PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 92/2006 • Udjel RH u vlasničkoj strukturi poduzetnika Petrokemija d.d. nakon pretvaranja duga za plin u udjel u temeljnom kapitalu
NN 92/2006 • 1. Ukupan broj dionica 2. Nominalna vrijednost dionice 3. Broj dionica u vlasništvu RH4. Vlasništvo RH u %(3/1)
NN 92/2006 • Financiranje poduzetnika Petrokemija d.d. iz tuđih izvora sredstava prikazanih u Tablici 7., ukazuje na činjenicu da u ukupnim izvorima za 2005., tuđi izvori sredstava čine 49 posto, što upućuje na relativno dobar odnos između tuđih i vlastitih izvora sredstava.
NN 92/2006 • Međutim, ako se uzme u obzir da se dugoročne obveze odnose uglavnom na iznos duga za plin iz 1999. tada je vidljivo da se poslovanje poduzetnika, kada su u pitanju tuđi izvori financiranja, financira isključivo putem kratkoročnih kredita i na teret dobavljača, što značajno utječe na poslovni rezultat poduzetnika.
NN 92/2006 • Prema tome, rješavanje duga za plin iz 1999. značajno bi povećalo bonitet Petrokemije d.d. te bi poslovne banke bile spremnije odobravati dugoročne kredite a što bi u konačnici rezultiralo manjim financijskim rashodima poduzetnika odnosno daljem smanjenju gubitka.
NN 92/2006 • Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (u daljnjem tekstu: Vijeće) razmatralo je Prijedlog za pretvaranje potraživanja na 65. sjednici, održanoj 13. srpnja 2006.
NN 92/2006 • Pri donošenju odluke, Vijeće je uzelo u obzir sve dostavljene isprave i podatke, te rezultate provedenih pravnih i ekonomskih analiza.
NN 92/2006 • Prvenstveno je utvrđeno da pretvaranje potraživanja u temeljni kapital poduzetnika Petrokemija d.d. ne predstavlja rješavanje postojećih mjera nego se odnosi na buduću mjeru a koja proizlazi kao posljedica duga za plin nastalog 1999. Naime, Vlada RH odobrit će pretvaranje potraživanja Ministarstva u temeljni kapital tek nakon odobrenja od strane Agencije.
NN 92/2006 • Vijeće je prilikom odlučivanja je li pretvaranje potraživanja u temeljni kapital predstavlja državnu potporu iz članka 3. stavka 1. ZDP-a uzelo u obzir sve uvjete koji moraju biti ispunjeni da bi određena mjera predstavljala državnu potporu: da je riječ o prijenosu ili smanjenju priliva državnih sredstava; da sredstva predstavljaju potporu koja korisniku potpore donose ekonomsku prednost koju isti ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje; da se u konkretnom slučaju predložena sredstva dodjeljuju korisniku na selektivnoj osnovi; da dodjelom sredstava na predložen način postoji mogućnost narušavanja tržišnog natjecanja davanjem prednosti na tržištu korisniku državne potpore osobito u mjeri u kojoj to može utjecati na ispunjenje međunarodno preuzetih obveza RH koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01, 14/02, 1/05 i 7/05).
NN 92/2006 • Vijeće je zaključilo da pretvaranje potraživanja u temeljni kapital poduzetnika Petrokemija d.d. ne predstavlja državnu potporu jer nisu kumulativno ispunjeni svi prethodno navedeni uvjeti da bi se pretvaranje potraživanja u temeljni kapital moglo smatrati državnom potporom. U konkretnom slučaju nije ispunjen uvjet prema kojem bi, pretvaranjem potraživanja u temeljni kapital, poduzetnik Petrokemija d.d. stekao ekonomski prednost na tržištu koju ne bi ostvario kroz svoje redovno i normalno poslovanje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 92/2006 • Naime, Vijeće je prilikom donošenja odluke uzelo u obzir činjenicu da je negativan financijski rezultat, odnosno gubitak u poslovanju posljedica okolnosti na koje poduzetnik Petrokemija d.d. nije mogao utjecati: državna kontrola cijena, ukidanje regresa za mineralna gnojiva te obustava isporuke plina tijekom zimskih mjeseci kao i pretrpljene ratne štete. Gubitke u poslovanju koji su nastali zbog navedenih razloga, poduzetnik Petrokemija d.d. uglavnom je sam snosio, zbog čega nije mogao podmiriti dug za plin iz 1999.
NN 92/2006 • Ukupni iznos štete koju je poduzetnik Petrokemija d.d. pretrpio zbog navedenih okolnosti iznosi 982.629.000,00 kn i odnosi se na sljedeće:
NN 92/2006 • – 187.329.000,00 kn preostale nekompenzirane štete nastale temeljem državne kontrole cijena u razdoblju od 1993. – 2000.,
NN 92/2006 • – 100.900.000,00 kn štete nastale temeljem ukidanja regresa za NPK gnojiva,
NN 92/2006 • – 464.400.000,00 kn štete nastale neisporukom plina tijekom zimskih mjeseci,
NN 92/2006 • Bez uzimanja u obzir pretrpljene ratne štete, pretvaranje potraživanja za plin iz 1999. u iznosu od 231.008.0049,57 kn u udjel u temeljnom kapitalu poduzetnika predstavljalo bi kompenzaciju od 31 posto u odnosu na ukupne štete koje su posljedice opisanih mjera koje je prema poduzetniku Petrokemija d.d. nametnula RH kao njen vlasnik, te je iz navedenog razvidno da nije riječ o mjeri koja u sebi sadrži prekomjernu kompenzaciju.
NN 92/2006 • Naime, Vijeće je prilikom donošenja odluke uzelo u obzir činjenicu da se poduzetnik Petrokemija d.d. bez obzira na ukupan iznos štete koju je pretrpio, Ministarstvu obratio samo za nadoknadu štete koja se odnosi na dug za plin iz 1999.
NN 92/2006 • Osim što je u konkretnom slučaju riječ o mjeri kompenzacije za štete koje je, tijekom proteklih godina, poduzetnik Petrokemija d.d. morao sam snositi, a koje su istom bile nametnute od strane RH kao većinskog vlasnika, može se zaključiti da se pretvaranjem potraživanja u temeljni kapital poduzetnika, RH ponaša kao privatni investitor, što također isključuje mogućnost da je riječ o državnoj potpori.
NN 92/2006 • Vijeće je zaključilo da će pretvaranje potraživanja za plin iz 1999. u udjel u temeljnom kapitalu poduzetnika, s obzirom na financijski plan poduzetnika, opisan u točki 2.5. obrazloženja ovog rješenja koji je utemeljen na realno ostvarivim ciljevima, omogućiti poduzetniku Petrokemija d.d. poslovanje s dobitkom. Pretvaranje potraživanja za plin iz 1999. u udjel u temeljnom kapitalu poduzetnika, također bi značajno povećalo bonitet poduzetnika, što bi istome omogućilo financiranje putem dugoročnih kredita, a što bi u konačnici također doprinijelo ostvarenju pozitivnog poslovanja.
NN 92/2006 • Nadalje, tržišna vrijednost dionica poduzetnika Petrokemije d.d. u stalnom je porastu, kao što je to opisano u točki 2.5. obrazloženja ovog rješenja i buduća privatizacija poduzetnika omogućile bi RH kao većinskom vlasniku povrat iznosa koji je pretvoren u temeljni kapital.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 84/02, Broj 108/96,
Broj 76/05, Broj 94/01,
Broj 107/95, Broj 66/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE