PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 120/2009 • Uzimajući u obzir sporost procesa razminiravanja, bilo je nužno usredotočiti se na stalnu opasnost od mina i neeksplodiranih naprava koja prijeti stanovništvu koje živi na ugroženim područjima. Učenje o tome kako živjeti i raditi, te kako ublažiti patnje uzrokovane minama moralo je pratiti proces razminiravanja s namjerom smanjenja rizika od ozljeđivanja i smrtnog stradavanja promicanjem sigurnog ponašanja u okolišu zagađenom minama i eksplozivnim napravama.
NN 120/2009 • Programi edukacije o opasnostima od mina pojavili su se u Republici Hrvatskoj kao odgovor na rasprostranjenu zagađenost minama u 12 od 21 županije. Posebnost im je dvojakost ciljeva: spriječiti nesreće uzrokovane minama i stvoriti trajni program.
NN 120/2009 • U Republici Hrvatskoj programe edukacije od mina provode Hrvatski crveni križ, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, a budući da je ugroženi dio stanovništva velik, nekoliko nevladinih udruga (Udruga Mine Aid, Kazalište Daska, Zaklada Recobot, Zaklada »Hrvatska bez mina«, Zajednica udruga hrvatskih civilnih stradalnika iz Domovinskog rata Republike Hrvatske, Hrvatska udruga žrtava mina, NPA, Udruga Bembo, udruge branitelja, Centar za neohumanističke studije iz Karlovca, Dječje amatersko lutkarsko kazalište »Pinokio« Knin, Lutkarska scena MM iz Osijeka), kao dio svojih redovitih programa rada, te tako nastoje zajednicu upoznati s problemom s kojim je Republika Hrvatska suočena. Svi ovi programi provode se u suradnji s Hrvatskim centrom za razminiranje kao koordinatorom aktivnosti protuminskog djelovanja koji daje potporu zainteresiranim nevladinim organizacijama kako bi razvile vlastite programe o opasnosti od mina te nastoji postići da što više organizacija aktivno sudjeluje i surađuje. Time se povećava trajnost i učinkovitost programa edukacije o opasnostima od mina u Republici Hrvatskoj.
NN 120/2009 • Raznim sadržajima ovih programa u Republici Hrvatskoj od 1998. do 2008. godine obuhvaćeno je oko 100.000 ljudi godišnje, što je jedan od značajnih razloga stalnog godišnjeg pada broja žrtava od 92 u 1998. godini do 7 u 2008. godini.
NN 120/2009 • Sustavna pomoć osobama s invaliditetom u Republici Hrvatskoj provodi se sustavom zdravstvene zaštite i socijalne skrbi. Kako bi se našlo rješenje za specifične probleme žrtava mina, ona se dodatno provodi kroz nevladin sektor.
NN 120/2009 • Devet je ključnih oblika pomoći žrtvama mina u kojima sudjeluju ministarstva, razne institucije i nevladin sektor, uz niz organizacija i pojedinačnih inicijativa.
NN 120/2009 • Jedna od aktivnosti HCR-a u pomoći žrtvama mina prikupljanje je podataka o minskim nesrećama i žrtvama mina, njihovo obrađivanje i ažuriranje u centralnoj bazi podataka HCR-a. Cilj ovakvog vođenja baze je dvojak: prikupljanje podataka s točno određenim koordinatama stradavanja pomaže u izradi županijskih planova za razminiravanje i određivanje prioriteta, dok prikupljanje podataka o samim žrtvama pomaže u sastavljanju preporuka o novim programima edukacije prilagođenim novonastalim situacijama i ciljanim skupinama.
NN 120/2009 • Isto tako, prikupljene podatke koriste udruge koje se bave pomoći žrtvama mina, poput Hrvatske udruge žrtava mina, Zajednice udruga hrvatskih civilnih stradalnika iz Domovinskog rata Republike Hrvatske, Hrvatskog crvenog križa i druge prilikom iznalaženja novih donatora ili nastavka suradnje s postojećim donatorima, a u cilju financiranja projekata jačanja kapaciteta, provedbe programa psiho-socijalne rehabilitacije žrtava mina, zapošljavanja ili individualnih programa pomoći žrtvama mina.
NN 120/2009 • Analiza podataka pokazuje da je od ukupnog broja stradalih osoba u Republici Hrvatskoj udio muškaraca znatno veći u odnosu na broj stradalih žena i djece ukupno. Mjesta stradavanja uglavnom prate liniju bivših bojišnica, a od 1998. godine pojavljuju se novi uzroci stradavanja koji su uglavnom vezani uz rješavanje egzistencijalnih potreba (sječa drva, poljoprivredni radovi, čuvanje stoke, lov, ribolov).
NN 120/2009 • Nadležna tijela državne uprave rješavaju probleme žrtava mina u djelu medicinske rehabilitacije. Provodi se Nacionalna strategija jedinstvene politike za osobe s invaliditetom, koju prati i izvješćuje Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za osobe s invaliditetom. Na snazi je od strane Vlade RH donesena Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007. do 2015. godine. Ostalu pomoć koju koriste žrtve mina osigurava se uz financijsku pomoć stranih donatora (gotovo 95%), a ostatak su domaći donatori.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 120/2009 • Za istaknuti je osnivanje Regionalnog centra za psiho-socijalnu rehabilitaciju djece i mladih stradalnika od mina kao najveći zajednički projekt vladinog i nevladinog sektora započet 2001. godine na prostoru bolničko-rekreacijskog kompleksa dr. Mladen Horvat u Rovinju. Centar bi trebao nakon završetka radova postati »Regionalni centar« za prostore Jugoistočne Europe i šire. U 2005. godini potporom Norveškog veleposlanstva u Republici Hrvatskoj velikog broja domaćih i stranih donatora započeli su prvi radovi rekonstrukcije. Radovi su u tijeku, a ovise većim djelom o osiguranju potrebnih financijskih sredstava.
NN 120/2009 • Republika Hrvatska je u velikoj mjeri uspjela uspostaviti uspješan model suradnje u rješavanju pomoći žrtvama mina i edukacije o opasnostima od mina, u kojoj usko surađuju Vladin sektor (Ministarstvom vanjskih poslova i europskih integracija i HCR) i nevladin sektor (Hrvatski crveni križ, NPA i dr.), a taj model najbolji je način uspješnog rješavanje problematike, te rehabilitacije i reintegracije.
NN 120/2009 • Međunarodna suradnja intenzivno se ostvaruje u svakom elementu protuminskog djelovanja, a njezin značaj proistječe ne samo iz obveza Republike Hrvatske preuzetih potpisivanjem i ratificiranjem Ottawske konvencije već i potrebom znatnije potpore šire međunarodne zajednice u rješavanju minskog problema.
NN 120/2009 • Suradnja na međunarodnoj razini zahtijevala je od svih sudionika u protuminskom djelovanju transparentnost, te pojačanu suradnju s Ministarstvom vanjskih poslova i europskih integracija, misijama Republike Hrvatske u svijetu, te Ministarstvom obrane. Osim ispunjenja obaveza preuzetih potpisivanjem Ottawske konvencije, aktivnosti međunarodne suradnje usmjerile su se primarno ka prikupljanju sredstava za razminiravanje, nabavku potrebne opreme, pomoći žrtvama mina te edukaciju o opasnostima od mina.
NN 120/2009 • U samom početku, međunarodna suradnja se manifestirala suradnjom s vladama stranih zemalja putem njihovih veleposlanstava u Republici Hrvatskoj ili hrvatskih veleposlanstava u stranim zemljama te brojnim stranim vladinim i nevladinim organizacijama.
NN 120/2009 • Pored donatorskih aktivnosti, međunarodna suradnja je uključivala i sudjelovanje u znanstvenim projektima, te sudjelovanje na različitim konferencijama regionalne i svjetske razine, putem kojih su se prezentirala postignuća u protuminskom djelovanju Republike Hrvatske.
NN 120/2009 • Posebno se ističu međunarodna stručna savjetovanja održana u razdoblju od 2004. do 2008. godine koji su organizirali HCR i HCR-CTRO. Na savjetovanjiima su učestvovali predstavnici nacionalnih centara za protuminsko djelovanje, UN-a, nevladinih udruga, znanstvenih institucija, tvrtki za razminiravanje te proizvođači opreme iz preko trideset zemalja. Teme savjetovanja su bile protuminsko djelovanje, upotreba i testiranje strojeva za razminiravanje, strojno razminiravanje, metode i tehnike u razminiravanju kao i kontrolu učinaka, uporabu strojeva u humanitarnom razminiravanju te niz pravila i metoda u kontroli kvalitete.
NN 120/2009 • Tijekom godina dobivena je potvrda međunarodnih subjekata protuminskog djelovanja da je HCR postao stabilan i postojan subjekt u sklopu međunarodnog sustava protuminskog djelovanja.
NN 120/2009 • Osnutkom SEEMACC-a tj. Vijeća za koordinaciju protuminskog djelovanja u JI Europi, omogućena je aktivna razmjena iskustva i znanja kao i suradnja sa ostalim nacionalnim centrima za protuminsko djelovanje u regiji Jugoistočne Europe. Pruža se prilika davanja aktivne pomoći ostalim nacionalnim centrima za protuminsko djelovanje u regiji, iniciranje zajedničkih projekata kao i zajednički nastup prema donatorskoj zajednici.
NN 120/2009 • Posljednjih godina posebna pozornost je posvećena prezentaciji hrvatskih iskustava u protuminskom djelovanju prema međunarodnoj protuminskoj zajednici.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 4/07, Broj 137/04,
Broj 47/92, Broj 72/94,
Broj 136/03, Broj 42/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE