PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2006 • – ugovorom nije utvrđena fiksna maloprodajna cijena već ovlašteni prodavatelj može odrediti cijenu prema dogovoru s krajnjim potrošačem (kupcem);
NN 14/2006 • – sastavni dio ugovora je i redovita obuka servisnog osoblja čime se pruža usluga visoke kvalitete potrošačima. Iz svega navednog proizlazi direktna korist za kupca.
NN 14/2006 • Budući da iz samih odredbi predmetnih ugovora proizlazi, te je podnositelj zahtjeva svojim podnescima u dovoljnoj mjeri učinio vjerojatnim da će potrošači uživati koristi kroz poboljšanu kvalitetu usluge, i budući da navedene koristi za potrošače znatno nadilaze ograničenja, u tom smislu smatra se da je gore navedeni kriterij ispunjen.
NN 14/2006 • 1. Sporazumom se ne mogu poduzetnicima nametati ograničenja koja nisu neophodna za postizanje navedenih ciljeva.
NN 14/2006 • Osnovno je da poduzetnici dokažu da su moguća individualna ograničenja koja postoje u ugovoru opravdana, te da se njihov učinak ne širi dalje na ograničavanje tržišnog natjecanja. Neophodno ograničenje jest ograničenje bez kojega bi se uklonila ili znatno smanjila učinkovitost koja proizlazi iz sporazuma.
NN 14/2006 • U navedenim ugovorima koji su predmet ocjene u ovom postupku točno su definirane obveze stranaka ugovora, te i sam podnositelj zahtjeva Piaggio Hrvatska d.o.o. navodi točno definirane obveze ovlaštenog prodavatelja prema krajnjem potrošaču (kupcu) kao jednu od prednosti ugovora temeljem kojih se ispunjava drugi pozitivni kriterij za pojedinačno izuzeće.
NN 14/2006 • Kako je provedenom pravnom i ekonomskom analizom utvrđeno, odredbe članka 1.1. ekskluzivnog i neekskluzivnog ugovora, sadrže ograničenje aktivne prodaje, odredba članka 6.1. ekskluzivnog ugovora nameće obvezu nenatjecanja, te odredba članka 7. ekskluzivnog i neekskluzivnog ugovora nameće obvezu čuvanja povjerljivih informacija o posebnom znanju (know-how) za razdoblje od pet godina. Navedene odredbe sadrže vertikalna ograničenja za koja nije tijekom postupka dokazano da su neophodna za postizanje navedenih ciljeva. Međutim, temeljem provedene ekonomske i pravne analiza utvrđeno je kako navedeni ugovori usprkos postojanju ograničavajućih odredbi nisu za cijelo vrijeme provođenja postupka ocjene istih, proizvodili negativan učinak na tržišnog natjecanje. Navedeno proizlazi iz položaja poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. na mjerodavnom tržištu, čiji se tržišni udjel smanjuje, postajanja velikog broja tržišnih takmaca među kojima postoji dinamično tržišno natjecanje, te samog trajanja ugovora sklopljenog na razdoblje od jedne godine.
NN 14/2006 • 2. Sporazumom se ne može poduzetnicima omogućiti isključivanje znatnog dijela konkurencije s tržišta za robe i/ili usluge koje su predmetom sporazuma.
NN 14/2006 • Ukoliko bi se navedena odredba članka 6.1. ekskluzivnog ugovora o zabrani poslovanja s konkurencijom nastavila primjenjivati, navedeno bi moglo imati negativni učinak na tržišno natjecanje isključivanjem znatnog dijela konkurencije s mjerodavnog tržišta. Međutim, ukoliko bi se navedena odredba brisala iz ugovora ili promijenila na način da se najmanje 20 posto distribucijskih kanala ostave otvorenima za nabavu konkurentnih proizvoda tržišnih takmaca, uzimajući u obzir i činjenicu da na mjerodavnom tržištu postoji dosta jako tržišno natjecanje između različitih zaštitnih znakova skutera, bit će ispunjen navedeni negativni kriterij. U tom slučaju, ne bi bila riječ o zabranjenom sporazumu iz članka 9. ZZTN.
NN 14/2006 • Slijedom navedenog, Agencija je utvrdila da u konkretnom slučaju ugovori koji su predmet ocjene u ovom postupku sadrže odredbe koje su propisane kao zabranjene člankom 9. ZZTN, te da nisu kumulativno ispunjeni kriteriji za skupna i pojedinačna izuzeća sporazuma iz članka 10. ZZTN. Međutim, provedenom ekonomskom i pravnom analizom utvrđeno je da navedeni ugovori usprkos postojanju ograničavajućih odredbi nisu za cijelo vrijeme provođenja postupka ocjene istih, proizvodili negativan učinak na tržišno natjecanje s obzirom na položaj poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. na tržištu čiji udjel pada, postajanje velikog broja tržišnih takmaca među kojima postoji dinamično tržišno natjecanje, i na relativno kratak rok od jedne godine na koji se sklapaju ugovori. Utvrđeno je i da predmetni ugovori ispunjavaju pozitivne kriterije iz članka 10. ZZTN. Iz navedenog proizlazi da je u konkretnom slučaju moguće dati pojedinačno izuzeće, no uz uvjet ispunjavanja određenih mjera temeljem kojih bi bili kumulativno ispunjeni svi uvjeti iz članka 10. ZZTN. Članak 12. stavak 5. ZZTN propisuje da Agencija može rješenjem odrediti mjere i uvjete neophodne za pojedinačno izuzeće sporazuma, rokove za njihovo ispunjenje, i datum stupanja na snagu izuzeća. Agencija je s obzirom na sve utvrđene okolnosti, utvrdila da postoji osnova za donošenje rješenja kojim se utvrđuje pojedinačno izuzeće sporazuma od primjene odredbi ZZTN o zabranjenim sporazumima ali samo pod uvjetom brisanja ili izmjene spornih odredbi, odnosno samo ukoliko se ispune mjere u rokovima utvrđenim u točkama 2., i 3., izreke ovoga rješenje sukladno članku 12. stavku 5. ZZTN.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2006 • Iz navedenog slijedi da tek nakon što podnositelj zahtjeva Agenciji dostavi dokaze o ispunjavanju zadanih mjera, Agencija može utvrditi pojedinačno izuzeće.
NN 14/2006 • Prilikom utvrđivanja vremenskog razdoblja na koja se daje pojedinačno izuzeće, uzete su u obzir relevantne odredbe ZZTN, Uredbe o vertikalnim sporazumima, stanje na mjerodavnom tržištu, te svrha koja se predmetnim ugovorima želi postići. Davanje izuzeća na razdoblje u kojem se realno može očekivati da neće doći do značajnije promjene na tržištu nije odlučujući razlog za davanje izuzeća, već je potrebno uzeti u obzir i razdoblje unutar kojega stranke ugovora imaju mogućnost ostvariti koristi iz onoga što su investirale.
NN 14/2006 • Razdoblje od dvije godine na koje se daje izuzeće pod uvjetom ispunjavanja zadanih mjera, uzima u obzir gore navedene elemente jer omogućuje strankama ostvarivanje svrhe ugovora, a ujedno ostaje u granicama vremenskog razdoblja unutar kojeg se mogu očekivati jednaki tržišni uvjeti. Iz ekonomske analize proizlazi da tržišni udjel poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. ima tendenciju pada uslijed novih tržišnih takmaca koji jačaju na tržištu, no rečeni poduzetnik još uvijek drži značajan udio na tržištu. Također, treba voditi računa i o mogućnosti da poduzetnik Piaggio Hrvatska d.o.o. proširi svoju ponudu i na skutere i motocikle zaštitnog znaka Aprilia.
NN 14/2006 • Slijedom toga, pojedinačno se izuzeće ne daje na cjelokupno razdoblje od pet godina, već na kraće razdoblje od dvije godine. Međutim, sukladno članku 12. stavku 3. ZZTN podnositelj zahtjeva može Agenciji podnijeti zahtjev za produljenjem roka šest mjeseci prije isteka roka na koji je pojedinačno izuzeće utvrđeno, te dostaviti preslike predloženih novih ugovora kako bi Agencija utvrdila jesu li još uvijek ispunjeni uvjeti za pojedinačno izuzeće rečenih ugovora. Rok na koji je utvrđeno pojedinačno izuzeće može se dalje produljivati za najviše pet godina ako sudionici sporazuma dokažu da sporazum i nadalje udovoljava uvjetima propisanim člankom 10. ZZTN.
NN 14/2006 • VII. Slijedom navedenog, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja je na 53. sjednici održanoj 13. siječnja 2006., sukladno člancima 34. i 35. stavak 1. točka 5. i članku 12. stavku. 2. i 5. ZZTN donijelo odluku kojim se utvrđuje pojedinačno izuzeće od primjeni odredbi o zabranjenim sporazumima iz članka 9. ZZTN Ugovora o ekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji i Ugovora o neekskluzivnoj ovlaštenoj prodaji skopljenih između poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. i različitih poduzetnika kao ovlaštenih prodavatelja na području Republike Hrvatske pod uvjetima ispunjavanja zadanih mjera u zadanim rokovima.
NN 14/2006 • Pri donošenju odluke Vijeće je posebno cijenilo činjenicu da je riječ o poduzetniku čiji se tržišni udjel smanjuje, da je riječ o tržištu na kojem je prisutan veliki broj tržišnih takmaca, odnosno da je riječ o tržištu na kojem proizvodima podnositelja zahtjeva značajno konkuriraju pojedini skuteri drugih zaštitnih znakova.
NN 14/2006 • Također je riječ o ugovorima koji se sklapaju na razdoblje od jedne godine s mogućnošću produljenja, i koji od dana sklapanja do donošenja ovoga rješenja u razdoblju manje od godinu dana nisu proizveli negativne učinke na tržišno natjecanje na mjerodavnom tržištu, te da će pod uvjetom ispunjavanja mjera navedenih u točki 2. izreke ovoga rješenja, biti ispunjeni pozitivni i negativni kriteriji za izuzeće sporazuma sukladno članku 10. ZZTN.
NN 14/2006 • Ukoliko poduzetnik Piaggio Hrvatska ne postupi sukladno točkama 2. i 3. izreke ovoga rješenja, Agencija će po službenoj dužnosti donijeti novo rješenje i utvrditi da su ugovori iz točke 1. izreke ovoga rješenja zabranjeni sporazumi u smislu članka 9. ZTTN. U tom slučaju, Agencija će i sukladno članku 60. i 61. stavku 1. točki 1. pokrenuti prekršajni postupak protiv poduzetnika Piaggio Hrvatska d.o.o. i odgovorne osobe rečenog poduzetnika.
NN 14/2006 • Slijedom svega iznesenog, odlučeno je kao u točkama 1., 2., 3., 4. i 5. izreke ovoga rješenja.
NN 14/2006 • VIII. Zahtjev za pojedinačnim izuzećem sporazuma poduzetnika iz članka 12. ZZTN, te rješenje Agencije o pojedinačnom izuzeću sporazuma poduzenika iz članka 12. ZZTN podliježe naplati upravnih pristojbi sukladno odredbi članka 2. stavka 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96 i 131/97), te članka 2. po tarifnom broju 106. točka b) i članka 3. po tarifnom broju 107. točka 1. Uredbe o izmjenama tarife upravnih pristojbi iz Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 141/04).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 173/03, Broj 11/07,
Broj 3/08, Broj 112/04,
Broj 202/03, Broj 43/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE