PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Ustavni sud stoga ocjenjuje da ZoPPPM ima legitiman cilj: očuvanje stabilnosti državnog financijskog sustava u uvjetima gospodarske krize djelovanjem na prihodovnu stranu državnog proračuna u kratkom vremenu, bez koje mjere država ne bi uspjela obavljati svoje Ustavom određene zadaće.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Prihod od posebnog poreza uvedenog ZoPPPM-om u razdoblju od njegova uvođenja 1. kolovoza 2009. do 21. listopada 2009. iznosio je 560 milijuna kuna, što ukazuje da ZoPPPM nesporno doprinosi stabilizaciji državnog proračuna.


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• Ustavni sud smatra nespornom i činjenicu da je prije donošenja ZoPPPM-a Vlada Republike Hrvatske poduzela određene mjere javne politike usmjerene na zaštitu stabilnosti financijskog sustava nužne za obavljanje Ustavom određenih zadaća države:


Stranica 2009-12-143-3515 NN 143/2009

• – u okviru prvog plana državnog proračuna za 2009. usvojeno je smanjenje plaća državnih dužnosnika smanjenjem osnovice za obračun plaća za 10%;


Internet NN 143/2009
• – u travnju 2009. u okviru prvog rebalansa proračuna osnovica za obračun plaće u državnim i javnim službama smanjena je za 6%, odnosno vraćena je na razinu iz prosinca 2008. godine;

Internet stranice NN 143/2009
• – u drugom rebalansu državnog proračuna za 2009. smanjene su plaće državnih dužnosnika smanjenjem osnovice za obračun plaća za daljnjih 5% u odnosu na osnovicu iz travnja 2009., smanjene su mirovine određene prema Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru za 10%, ukinuto je financiranje udžbenika sredstvima državnog proračuna (osim za učenike slabijeg imovinskog stanja) te je ukinut besplatan prijevoz učenika.

Internet stranice NN 143/2009 • Nadalje, u trećem rebalansu državnog proračuna za 2009., osim uvođenja posebnog poreza na plaće, mirovine i druge primitke, Hrvatski je sabor prihvatio i sljedeće mjere:
Internet stranice NN 143/2009 • – povećana je stopa PDV-a sa 22% na 23% (Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, »Narodne novine«, broj 94/09.);
Internet stranice NN 143/2009 • – uvedeno je plaćanje naknade za pružanje usluga pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža u iznosu od 6% osnovice (prihoda od pruženih usluga) (Zakon o naknadi za pružanje usluga u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama, »Narodne novine«, broj 94/09.);
Internet stranice NN 143/2009 • – izjednačeni su kriteriji oporezivanja plovila i zrakoplova s osobnim automobilima i motociklima, tako da se porezna osnovica utvrđuje prema vrijednosti, a ne više prema dužini plovila, odnosno broju sjedala u zrakoplovu, čime je dodatno pojačan karakter oporezivanja prema ekonomskoj snazi (Zakon o izmjenama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, »Narodne novine«, 94/09.);
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 143/2009 • – Zakonom o potpori za očuvanje radnih mjesta (»Narodne novine«, broj 94/09.) propisana je mogućnost ostvarivanja potpora za očuvanje radnih mjesta kod onih poslodavaca koji su zbog utjecaja gospodarske i financijske krize prisiljeni smanjiti svoje gospodarske aktivnosti uslijed čega se pojavljuje i višak radne snage;
Informacije NN 143/2009 • – Zakonom o dopunama Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i pravima za vrijeme nezaposlenosti (»Narodne novine«, broj 94/09.) iznos novčane naknade za vrijeme nezaposlenosti vezan je uz visinu minimalne plaće s ciljem očuvanja fiskalno održivog egzistencijalnog i socijalno prihvatljivog standarda.
Poslovne stranice NN 143/2009 • Ustavni sud nije nadležan vrednovati svrsishodnost, racionalnost i djelotvornost navedenih mjera, poduzetih tijekom 2009. u uvjetima gospodarske krize u zemlji, ni pojedinačno ni u njihovoj ukupnosti.
Pregledi NN 143/2009 • On svoju zadaću ispunjava utvrđenjem, utemeljenim na činjeničnom supstratu, da ZoPPPM nedvojbeno doprinosi stabilizaciji državnog financijskog sustava u uvjetima gospodarske krize (poseban je porez već u kolovozu 2009. uzrokovao smanjenje prosječne mjesečne isplaćene neto plaće za 2,9% u Republici Hrvatskoj) i da čini jednu u nizu mjera javne politike koje su usmjerene tom istom cilju. Čini se da nijedna od poduzetih mjera nije usmjerena na proizvođenje učinaka suprotnih postavljenom cilju, pa se ukupnost poduzetih mjera u tom smislu može smatrati koherentnom i usklađenom.
Besplatno NN 143/2009 • Razmjernost može postojati samo u slučaju ako poduzeta porezna mjera nije restriktivnija no što je potrebno da bi se osiguralo ostvarenje legitimnog cilja.
Glasnik NN 143/2009 • Ustavni sud ocjenjuje da ZoPPPM u načelu zadovoljava zahtjeve koje pred njega postavlja načelo razmjernosti određeno u članku 16. Ustava.
Propis NN 143/2009 • Sažeto, nešto više od 1/4 poreznih obveznika donosi 3/5 poreznog utrška, pri čemu je riječ o poreznim obveznicima koji pripadaju višem platnom razredu određenom ZoPPPM-om to jest onima s mjesečnim primanjima preko 6.000,00 kuna.
Propis NN 143/2009 • Osporeni ZoPPPM ima ograničeno vremensko važenje od najduže 17 mjeseci, odnosno do 31. prosinca 2010. godine.
Propis NN 143/2009 • Ustavni sud, međutim, smatra ustavnopravno relevantnom i činjenicu da je ZoPPPM uveden isključivo s ciljem prevladavanja postojeće gospodarske krize. Stoga ne smije biti isključena mogućnost prestanka važenja ZoPPPM-a i prije 31. prosinca 2010., što ovisi o stanju državnih financija i intenzitetu gospodarske krize u zemlji u predstojećem razdoblju.
Propis NN 143/2009 • U tom smislu Ustavni sud posebno naglašava da je porezna mjera propisana ZoPPPM-om ustavnopravno prihvatljiva samo tako dugo dok osobito važni razlozi javnog interesa opravdavaju njezinu primjenu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 22/08, Broj 18/07, Broj 71/03, Broj 104/03, Broj 79/95, Broj 51/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled