PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2009 • Ustavni sud stoga ocjenjuje da ZoPPPM ima legitiman cilj: očuvanje stabilnosti državnog financijskog sustava u uvjetima gospodarske krize djelovanjem na prihodovnu stranu državnog proračuna u kratkom vremenu, bez koje mjere država ne bi uspjela obavljati svoje Ustavom određene zadaće.
NN 143/2009 • Prihod od posebnog poreza uvedenog ZoPPPM-om u razdoblju od njegova uvođenja 1. kolovoza 2009. do 21. listopada 2009. iznosio je 560 milijuna kuna, što ukazuje da ZoPPPM nesporno doprinosi stabilizaciji državnog proračuna.
NN 143/2009 • Ustavni sud smatra nespornom i činjenicu da je prije donošenja ZoPPPM-a Vlada Republike Hrvatske poduzela određene mjere javne politike usmjerene na zaštitu stabilnosti financijskog sustava nužne za obavljanje Ustavom određenih zadaća države:
NN 143/2009 • – u okviru prvog plana državnog proračuna za 2009. usvojeno je smanjenje plaća državnih dužnosnika smanjenjem osnovice za obračun plaća za 10%;
NN 143/2009 • – u travnju 2009. u okviru prvog rebalansa proračuna osnovica za obračun plaće u državnim i javnim službama smanjena je za 6%, odnosno vraćena je na razinu iz prosinca 2008. godine;
NN 143/2009 • – u drugom rebalansu državnog proračuna za 2009. smanjene su plaće državnih dužnosnika smanjenjem osnovice za obračun plaća za daljnjih 5% u odnosu na osnovicu iz travnja 2009., smanjene su mirovine određene prema Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru za 10%, ukinuto je financiranje udžbenika sredstvima državnog proračuna (osim za učenike slabijeg imovinskog stanja) te je ukinut besplatan prijevoz učenika.
NN 143/2009 • Nadalje, u trećem rebalansu državnog proračuna za 2009., osim uvođenja posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke, Hrvatski je sabor prihvatio i sljedeće mjere:
NN 143/2009 • – povećana je stopa PDV-a sa 22% na 23% (Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, »Narodne novine«, broj 94/09.);
NN 143/2009 • – uvedeno je plaćanje naknade za pružanje usluga pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža u iznosu od 6% osnovice (prihoda od pruženih usluga) (Zakon o naknadi za pružanje usluga u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama, »Narodne novine«, broj 94/09.);
NN 143/2009 • – izjednačeni su kriteriji oporezivanja plovila i zrakoplova s osobnim automobilima i motociklima, tako da se porezna osnovica utvrđuje prema vrijednosti, a ne više prema dužini plovila, odnosno broju sjedala u zrakoplovu, čime je dodatno pojačan karakter oporezivanja prema ekonomskoj snazi (Zakon o izmjenama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, »Narodne novine«, 94/09.);
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 143/2009 • – Zakonom o potpori za očuvanje radnih mjesta (»Narodne novine«, broj 94/09.) propisana je mogućnost ostvarivanja potpora za očuvanje radnih mjesta kod onih poslodavaca koji su zbog utjecaja gospodarske i financijske krize prisiljeni smanjiti svoje gospodarske aktivnosti uslijed čega se pojavljuje i višak radne snage;
NN 143/2009 • – Zakonom o dopunama Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti (»Narodne novine«, broj 94/09.) iznos novčane naknade za vrijeme nezaposlenosti vezan je uz visinu minimalne plaće s ciljem očuvanja fiskalno održivog egzistencijalnog i socijalno prihvatljivog standarda.
NN 143/2009 • Ustavni sud nije nadležan vrednovati svrsishodnost, racionalnost i djelotvornost navedenih mjera, poduzetih tijekom 2009. u uvjetima gospodarske krize u zemlji, ni pojedinačno ni u njihovoj ukupnosti.
NN 143/2009 • On svoju zadaću ispunjava utvrđenjem, utemeljenim na činjeničnom supstratu, da ZoPPPM nedvojbeno doprinosi stabilizaciji državnog financijskog sustava u uvjetima gospodarske krize (poseban je porez već u kolovozu 2009. uzrokovao smanjenje prosječne mjesečne isplaćene neto plaće za 2,9% u Republici Hrvatskoj) i da čini jednu u nizu mjera javne politike koje su usmjerene tom istom cilju. Čini se da nijedna od poduzetih mjera nije usmjerena na proizvođenje učinaka suprotnih postavljenom cilju, pa se ukupnost poduzetih mjera u tom smislu može smatrati koherentnom i usklađenom.
NN 143/2009 • Razmjernost može postojati samo u slučaju ako poduzeta porezna mjera nije restriktivnija no što je potrebno da bi se osiguralo ostvarenje legitimnog cilja.
NN 143/2009 • Ustavni sud ocjenjuje da ZoPPPM u načelu zadovoljava zahtjeve koje pred njega postavlja načelo razmjernosti određeno u članku 16. Ustava.
NN 143/2009 • Sažeto, nešto više od 1/4 poreznih obveznika donosi 3/5 poreznog utrška, pri čemu je riječ o poreznim obveznicima koji pripadaju višem platnom razredu određenom ZoPPPM-om to jest onima s mjesečnim primanjima preko 6.000,00 kuna.
NN 143/2009 • Osporeni ZoPPPM ima ograničeno vremensko važenje od najduže 17 mjeseci, odnosno do 31. prosinca 2010. godine.
NN 143/2009 • Ustavni sud, međutim, smatra ustavnopravno relevantnom i činjenicu da je ZoPPPM uveden isključivo s ciljem prevladavanja postojeće gospodarske krize. Stoga ne smije biti isključena mogućnost prestanka važenja ZoPPPM-a i prije 31. prosinca 2010., što ovisi o stanju državnih financija i intenzitetu gospodarske krize u zemlji u predstojećem razdoblju.
NN 143/2009 • U tom smislu Ustavni sud posebno naglašava da je porezna mjera propisana ZoPPPM-om ustavnopravno prihvatljiva samo tako dugo dok osobito važni razlozi javnog interesa opravdavaju njezinu primjenu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 22/08, Broj 18/07,
Broj 71/03, Broj 104/03,
Broj 79/95, Broj 51/90
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE