PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 47/2005 • – predlagatelj Branko Posavec u svom prijedlogu navodi da je, kao korisnik tzv. limitirane mirovine, osporenim Zakonom prikraćen do punog iznosa svoje mirovine. Tim se Zakonom, mišljenje je predlagatelja, uspostavlja razlika između onih umirovljenika na koje se primjenjuje samo Zakon o mirovinskom osiguranju i onih na koje se primjenjuje još i osporeni Zakon. Iz tih je razloga osporeni Zakon u nesuglasju s člankom 3. i člankom 14. stavkom 2. Ustava;
NN 47/2005 • – predlagatelji dr. Tomislav Matošin, Ilija Jeleč i drugi, navedeni u zajedničkom prijedlogu, smatraju da je osporeni Zakon nepravedan i neprihvatljiv te, stoga, suprotan člancima 3. i 14. stavku 2. Ustava;
NN 47/2005 • – predlagatelj Juraj Salaj smatra da je osporenim Zakonom doveden u neravnopravan položaj u odnosu na one umirovljenike čija visina mirovine nije ograničena. Osporeni Zakon smatra nesuglasnim člancima 3., 5., 14., 16., 26. i 49. Ustava;
NN 47/2005 • – predlagatelji Darinko Pupovac i Anton Čavrag svojim prijedlozima ukazuju na neustavnost osporenog Zakona jer se njime onemogućava korištenje ostvarene i zaslužene mirovine u punom iznosu, odnosno u skladu s visinom uplaćenih doprinosa za mirovinsko osiguranje, pa su jedni umirovljenici dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na druge umirovljenike, čije mirovine nisu ograničene. Ističu neusklađenost Zakona s odredbama članka 3. Ustava o jednakosti i nepovredivosti vlasništva.
NN 47/2005 • – predlagatelj Valent Hunjadi smatra da je odredba članka 1. stavka 1. osporenog Zakona nesuglasna odredbama članka 14. Ustava, posebno stavku 2. tog članka, kojim je zajamčena jednakost svih pred zakonom, budući da kao korisnik najviše mirovine, ostvarene prema propisima prije donošenja osporenog Zakona, ne može ostvariti mirovinu prema tom Zakonu, koja bi za njega bila povoljnija;
NN 47/2005 • – predlagatelji Hrvatsko udruženje prometnih pilota iz Zagreba i Hrvatski sindikat prometnih pilota iz Zagreba predlažu pokretanje postupka ustavnosudske ocjene članaka 1. i 2. Zakona o najvišoj mirovini, koje odredbe, prema njihovom mišljenju, nisu suglasne člancima 3., 5., 14. i 51. Ustava. Smatraju da je osporeni Zakon suprotan ustavnim odredbama o socijalnoj pravdi i pravu na jednakost građana. Prema njihovom mišljenju, propisani način utvrđivanja najviše mirovine nije razmjeran s visinom doprinosa, koji se za osiguranike pilote uplaćuje u mirovinski fond prema znatno višoj osnovici. Iako se radi o većoj uplati doprinosa za pilote, to se, uslijed ograničenja iz osporenog Zakona, ne odražava i na veće iznose njihovih mirovina. Na taj se način jedna kategorija osiguranika stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na drugu kategoriju osiguranika. Izravno protivnim ustavnim jamstvima predlagatelji smatraju ograničavanje mirovina temeljem načela generacijske solidarnosti, prema kojemu se teret isplate mirovine dijeli između onih koji su zaradili u svom radnom vijeku više i onih koji nisu radili čitav radni vijek.
NN 47/2005 • 4. Prijedloge za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi članka 1. Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini podnijeli su: Zajednica udruga udovica hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, Zagreb, koju zastupaju Juro Martinović i Vinko Adžić, odvjetnici iz Zagreba (U-I-2501/2001) te Udruga dragovoljaca i veterana 91. Domovinskog rata Dubrovačko primorje, Hrvatsko društvo logoraša srpskih i crnogorskih logora Dubrovačko-neretvanske županije, Udruga roditelja poginulih branitelja Domovinskog rata Dubrovnik, Udruga udovica hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata Republike Hrvatske, Udruga hrvatskih vojnih invalida Domovinskog rata, Zajednica udruga HVIDRA Dubrovačko-neretvanske županije, Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata Župa Dubrovačka, Udruga veterana 91. Domovinskog rata, Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata Zagreb, Općinski ogranak Konavle i Udruga hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata Dubrovnik, svi zastupani po Mariju Kaznačiću, odvjetniku iz Dubrovnika (U-I-1900/2002),
NN 47/2005 • 5. Zakon o dopunama Zakona o najvišoj mirovini donijet je 21. rujna 2001., a objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 82 od 26. rujna 2001. Odredbe tog Zakona glase:
NN 47/2005 • U Zakonu o najvišoj mirovini (»Narodne novine«, br. 162/98.) iza članka 1. dodaje se članak 1.a koji glasi:
NN 47/2005 • (1) Ovim se Zakonom određuje i najviša mirovina koju može ostvariti osiguranik kojemu se mirovina određuje prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine«, br. 108/96.) i Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru (»Narodne novine«, br. 55/00.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 47/2005 • (2) Svota najviše mirovine iz stavka 1. ovoga članka ne može biti viša od dvije svote najviše mirovine određene prema odredbama članka 1. i 2. Zakona o najvišoj mirovini (»Narodne novine«, br. 162/98.) za 40 godina mirovinskog staža.«
NN 47/2005 • (1) Korisnicima mirovine koji su mirovinu ostvarili do dana primjene ovoga Zakona i kojima je mirovina određena prema zakonima iz članka 1.a stavka 1. ovoga Zakona ili prema drugim propisima na temelju kojih su bili izuzeti od primjene odredbi o ograničenju mirovine do propisane svote najviše mirovine, ponovno će se odrediti mirovina prema odredbi članka 1.a stavka 2. ovoga Zakona.
NN 47/2005 • (2) Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, po službenoj dužnosti, donijet će novo rješenje o određivanju mirovine, prema odredbama ovoga Zakona, najkasnije u roku od 60 dana od dana početka primjene ovoga Zakona.
NN 47/2005 • Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, a primjenjivat će se od 1. listopada 2001. godine.
NN 47/2005 • 6. Ustavnost odredbe članka 1. Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini, odnosno novog članka 1a. Zakona o najvišoj mirovini, osporava se zbog njegove nesuglasnosti s odredbama članka 1. stavka 1., članka 14. stavka 2., članka 56. stavka 1., članka 61. stavka 1. i članka 62. Ustava.
NN 47/2005 • Predlagatelji ističu da su Zakonom o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 162/98.), koji je bio na snazi do 7. studenoga 2001., bili propisani uvjeti i način ostvarivanja prava na obiteljsku mirovinu zbog gubitka člana obitelji koji je sudjelovao u obrani suvereniteta Republike Hrvatske tijekom Domovinskog rata, temeljem kojih im je utvrđena visina mirovine. Smatraju da se mirovine, koje su bile priznate temeljem tog Zakona, ne mogu mijenjati jer se radi o »stečenom pravu«.
NN 47/2005 • 7. Temeljem odredbe članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), tijekom ustavnosudskog postupka prijedlozi su dostavljeni na očitovanje Hrvatskom saboru, Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu rada i socijalne skrbi te Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje.
NN 47/2005 • Hrvatski sabor izvijestio je Sud da je prijedloge uputio Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav, koji se na prijedloge nije očitovao. Vlada Republike Hrvatske je također izvijestila Sud da je prijedloge dostavila na odgovor Ministarstvu rada i socijalne skrbi, Uredu za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske te Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje.
NN 47/2005 • Na navode predlagatelja očitovao se Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.
NN 47/2005 • 8. Za ocjenu osnovanosti prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredbi Zakona o najvišoj mirovini i Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini, mjerodavne su sljedeće odredbe Ustava:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 15/04, Broj 146/99,
Broj 37/07, Broj 17/97,
Broj 74/02, Broj 88/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE