PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 87/2007 • Pogrešno tumačeći i primijenivši odredbe ZV, Županijski sud je pogrešno primijenio i odredbe Ovršnog zakona kada je ukinuo sve provedene radnje i obustavio ovrhu. Prema članku 67. stavku 1. Ovršnog zakona, ovrha će se obustaviti po službenoj dužnosti ako je ovršna isprava pravomoćno ukinuta, preinačena, poništena, stavljena izvan snage ili je na drugi način određeno da je bez učinka, odnosno ako potvrda o ovršnosti bude ukinuta. Prema stavku 2. istog članka ovrha će se obustaviti ako je postala nemoguća ili se iz drugih razloga ne može provesti. Polazeći od tih odredbi, a imajući u vidu okolnosti konkretnog slučaja, odnosno razloge zbog kojih je drugostupanjski sud ukinuo sve provedene radnje i obustavio ovrhu, sud drugog stupnja nije imao pravne osnove za obustavu ovrhe.
NN 87/2007 • Sukladno navedenome, a imajući u vidu činjenicu da se obustavom ovrha smatra dovršenom (članak 68. Ovršnog zakona), Ustavni sud prihvatio je navode podnositeljice ustavne tužbe da joj u konkretnom slučaju nije osigurana jednakost pred zakonom, zajamčena člankom 14. stavkom 2. Ustava. Ocjena je Ustavnog suda da se osporeno rješenje Županijskog suda u Splitu može ocijeniti proizvoljnim, a time i ustavnopravno neprihvatljivim, uslijed čega je podnositeljica onemogućena ostvariti svoje potraživanje spram ovršenice.
NN 87/2007 • 5. Odredba članka 26. Ustava nije mjerodavna u ovom slučaju (stajalište Ustavnog suda izraženo u odluci, broj: U-III-884/2004, »Narodne novine«, broj 2/05.).
NN 87/2007 • Odredbe članaka 3., 19. stavka 1. i 117. stavka 3. Ustava ne sadrže ljudska prava i temeljne slobode zajamčene Ustavom koje se štite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom, u smislu odredbe članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst).
NN 87/2007 • 7. Iz navedenih razloga je, na temelju članaka 73. i 76. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno kao u izreci (točke I. i II. izreke).
NN 87/2007 • Objava ove odluke (točka III. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 87/2007 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Drugom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sutkinja Jasna Omejec, predsjednica Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Mrkonjić, Emilija Rajić i Vice Vukojević, članovi Vijeća, u postupku koji je ustavnom tužbom pokrenuo D. V. iz S., na sjednici održanoj 4. srpnja 2007. godine, jednoglasno je donio
NN 87/2007 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Zpa-3/2006 od 23. ožujka 2006., kojom je odbijen zahtjev za zaštitu Ustavom zajamčenog prava.
NN 87/2007 • Zahtjev je Upravnom sudu podnio podnositelj ustavne tužbe (uz još troje podnositelja), kao bivši gradonačelnik Grada Siska, a protiv odluke Središnjeg državnog ureda za upravu, klasa: 023-01/05-01/481, ur. broj: 515-11-05-02 od 30. prosinca 2005. godine.
NN 87/2007 • Navedenom odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu odbijen je zahtjev podnositelja da taj Ured provede nadzor nad radom Gradskog vijeća Grada Siska i predloži Vladi Republike Hrvatske njegovo raspuštanje, zbog proteka zakonom propisanog roka od tri mjeseca za obvezno održavanje sjednice Gradskog vijeća.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 87/2007 • 2. U ustavnoj tužbi podnositelj izrijekom ističe da su osporenom presudom Upravnog suda povrijeđene odredbe članka 19. i članka 132. Ustava Republike Hrvatske, dok je iz navoda i razloga ustavne tužbe razvidno da podnositelj zapravo ukazuje na to da je pri donošenju odluke Središnjeg državnog ureda za upravu i presude Upravnog suda pogrešno primijenjeno mjerodavno pravo, čime je povrijeđeno ustavno pravo podnositelja na jednakost pred zakonom, zajamčeno odredbom članka 14. stavka 2. Ustava i ustavno pravo na lokalnu samoupravu, zajamčeno odredbama članka 132. stavaka 1. i 2. Ustava.
NN 87/2007 • Podnositelj navodi da je tadašnji predsjednik Gradskog vijeća Grada Siska, M. M., 28. studenoga 2005. zaprimio zahtjev klubova vijećnika HDZ-a i HSP-a za sazivanje sjednice Gradskog vijeća, koju je pravodobno i sazvao za 16. prosinca 2005. Posljednja prethodno održana sjednica bila je 4. sjednica od 29. rujna 2005.
NN 87/2007 • Na 5. sjednicu, 16. prosinca 2005., od ukupno 32 vijećnika Gradskog vijeća odazvalo se njih 30, s time da su izostali predsjednik i potpredsjednik Gradskog vijeća, i to kako navodi podnositelj, iz zdravstvenih razloga. O izostanku predsjednika i potpredsjednika Gradskog vijeća nazočne je vijećnike, prije početka sjednice, izvijestio predsjednik Odbora za statutarno-pravna pitanja, utvrdivši pritom da nisu ispunjeni uvjeti za održavanje sjednice i da se sjednica odgađa.
NN 87/2007 • Po ovoj obavijesti sjednicu je napustilo 13 vijećnika, a preostalih 17 odlučilo je održati sjednicu, pod predsjedanjem najstarijeg vijećnika. U daljnjem tijeku sjednice donesene su odluke o razrješenju dotadašnjeg predsjednika Gradskog vijeća i o izboru novog (D. K.). Novi je predsjednik, po preuzimanju predsjedanja, prekinuo sjednicu. Naknadno je sazvao nastavak 5. sjednice Gradskog vijeća za 23. prosinca 2005., te o tome obavijestio sve vijećnike.
NN 87/2007 • Nastavku 5. sjednice Gradskog vijeća 23. prosinca 2005. nazočilo je 17 vijećnika, te je, pored ostaloga, donesena odluka o nepovjerenju Gradskom poglavarstvu Grada Siska u cjelini i o razrješenju dotadašnjeg gradonačelnika D. V., podnositelja ustavne tužbe.
NN 87/2007 • Za 27. prosinca 2005. sazvana je i 6. sjednica Gradskog vijeća, koja je također održana u nazočnosti 17 vijećnika i na kojoj su donesene daljnje odluke, pored ostalog, o izboru novog gradonačelnika (D. P.). Odluke su na navedenoj sjednici donesene po hitnom postupku, zbog mogućnosti nastupanja nepopravljivih štetnih posljedica, odnosno poremećaja u radu lokalne samouprave.
NN 87/2007 • Budući da je 5. sjednica Gradskog vijeća od 16. prosinca 2005. bila, kako ističe podnositelj, zakonito odgođena (zbog izostanka predsjednika i potpredsjednika), to je nezakonito razriješeni predsjednik Gradskog vijeća, M. M., 20. prosinca 2005. sazvao odgođenu 5. sjednicu za 28. prosinca 2005., na koju se odazvalo 14 vijećnika, pa je zbog nedostatka kvoruma morala ponovo biti odgođena.
NN 87/2007 • U pogledu odluke Središnjeg državnog ureda za upravu i osporene presude Upravnog suda podnositelj, s obzirom na činjenice koje je u ustavnoj tužbi izložio, smatra da je u tim odlukama zauzeto pogrešno stajalište, prema kojem su sjednice Gradskog vijeća Grada Siska od 16., 23. i 27. prosinca 2005. i na njima donesene odluke pravovaljane stoga što je na sjednicama bio nazočan potreban broj vijećnika i što su odluke donesene potrebnom većinom glasova.
NN 87/2007 • Podnositelj, naime, smatra, da Središnji državni ured za upravu i Upravni sud pravovaljanost tih sjednica i odluka ocjenjuju isključivo s gledišta odredaba Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine« broj 33/01., 60/01. – vjerodostojno tumačenje i 129/05.; u daljnjem tekstu: Zakon), konkretno odredbe članka 36. stavka 1. tog Zakona, dok zanemaruju okolnost kako je upravo tim Zakonom, u članku 33., propisano da se način rada predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave uređuje poslovnikom.
NN 87/2007 • Člankom 12. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Siska (»Službeni glasnik Grada Siska« broj 8/02.; u daljnjem tekstu: Poslovnik) propisana je dužnost vijećnika da u slučaju spriječenosti usmeno ili pisano opravda svoj izostanak predsjedniku Vijeća. Međutim, kako ističe podnositelj, Poslovnik ne propisuje obvezu opravdavanja izostanka za slučaj spriječenosti predsjednika, odnosno potpredsjednika Vijeća, ali u članku 49. propisuje da u slučaju spriječenosti predsjednika sjednici predsjedava potpredsjednik, a u slučaju i njegove spriječenosti, sjednica se odgađa. Navedeno je u konkretnom slučaju i bilo učinjeno sukladno Poslovniku, pa je samoinicijativni nastavak zasjedanja po jednom dijelu vijećnika izravna povreda poslovničkih odredaba.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 116/99, Broj 81/06,
Broj 130/06, Broj 109/01,
Broj 33/02, Broj 173/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE