PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 59/2008 • – u normativnoj konstrukciji radnje kaznenog djela iz članka 337. stavka 1. KZ pojmovi »iskorištavanje položaja ili ovlasti«, »prekoračenje granica ovlasti«, »neobavljanje dužnosti«), koji su prilagođeni odnosima u službi, stvaraju interpretativne teškoće u primjeni na odnose u gospodarstvu (npr. predstavlja li »iskorištavanje položaja ili ovlasti« i »prekoračenje ovlasti« samo prekoračenje internih ovlasti članova uprave dioničkog društva ili i prekoračenje prema vani, tj. situacije kada odgovorna osoba sklapa pravne poslove koji ne obvezuju pravnu osobu za koju su sklopljeni; znači li »neobavljanje dužnosti« činjenje (koje bi zapravo već potpadalo pod »iskorištavanje položaja«) ili samo nečinjenje i dr.);
NN 59/2008 • – postupanje s ciljem pribavljanja imovinske koristi predviđeno je kao subjektivno obilježje kvalificiranog oblika iz stavka 4. ali ne i oblika iz stavka 3. To bi značilo, držimo li se zakonskog teksta, da je za postojanje kaznenog djela iz stavka 3. dovoljno da je pribavljena imovinska korist za kojom počinitelj nije išao, dok to za postojanje kaznenog djela iz stavka 4. ne bi bilo dovoljno, nego bi se u tom slučaju tražilo da je počinitelj pribavio upravo onu korist za pribavljanjem koje je išao. Takvo razlikovanje stavaka 3. i 4. potpuno je besmisleno;
NN 59/2008 • – nakon što je posljednjom novelom KZ od 9. lipnja 2006. određeno da se kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti može počiniti i s ciljem pribavljanja koristi drugoj pravnoj osobi, postalo je gotovo nemoguće razgraničiti to kazneno djelo od kaznenog djela zlouporabe ovlasti u gospodarskom poslovanju iz članka 292. KZ kada se ono sastoji u pribavljanju protupravne imovinske koristi drugoj pravnoj osobi.
NN 59/2008 • 1.5. Premda to nije predmet ove ustavnosudske ocjene, valja napomenuti da nije prihvatljiv tretman zlouporabe položaja i ovlasti (članak 337. stavci 3. i 4. KZ) – ali i nekih drugih gospodarskih kaznenih djela kada ih čine predstavnici upravljačkih struktura i druge odgovorne osobe u trgovačkim društvima – kao kaznenih djela protiv službene dužnosti. Takvo rješenje potječe iz razdoblja tzv. administrativnog socijalizma, kada su se odgovorne osobe u gospodarstvu izjednačavale sa službenim osobama (usp. Ž. Horvatić, Novo hrvatsko kazneno pravo, Zagreb 1997., 531 u pogledu srodnog kaznenog djela iz članka 292. KZ). Ono je bilo zastarjelo već u bivšem jugoslavenskom kaznenom pravu a pogotovo u novome hrvatskom Kaznenom zakonu iz 1997. godine, koji ga je preuzeo. Tretman poduzetnika u okviru službeničkih kaznenih djela u aktualnom hrvatskom kaznenom pravu, nespojiv je s njihovom poduzetničkom slobodom, zajamčenom u članku 49. stavku 1. Ustava.
NN 59/2008 • 2) Slično vrijedi i u pogledu ustavnosti inkriminacije kaznenog djela nesavjesnog rada u službi iz članka 339. KZ. Ta je odredba posve neodređena i predstavlja flagrantno kršenje načela lex certa. Obilježje »očito nesavjesno postupanje« krajnje je nejasno; toga je bio svjestan i zakonodavac pa ga je pokušao ograničiti uporabom pojma »očito«, koji je i sam neodređen. Posebno je nejasno, obuhvaća li navedeno obilježje samo namjeru ili i nehaj, na što ni u literaturi ni u judikaturi nije dat valjan odgovor. Njime se zaista stvara mogućnost da sve moguće situacije koje se ne mogu obuhvatiti drugim kaznenim djelima budu tretirane kao kazneno djelo; zbog potpune neodređenosti, ono se ne može opravdati ni kao supsidijarno kazneno djelo.
NN 59/2008 • Kako je i nesavjestan rad u službi smješten među kaznena djela protiv službene dužnosti, to na situacije kada se kao počinitelj javlja odgovorna osoba valja primijeniti sve što je već rečeno za kazneno djelo zlouporabe položaja i ovlasti. Nesavjestan rad u službi predstavlja i kršenje načela poduzetničke slobode iz članka 49. stavka 1. Ustava ako je počinitelj odgovorna osoba. To je vidljivo već iz naslova članka 339. KZ jer poduzetnici nisu ni u kakvoj »službi«. Moderni kazneni zakonici takvo kazneno djelo ne poznaju, a i hrvatska sudska praksa ga je izbjegavala (u 2005. osuđeno je zbog tog kaznenog djela samo pet osoba, kod kojih bi trebalo ispitati ne radi li se ipak o drugim kaznenim djelima).
NN 60/2008 • Proglašavam Zakon o osobnom identifikacijskom broju, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 9. svibnja 2008. godine
NN 60/2008 • Ovim se Zakonom uređuje način uvođenja, određivanja, dodjeljivanja, korištenja i poništavanja osobnoga identifikacijskog broja te prava i obveze nadležnih tijela i ovlaštenih pravnih osoba u provedbi odredaba ovoga Zakona, a u svrhu povećanja djelotvornosti pravnoga sustava.
NN 60/2008 • Osobni identifikacijski broj stalna je identifikacijska oznaka obveznika osobnoga identifikacijskog broja koju korisnici osobnoga identifikacijskog broja koriste u službenim evidencijama, u svakodnevnom radu i kod razmjene podataka.
NN 60/2008 • (1) Osobni identifikacijski broj sastoji se od jedanaest znamenki, i to od deset znamenki koje su određene slučajnim odabirom i ne sadrže informacije koje pokazuju vezu s obveznikom osobnoga identifikacijskog broja kojemu je dodijeljen te od jedne znamenke koja je kontrolni broj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 60/2008 • (2) Osobni identifikacijski broj koristi se i za međunarodnu razmjenu podataka.
NN 60/2008 • (3) Za potrebe međunarodne razmjene podataka ispred znamenki iz stavka 1. ovoga članka dodaju se slova »HR«.
NN 60/2008 • Osobni identifikacijski broj jedinstven je, nekazujući, nepromjenjiv i neponovljiv.
NN 60/2008 • U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
NN 60/2008 • 1. obveznici osobnoga identifikacijskog broja, kojima se osobni identifikacijski broj određuje i dodjeljuje, jesu: hrvatski državljani, pravne osobe sa sjedištem na području Republike Hrvatske i strane fizičke i pravne osobe kod kojih je nastao povod za praćenje na području Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: obveznici broja),
NN 60/2008 • 2. korisnici osobnoga identifikacijskog broja, koji osobne identifikacijske brojeve koriste za povezivanje podataka u službenim evidencijama, u svakodnevnom radu i kod razmjene podataka, jesu: državna tijela, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koje se dijelom financiraju, izravno ili neizravno, iz sredstava proračuna ili kojima su osnivači, odnosno jedan od osnivača Republika Hrvatska, jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe kojima su povjerene javne ovlasti (u daljnjem tekstu: korisnici broja),
NN 60/2008 • 3. službena evidencija podrazumijeva evidenciju (registar, upisnik, popis, matice i ostale evidencije) o osobama i o imovini, imovinskim pravima i obvezama, koja je ustanovljena posebnim propisom, odnosno općim aktom korisnika broja,
NN 60/2008 • 4. porezno tijelo jest tijelo državne uprave, tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave ili tijelo jedinice lokalne samouprave u čijem su djelokrugu poslovi utvrđivanja, nadzora i naplate poreza.
NN 60/2008 • (1) Obveznici broja obvezni su koristiti dodijeljeni im osobni identifikacijski broj:
NN 60/2008 • 1. na svim prijavama i ostalim podnescima kojima komuniciraju s korisnicima broja,
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 129/99, Broj 80/97,
Broj 120/03, Broj 37/09,
Broj 8/07, Broj 71/91
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE