PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 1/2008 • Odredbom sadržanom u članku 53. stavku 1. Zakona o normizaciji ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo obvezan je u roku od tri godine od njegovog stupanja na snagu donijeti odgovarajuće provedbene propise. Do donošenja novih propisa za provedbu Zakona o normizaciji, sukladno odredbi sadržanoj u članku 53. stavku 3. Zakona o normizaciji, ostaju na snazi provedbeni propisi doneseni na temelju Zakona o standardizaciji, ukoliko nisu u suprotnosti s odredbama Zakona o normizaciji.
NN 1/2008 • 6. Iz navedenih odredaba Zakona o normizaciji nedvojbeno proizlazi obveza ravnatelja nadležnog Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo na donošenje novih propisa za provedbu tog Zakona. Zakon o normizaciji ne poznaje mogućnost uređivanja pitanja vezanih za njegovu provedbu na način da se donose izmjene i dopune provedbenih propisa donesenih na temelju pravnih osnova sadržanih u drugim zakonima.
NN 1/2008 • 7. U konkretnom slučaju, donoseći osporenu Naredbu, ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo postupao je na način suprotan odredbama sadržanim u članku 53. stavku 1. Zakona o normizaciji.
NN 1/2008 • Donošenje izmjena i dopuna propisa donesenog na temelju drugog zakona (koji je u međuvremenu prestao važiti), suprotno izričitoj odredbi Zakona koja nadležno tijelo obvezuje na donošenje novih provedbenih propisa, nije u suglasju s vladavinom prava, kao jednom od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske sadržanom u članku 3. Ustava. Također, donošenje izmjena i dopuna drugih propisa na način suprotan zakonu, nije u suglasju niti s načelom ustavnosti i zakonitosti sadržanom u članku 5. Ustava.
NN 1/2008 • Slijedom svega iznesenog, Ustavni sud utvrđuje da nema pravne osnove za izmjenu i dopunu drugog (podzakonskog) propisa donesenog na temelju zakona koji je prestao važiti.
NN 1/2008 • Takvo stajalište zauzeo je Ustavni sud u odluci broj: U-II-3144/2005 (»Narodne novine« broj 113/05.) i odluci broj: U-II-4001/2005 (»Narodne novine« broj 76/06.).
NN 1/2008 • 8. Utvrdivši nesuglasnost osporene Naredbe s naznačenim odredbama Ustava i Zakona, ostale osporavajuće razloge predlagatelja Sud nije razmatrao.
NN 1/2008 • 9. Slijedom svega iznijetog, na temelju članka 55. stavka 1. i stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), odlučeno je kao u točki I. izreke.
NN 1/2008 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku koji su ustavnom tužbom pokrenuli U. z. o. k. i p. b. S. »E.«, R. A., M. S. (M.), M. P., A. C., M. M., A. B., P. S., M. B., B. P., N. P., M. P., S. C., A. S., A. P., S. K., S. P., B. M., T. V., N. M., I. C., I. P., C. P., Z. P., V. S. i J. P., svi iz S., zastupani po V. C., predsjednici U. z. o. k. i p. b. S. »E.«, na sjednici održanoj 21. studenoga 2007. godine, jednoglasno je donio
NN 1/2008 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-2706/2005-7 od 14. srpnja 2005., kojim je odbijen zahtjev podnositelja za donošenje rješenja u izvršenju presude Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-6135/2003-7 od 13. siječnja 2005.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 1/2008 • 2. Podnositelji smatraju da im je osporenim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske povrijeđeno ustavno pravo na pravično suđenje zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 1/2008 • U ustavnoj tužbi podnositelji navode da protivno utvrđenju nadležnog suda u osporenom aktu, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja Republike Hrvatske nije imalo opravdani razlog zbog kojih nije donijelo rješenje o izvršenju presude Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-6135/2003 od 13. siječnja 2005. To naime iz razloga, što su razlozi (radnje) koje je u osporenom aktu naveo Upravni sud Republike Hrvatske, kao opravdani razlozi za nepostupanje nadležnog Ministarstva, nastali nakon proteka predviđenog zakonskog roka propisanog člankom 62. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92.).
NN 1/2008 • Ustavnom sudu predlažu usvajanje ustavne tužbe te ukidanje osporenog rješenja.
NN 1/2008 • 3. U postupku pokrenutom ustavnom tužbom, na temelju odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), Ustavni sud, u granicama istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela povrijeđeno podnositelju ustavno pravo, pri čemu se, u pravilu, ne upušta u pitanje jesu li sudovi pravilno i potpuno utvrdili činjenično stanje i ocijenili dokaze. Za Ustavni sud relevantne su samo one činjenice od čijeg postojanja ovisi ocjena o povredi ustavnog prava.
NN 1/2008 • 4. Odredbom članka 64. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima propisano je:
NN 1/2008 • U vezi s takvim zahtjevom sud će zatražiti od nadležnog organa obavijest o razlozima zbog kojih upravni akt nije donio. Nadležni organ dužan je dati tu obavijest odmah, a najkasnije u roku od sedam dana. Ako on to ne učini, ili ako dana obavijest, prema mišljenju suda, ne opravdava neizvršenje sudske presude, sud će donijeti rješenje koje u svemu zamjenjuje akt nadležnog organa. Sud će to rješenje dostaviti organu nadležnom za izvršenje i o tome istovremeno obavijestiti organ koji obavlja nadzor. Organ nadležan za izvršenje dužan je bez odgode izvršiti takvo rješenje.
NN 1/2008 • Sukladno odredbi članka 64. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima, Upravni sud Republike Hrvatske dopisom broj: Us-2706/2005od 22. travnja 2005., zatražio je od Ministarstva graditeljstva, zaštite okoliša i prostornog uređenja Republike Hrvatske obavijest o razlozima zbog kojih nadležno Ministarstvo nije donijelo novi upravni akt. Na temelju zaprimljenog očitovanja (očitovanje je zaprimljeno 20. svibnja 2005.) i iznesenih razloga nepostupanja nadležnog tijela, Upravni sud Republike Hrvatske je pobijanim rješenjem utvrdio da u konkretnom slučaju postoje opravdani razlozi zbog kojih nadležno Ministarstvo nije donijelo spomenuto rješenje o izvršenju. Slijedom navedenog, a sukladno odredbi članka 64. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (prema kojem će Upravni sud Republike Hrvatske donijeti rješenje koje u svemu zamjenjuje akt nadležnog organa ukoliko prema mišljenju suda dana obavijest ne opravdava neizvršenje sudske presude) odbio je zahtjev podnositelja kao neosnovan.
NN 1/2008 • Svatko ima pravo da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud pravično i u razumnom roku odluči o njegovim pravima i obvezama, ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela.
NN 1/2008 • Sadržaj ustavnog prava na pravično suđenje ograničen je na postupovna jamstva pravičnog suđenja pa Ustavni sud, ocjenjujući navode ustavne tužbe sa stajališta tog ustavnog prava, kao i drugih ustavnih prava zajamčenih člankom 29. Ustava, ispituje eventualno postojanje postupovnih povreda u postupcima pred sudovima te na temelju toga, sagledavajući postupak kao jedinstvenu cjelinu, ocjenjuje je li postupak bio vođen na način koji podnositelju osigurava pravično suđenje.
NN 1/2008 • U konkretnom slučaju, Ustavni sud ocjenjuje da je Upravni sud, u povodu zahtjeva podnositelja, u provedenom postupku utvrdio da u konkretnom slučaju postoje opravdani razlozi zbog kojih nadležno tijelo nije donijelo rješenje u izvršenju presude tog Suda od 13. siječnja 2005. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 74/07, Broj 99/00,
Broj 26/00, Broj 92/01,
Broj 59/96, Broj 115/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE