PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-12-141-3930 NN 141/2008

• (11) U djelatnostima zračnih luka trenutno postoji nekoliko različitih razina konkurencije između različitih tipova zračnih luka. To je ključni faktor kod istraživanja državne potpore gdje je potrebno preispitati u kojoj bi se mjeri konkurencija iskrivila i utjecala na pojedinačno tržište. Scenariji konkurencije vrednuju se od slučaja do slučaja, na osnovi tržišta o kojima se radi. No, istraživanje[74] je pokazalo da se velika međunarodna tržišta natječu sa sličnim zračnim lukama na svim tržištima prijevoza o kojima se radi, uz razinu konkurencije koja ovisi o čimbenicima kao što su zagušenost i postojanje alternativnog prijevoza, ili, u nekim slučajevima (pogledati niže), s velikim regionalnim zračnim lukama. Velike regionalne zračne luke mogu se natjecati ne samo s drugim velikim regionalnim zračnim lukama, već i s glavnim čvorištima Zajednice i kopnenim prijevozom, posebno ako postoji visoka kvaliteta kopnenog pristupa do zračne luke. To istraživanje pokazalo je da se male zračne luke općenito ne natječu s drugim zračnim lukama osim, u nekim slučajevima, sa susjednim zračnim lukama slične veličine čija se tržišta preklapaju.


Stranica 2008-12-141-3930 NN 141/2008

• – međunarodne povezne točke (općenito s godišnjom količinom putnika od najmanje 5.000.000)


Stranica 2008-12-141-3930 NN 141/2008

• – povezne točke Zajednice (općenito s godišnjom količinom putnika između 1.000.000 i 4.999.999), te


Stranica 2008-12-141-3930 NN 141/2008

• – regionalne povezne točke i pristupne točke (općenito s godišnjom količinom putnika između 250.000 i 999.999).


Internet NN 141/2008
• (13) Odbor regija je, sa svoje strane, predložio pet kategorija europskih zračnih luka u svom Mišljenju od 2. srpnja 2003. o kapacitetima regionalnih zračnih luka[76]:

Internet stranice NN 141/2008
• – glavne čvorišne zračne luke (preko 25 milijuna putnika, četiri zračne luke), koje čine otprilike 30% europskog zračnog prometa

Internet stranice NN 141/2008 • – nacionalne zračne luke (10 do 25 milijuna putnika, 16 zračnih luka), koje čine otprilike 35% europskog zračnog prometa
Internet stranice NN 141/2008 • – 15 zračnih luka s 5 do 10 milijuna putnika koje čine otprilike 14% europskog zračnog prometa
Internet stranice NN 141/2008 • – 57 zračnih luka s 1 do 5 milijuna putnika koje čine otprilike 17% europskog zračnog prometa
Internet stranice NN 141/2008 • – 67 zračnih luka s 200.000 do 1 milijuna putnika koje čine otprilike 4% europskog zračnog prometa[77].
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 141/2008 • (14) U skladu s Odborom regija, regionalne zračne luke općenito spadaju u zadnje dvije kategorije, ali se neke zračne luke u srednjoj kategoriji također mogu smatrati regionalnim zračnim lukama.
Informacije NN 141/2008 • (15) Komisija smatra da postoji veliko preklapanje između ta dva klasifikacijska prikaza, te je u smislu ovih smjernica, definirala sljedeće četiri kategorije:
Poslovne stranice NN 141/2008 • – kategorija A, u daljnjem tekstu ‘velike zračne luke Zajednice’, s preko 10 milijuna putnika godišnje
Pregledi NN 141/2008 • – kategorija B obuhvaća ‘nacionalne zračne luke’, s godišnjom količinom putnika između 5 i 10 milijuna
Besplatno NN 141/2008 • – kategorija C obuhvaća ‘velike regionalne zračne luke’, s godišnjom količinom putnika između 1 i 5 milijuna
Glasnik NN 141/2008 • – kategorija D, u daljnjem tekstu ‘male regionalne zračne luke’, s godišnjom količinom putnika manjom od 1 milijuna.
Propis NN 141/2008 • 2. CILJEVI OVIH SMJERNICA I IZMJENE U USPOREDBI SA SMJERNICAMA IZ 1994.
Propis NN 141/2008 • (19) Odnose se gotovo isključivo na uvjete za odobravanje državne potpore zračnim prijevoznicima kroz ograničavanje izravne operativne potpore zračnim prijevoznicima isključivo na obvezu javne usluge i potpore socijalne prirode. Dio II.3. Smjernice odnosi se na javne investicije u infrastrukturi zračne luke. On navodi da ‘projekti za gradnju infrastrukture (zračne luke)… predstavljaju općenitu mjeru gospodarske politike koju Komisija ne može kontrolirati prema pravilima Ugovora o državnoj potpori. To općenito načelo odnosi se samo na gradnju infrastruktura država članica, te se ne odnosi na potporu proizišlu iz povlaštenog tretmana određenih poduzetnika za korištenje infrastruktura.’ Stoga ove smjernice prije proširuju nego zamjenjuju one iz 1994. određujući pravila tržišnog natjecanja koja se trebaju primjenjivati na različita sredstva financiranja zračnih luka (pogledati Odjeljak 4.), i potporu za započinjanje poslovanja zračnih prijevoznika koji polaze iz regionalnih zračnih luka (pogledati Odjeljak 5.).
Propis NN 141/2008 • (20) U tu svrhu, Komisija uzima u obzir doprinos koji regionalne zračne luke u razvoju daju brojnim politikama Unije. Dakle:
Propis NN 141/2008 • – povećano korištenje regionalnih zračnih luka je sredstvo za borbu protiv zagušenosti zračnog prometa na glavnim europskim čvorištima. U svojoj Bijeloj knjizi ‘Europska prometna politika za 2010: vrijeme odluke’[82], Komisija objašnjava da ‘već postoji poseban plan djelovanja glede zagušenosti neba, ali zagušenost na zemlji još uvijek ne dobiva potrebnu pozornost ili predanost. Međutim, gotovo pola od pedeset najvećih zračnih luka Europe već je dostiglo ili je blizu dostizanja točke zasićenja u smislu zemaljskog kapaciteta.’
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 137/09, Broj 12/07, Broj 41/07, Broj 57/95, Broj 5/09, Broj 23/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled