PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2009 • Ovako prikazani tržišni udjeli poduzetnika prikazuju samo okvirno položaj pojedinog distributera na promatranom tržištu, odnosno prikazuju ukupnu snagu pojedinog distributera u odnosu na druge distributere u sustavu selektivne distribucije poduzetnika Citroën d.o.o., jer obuhvaćaju prihode ostvarene od svih djelatnosti koje obavljaju na tržištu (prihode od prodaje vozila, prihode od prodaje rezervnih dijelova, servisiranja vozila i drugo).
NN 35/2009 • Izvor: Baza poduzetnika Financijske agencije za 2005. godinu
NN 35/2009 • Prema podacima iz tablice 7. evidentno je da su u 2005. godini prema visini ukupno ostvarenog prihoda prva tri poduzetnika ostvarivala najznačajnije prihode. Zajedno su prema visini tržišnog udjela ostvarivala udio koji je neznatno prelazio 40 posto, dok su pojedinačno svaki ostvarivali tržišni udio od oko 10 – 20 posto. Ostali distributeri Citroën vozila ostvarivali su pojedinačno niže udjele, od 0 – 10 posto.
NN 35/2009 • U svrhu pružanja mogućnosti strankama da se izjasne o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, Agencija je 21. studenoga 2008., sukladno članku 54. ZZTN, održala usmenu raspravu na kojoj je bio nazočan predstavnik poduzetnika Sanabilis d.o.o. te predstavnici i punomoćnik poduzetnika Citroën d.o.o.
NN 35/2009 • Direktor poduzetnika Sanabilis d.o.o. u bitnome je naveo da ostaje kod podnesenog zahtjeva i svih dopuna danih tijekom postupka.
NN 35/2009 • Punomoćnik poduzetnika Citroën d.o.o. u bitnome je naveo da ostaje kod svih očitovanja dostavljenih Agenciji tijekom postupka.
NN 35/2009 • Posebno upitan, punomoćnik poduzetnika Citroën d.o.o. je izjavio da je odluka o provođenju prodajnih akcija samostalna odluka poduzetnika Citroën d.o.o. te da se slične prodajne akcije vozila marke Citroën koje se provode u Republici Hrvatskoj provode i u drugim europskim zemljama, ali su uvjeti prodajnih akcija prilagođeni specifičnim uvjetima tržišta na kojima se provode.
NN 35/2009 • Temeljem detaljno provedene ekonomske i pravne analize u ovom predmetu Vijeće je na 4. sjednici, održanoj 17. prosinca 2008., sukladno ovlastima iz članaka 34. i 35. stavka 1. točke 2. ZZTN, donijelo odluku da poduzetnik Citroën d.o.o. nije spriječio, ograničio ili narušio tržišno natjecanje sklapanjem zabranjenih sporazuma s poduzetnikom Basic d.o.o., odnosno Sanabilis d.o.o.. Naime, Ugovor o distribuciji, Ugovor o distribuciji rezervnih dijelova, opreme, pribora i drugih proizvoda i Ugovor o ovlaštenom servisu za Citroën nema kao cilj ili posljedicu sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja, pa u konkretnom slučaju nije riječ o zabranjenim sporazumima, u smislu članka 9. ZZTN ili odredaba Uredbe o motornim vozilima.
NN 35/2009 • U odnosu na Ugovor o distribuciji u predmetnom upravnom postupku utvrđeno je da poduzetnik Citroën d.o.o. ne ograničava tržišno natjecanje ograničavanjem prava ovlaštenih distributera da slobodno određuju prodajnu cijenu novih motornih vozila, odnosno da ne određuje fiksne prodajne cijene novih motornih vozila.
NN 35/2009 • Svoju odluku Vijeće je osobito temeljilo na sljedećim činjenicama utvrđenim u predmetnom postupku:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/2009 • Prodajne akcije organizirane od strane poduzetnika Citroën d.o.o. provode se svaki mjesec, sadržaj im se organizira na mjesečnoj osnovi, a kako je i naznačeno na samim akcijama (promidžbenom materijalu) iste su fakultativnog karaktera.
NN 35/2009 • Iako poduzetnik Citroën d.o.o. organizira prodajne akcije svaki mjesec, one ne obuhvaćaju cjelokupnu gamu Citroën vozila. Većinom su isti modeli obuhvaćeni akcijama, ali premda su neke izvedbe modela obuhvaćene tijekom nekoliko uzastopnih mjeseci, prodajne akcije ne obuhvaćaju sve izvedbe svih modela vozila.
NN 35/2009 • Iz dostavljenih podataka i očitovanja distributera proizlazi da je sudjelovanje u prodajnim akcijama svaki mjesec pravilo, odnosno da svi distributeri sudjeluju svaki mjesec u prodajnim akcijama organiziranim od strane poduzetnika Citroën d.o.o., odnosno da su distributeri tijekom promatranih godina većinu vozila prodali u okviru prodajnih akcija.
NN 35/2009 • Vozila nisu prodavana u prodajnoj akciji u slučajevima kada je bila riječ o tzv. flotnoj prodaji, odnosno kada je veći broj vozila prodan jednom kupcu, najčešće pravnoj osobi, gdje zbog količine kupnje ne postoji interes za pogodnostima prodajnih akcija, zatim prodaje salonskih ili testnih vozila, dok se mali dio odnosi na prodaju vozila posebno naručenih u proizvodnju.
NN 35/2009 • Prodaja vozila obuhvaćenih prodajnim akcijama odvija se način da poduzetnik Citroën d.o.o. distributerima za vozila uključena u prodajnu akciju određuje minimalni iznos popusta koji se treba odobriti krajnjem kupcu za određeno vozilo obuhvaćeno prodajnom akcijom. To ima za posljedicu da je nabavna cijena po kojoj je distributer kupio vozilo od poduzetnika Citroën d.o.o. veća od cijene po kojoj je distributer prodao vozilo krajnjem kupcu. Potonju cijenu čini razlika između preporučene cijene za krajnje kupce i popusta određenog od strane poduzetnika Citroën d.o.o. ili još većeg popusta odobrenog od ovlaštenog distributera. Nakon što je vozilo prodano krajnjem kupcu po toj, nižoj cijeni od nabavne cijene, distributer dobiva naknadu od strane poduzetnika Citroën d.o.o. koja se u dokumentaciji o prodajnima akcijama naziva participacija i koja pokriva razliku između cijene **** i cijene *** te *** koji predstavlja gornju granicu zarade distributera.
NN 35/2009 • Popust određen prodajnom akcijom za određeno vozilo od strane poduzetnika Citroën d.o.o. je minimalan popust što znači da ovlašteni distributeri mogu krajnjim kupcima odobravati dodatne, odnosno još veće popuste od onih predviđenih prodajnom akcijom. Bez obzira na to, iznos participacije koji im poduzetnik Citroën d.o.o. nadoknađuje je isti neovisno o tome je li krajnjem kupcu odobren minimalni popust određen prodajnom akcijom od strane poduzetnika Citroën d.o.o. ili još veći popust kojeg odobrava ovlašteni distributer odričući se time dijela svoje marže.
NN 35/2009 • Da bi distributeri ostvarili pravo na participaciju dužni su pridržavati se određenih pravila prodajne akcije koja su jednaka za sve distributere.
NN 35/2009 • Pravila prodajne akcije sastoje se u tome da je vozilo prodano krajnjem kupcu obuhvaćeno prodajnom akcijom, zatim da je krajnji kupac naručio vozilo od distributera u razdoblju određenom prodajnom akcijom te da je na dotično vozilo odobren barem popust određen prodajnom akcijom. Nadalje distributer mora isporučiti vozilo krajnjem kupcu do krajnjeg datuma određenog akcijom te do određenog datuma dostaviti poduzetniku Citroën d.o.o. račun za participaciju.
NN 35/2009 • Provođenje navedenog oblika poslovanja, odnosno prodajnih akcija, nije samo po sebi zabranjeno, niti se smatra oblikom ograničavanja, sprječavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja.
NN 35/2009 • Ono što bi bilo zabranjeno, odnosno što bi predstavljalo teško ograničenje tržišnog natjecanja je ograničavanje prava distributera ili servisera da slobodno određuje prodajnu cijenu proizvoda, što ne isključuje dobavljača da odredi maksimalnu cijenu ili preporuči prodajnu cijenu, pod uvjetom da nije riječ o fiksnim ili minimalnim prodajnim cijenama, koje su rezultat izvršenog pritiska ili poticaja od bilo koje ugovorne strane, a što je propisano odredbom članka 10. stavka 1. točke a) Uredbe o motornim vozilima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 17/90, Broj 136/03,
Broj 130/09, Broj 20/92,
Broj 59/94, Broj 110/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE