PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2008 • Ocjenu vezanu uz osiguranje i provedba tog ustavnog jamstva dužan je provesti Vrhovni sud Republike Hrvatske u skladu s člankom 118. stavkom 1. Ustava, koji propisuje:
NN 14/2008 • Vrhovni sud Republike Hrvatske, kao najviši sud, osigurava jednaku primjenu zakona i ravnopravnost građana.
NN 14/2008 • 1. osigurava jedinstvenu primjenu zakona i ravnopravnost građana, te jednakost svih pred zakonom.
NN 14/2008 • U konkretnom slučaju, Vrhovni sud Republike Hrvatske postupao je u granicama svoje nadležnosti propisane člankom 118. stavkom 2. Ustava. Međutim, pravna stajališta navedena u osporenoj presudi tog Suda zasnivaju se na ustavnopravno neprihvatljivom tumačenju mjerodavnog materijalnog prava, jer ono zanemaruje ustavno jamstvo jednakosti.
NN 14/2008 • Domet i učinci toga načela u konkretnom slučaju ne određuju se pukim mehaničkim podvođenjem stanja stvari pod mjerodavne odredbe ZSO-a odnosno Zakona o najmu stanova, nego uvažavanjem i drugih najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske kao što su socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka i nepovredivost vlasništva. Te su vrednote temelj za tumačenje cjeline ustavnog teksta i pojedinih njegovih odredaba, te, kao takve, natkriljuju mjerodavne zakonske norme, ne dopuštajući njihovu primjenu na način koji je, kao pogrešan, opisan u točkama 4., 5. i 9. obrazloženja ove odluke.
NN 14/2008 • Iz navedenih razloga prihvaćeni su navodi podnositelja da im nije osigurana jednakost pred zakonom, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 14/2008 • 12. Slijedom izloženog, a na temelju odredaba članaka 73. i 76. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona, donesena je odluka kao u točkama I. i II. izreke.
NN 14/2008 • 13. Objava odluke (točka III. izreke) temelji se na odredbama članka 29. Ustavnog zakona.
NN 14/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Željko Potočnjak, predsjedavajući sudac, te suci Marko Babić, Mario Kos, Davor Krapac, Ivan Matija, Jasna Omejec, Agata Račan, Aldo Radolović i Nevenka Šernhorst, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 16. siječnja 2008. godine, donio je
NN 14/2008 • I. Ukida se Zakon o ravnopravnosti spolova (»Narodne novine«, broj 116/03.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2008 • 1. Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01. i 55/01.), predsjednik Republike Hrvatske donio je Odluku o proglašenju Zakona o ravnopravnosti spolova, kojeg je Hrvatski sabor donio na 33. sjednici održanoj 14. srpnja 2003. godine. Zakon o ravnopravnosti spolova (u daljnjem tekstu: Zakon) objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 116 od 22. srpnja 2003. godine, a u skladu s člankom 37. tog Zakona stupio je na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
NN 14/2008 • 2. Predlagatelj Petar Marija Radelj smatra da je osporeni Zakon organski zakon te da je za njegovo donošenje, u skladu s odredbom članka 82. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, bila potrebna većina glasova ukupnog broja zastupnika Hrvatskog sabora.
NN 14/2008 • U svezi s brojem zastupnika koji su glasovali za Zakon, predlagatelj navodi da na sjednici Hrvatskog sabora održanoj 14. srpnja 2003. godine taj Zakon nije donesen propisanom većinom jer je za njega glasovalo sedamdeset i pet (75) zastupnika od ukupnog broja od sto pedeset i jednog (151) zastupnika. S obzirom na činjenicu da je Hrvatski sabor u sazivu 2000. godine imao ukupno sto pedeset i jednog (151) zastupnika, za donošenje Zakona kao organskog zakona, prema mišljenju predlagatelja, trebala je glasovati većina od najmanje sedamdeset i šest (76) zastupnika.
NN 14/2008 • Slijedom svega iznesenog, predlagatelj ističe formalnu neustavnost Zakona i predlaže Ustavnom sudu njegovo ukidanje.
NN 14/2008 • Osim razloga kojima je osporio formalnu ustavnost Zakona, predlagatelj osporava i više odredbi Zakona s aspekta njihove materijalnopravne suglasnosti s Ustavom.
NN 14/2008 • 3. Tijekom ustavnosudskog postupka od Hrvatskog sabora zatražena je dostava zapisnika i fonograma 33. sjednice održane 11., 12., 13., 16., 17., 18., 24., 26. i 27. lipnja 2003. i 1., 2., 3., 4., 8., 9., 10., 11., 14. i 15. srpnja 2003. godine.
NN 14/2008 • Iz zapisnika i fonograma slijedi da je Hrvatski sabor Zakon u hitnom postupku donio većinom glasova nazočnih zastupnika, jer je sedamdeset i pet (75) zastupnika glasovalo za donošenje Zakona, a četrnaest (14) zastupnika bilo je suzdržano.
NN 14/2008 • Ustavni sud je nadalje utvrdio da je 4. saziv Hrvatskog sabora u vrijeme donošenja osporenog Zakona imao sto pedeset i jednog (151) zastupnika pa je za donošenje zakona, za koje se traži većina glasova svih zastupnika, bilo potrebno sedamdeset i šest (76) glasova zastupnika.
NN 14/2008 • 4. Prema članku 82. stavku 2. Ustava Republike Hrvatske, zakone (organski zakoni), kojima se razrađuju Ustavom utvrđena ljudska prava i temeljne slobode, izborni sustav, ustrojstvo, djelokrug i način rada državnih tijela te ustrojstvo i djelokrug lokalne i područne (regionalne) samouprave, Hrvatski sabor donosi većinom glasova svih zastupnika.
NN 14/2008 • Ocijenjujući pravnu narav Zakona, Ustavni sud je imao u vidu članke 3. i 14. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 58/09, Broj 51/04,
Broj 4/08, Broj 22/90,
Broj 38/07, Broj 74/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE