PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-06-68-2236 NN 68/2008

• od 12. siječnja 2001. godine, o primjeni članaka 87. i 88. Ugovora o EZ-u na potporu za usavršavanje (SL L 10, 13. 1. 2001.)


Stranica 2008-06-68-2236 NN 68/2008

• polazeći od Uredbe Vijeća (EC) br. 994/98, od 7. svibnja 1998. godine, o primjeni članaka 92. i 93. Ugovora o osnivanju Europske zajednice na određene vrste horizontalnih državnih potpora 1, a posebice točku (a)(iv) članka 1. stavka 1. navedene Uredbe,


Stranica 2008-06-68-2236 NN 68/2008

• nakon što se posavjetovala sa Savjetodavnim odborom za državne potpore,


Stranica 2008-06-68-2236 NN 68/2008

• (1) Na temelju Uredbe (EC) br. 994/98, a sukladno članku 87. Ugovora, Komisija je ovlaštena utvrditi da je pod određenim uvjetima potpora za usavršavanje u skladu s načelima zajedničkog tržišta i da ne podliježe obvezi dostavljanja prijave iz članka 88. stavka 3. Ugovora;


Internet NN 68/2008
• (2) Komisija je primijenila članke 87. i 88. Ugovora u brojnim odlukama o potpori za usavršavanje i da je također iznijela svoju politiku, za što kao najsvježiji primjer možemo navesti Okvir Zajednice za dodjelu potpora za usavršavanje 3; budući da bi, u svjetlu znatnog iskustva Komisije u primjeni navedenih članaka na potporu za usavršavanje, a u cilju obavljanja učinkovitog nadzora i pojednostavljenja administrativnog postupka, bez istodobnog oslabljivanja njene djelatnosti praćenja, Komisija trebala iskoristiti svoje ovlasti koje su joj dane na temelju Uredbe (EC) br. 994/98;

Internet stranice NN 68/2008
• (3) U cilju utvrđivanja transparentne i jedinstvene politike za sve sektore, opseg ove Uredbe trebao bi biti što je moguće širi i obuhvatiti poljoprivredni sektor, ribarstvo i akvakulturu;

Internet stranice NN 68/2008 • (4) Ova Uredba nema nikakvog utjecaja na mogućnost država članica da dostavljaju prijave o potpori za usavršavanje; budući da će takve obavijesti Komisija ocijeniti posebice prema kriterijima utvrđenima ovom Uredbom ili sukladno primjenjivim smjernicama ili okvirima Zajednice, ako takve smjernice i okviri postoje; budući da je to trenutno slučaj kada je riječ o djelatnostima koje se odnose na proizvodnju, preradu i prodaju proizvoda navedenih u Dodatku I. Ugovora i na sektor pomorskog prijevoza; budući da okvir za dodjelu potpora za usavršavanje treba ukinuti s danom stupanja na snagu ove Uredbe jer potonja zamjenjuje njegov sadržaj;
Internet stranice NN 68/2008 • (5) U cilju transparentnosti, valja imati na umu da se sukladno drugom podstavku članka 51. stavka 1. Uredbe Vijeća (EC) br. 1257/1999, od 17. svibnja 1999. godine, o potpori za seoski razvoj koju pruža Europski fond za smjernice i jamstva u poljoprivredi (EAGGF) te na temelju dopuna i opozivanja određenih uredbi 4, članci 87. do 89. Ugovora ne primjenjuje na financijske doprinose država članica za mjere koje potpadaju pod potporu Zajednice za usavršavanje sukladno članku 9. navedene Uredbe;
Internet stranice NN 68/2008 • (6) U cilju transparentnosti, potrebno je naglasiti da ovu Uredbu treba primjenjivati samo na mjere usavršavanja koje predstavljaju državnu potporu iz članka 87. stavka 1. Ugovora; budući da mnoge mjere usavršavanja nisu obuhvaćene tim člankom, već predstavljaju opće mjere jer su dostupne svim poduzetnicima u svim sektorima bez ikakve diskriminacije i bez diskrecijskih ovlasti nadležnih tijela koje ih primjenjuju, pri čemu kao primjer možemo navesti opće sustave poreznih poticaja, kao što su automatski porezni krediti, koji su dostupni svim poduzetnicima koji ulažu u usavršavanje zaposlenih, budući da ostale mjere usavršavanja ne ulaze u opseg članka 87. stavka 1. Ugovora jer ljudima svugdje donose izravnu korist te ne daju prednost određenim poduzetnicima ili sektorima, pri čemu kao primjer možemo spomenuti školovanje i početno usavršavanje (kao što je naukovanje i praktičan rad uz nastavu); usavršavanje ili prekvalifikaciju nezaposlenih, uključujući stažiranje kod poduzetnika; mjere neposredno namijenjene radnicima ili čak određenim skupinama radnika, a koje im pružaju mogućnost usavršavanja koje nije povezano s poduzetnikom ili djelatnošću u kojoj rade (primjerice, u okviru »edukacijskog računa«); budući da, s druge strane, valja imati na umu da se doprinosi iz sektorskih fondova, ako ih je kao obvezne odredila država, ne smatraju privatnim već državnim sredstvima u smislu članka 87. stavka 1. Ugovora;
Internet stranice NN 68/2008 • (7) Ovom Uredbom potrebno je izuzeti sve potpore koje ispunjavaju sve uvjete ove Uredbe, kao i sve programe potpora, pod uvjetom da svaka potpora koja bi mogla biti dodijeljena u okviru programa potpora ispunjava sve uvjete ove Uredbe; budući da bi se, u cilju obavljanja učinkovitog nadzora i pojednostavljenja administrativnog postupka, ali bez istodobnog oslabljivanja nadzorne uloge Komisije, programi potpora i pojedinačne potpore izvan programa potpora trebali bi se izrijekom pozivati na ovu Uredbu;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 68/2008 • (8) U cilju otklanjanja razlika koje bi mogle prouzročiti narušavanje tržišnog natjecanja, radi olakšavanja međusobnog usklađivanja različitih inicijativa Zajednice i nacionalnih inicijativa koje se odnose na male i srednje poduzetnike te iz razloga administrativne jasnoće i pravne sigurnosti, značenje pojma malih i srednjih poduzetnika iz ove Uredbe trebalo bi biti ono koje je utvrđeno u Preporuci Komisije 96/280/EC od 3. travnja 1996. godine, a koja se odnosi na određenje pojma malih i srednjih poduzetnika 5;
Informacije NN 68/2008 • (9) Radi utvrđivanja da li je potpora u skladu s načelima zajedničkog tržišta prema ovoj Uredbi, u obzir je nužno uzeti intenzitet potpore, a samim time i iznos potpore izražen kao ekvivalent potpore. U svrhu izračunavanja ekvivalenta potpore u slučaju za potpore isplative u nekoliko obroka ili u obliku povoljnog zajma primjenjuju se tržišne kamatne stope važeće u trenutku dodjele potpore. U cilju jedinstvene, transparentne i jednostavne primjene pravila o državnim potporama, tržišne stope u smislu ove Uredbe valja smatrati referentnim stopama, pod uvjetom da, u slučaju povoljnih zajmova, potonji trebaju biti osigurani uobičajenim jamstvom i ne smiju uključivati nikakav neuobičajen rizik. Referentne stope trebaju biti one stope koje Komisija povremeno utvrđuje na osnovi objektivnih kriterija i objavljuje u Službenom listu Europskih zajednica i na internetu;
Poslovne stranice NN 68/2008 • (10) Usavršavanje obično ima pozitivan vanjski učinak na društvo u cjelini jer povećava fond kvalificiranih radnika koji mogu koristiti druge tvrtke, poboljšava konkurentnost industrije na području Zajednice i igra važnu ulogu u strategiji zapošljavanja. S obzirom na činjenicu da poduzetnici u Zajednici uglavnom ne ulažu dovoljna sredstva u usavršavanje svojih radnika, državna potpora mogla bi pomoći pri otklanjaju ovog tržišnog nedostatka, te se stoga pod određenim uvjetima može smatrati usklađenom s načelima zajedničkog tržišta i iz tog razloga biti izuzeta od obveze dostavljanja prethodne prijave;
Pregledi NN 68/2008 • (11) Pri utvrđivanju dopuštenog intenziteta potpore, a kako bi se osiguralo da državna potpora bude ograničena na najniži iznos neophodan za ostvarivanje ciljeva Zajednice koje tržišni odnosi sami po sebi ne bi omogućili, u obzir treba uzeti vrstu usavršavanja koja se pruža, veličinu poduzetnika i njegov zemljopisni položaj;
Besplatno NN 68/2008 • (12) Općim usavršavanjem stječu se prenosive kvalifikacije i znatno se povećava mogućnost zapošljavanja radnika koji je na usavršavanju. Potpora dodijeljena u tu svrhu ima manji narušavajući učinak na tržišno natjecanje, tako da se veći intenziteti potpore mogu smatrati usklađenim s načelima zajedničkog tržišta i izuzeti od obveze prethodnog dostavljanja prijave. S druge strane, posebno usavršavanje, koje uglavnom donosi korist poduzetniku, uključuje veću opasnost od narušavanja tržišnog natjecanja, tako da intenzitet potpore koji se može smatrati usklađenim s načelima zajedničkog tržišta i izuzet od obveze prethodnog dostavljanja obavijesti treba biti znatno manji;
Glasnik NN 68/2008 • (13) Imajući u vidu teškoće s kojima se suočavaju mali i srednji poduzetnici i razmjerno veće troškove koje oni trebaju snositi prilikom ulaganja u usavršavanje svojih zaposlenika, intenzitet potpore izuzete ovom Uredbom u slučaju malih i srednjih poduzetnika trebao bi se povećati;
Propis NN 68/2008 • (14) Na područjima koja primaju potporu sukladno članku 87. stavku 3. točkama (a) i (c) Ugovora usavršavanje proizvodi razmjerno veći vanjski učinak, jer se u tim regijama znatno manje ulaže u usavršavanje i jer je u njima stopa nezaposlenosti viša. Shodno tome, intenzitet potpore izuzete ovom Uredbom u slučaju tih područja trebao bi se povećati;
Propis NN 68/2008 • (15) Obilježja usavršavanja u sektoru pomorskog prijevoza opravdavaju poseban pristup za taj sektor;
Propis NN 68/2008 • (16) Veliki iznosi potpore i dalje trebaju podlijegati pojedinačnoj ocjeni od strane Komisije prije nego što se pristupi njihovoj realizaciji. Shodno tome, potpore koje prelaze neki unaprijed utvrđeni iznos, a koji bi trebalo odrediti u visini od 1.000.000 EUR, isključene su od izuzeća predviđenog ovom Uredbom i na njih se i dalje primjenjuju zahtjevi iz članka 88. stavka 3. Ugovora.
Propis NN 68/2008 • (17) Ovom Uredbom ne bi trebala biti izuzeta potpora koja se kumulira s drugim državnim potporama, uključujući potporu koju dodjeljuju državne, područne i mjesne vlasti ili se dodjeljuje uz pomoć Zajednice, a u vezi s istim opravdanim troškovima i ako tako kumulirani iznosi prelaze pragove utvrđene ovom Uredbom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 100/09, Broj 130/06, Broj 26/03, Broj 48/09, Broj 43/08, Broj 175/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled