PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/2006 • Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 98/2006 • Na temelju članka 12. stavka 2. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, br. 76/93, 29/97 i 47/99), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. rujna 2006. godine donijela
NN 98/2006 • O IZMJENAMA UREDBE O OSNIVANJU AGENCIJE ZA PROSTORE UGROŽENE EKSPLOZIVNOM ATMOSFEROM
NN 98/2006 • U Uredbi o osnivanju Agencije za prostore ugrožene eksplozivnom atmosferom (»Narodne novine«, broj 60/2002) u članku 6. stavku 3. riječi: »četiri člana« zamjenjuju se riječima: »pet članova«.
NN 98/2006 • »U Upravno vijeće Vlada Republike Hrvatske imenuje po jednog predstavnika iz:
NN 98/2006 • – Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva,
NN 98/2006 • »Nadzor nad zakonitošću rada Ex-Agencije obavlja Ministarstvo unutarnjih poslova.«.
NN 98/2006 • Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 98/2006 • Na temelju članka 30. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), a nakon provedene rasprave u Hrvatskome saboru, Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. rujna 2006. godine donijela sljedeći
NN 98/2006 • 1. Objavljuju se Smjernice za primjenu ugovornih oblika javno-privatnog partnerstva (JPP), koje su sastavni dio ovog Zaključka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/2006 • SMJERNICE ZA PRIMJENU UGOVORNIH OBLIKA JAVNO-PRIVATNOG PARTNERSTVA (JPP)
NN 98/2006 • (1) U posljednjih dvadesetak godina, u svijetu se razvija model izgradnje ili rekonstrukcije infrastrukturnih i društvenih projekata uz pomoć i uz sudjelovanje privatnog sektora. Dok su se ranije takve građevine gradile sredstvima državnih proračuna, model javnoprivatnog partnerstva (u daljnjem tekstu: »JPP«) omogućuje njihovo projektiranje, financiranje, izgradnju, održavanje i upravljanje, uz sudjelovanje i privatnih partnera koji u njihovom ostvarenju dobivaju ključnu ulogu [1].
NN 98/2006 • (2) Fenomen JPP-a se razvio u mnogim područjima djelokruga javnog sektora. Raznoliki čimbenici objašnjavaju povećano pribjegavanje JPP-u. U pogledu proračunskih ograničenja s kojima se suočava država i lokalna samouprava, ono udovoljava potrebi privatnog financiranja javnog sektora. Drugo objašnjenje je želja za većom koristi u javnom životu koju pružaju znanje-iskustvo (know-how) i radne metode privatnog sektora. Razvoj JPP je također dio općenitije promjene uloge javnog sektora u gospodarstvu, koja se iz uloge izravnog subjekta mijenja u ulogu organizatora, regulatora i kontrolora.
NN 98/2006 • (3) Da bi olakšali provođenje takvih projekata, mnoge europske države donijele su posebne propise [2] ili smjernice, kojima pružaju zakonodavni okvir ili kojima usmjeravaju i ohrabruju provođenje takvih projekata. I brojne međunarodne financijske i političke organizacije ohrabruju i pomažu ugovaranje takvih projekata. U tom smislu Svjetska banka igra aktivnu ulogu, dok je Europska unija objavila i posebne publikacije kojima opisuje prednosti takvih projekata. Mnoge su države stvorile i određene institucionalne okvire za nadzor, praćenje i olakšavanje izbora, za ugovaranje takvih projekata, te konačno za praćenje odvijanja i izvršavanja ugovornih obveza.
NN 98/2006 • (4) Pravni okvir JPP projekata može biti veoma različit. Kako terminologija i nazivlje nisu jednoznačno definirani, u praksi se pojavljuju različiti termini i nazivi. Najpoznatiji ugovorni oblici JPP-a su tzv. »BOT« (Build, Operate, Transfer) i »PFI» (Private Finance Initiative), prema kojima privatni poduzetnik svojim sredstvima gradi, održava i upravlja nekim projektom, a na kraju ga vraća javnoj vlasti, te »koncesija«, prema kojem privatni partner obavlja na javnom zemljištu građenje i upravlja građevinom od javnog značenja, a za što mu je potrebno ishoditi odobrenje (koncesiju) od tijela javne vlasti. Svi ovi ugovorni oblici mogu se smatrati oblicima javnog-privatnog partnerstva.
NN 98/2006 • (5) Ciljevi koji se žele postići ugovaranjem JPP-a, su sljedeći:
NN 98/2006 • prirodna tržišna podjela rizika između privatnih poduzetnika i javne vlasti, a u cilju efikasnog i efektivnog korištenja sredstava poreznih obveznika;
NN 98/2006 • iskorištavanje veće učinkovitosti privatnih poduzetnika, kojima se omogućuje da efikasno i efektivno grade, te da upravljaju izgrađenim projektima na efikasniji i efektivniji način od tijela javne vlasti;
NN 98/2006 • stvaranje dodane vrijednosti kroz spajanje resursa, napora i znanja privatnog i javnog sektora;
NN 98/2006 • povećanje produktivnosti, tržišnog natjecanja, racionalnog korištenja gospodarskih kapaciteta privatnih i javnih subjekata;
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 36/08, Broj 47/05,
Broj 117/01, Broj 112/04,
Broj 115/07, Broj 77/94
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE