PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2009 • Prema podacima iz tablice 5., uspoređujući ukupan broj prodanih vozila i broj prodanih vozila u prodajnim akcijama tijekom godine pojedinog distributera, evidentno je da je većina vozila kod pojedinog distributera prodana u okviru prodajnih akcija.
NN 35/2009 • Isto su potvrdili i sami distributeri u svojim pisanim očitovanjima, navodeći da su vozila koja su prodavana izvan prodajnih akcija, u većini slučajeva prodana kao tzv. flotna prodaja, odnosno veći broj vozila prodan je jednom kupcu, najčešće pravnoj osobi, gdje zbog količine kupnje ne postoji interes za pogodnostima prodajnih akcija, zatim prodaja salonskih ili testnih vozila, dok se mali dio odnosi na prodaju vozila posebno naručenih u proizvodnju.
NN 35/2009 • U provođenju ekonomske analize, mjerodavno tržište je, sukladno članku 4., 5. i 6. Uredbe o mjerodavnom tržištu, te u smislu članka 7., 8., 9. i 10. Uredbe o mjerodavnom tržištu, utvrđeno:
NN 35/2009 • – tržište distribucije novih motornih vozila, te usko povezano
NN 35/2009 • Agencija je u ovom predmetu utvrdila mjerodavno tržište distribucije novih motornih vozila, u proizvodnom smislu, i tržište Republike Hrvatske, u zemljopisnom smislu, zbog specifičnosti koje obilježavaju predmetni proizvodi, motorna vozila. Naime, polazište pri utvrđivanju širine mjerodavnog tržišta je uzimanje u obzir svih karakteristika proizvoda te ispitivanje postojećih i potencijalnih proizvoda koji su sa stajališta potrošača zamjenjivi, te u tom slučaju i pripadaju istom mjerodavnom tržištu.
NN 35/2009 • Motorna vozila su proizvodi za koje je uobičajeno grupiranje u određene kategorije, odnosno klase, a s obzirom na svoje osnovne proizvodne karakteristike te cjenovnu kategoriju. Isti princip primjenjuje se u europskoj praksi, odnosno u odlukama Europske komisije prilikom utvrđivanja mjerodavnog tržišta u predmetima vezanim uz motorna vozila.
NN 35/2009 • U predmetnom slučaju riječ je distribuciji novih motornih vozila marke Citroën, koji su prisutni u Republici Hrvatskoj putem ovlaštenog uvoznika, poduzetnika Citroën d.o.o. Unatoč tomu, mjerodavno tržište nije moguće utvrditi u tako uskom segmentu, odnosno zanemariti zamjenjivost Citroën vozila s vozilima drugih marki, a s obzirom na gore navedene klase motornih vozila. Budući da je karakteristika novih motornih vozila kao proizvoda pripadnost određenoj klasi, te se vozila određene klase neovisno o marki od strane potrošača smatraju zamjenjivima, mjerodavno tržište u proizvodnom smislu u predmetnom slučaju utvrđeno je kao tržište distribucije novih motornih vozila. Agencija je utvrdila cjelokupan teritorij Republike Hrvatske kao zemljopisno mjerodavno tržište jer ne postoje elementi koji bi ograničavali distribuciju niti nametali ograničenja, s obzirom na pojedine regije Republike Hrvatske u distribuciji novih motornih vozila.
NN 35/2009 • No, kako je u predmetnom slučaju riječ o odnosu između generalnog uvoznika Citroën vozila i njegovih distributera u sustavu selektivne distribucijske mreže, promatrano je i uže utvrđeno tržište, tržište distribucije novih motornih vozila marke Citroën.
NN 35/2009 • Budući da je zahtjev poduzetnika Basic d.o.o. podnesen u 2006. godini, mjerodavnom godinom utvrđena je 2005., kao godina koja prethodi godini podnošenja zahtjeva, no prilikom provođenja analize obuhvaćena je 2006. i 2007. godina, a u odnosu na prodajne akcije i razdoblje do lipnja 2008. godine.
NN 35/2009 • 6.3.3. Tržište distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/2009 • Struktura mjerodavnog tržišta distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj prikazana je niže tablicom 6. Iz danog prikaza za razdoblje od tri godine, evidentan je kako broj, tako i tržišni udjel, odnosno tržišni položaj pojedinog poduzetnika, takmaca na mjerodavnom tržištu.
NN 35/2009 • Korišteni su podaci agencije Promocija Plus d.o.o., kao specijalizirane agencije za provođenje istraživanja tržišta, osobito u sektoru automobilske industrije, prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova. Istraživanje je izvršeno primjenom kriterija novoregistriranih vozila u pojedinoj godini u Republici Hrvatskoj.
NN 35/2009 • Tablica 6. STRUKTURA TRŽIŠTA NOVIH MOTORNIH VOZILA U REPUBLICI HRVATSKOJ PREMA POJEDINOJ MARKI
NN 35/2009 • Izvor: podaci agencije Promocija Plus d.o.o. sa Internet stranice www.autonet.hr, posjećene 26. veljače 2008.
NN 35/2009 • Prema podacima prikazanim u tablici 6. proizlazi da vozila marke Citroën, pa tako i sam poduzetnik Citroën d.o.o., u Republici Hrvatskoj nemaju značajan položaj. Na mjerodavnom tržištu u 2005. godini tržišni udjel Citroën vozila iznosio je 7,48 posto, dok se u naredne dvije godine njegov tržišni udio smanjio. Tako je u 2006. godini njegov udio na tržištu iznosio 6,71 posto, a u 2007. godini samo 5,72 posto.
NN 35/2009 • Promatrajući cjelokupnu strukturu, zamjetno je da mjerodavno tržište nije visoko koncentrirano tržište, a što ima uporište u prisutnom trendu globalizacije te u samim karakteristikama tržišta Republike Hrvatske, kao tržišta koje se nalazi u fazi rasta i razvoja. Nadalje, u sve tri promatrane godine prisutne su marke vozila sa znatno većim tržišnim udjelima. Tako su Opel i Renault marke vozila sa evidentno najznačajnijim tržišnim udjelima, gotovo trostrukim u odnosu na vozila marke Citroën, a slijede ih Volkswagen i Peugeot. Vozila marke Citroën u promatranim godinama nalaze se na petom mjestu u 2005. godini, odnosno na šestom mjestu u 2006. i 2007. godini.
NN 35/2009 • Iz navedenih podataka utvrđeno je da poduzetnik Citroën d.o.o. nema značajan tržišni udjel na tržištu distribucije novih motornih vozila u Republici Hrvatskoj, odnosno njegov položaj na tržištu Republike Hrvatske je takav da on nije u mogućnosti u značajnoj mjeri utjecati niti na tržišno natjecanje niti na tržišne uvjete na istome.
NN 35/2009 • 6.3.4. Tržište distribucije novih motornih vozila marke Citroën u Republici Hrvatskoj
NN 35/2009 • U predmetnoj ekonomskoj analizi Agencija je promatrala i uže definirano tržište, odnosno tržište distribucije novih motornih vozila marke Citroën. Riječ je o selektivnoj distribucijskoj mreži vozila marke Citroën, ustanovljenoj od strane generalnog uvoznika, poduzetnika Citroën d.o.o., koja se sastoji od 22 ovlaštena distributera, dok je u vrijeme podnošenja zahtjeva broj ovlaštenih distributera iznosio 19.
NN 35/2009 • Tablicom 7. prikazana je struktura tržišta distribucije novih motornih vozila marke Citroën, odnosno takmaci na mjerodavnom tržištu te su prema kriteriju ukupno ostvarenih prihoda u 2005. godini izvedeni njihovi tržišni udjeli.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 77/92, Broj 152/05,
Broj 72/09, Broj 114/08,
Broj 20/06, Broj 132/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE