PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Poduzetnik Croatia Airlines d.d. upisan je u registru Trgovačkog suda u Zagrebu, s matičnim brojem subjekta upisa 080037012, a sa sjedištem u Zagrebu, Savska cesta 41.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Sukladno Pravilniku o razvrstavanju poslovnih subjekata prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (»Narodne novine«, broj 52/03) osnovna djelatnost poduzetnika je redovan i izvanredan zračni prijevoz.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Flotu poduzetnika sačinjava 4 Airbusa A 320, 4 Airbusa A 319, te 3 ATR 42.


Stranica 2007-11-122-3543 NN 122/2007

• Dana 1. siječnja 1998. poduzetnik Croatia Airlines d.d. postaje članicom Udruge europskih zrakoplovnih tvrtki (AEA, Association of European Airlines), a od 15. prosinca 2004. regionalni je član Udruge Star Alliance. Udruga Star Alliace osnovana je 1997., kao prva globalna zrakoplovna udruga koja putnicima omogućuje pristup odredištima u cijelom svijetu.


Internet NN 122/2007
• Vlada RH svojom je Odlukom donesenom dana 25. siječnja 2007., poduzetniku Croatia Airlines d.d. odredila obvezu obavljanja domaćeg linijskog zračnog prometa u razdoblju od 2007. do 2011., kojom se takva obveza može smatrati uslugom od općeg gospodarskog interesa.

Internet stranice NN 122/2007
• Naime, Odlukom Vlade RH odlučeno je kako će se poduzetniku nadoknaditi razlika dijela neostvarenih prihoda u odnosu na troškove prilikom obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza, te da će se sredstva osigurati u Državnom proračunu Republike Hrvatske za pojedinu kalendarsku godinu.

Internet stranice NN 122/2007 • Slijedom navedenog, u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2007. godinu, prema navodima Ministarstva, na Razdjelu 065 – Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, glava 05 – More i promet, Program P1221 – Razvoj zračnog prometa, planirana je nova Aktivnost – Očuvanje prometne povezanosti regija (domaći linijski zračni prijevoz), na Računu: 3512 – Subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru.
Internet stranice NN 122/2007 • Planiranom aktivnosti očuvala bi se prometna povezanost regija kao i razina operacija ostvarenih u 2006. godini u sljedećih pet godina, te bi se osigurala nadoknada razlike dijela neostvarenih prihoda zračnom prijevozniku koji obavlja redoviti domaći zračni prijevoz.
Internet stranice NN 122/2007 • Uvidom u dostavljenu dokumentaciju poduzetnika Croatia Airlines d.d. utvrđeno je da poduzetnik na svim gore navedenim linijama ostvaruje gubitke, što je i prikazano u Tabeli 1.
Internet stranice NN 122/2007 • U Tabeli 1. prikazan je izračun financijskog rezultata (gubitka) bez uključene subvencije za svaku domaću zračnu liniju. Iz dostavljene dokumentacije razvidno je da bi poduzetnik na većini linija ostvario gubitke i u slučaju stopostotne popunjenosti zrakoplova. U nekim slučajevima, ponajprije za zrakoplov tipa A-320 koji ima najveći broj putničkih sjedala, poduzetnik bi mogao ostvariti dobit samo u slučaju stopostotne popunjenosti zrakoplova. Međutim, stvarna je popunjenost zrakoplova A-320 na tim linijama znatno manja (u slučaju linije Zagreb-Pula-Zagreb popunjenost zrakoplova iznosi samo 10,5 posto).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 122/2007 • Tabela 1. FINANCIJSKI REZULTATI NA DOMAĆIM ZRAČNIM LINIJAMA ZA KOJE SU TRAŽENE SUBVENCIJE U 2006.
Informacije NN 122/2007 • Prema navodima Ministarstva, priključni letovi su oni letovi koji se postavljaju kao komercijalni letovi, a u svrhu dolaska zrakoplova na odredište iz koje polazi osnovni komercijalni let. Pozicijski letovi su letovi koji nisu komercijalni, a postavljaju se u svrhu dolaska zrakoplova na odredište radi obavljanja osnovnog komercijalnog leta. Ove letove Agencija je uzela u obzir prilikom izračuna ostvarenog gubitka na domaćim zračnim linijama.
Poslovne stranice NN 122/2007 • Ukupni gubitak na navedenim linijama u 2006. iznosio je 11.155.997 EUR, odnosno 81.693.681,48 kuna prema prosječnom godišnjem srednjem tečaju HNB-a za EUR u 2006. Navedeni gubitak u 2006. po visini je skoro isti kao i gubitak iz 2005., uz napomenu da je u 2006. došlo do povećanja troškova terminalne kontrole leta. S obzirom da je poduzetnik najavio održavanje razine operacija iz 2006. u sljedećih pet godina, u 2007. očekuje se ostvarenje sličnih rezultata kao i u prethodne dvije godine.
Pregledi NN 122/2007 • Vezano uz domaći redovni promet, poduzetnik navodi kako je tijekom razdoblja od 2003. do 2005., prevezeno ukupno 1.405.341 prihodovnih putnika na 22.470 letova. Ostvaren je ukupan nalet od oko 6 milijuna kilometara. Prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) iznosila je 60,4 posto, odnosno težinski faktor popunjenosti zrakoplova (WLF) iznosio je 51,7 posto.
Besplatno NN 122/2007 • Tijekom 2003. primijenjen je novi tarifni model u domaćem redovnom prometu, baziran na prihvatljivim i tržišno atraktivnim tarifama što je bitno povećalo tržišnu potražnju za čak 21 posto više u odnosu na 2002. Međutim, iako je broj letova, nalet i operativno vrijeme u ovom razdoblju rastao po prosječnoj godišnjoj stopi od 2 – 3 posto, istovremeno je došlo do pada broja prevezenih putnika zbog pojačane konkurencije cestovnog i željezničkog prometa (riječ je o otvaranju auto-ceste Zagreb – Split i uvođenje nagibnog vlaka na istoj relaciji).
Glasnik NN 122/2007 • Prema navodima poduzetnika, profitabilnost održavanja domaćih linija uglavnom je negativna. Tijekom 2004. svi europski avioprijevoznici koji operiraju u domaćem prometu, osim prijevoznika Spanaira, Iberie, Finnaira i Turkisha, poslovali su negativno.
Propis NN 122/2007 • Iz prethodne tabele evidentno je da profitabilnost obavljanja domaćeg redovnog zračnog prometa u Republici Hrvatskoj ne omogućava pokrivanje svih troškova prometovanja iz prihoda poslovanja, a iz razloga niskog životnog standarda i nedovoljne kupovne moći stanovništva kojima bi se održavala prometna povezanost gradova i regija unutar Republike Hrvatske zračnim linijama po tržišnim uvjetima poslovanja.
Propis NN 122/2007 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja razmatralo je mjeru Očuvanja prometne povezanosti regija (domaći linijski zračni prijevoz) namijenjenu poduzetniku Croatia Airlines d.d. na svojoj 89. sjednici održanoj 6. rujna 2007.
Propis NN 122/2007 • Vijeće je u prvenstveno trebalo utvrditi je li kriterij za isplatu subvencije ovom poduzetniku za pokriće troškova poslovanja, predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a.
Propis NN 122/2007 • Stoga je, prilikom donošenja odluke, Vijeće uzelo u obzir sve činjenice iz dostavljene dokumentacije, te je utvrđeno da je u konkretnom slučaju riječ o državnim potporama iz članka 3. stavak 1. ZDP-a jer će se sredstva dodijeliti iz državnog proračuna; utvrđeno je kako sredstva predstavljaju potporu koja korisnicima potpore donosi ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvarili kroz svoje redovno i normalno poslovanje; utvrđeno je kako se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju pojedinim korisnicima na selektivnoj osnovi, te kako takvom dodjelom postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobiti u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza Republike Hrvatske koje proizlaze iz SSP-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 134/09, Broj 81/09, Broj 123/03, Broj 180/04, Broj 107/08, Broj 29/00


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled