PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 141/2008 • Ove smjernice će biti revidirane unutar razdoblja od sedam godina od dana primjene.
NN 141/2008 • Pod »registri država članica« treba razumjeti registre koji podliježu pravu države članice koje vrijedi na njezinom teritoriju koji je dio Europske zajednice.
NN 141/2008 • 1. Svi primarni registri država članica su registri država članica.
NN 141/2008 • 2. Pored toga, sljedeći registri smješteni u državama članicama i podložni njihovim propisima su registri država članica:
NN 141/2008 • 3. Sekundarni registri se ne smatraju registrima država članica čak i ako u praksi služe kao prva alternativa brodarskim poduzetnicima sa sjedištem u toj državi članici. To je zbog toga što su smješteni i podložni propisima područja na koje se Ugovor ne primjenjuje bilo u cijelosti, bilo u svom značajnom dijelu. Prema tome, sljedeći registri nisu registri država članica:
NN 141/2008 • – registar Kerguelen (Ugovor se ne primjenjuje na ovom području),
NN 141/2008 • – registar Nizozemskih Antila (ovo područje je povezano sa Zajednicom; na njemu se primjenjuje samo Dio IV. Ugovora; ima vlastiti fiskalni režim),
NN 141/2008 • – Otoka Man (samo određeni dijelovi Ugovora se primjenjuju na Otok Man – vidi članak 299. stavak 6. točku (c) Ugovora; parlament Otoka Man ima isključivo pravo donošenja propisa u vezi fiskalnih pitanja),
NN 141/2008 • – Bermudski i Kajmanski otoci (oni su dijelovi područja povezanih sa Zajednicom, a samo Dio IV. Ugovora se primjenjuje na njih; imaju fiskalnu samostalnost).
NN 141/2008 • 4. U slučaju Gibraltara Ugovor se primjenjuje u potpunosti te se registar Gibraltara u smislu ovih smjernica smatra registrom država članica.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 141/2008 • »Priopćenje Komisije – Smjernice Zajednice za financiranje zračnih luka i potpora za započinjanje poslovanja zračnih prijevoznika koji lete iz regionalnih zračnih luka
NN 141/2008 • (1) Ove smjernice čine dio općeg plana za stvaranje jedinstvenog europskog zračnog prostora, a to je područje na kojem Komisija radi preko 10 godina. Paket liberalnih mjera poznat kao 'treći zračni paket', na snazi od 1993., omogućio je svim zračnim prijevoznicima koji imaju licencu Zajednice neograničeni pristup tržištu unutar Zajednice, uz slobodnu carinsku tarifu, od travnja 1997.[67] Kao posljedica toga, da bi se građanima jamčila kontinuirana kvalitetna usluga po prihvatljivim cijenama kroz cijeli njihov teritorij, one države članice koje to žele učiniti uvele su obveze javne usluge koje se odnose na učestalost, točnost usluge, raspoloživost sjedala ili preferencijalne cijene za izvjesne kategorije korisnika unutar jasne zakonske osnove. Te obveze javne usluge omogućile su zračnom prometu da dâ značajan doprinos ekonomskoj i socijalnoj koheziji i uravnoteženom razvoju u regijama.
NN 141/2008 • (3) Istovremeno, otvaranje djelatnosti, što je očigledno imalo velik utjecaj na aktivnosti i ponašanje tradicionalnih zračnih prijevoznika ili nacionalnih prijevoznika, bilo je popraćeno strogom kontrolom državne potpore. Primjena načela jednokratne potpore za restrukturiranje (jedanput – zadnji put) stoga je omogućila zračnim prijevoznika koji se bolje prilagođavaju da prijeđu s relativno zaštićenog operativnog režima i da se natječu kao normalni sudionici na tržištu. To je dovelo do značajnog restrukturiranja cijele avio industrije, mjera koja je postala još potrebnija nakon događaja od 11. rujna 2001., čije su posljedice na zračni prijevoz bile značajne. Primjeri konsolidacije u toj djelatnosti su nedavni savezi kao što su Air France/Alitalia, Lufthansa/Austrian Airlines i Iberia/British Airways, te nedavno spajanje Air Francea i KLM-a.
NN 141/2008 • (4) Presude Suda pravde u okviru sporazuma Open Skies [71] također su dale novi poticaj avio industriji kroz potvrdu da Zajednica ima ovlasti za međunarodno pregovaranje na području civilnog zrakoplovstva. Važnost tih presuda je značajna budući će promicati konsolidaciju između europskih zračnih prijevoznika i njihove sposobnosti da se suoče s konkurencijom zračnih prijevoznika iz trećih zemalja na razini Zajednice.
NN 141/2008 • (5) U posljednjim su se godinama na europskom tržištu zračnog prijevoza dogodila dva velika razvoja. Jedan od njih je pojavljivanje niza novih tvrtki unutar Zajednice koje nude promotivne cijene potpomognute jeftinom strukturom. Drugi razvoj je inicijativa zračnih luka da se u posljednjim godinama osiguraju nove zračne veze.
NN 141/2008 • (6) Početni razvoj zračnih luka često su određivala sasvim teritorijalna pitanja ili, u nekim slučajevima, vojni zahtjevi. Ta pitanja planiranja korištenja zemljišta možda još postoje u nekim slučajevima, ali su kod mnogih drugih zračnih luka prenesena s državne u regionalnu nadležnost, u nekim slučajevima na upravljanje trgovačkim društvima u javnom vlasništvu ili čak u privatni sektor. Proces transfera u privatni sektor normalno je poprimio oblik privatizacije ili progresivnog otvaranja kapitala.
NN 141/2008 • (7) Djelatnost zračnih luka Zajednice stoga je prošla kroz osnovne organizacijske promjene koje odražavaju ne samo aktivni interes privatnih investitora u sektor zračnih luka, već i promjenu stava javnih vlasti po pitanju doprinosa privatnih ulaganja u razvoj zračnih luka. Taj je razvoj doveo do veće diversifikacije i složenosti funkcija koje su preuzele zračne luke.
NN 141/2008 • (8) Međutim, taj razvoj drugačije utječe na zračne luke Europske unije. Sedam najvećih zračnih luka Europske unije čine preko trećine ukupnog prometa Europske unije, a 23 najveće čine preko dvije trećine[72]. Premda one prvenstveno osiguravaju infrastrukturu za djelatnost zračnog prijevoza, te zračne luke postaju sve efikasniji komercijalni operatori. S druge strane, većina je malih zračnih luka u Europskoj uniji od javnog interesa i dalje u vlasništvu javnih vlasti koje ih vode. Kao rezultat toga, utjecaj aktivnosti jedne zračne luke na aktivnost druge zračne luke i na trgovinu između država članica značajno varira prema kategoriji kojoj ona pripada (pogledati Tipovi zračnih luka, niže navedeni Odjeljak 1.2.1.).
NN 141/2008 • (9) Nadalje, općenito je prihvaćeno da zračne luke mogu imati utjecaj na uspjeh lokalnih gospodarstava i na održavanje lokalnih usluga kao što su obrazovanje i zdravstvo. One također imaju veliku ulogu u integraciji najudaljenijih regija Europe. Usluge prijevoza putnika i tereta mogu biti ključne za konkurentnost i razvoj u nekim regijama. Zračne luke koje pružaju dobre usluge mogu djelovati kao magnet za zračne prijevoznike i tako promicati poslovnu aktivnost, kao i ekonomsku, socijalnu i regionalnu koheziju unutar Europske unije.
NN 141/2008 • (10) Međutim, Komisija napominje da zračni prijevoz nije jedini pokretač razvoja u smislu regionalne dostupnosti. Vlakovi velikih brzina također daju značajan doprinos socijalnoj i ekonomskoj koheziji u Europskoj uniji, osobito između velikih regionalnih gradova. Kako je istaknuto u Bijeloj knjizi iz 2001.[73], intermodalnost željeznica/zrak, uz željeznički i zračni prijevoz koji se međusobno dopunjuju umjesto da se natječu i vlakovima velikih brzina koji spajaju gradove, vjerojatno će značajno pojačati kapacitet.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 42/08, Broj 84/92,
Broj 35/93, Broj 68/97,
Broj 48/07, Broj 2/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE