PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Prema obrazloženju podnositelja prijave, stjecanjem poduzetnika TISAK d.d. očekuju se uštede i poboljšanja u djelatnosti distribucije (dnevne i noćne) do 20 mil. kuna na nivou godine, čime će se omogućiti dostupnost proizvoda potrošačima na cijelom teritoriju Republike Hrvatske. Eventualni višak zaposlenika poduzetnika TISAK d.d. moći će na ovaj način biti adekvatno zbrinut nalaženjem odgovarajućih radnih mjesta u okviru AGROKOR koncerna. Zajednički nastup na tržištu poduzetnika TISAK d.d. i AGROKOR d.d. omogućit će lakši pristup financijskim izvorima i institucijama, a koji je nužno potreban radi ulaganja i daljnjeg razvijanja poduzetnika TISAK d.d. Također, kroz pripadnost i implementaciju informatičkog sustava poduzetnika AGROKOR d.d. doći će u poduzetniku TISAK d.d. do uštede od 13 mil. kuna, iznos koji je potreban za informatizaciju navedenog društva.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• U svom obrazloženju podnositelj prijave navodi da će, sa stajališta interesa potrošača, provedba koncentracije utjecati na unaprjeđenje kvalitete postojećih i razvoj novih usluga, kao što su pretplata te prodaja putem Interneta. Nadalje, koristi provedbe koncentracije imat će potrošači i s aspekta povoljnijih cijena proizvoda koje distribuira poduzetnik TISAK d.d., zbog nabavke izravno od proizvođača, fleksibilnosti u poslovanju i mogućnosti brze reakcije na potrebe potrošača. Unaprijedit će se i distribucija proizvoda (pored distribucije za vlastitu maloprodaju i veleprodaju razvijanje »kućne dostave«te pružanje usluga logistike za treće osobe), odnosno ostvarit će se lakša dostupnost ciljanim grupama potrošača onih tiskovina edukativnog sadržaja koji su zbog male tiraže teže dostupni.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Pri ocjeni dopuštenosti koncentracije, Agencija je, sukladno članku 25. stavku 2. ZZTN, odnosno članku 19. Uredbe o koncentracijama, razmatrala prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom koncentracije, kao i moguće zapreke za pristup utvrđenim mjerodavnim tržištima.


Stranica 2007-04-37-1239 NN 37/2007

• Budući da je pri ocjeni predmetne koncentracije, s obzirom na njezine specifičnosti, utvrđeno više mjerodavnih tržišta u proizvodnom smislu, analizirana je struktura svakog pojedinog od utvrđenih mjerodavnih tržišta. Pri tome se osobito vodilo računa o tome da poduzetnik AGROKOR d.d. u koncern AGROKOR, koji je potpuno vertikalno integriran, preuzima poduzetnika TISAK d.d., koji je pak poduzetnik u vladajućem položaju na tržištu trgovine tiskom na veliko na teritoriju Republike Hrvatske i trgovine tiskom na malo na području promatranih županija, osim Splitsko-dalmatinske županije, te značajni tržišni takmac na mjerodavnom tržištu trgovine duhanskim proizvodima na veliko u republici Hrvatskoj i na malo na području promatranih županija za potrebe ove upravne stvari.


Internet NN 37/2007
• Poduzetnik AGROKOR d.d. preuzimanjem udjela poduzetnika EPH d.o.o. od 23,33 posto u poduzetniku TISAK d.d., smanjuje navedenu međusobnu povezanost, budući da se na taj način smanjuje povezanost prva dva tržišna takmaca.

Internet stranice NN 37/2007
• Za razliku od tržišta trgovine tiskom na veliko u Republici Hrvatskoj, analizom tržišta trgovine tiskom na malo na području promatranih županija utvrđeno je postojanje većeg broja tržišnih takmaca, te manja koncentriranost tržišta. Prema visini ostvarenih tržišnih udjela, na mjerodavnom tržištu trgovine tiskom na malo na području promatranih županija poduzetnik TISAK d.d. je vodeći tržišni takmac a slijede ga različiti poduzetnici, ovisno o promatranoj županiji. Tako je u Istarskoj županiji to poduzetnik Brodokomerc d.o.o., na području Zadarske županije poduzetnik Slobodna Dalmacija – trgovina d.o.o., dok je na području Osječko – baranjske županije riječ o poduzetniku Biljemerkant d.o.o. Provedbom predmetne koncentracije poduzetnik AGROKOR d.d. će preuzeti tržišni udio poduzetnika TISAK d.d. i proširiti svoj opseg poslovanja i na predmetno tržište, no ne na način koji bi doveo do stvaranja ili jačanja njegovog vladajućeg položaja na tom tržištu, budući da poduzetnik KONZUM d.d. prije predmetne koncentracije na mjerodavnim tržištima nije sudjelovao sa značajnim tržišnim udjelima ni na području mjerodavnih županija, niti na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske. Na taj način, poduzetnik AGROKOR d.d. i dalje širi broj djelatnosti iz svog portfelja, učvršćujući svoju poziciju na tržištu Republike Hrvatske.

Internet stranice NN 37/2007 • Tržište trgovine duhanskim proizvodima (cigaretama) na veliko u Republici Hrvatskoj obilježava malen broj tržišnih takmaca. Analizom prodanih količina duhanskih proizvoda (cigareta) na veliko u Republici Hrvatskoj utvrđeno je da su prodane količine duhanskih proizvoda poduzetnika TISAK d.d. i KONZUM d.d. ostvarene prodajom tih proizvoda na veliko, u odnosu na cjelokupno tržište trgovine duhanskim proizvodima na veliko na teritoriju Republike Hrvatske, neznatne, iako je prihod ostvaren obavljanjem ove djelatnosti najznačajniji izvor prihoda ostvaren trgovinom na veliko od pojedine grupe proizvoda poduzetnika KONZUM d.d.
Internet stranice NN 37/2007 • Provedenom analizom mjerodavnog tržišta trgovine duhanskim proizvodima (cigaretama) na malo na području promatranih županija za potrebe ove upravne stvari utvrđeno je da je poduzetnik TISAK d.d. na području pet županija vodeći tržišni takmac u 2005. godini, te da mu tržišni udjeli na području svake od promatranih županija iznose oko 30 posto. Izuzetak su područje Splitsko-dalmatinske županije gdje ostvaruje tržišni udio manji od 20 posto, a poduzetnik Slobodna Dalmacija – trgovina d.o.o. je vodeći tržišni takmac s više od 25 posto tržišnog udjela, te područje Osječko – baranjske županije gdje poduzetnik Biljemerkant d.o.o. ostvaruje značajnije prihode i veći tržišni udio. Na području Grada Zagreba poduzetnik TISAK d.d. ostvaruje najznačajniji tržišni udio odudio od gotovo 40 posto. Pod AGROKOR d.d., odnosno s njime povezani poduzetnik KONZUM d.d., na području mjerodavnih županija u 2005. godini ostvaruje različite tržišne udjele, od 10 do 20 posto. Najveće udjele ostvaruje na području Osječko-baranjske županije i području Grada Zagreba. Nadalje, prihod koji poduzetnik KONZUM d.d. ostvaruje od trgovine duhanskim proizvodima na malo najznačajniji je prihod ostvaren od njegove ukupne trgovine na malo, promatrajući strukturu ukupnog prihoda ostvarenog od pojedine grupe proizvoda. Stjecanjem većinskog udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika TISAK d.d., poduzetnik AGROKOR d.d. preuzet će i njegov udjel na mjerodavnom tržištu, putem poduzetnika KONZUM d.d., te će na taj način postati vodeći tržišni takmac na ovom mjerodavnom tržištu.
Internet stranice NN 37/2007 • Struktura mjerodavnog tržišta trgovine na malo mješovitom robom analizirana je na lokalnoj razini, odnosno na razini promatranih županija u Republici Hrvatskoj.
Internet stranice NN 37/2007 • Analiza strukture navedenog mjerodavnog tržišta u ponudi poduzetnika TISAK d.d. pokazala je da se u ponudi poduzetnika TISAK d.d. nalaze tri grupe proizvoda (proizvodi unutar grupe pića, hrana i higijenski proizvodi), za razliku od ponude poduzetnika KONZUM d.d. – poduzetnika u sastavu AGROKOR koncerna, koji svojom ponudom obuhvaća znatno širi krug proizvoda od onog poduzetnika TISAK d.d., te stoga posljedično i ostvaruje značajnije prihode od obavljanja iste djelatnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 37/2007 • Proizvodi mješovite robe u ponudi oba sudionika koncentracije mogu se podijeliti u 3 kategorije:
Informacije NN 37/2007 • U kategoriji hrana riječ je o slatkišima i grickalicama, odnosno keksima, kolačima, čokoladnim proizvodima, bombonima, žvakaćim gumama te smrznutim proizvodima, odnosno sladoledu i tortama. U kategoriji pića, u ponudi oba sudionika koncentracije, nalaze se vode, prirodni sokovi i druga bezalkoholna pića, pivo, vino i jaka alkoholna pića. U kategoriji higijenski proizvodi to su flasteri, prezervativi, ženski higijenski proizvodi, rupčići, toaletni papir, vata, proizvodi za njegu lica i tijela i sl. Osim navedenih proizvoda mješovite robe, proizvodi u ponudi oba sudionika koncentracije, od kojih su oba sudionika ostvarivali značajne prihode, su i pre-paid bonovi mobilnih telefonskih operatera. Prodajom pre-paid bonova mobilnih telefonskih operatera poduzetnik TISAK d.d. ostvarivao je značajno veće prihode od poduzetnika KONZUM d.d. Poduzetnik AGROKOR d.d. distribuciju robe na tržištu trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na malo obavlja putem poduzetnika KONZUM d.d. i s njime povezanim poduzetnicima, te od toga ostvaruje značajne prihode na cjelokupnom tržištu Republike Hrvatske i na području promatranih županija u Republici Hrvatskoj. Iako tržišni udjeli poduzetnika KONZUM d.d. na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom na području promatranih županija ne prelaze 40 posto, što, sukladno članku 15. stavku 3. ZZTN, predstavlja objektivnu, pretpostavljenu granicu utvrđivanja vladajućeg položaja poduzetnika na mjerodavnom tržištu, treba voditi računa o činjenici da je u predmetnoj koncentraciji riječ o preuzimatelju koji djeluje kao društvo za upravljanje u okviru koncerna koji je vertikalno integriran. Poduzetnik KONZUM d.d. je na tržištu trgovine na malo mješovitom robom u 2005. godini na području 6 promatranih županija ostvarivao tržišne udjele koji su dvostruko veći od prvog slijedećeg tržišnog takmaca. Izuzetak je jedino Zadarska županija. To posebice ukazuje na tržišnu snagu poduzetnika KONZUM d.d. koji je, iako ne ostvaruje vladajući položaj na mjerodavnom tržištu, u smislu članka 15. stavka 3. ZZTN, a s obzirom na njegovu financijsku snagu, pristup izvorima nabave ili tržištu, povezanosti s drugim poduzetnicima, sposobnost diktiranja tržišnih uvjeta s obzirom na njegovu ponudu ili potražnju te njegovu sposobnost isključivanja ostalih konkurenata s tržišta usmjeravanjem na druge poduzetnike, sukladno članku 15. stavku 1. točki 2. ZZTN, sposoban u značajnoj mjeri ponašati se neovisno od svojih tržišnih takmaca na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom.
Poslovne stranice NN 37/2007 • 10. Ocjena dopuštenosti koncentracije u postupku na drugoj razini
Pregledi NN 37/2007 • Prikupljeni dokazi, podaci i obavijesti, te na tome utemeljeni rezultati postupka, s obzirom na djelatnosti poduzetnika-sudionika koncentracije i kapitalnu povezanost poduzetnika u sastavu koncerna Agrokor, ukazali su na moguće negativne učinke koncentracije na tržišno natjecanje.
Besplatno NN 37/2007 • Iz rezultata provedene analize utvrđenih mjerodavnih tržišta proizlazi kako je riječ o koncentraciji koja stvara vertikalnu integraciju s mogućim značajnim horizontalnim učincima prvenstveno na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na malo (u odnosu na proizvode u ponudi oba sudionika koncentracije) na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske i na lokalnoj, odnosno županijskoj razini u Republici Hrvatskoj.
Glasnik NN 37/2007 • Navedeno osobito zbog činjenice da poduzetnik AGROKOR d.d. u koncern AGROKOR, koji je potpuno vertikalno integriran, preuzima i poduzetnika TISAK d.d., koji je pak poduzetnik u vladajućem položaju na tržištu trgovine tiskom na veliko na teritoriju Republike Hrvatske i najznačajniji tržišni takmac na mjerodavnom tržištu trgovine tiskom na malo na području promatranih županija.
Propis NN 37/2007 • Vijeće je na 69. sjednici, održanoj 6. listopada 2006., ocijenilo da prikupljeni dokazi, podaci i obavijesti, te na tome utemeljeni rezultati prethodnog postupka, ukazuju da bi, u konkretnom slučaju, provedba koncentracije mogla imati za posljedicu značajno sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja osobito na mjerodavnom tržištu trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na malo (u odnosu na proizvode u ponudi oba sudionika koncentracije) kako na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske tako i na lokalnoj, odnosno županijskoj razini u Republici Hrvatskoj. Slijedom navedenog, Agencija je 6. listopada 2006., sukladno članku 26. stavku 3. ZZTN, donijela zaključak, klasa: UP/I 030-02/2006-02/33; urbroj: 580-02-06-41-12, kojim se pokreće postupak ocjene koncentracije poduzetnika (tzv. postupak ocjene koncentracije na drugoj razini).
Propis NN 37/2007 • U nastavku postupka, Vijeće je na 74. sjednici, održanoj 28. prosinca 2006. zaključilo da je u predmetnom slučaju riječ o vertikalnoj koncentraciji poduzetnika sa značajnim horizontalnim učincima na utvrđenim mjerodavnim tržištima, te da je radi sveobuhvatne ekonomske i pravne analize navedene koncentracije, za utvrđivanje činjeničnog stanja i ocjenu dokaza, potrebno izvršiti dopunske analize, odnosno prikupiti dodatne podatke i očitovanja od prijavitelja koncentracije, te od najvećih tržišnih takmaca sudionika predmetne koncentracije na utvrđenim mjerodavnim tržištima. Stoga je Agencija, 28. prosinca 2006., sukladno članku 56. stavku 5. ZZTN, donijela zaključak, klasa: UP/I 030-02/2006-02/33; urbroj: 580-02-06-41-82, kojim se rok za donošenje rješenja produžuje za tri mjeseca.
Propis NN 37/2007 • 10.1. Javni poziv poduzetnicima za dostavljanjem primjedaba i mišljenja o učincima predmetne koncentracije
Propis NN 37/2007 • U cilju prikupljanja podataka potrebnih za izradu ekonomske i pravne analize, Agencija je, sukladno članku 37. točka 8. i točka 9. ZZTN i članku 94. ZoUP objavila Javni poziv poduzetnicima za dostavljanjem primjedaba i mišljenja. Javni poziv, klasa: UP/I 030-02/2006-02/33, urbroj: 580-02-06-12-10, objavljen je 14. rujna 2006. na službenim Internet stranicama Agencije (http://www.aztn.hr).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 115/09, Broj 101/98, Broj 52/08, Broj 150/02, Broj 132/06, Broj 127/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled