PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 37/2007 • U navedenoj obavijesti se poduzetnik AGROKOR d.d. poziva da se u roku od deset (10) dana, od dana dostave naveve navedene obavijesti, u pibliku očituje na zaključke Agencije.
NN 37/2007 • 10. 3. Očitovanje poduzetnika AGROKOR d.d. na prijedlog mjera, uvjeta i rokova za provedbu predmetne koncentracije
NN 37/2007 • Podnositelj prijave, poduzetnik AGROKOR d.d. je 16. veljače 2007. dostavio Agenciji pisano očitovanje na navedeni prijedlog mjera, uvjeta i rokova za uklanjanje protutržišnih učinaka predmetne koncentracije na tržišno natjecanje.
NN 37/2007 • U navedenom očitovanju poduzetnik AGROKOR d.d., u bitnome navodi kako su neke od predloženih mjera Agencije za njega u potpunosti prihvatljive, te za slijedeće predlaže određene modifikacije, radi njihove prilagodbe konkretnim tržišnim prilikama.
NN 37/2007 • Vezano uz prijedlog mjere koja se odnosi na obvezu poduzetnika TISAK d.d. osiguravanja ponude od najmanje 25 posto proizvoda tržišnih takmaca poduzetnika AGROKOR d.d. i tržišnih takmaca s njime povezanih poduzetnika na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, a koja se odnosi na supstitute proizvoda kojih je dobavljač poduzetnika TISAK d.d. poduzetnik AGROKOR d.d. i s njime povezani poduzetnici, odnosno proizvoda koji s obzirom na svoja svojstva, cijenu, namjenu i navike potrošača mogu zamijeniti mjerodavni proizvod, poduzetnik AGROKOR d.d. smatra kako je navedena mjera za njega djelomično prihvatljiva. Naime, poduzetnik AGROKOR d.d. smatra da je uvjet za provedbu ove mjere da na tržištu doista postoje takvi proizvodi tržišnih takmaca poduzetnika AGROKOR d.d. i s njime povezanih poduzetnika te da takvi proizvodi moraju biti dostupni poduzetniku TISAK d.d. pod uvjetima koji neće razumno biti nepovoljniji od uvjeta pod kojima taj poduzetnik nabavlja istovrsne proizvode od poduzetnika AGROKOR d.d. i njime povezanih poduzetnika.
NN 37/2007 • Prijedlog mjere Agencije koja se odnosi na obvezu održavanja na snazi postojećih sporazuma s dosadašnjim dobavljačima svih vrsta proizvoda, koje je poduzetnik TISAK d.d. sklopio s dobavljačima radi prodaje u maloprodaji i veleprodaji pod uvjetima poslovanja poduzetnika TISAK d.d., primjerice rokovi i uvjeti plaćanja, koji u bitnome moraju biti jednaki ili povoljniji od dosadašnjih iz važećih sporazuma, ali istovremeno nediskriminatorni i transparentni za sve dobavljače, za razdoblje od jedne (1) godine za poduzetnika AGROKOR je djelomično prihvatljiva. Naime, poduzetnik AGROKOR d.d. je postavio Agenciji retoričko pitanje o tome što bi poduzetnik TISAK d.d. u takvom slučaju mogao učiniti u slučaju da druga ugovorna strana iz navedenih sporazuma ne ispunjava svoje ugovorne obveze. Bi li to značilo, upit je poduzetnika AGROKOR d.d. da bi poduzetnik TISAK d.d., uslijed navedene mjere od strane Agencije, morao ostati vezan takvim sporazumom, unatoč tome što mu postupanje druge ugovorne strane nanosi štetu.
NN 37/2007 • U odnosu na predloženu mjeru zabrane poduzetniku AGROKOR d.d. da na prodajnim mjestima poduzetnika TISAK d.d. prodaje proizvode svojih robnih marki ili robnih marki poduzetnika koji su povezani s poduzetnikom AGROKOR d.d. (primjerice proizvodi robne marke »K plus«, »Rial« ili slično, uključujući i eventualno stvaranje zasebnih robnih marki poduzetnika TISAK d.d.), poduzetnik AGROKOR d.d. je naveo da pretpostavlja da se predložena mjera Agencije odnosi na privatne robne marke poduzetnika Konzum d.d., a nikako ne na robne marke poduzetnika povezanih s poduzetnikom AGROKOR d.d. (primjerice Jana, Jamnica, Ledo i sl.).
NN 37/2007 • Nakon analize prijedloga mjera za uklanjanje protutržišnih učinaka koncentracije koji je dostavio poduzetnik AGROKOR d.d. i njihovim uspoređivanjem s mjerama koje je predložila Agencija, imajući pritom na umu svrhu koja se provođenjem mjera želi postići, sukladno članku 54. stavku 2. ZZTN, dana 8. ožujka 2007. održana je usmena rasprava kojoj su prisustvovali sudionici koncentracije te poduzetnik TDR d.o.o. koji je, na njegov izričiti zahtjev, pozvan na navedenu usmenu raspravu u statusu svjedoka. Na navedenu usmenu raspravu bio je pozvan u statusu svjedoka i poduzetnik Adris grupa d.d., vezano uz činjenicu da je taj poduzetnik imatelj manjinskog udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika TISAK d.d.
NN 37/2007 • Poduzetnik TDR d.o.o. je, iskazujući u statusu svjedoka, ponovio da ne smatra da će provedbom predmetne koncentracije nastupiti negativni učinci kako za njegovo poslovanje tako i za tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu distribucije duhana i duhanskih prerađevina na veliko i na malo u Republici Hrvatskoj.
NN 37/2007 • Poduzetnik Adris grupa d.d. je, iskazujući u statusu svjedoka, naveo da je isti manjinski dioničar poduzetnika Tisak d.d. i da to namjerava ostati i nakon provedbe predmetne koncentracije. Kao takav nema pravo odlučivanja u navedenom poduzetniku, ali smatra kao što je već prethodno naveo da predmetna koncentracija neće dovesti do negativnih učinaka na utvrđenim mjerodavnim tržištima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 37/2007 • Na usmenoj su raspravi predstavnici sudionika koncentracije naveli da im je u tijeku dosadašnjeg postupka pred Agencijom pružena mogućnost očitovati se o svim bitnim činjenicama i okolnostima vezanim uz provedbu predmetne koncentracije te da nemaju ništa novog za nadodati.
NN 37/2007 • Vijeće je, na 79. sjednici održanoj 15. ožujka 2007., sukladno ovlastima iz članka 34. i članka 35. stavka 1. točke 2. i 5. ZZTN, razmatralo predmetnu namjeru koncentracije. Pri ocjeni namjere koncentracije, sukladno članku 25. stavku 2. ZZTN, Vijeće je razmatralo moguće prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom predmetne koncentracije, te moguće zapreke pristupu tržištu, primjenjujući kriterije utvrđene u članku 19. Uredbe o koncentracijama.
NN 37/2007 • Pri donošenju odluke Vijeće je, sukladno članku 25. ZZTN, ocijenilo sve isprave, saznanja, dokaze, očitovanja i izjave sudionika koncentracije i njihovih tržišnih takmaca, kao i rezultate usmene rasprave, te ekonomske i pravne analize koju je provela stručna služba Agencije, Sektora za zaštitu tržišnog natjecanja.
NN 37/2007 • I. Na temelju provedene ekonomske i pravne analize predmetne namjere koncentracije, činjenica i dokaza utvrđenih temeljem održane usmene rasprave sa sudionicima koncentracije i pozvanim svjedocima, uzimajući u obzir sve činjenične, pravne i gospodarske okolnosti, Vijeće je odlučilo da je u konkretnom slučaju riječ o vertikalnoj koncentraciji poduzetnika s mogućim značajnim horizontalnim učincima prvenstveno na mjerodavnom tržištu trgovine na veliko i na malo mješovitom robom u Republici Hrvatskoj.
NN 37/2007 • Naime, Vijeće je pri ocjeni predmetne koncentracije osobito vodilo računa o činjenici da poduzetnik AGROKOR d.d. obavlja isključivo djelatnost upravljanja poduzetnicima u sastavu AGROKOR koncerna. Riječ je o konglomeratskoj integraciji više od trideset poduzetnika koji djeluju na svim razinama poslovnih procesa, te obuhvaćaju širok spektar djelatnosti na teritoriju Republike Hrvatske, ali i u široj regiji. Analizirajući samo poslovnu grupu hrana koncerna AGROKOR razvidno je da su u sastavu te poslovne grupe poduzetnici s dugogodišnjom tradicijom te potrošačima dobro poznatim asortimanom proizvoda, primjerice ulja i margarini robne marke Zvijezda i Margo, sladoledi i zamrznuta hrana robne marke Ledo, vode i pića robnih marki Jamnica, Jana, Juicy, Kiseljak, proizvodnja te prerada mesa robnih marki Pik Vrbovec, Belje, Sljeme. Proizvodi navedenih robnih marki su ujedno i vodeći brandovi na hrvatskom tržištu.
NN 37/2007 • Nadalje, navedeni se proizvodi distribuiraju na cjelokupnom tržištu Republike Hrvatske putem poduzetnika u sastavu AGROKOR koncerna koji obavljaju djelatnost maloprodaje. Riječ je o poduzetnicima Konzum d.d., Centropromet d.d., Japetić d.d., Mediator d.o.o., koji svojom širokom distribucijskom mrežom pokrivaju cjelokupni teritorij Republike Hrvatske. Osim putem trgovine na malo navedennavedenih poduzetnika, spoproizvodi distribuiraju se na tržištu i putem maloprodajnih lanaca i trgovina na malo drugih poduzetnika, tržišnih takmaca poduzetnika u sastavu AGROKOR koncerna. Na taj način, odnosno posredno ili neposredno je koncern AGROKOR prisutan na području svih županija u Republici Hrvatskoj, u većini trgovina na malo u Republici Hrvatskoj.
NN 37/2007 • Analizirajući poslovanje poduzetnika KONZUM d.d., poduzetnika u sastavu koncerna AGROKOR, razvidno je da je u 2005. godini taj poduzetnik, na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom na teritoriju Republike Hrvatske, ostvarivao tržišni udio od 27 posto, dok je njegov prvi sljedeći tržišni takmac ostvarivao udio od 8 posto, što ukazuje na izuzetnu tržišnu snagu poduzetnika KONZUM d.d. u odnosu na ostale takmace na tom tržištu.
NN 37/2007 • Pored toga, poduzetnik KONZUM d.d., kao vodeći poduzetnik u maloprodaji mješovite robe, putem svoje široke maloprodajne mreže prisutan je na cjelokupnom tržištu Republike Hrvatske. Istodobno, osobito vodeći računa o činjenici da poduzetnik KONZUM d.d. djeluje u okviru koncerna AGROKOR, koji povezuje i objedinjava poznate i značajne proizvođače hrane i pića, isti je u mogućnosti značajno utjecati na ponudu, odnosno dostupnost proizvoda iz grupe mješovite robe, pretežno hrane, pića i higijenskih proizvoda na tržištu Republike Hrvatske. Naime, poduzetnik KONZUM d.d. djelatnost trgovine na malo mješovitom robom obavlja na ukupno 538 maloprodajnih mjesta, u vlasništvu ili zakupu, cjelogodišnjih ili sezonskih. Od ukupnog broja prodavaonica 11 ih je sezonskih, dok ih 527 posluje tokom cijele godine. Jedino poduzetnik KONZUM d.d. u Republici Hrvatskoj raspolaže sa u toj mjeri širokom mrežom maloprodajnih mjesta, da pokriva sva područja, od većih središta do najmanjih naselja.
NN 37/2007 • Osim trgovine na malo, poduzetnik KONZUM d.d., odnosno AGROKOR d.d. razvio je široku mrežu trgovine na veliko, rasprostranjenu također po cijeloj Republici Hrvatskoj, koju, prema podacima na dan 16. lipnja 2006., čini 8 distributivnih centara poduzetnika KONZUM d.d., te 15 veleprodajnih »VELPRO« centara. To, u odnosu na podatke o četiri distributivna centara poduzetnika KONZUM d.d. na dan 31. prosinca 2004., predstavlja povećanje njegove distributivne mreže od 100 posto na teritoriju Republike Hrvatske. Također, povećao se i broj veleprodajnih »VELPRO« centara sa njih 11, kako je to navedeno u podacima poduzetnika AGROKOR d.d. od 31. prosinca 2004., na njih 15, prema podacima od 16. lipnja 2006.
NN 37/2007 • S druge strane, poduzetnik TISAK d.d. raspolaže vlastitom distributivnom mrežom koja se sastoji od 3 distributivna centra, 13 poslovnica i 5 podružnica razgranatom po cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske. U 2005. godini navedeni poduzetnik je raspolagao sa 1.099 prodajnih mjesta, u vlasništvu ili u zakupu, cjelogodišnjih i sezonskih. Najveći broj prodajnih mjesta poduzetnika TISAK d.d., promatrajući njihov ukupni broj, nalazi se u Gradu Zagrebu, iako je poduzetnik TISAK d.d. sa svojom mrežom maloprodajnih mjesta prisutan na području svih županija u Republici Hrvatskoj. Osim vlastitih maloprodajnih mjesta, poduzetnik TISAK d.d. opskrbljuje i maloprodajna mjesta drugih poduzetnika obavljajući distribuciju putem vlastitog voznog parka, na regionalnoj, lokalnoj razini. Riječ je o broju od oko 4500 prodajnih mjesta drugih poduzetnika smještenih na cijelom teritoriju Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 27/99, Broj 20/94,
Broj 123/08, Broj 75/09,
Broj 78/06, Broj 170/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE