Rečenim zakonom su utvrđena načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva te ostala pitanja glede svrhovitog obavljanja komunalnih djelatnosti.
NN 99/2006 • Međutim, uvidom u popis Agencije za zaštitu okoliša o komunalnim društvima koja obavljaju djelatnost prikupljanja i odvoza otpada na području Zadarske županije utvrđeno je da poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, obavlja navedenu djelatnost na području Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji, dok na području općina Sali, Kali, Novigrad, Starigrad i Preko tu djelatnost obavljaju druga komunalna društva, unatoč činjenici da su općina Sali, Kali, Novigrad, Starigrad i Preko, sukladno Društvenom ugovoru o osnivanju poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, također njegovi suosnivači.
NN 99/2006 • Agencija je mjerodavnim uzela taj popis budući da je Agencija za zaštitu okoliša nezavisna javna ustanova osnovana uredbom Vlade Republike Hrvatske u lipnju 2002., za prikupljanje, objedinjavanje i obradu podataka o okolišu.
NN 99/2006 • U članku 4. ZZTN-a propisuje da se ovaj zakon ne primjenjuje na pravne i fizičke osobe kojima je temeljem posebnih propisa utvrđeno posebno, isključivo pravo, koncesija, ali samo u onim slučajevima kada bi primjena ZZTN-a priječila obavljanje zadaća koje su im posebnim propisima utvrđene i zbog kojih su te osobe osnovane.
NN 99/2006 • Budući da svrha pokretanja postupka utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja pred Agencijom proizlazi iz potrebe utvrđivanja je li poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar počinio biće djela iz članka 20. ZZTN-a, a pri tome ne dirajući u prava i obveze tog poduzetnika temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu, nesporna je, u konkretnom slučaju primjena odredbi ZZTN-a.
NN 99/2006 • Nadalje, nesporno je utvrđeno da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar kao trgovačko društvo osnovano od strane Grada Zadra i općina Bibinje, Kali, Nin, Novigrad, Poličnik, Posedarje, Preko, Ražanac, Sali, Starigrad, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji monopolist na tržištu odlaganja komunalnog otpada na deponiju Diklo, sukladno odredbama članka 14. stavka 2. ZZTN, budući da se otpad koji se prikuplja na području Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir, Zemunik Donji i Preko, odvozi s navedenih područja radi odlaganja isključivo na tom deponiju.
NN 99/2006 • Naime, navedeni poduzetnik je, temeljem tada važećeg Pravilnika o uvjetima za postupanje s otpadom (»Narodne novine«, broj 123/97), ovlašten upravljati deponijem Diklo isključivo namijenjenom odlaganju otpada s područja Grada Zadra i navedenih općina, te stoga navedeni poduzetnik na mjerodavnom tržištu odlaganja otpada na deponiju Diklo nema takmaca za usluge koje obavlja.
NN 99/2006 • Također, nesporno je utvrđeno da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, s obzirom na svoju tržišnu snagu i njegove konkurente, u smislu članka 15. stavka 2. ZZTN-a, u visoko vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) s područja Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 99/2006 • Nakon 31. listopada 2001., s kojim je danom poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar isključio s rečenog mjerodavnog tržišta poduzetnika Hermo-trans d.o.o., te izmjene i dopune ZOP-a, od 16. prosinca 2004., nakon koje prestaje mogućnost slobodnog obavljanja djelatnosti održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada), budući se ista, kao i prema odredbama ZOKG-a, može obavljati samo temeljem strogo propisanih kriterija i uvjeta (koncesije ili ugovora o povjeravanju komunalnih poslova), poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je stekao, u smislu članka 14. stavka 2. ZZTN-a, monopolistički položaj na tržištu održavanja čistoće (prikupljanja i odvoza otpada) s područja Grada Zadra i općina Bibinje, Kukljica, Nin, Privlaka, Ražanac, Sukošan, Škabrnja, Vir i Zemunik Donji.
NN 99/2006 • U svrhu utvrđivanja stanja na tržištu odnosno činjenica i okolnosti koje su relevantne za rješenje predmetne upravne stvari Agencija je od poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar dopisima od 16. studenoga 2001., 28. ožujka 2002. i 1. kolovoza 2002., zatražila očitovanje na navode podnositelja zahtjeva, te dostavu podataka i dokumentacije u svrhu utvrđivanja činjeničnog stanja i utemeljenosti zahtjeva za pokretanje postupka utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja monopolističkim djelovanjem poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, koji je podnio poduzetnik Hermo-trans d.o.o.
NN 99/2006 • Poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar se, podnescima od 11. prosinca 2001., 12. travnja 2002. i 16. kolovoza 2002., očitovao na navode poduzetnika Hermo-trans d.o.o. protiveći im se u cijelosti, obrazlažući to činjenicom da je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar osnovan od strane jedinica lokalne samouprave na području Zadarske županije za obavljanje djelatnosti održavanja čistoće i odlaganja komunalnog i drugog otpada, te da svoje poslove obavlja sukladno ZOKG-a.
NN 99/2006 • Nadalje, u svome podnesku od 11. prosinca 2001. je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar naveo da je, u Gradu Zadru, osnovica za naplatu usluge odvoza otpada, prema Cjeniku usluga po kojima se ugovara kontinuirani odvoz otpadaka korisnicima, od 1. srpnja 2001. godine, kvadratni metar stambenog ili poslovnog prostora, te da je u cijenu odvoza otpada uračunata i cijena njegovog deponiranja na deponiju Diklo, kojime navedeni poduzetnik upravlja temeljem tada važećeg Pravilnika o uvjetima za postupanje s otpadom.
NN 99/2006 • Na zahtjev Agencije, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je, 12. travnja 2002., u prilogu svog očitovanja dostavio Društveni ugovor o usklađenju sa Zakonom o trgovačkim društvima i organiziranju komunalnog poduzeća Čistoća d.o.o., Zadar, iz kojeg je razvidno da je jedna od djelatnosti navedenog poduzetnika i odlaganje komunalnog otpada.
NN 99/2006 • Međutim, kako je nadalje, u svome podnesku od 11. prosinca 2001., naveo poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar, ukoliko drugi poduzetnik sam dovozi otpad radi odlaganja na deponiju Diklo kojime navedeni poduzetnik upravlja, tada mu se naplaćuje naknada za deponiranje dovezenog otpada, u iznosu od 35,00 kuna po prostornom metru dovezenog otpada.
NN 99/2006 • S poduzetnikom Plodine Rijeka d.o.o., poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je, u vrijeme podnošenja zahtjeva za pokretanje predmetnog postupka od strane poduzetnika Hermo-trans d.o.o., imao sklopljen Ugovor o predizanju, odvozu i deponiranju otpada, temeljem kojeg mu je, za obavljenu uslugu zaračunavao cijenu po kvadratnom metru poslovnog prostora koja je propisana njegovim Cjenikom. Takav je ugovorni odnos imao i prije, do trenutka kada je poduzetnik Hermo-trans d.o.o. ponudio nižu cijenu za obavljanje navedene usluge.
NN 99/2006 • Za cijenu usluge sakupljanja i isporuke otpadnog papira od380,00 do 420,00 kn* po turi odvoza, koju je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar ponudio poduzetniku Plodine Rijeka d.o.o. svojim dopisom od 1. kolovoza 2001., poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar smatra da je ista ekonomski opravdana i utemeljena, budući da korisnicima svojih usluga prikupljanja i odvoza otpada navedeni poduzetnik za daljnji odvoz glomaznog otpada ne zaračunava cijenu njegovog deponiranja.
NN 99/2006 • U svezi dijela zahtjeva poduzetnika Hermo-trans d.o.o., koji se odnosi na raskid Ugovora s poduzetnikom SAS – Zadar d.d., za uslugu prikupljanja i odvoza otpada po cijeni od 70,00 kn po punom kontejneru, a koja je obuhvaćala pražnjenje kontejnera, odvoz i deponiranje otpada, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je naveo da se poduzetnik SAS-Zadar d.d. nalazi izvan Grada Zadra, pa navedenom poduzetniku ne zaračunava cijenu odvoza i deponiranja otpada po metru kvadratnom poslovnog prostora, propisanu u njegovom Cjeniku, već s istim »slobodno ugovara« obavljanje navedene usluge te da, u takvim slučajevima nije vezan svojim Cjenikom usluga.
NN 99/2006 • Međutim, upravo suprotno svome navodu o tome da s poduzetnicima koji se nalaze izvan Grada Zadra »slobodno ugovara« uslugu prikupljanja i odvoza otpada, poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je, u svome podnesku od 16. kolovoza 2002., naveo da poduzetnicima izvan Grada Zadra za odvoz kućnog otpada zaračunava cijenu propisanu njegovim Cjenikom usluga. Naime, navedeni je poduzetnik naveo da je pod točkom 2. njegovog Cjenika određena cijena sata rada vozila za odvoz otpada, pod nazivom »autosmećar«, te da prilikom sklapanja ugovora s korisnikom njegovih usluga izvan Grada Zadra poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar procjenjuje udaljenost s koje će se otpad odvoziti na deponij kojime on upravlja, te koliko će vremena biti potrebno vozilu za prijevoz otpada na toj relaciji. Kao dokaz svojih navoda poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar je, u prilogu svog podneska, priložio presliku Ugovora o predizanju, odvozu i deponiranju otpada iz općine Kukljica, koji je navedeni poduzetnik sklopio 25. veljače 2002. godine s poduzetnikom Sabuša d.o.o., Kukljica iz Kukljice.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 21/90, Broj 53/90,
Broj 129/97, Broj 35/08,
Broj 7/03, Broj 118/99
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE