PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 16/2007 • Pravila ponašanja i sustav mjera za zaštitu slobodnog natjecanja na tržištu uređena su Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja. Stručne i upravne poslove u svezi sa zaštitom tržišnog natjecanja u smislu ovoga Zakona obavlja Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (članak 27. stavak 1. Zakona). Radom Agencije rukovodi ravnatelj kojeg imenuje i razrješava Sabor (članak 29. stavak 1.). Prema odredbama članka 35. stavka 1. Zakona za radnje kojima se sprječava ili ograničava tržišno natjecanje ili zloupotrebljuje monopolistički ili vladajući položaj, ravnatelj će rješenjem naložiti obustavu takvog postupanja, dok je prema stavku 2. predviđeno da će rješenjem iz stavka 1. ovoga članka odredit rok za otklanjanje nedostataka prema okolnostima slučaja, odnosno rok za ispunjenje posebnih uvjeta. Prema odredbama članka 12. Zakona sporazumi iz članka 10. i 11. ovoga Zakona podnose se na ocjenu Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja u roku od 30 dana od dana zaključenja sporazuma. Prema tome, za ocjenu rečenog sporazuma nadležno je tuženo tijelo, koje je ovlašteno i dužno u cilju sprječavanja ili ograničavanja tržišnog natjecanja postupiti u skladu s odredbama iz članka 35. Zakona.
NN 16/2007 • Odredbama članka 7. stavka 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja određeno je da su zabranjeni sporazumi kojima je cilj, posljedica ili mogući učinak ograničavanje ili sprječavanje slobodnog tržišnog natjecanja, te se navode sporazumi koji se osobito takvim smatraju. Prema stavku 2. Zakona ništavi su sporazumi zabranjeni stavkom 1. ovoga članka. Prema članku 11. stavku 1. Zakona sporazumi poduzetnika, koji po svojoj prirodi i sadržaju odgovaraju nekom od ugovora: o specijalizaciji, o isključivoj distribuciji, o selektivnoj distribuciji, o isključivoj kupnji, o franchisingu te o istraživanju i razvoju, neće se smatrati sporazumima iz članka 7. ovoga Zakona, ako ispunjavaju uvjete utvrđene ovim Zakonom. U tom smislu tuženo tijelo bilo je nadležno ocijeniti predmetni sporazum.
NN 16/2007 • U stvarima zaštite tržišnog natjecanja primjenjuju se postupovna pravila navedena Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja i Zakona o općem upravnom postupku. Prema odredbama članka 3. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i 103/96 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) u upravnim područjima za koje je zakonom propisan poseban postupak, postupa se po odredbama tog Zakona. Po odredbama ovog zakona postupa se u svim pitanjima koja nisu uređena posebnim zakonom. Prema odredbama članka 1. stavka 1. istog Zakona po ovom Zakonu dužna su postupati tijela državne uprave i druga državna tijela, kad u upravnim stvarima, neposredno primjenjujući propise, rješavaju o pravima, obvezama ili pravnim interesima građana odnosno pravnih osoba ili druge stranke. Prema stavku 2., po ovom Zakonu dužne su postupati i druge pravne osobe, kad u obavljanju javnih ovlasti rješavaju u upravnim stvarima. U ovom slučaju tuženo je tijelo zanemarilo temeljne odredbe Zakona o općem upravnom postupku.
NN 16/2007 • Odredbama članka 49. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da je stranka osoba na čiji je zahtjev pokrenut postupak ili protiv koje se vodi postupak, ili koja radi zaštite svojih prava ili pravnih interesa ima pravo sudjelovati u postupku. Prema članku 50. stavku 1. istog Zakona stranka u upravnom postupku može biti svaka fizička i pravna osoba. Prema točki 2. izreke osporenog rješenja tuženo tijelo nalaže tužitelju da briše odredbe iz sporazuma koje smatra ništavim, premda se radi o sporazumu građanskog prava u kojem sudjeluju dvije ravnopravne strane, pa se prema tome i nalog može odnositi samo na obje.
NN 16/2007 • Jedno od osnovnih načela upravnog postupka je načelo saslušanja stranke. Prema odredbama članka 8. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku prije donošenja rješenja stranci se mora pružiti mogućnost da se izjasni o činjenicama i okolnostima koje su od važnosti za donošenje rješenja, dok se prema stavku 2. Zakona rješenje može donijeti bez prethodnog izjašnjenja stranke samo u slučajevima kad je to zakonom dopušteno. Postupak do donošenja rješenja uređen je u XI. glavi Zakona. Prema članku 135. Zakona prije donošenja rješenja imaju se utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su značajne za rješenje i strankama omogućiti da ostvare i zaštite svoja prava i pravne interese. To se može izvršiti u skraćenom postupku ili u posebnom ispitnom postupku. Skraćeni postupak nije predviđen Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja, niti se ovdje radi o situaciji iz članka 141. Zakona o općem upravnom postupku kad se može donijeti rješenje u skraćenom postupku. Prema tome, u ovom slučaju bilo je potrebno prije donošenja rješenja provesti poseban ispitni postupak, a moguće i usmenu raspravu, s obzirom na tužiteljeve prigovore glede utvrđenog činjeničnog stanja (članak 142. i 149. Zakona o općem upravnom postupku).
NN 16/2007 • Glede primjene prava valja reći da je odredbama članka 140. Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 41/01 – pročišćeni tekst i 55/01 – ispr.) propisano da međunarodni ugovori koji su sklopljeni i potvrđeni u skladu s Ustavom i objavljeni, koji su na snazi, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, a po pravnoj su snazi iznad zakona. Prema tome, mogao je biti u primjeni u ovom slučaju Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europske zajednice i njihovih država članica, te Privremeni sporazum o trgovinskim i s njima povezanim pitanjima između Republike Hrvatske i Europske zajednice, dok kriteriji, standardi i instrumenti tumačenja Europske zajednice na koje se poziva tuženo tijelo a nisu sadržani u tekstu tih sporazuma, niti su preuzeti i objavljeni u bilo kojem drugom hrvatskom zakonu ili propisu, ne mogu biti izvor prava.
NN 16/2007 • Trebalo je stoga tužbu uvažiti temeljem članka 39. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima i osporeno rješenje poništiti, s time da tuženo tijelo donese novo rješenje pridržavajući se prema članku 62. istog Zakona pravnog shvaćanja suda i njegovih primjedaba u pogledu postupka.
NN 16/2007 • Odluka o objavi presude u Službenom glasilu Republike Hrvatske i Službenom glasilu tuženog tijela temelji se na odredbi iz članka 37a. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.
NN 17/2007 • Proglašavam Zakon o obrazovanju odraslih, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 2. veljače 2007. godine.
NN 17/2007 • (1) Obrazovanje odraslih obuhvaća cjelinu procesa učenja odraslih namijenjenih:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 17/2007 • – osposobljavanju za zapošljivost: stjecanju kvalifikacija za prvo zanimanje, prekvalifikaciji, stjecanju i produbljivanju stručnih znanja, vještina i sposobnosti,
NN 17/2007 • (2) Obrazovanje odraslih dio je jedinstvenoga obrazovnog sustava Republike Hrvatske.
NN 17/2007 • – racionalnog korištenja obrazovnih mogućnosti, teritorijalne blizine i dostupnosti obrazovanja svima pod jednakim uvjetima, u skladu s njihovim sposobnostima,
NN 17/2007 • – slobode i autonomije pri izboru načina, sadržaja, oblika, sredstava i metoda,
NN 17/2007 • (2) Obrazovanje odraslih u smislu ovoga Zakona obavlja se kao javna služba.
NN 17/2007 • (1) Obrazovanje odraslih odvija se kao formalno, neformalno, informalno i/ili samousmjereno učenje.
NN 17/2007 • (2) Formalno obrazovanje odraslih označava djelatnost koja se izvodi u institucionalnim i javno verificiranim oblicima obrazovanja radi stjecanja stručnog znanja, vještina i sposobnosti.
NN 17/2007 • – srednjoškolsko obrazovanje odraslih; stjecanje srednje školske ili stručne spreme, niže stručne spreme, prekvalifikacije, osposobljavanje i usavršavanje,
NN 17/2007 • (4) Formalno obrazovanje odraslih provodi se u skladu s posebnim propisima kojima se uređuju ove djelatnosti, osim u pitanjima koja su uređena ovim Zakonom.
NN 17/2007 • (5) Neformalno obrazovanje odraslih označava organizirane procese učenja usmjerene na osposobljavanje odraslih osoba za rad, za različite socijalne aktivnosti te za osobni razvoj.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 48/08,
Broj 28/08, Broj 5/91,
Broj 12/90, Broj 40/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE