PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-12-142-3237 NN 142/2006

• Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće) je na 73. sjednici, održanoj 14. prosinca 2006., sukladno ovlasti iz članaka 34. i 35. stavka 1. točke 2. i članka 57. točke 3. i 8. ZZTN te članka 202. ZoUP, razmatralo predmetni zahtjev te je analizom prikupljenih podatka i obavijesti donijelo odluku da poduzetnik Presečki grupa d.o.o. nije spriječio, ograničio ili narušio tržišno natjecanje zlouporabom vladajućeg položaja ograničavanjem tržišta na štetu potrošača, odnosno da taj poduzetnik nije koristio tržišnu snagu s tržišta javnog linijskog prijevoza putnika na teritoriju Krapinsko-zagorske županije prenoseći je i na tržište pružanja kolodvorskih usluga u Gradu Krapini, te se slijedom navedenog, zahtjevi za utvrđivanje zlouporabe vladajućeg položaja poduzetnika Autotransporti Kunštek Krapina i Fanike Vešligaj, smatraju kao na zakonu neosnovani.


Stranica 2006-12-142-3237 NN 142/2006

• Agencija je, tijekom postupka ispitivanja mjerodavnog tržišta, u smislu članka 48. ZZTN, utvrdila da je poduzetnik Presečki grupa d.o.o. u vladajućem položaju na mjerodavnom tržištu pružanja kolodvorskih usluga na području Grada Krapine i na mjerodavnom tržištu javnog linijskog prijevoza putnika na području Krapinsko-zagorske županije, u smislu članka 15. stavka 3. ZZTN.


Stranica 2006-12-142-3237 NN 142/2006

• Poduzetnik Presečki grupa d.o.o. na mjerodavnom tržištu pružanja kolodvorskih usluga na teritoriju Grada Krapine ostvaruje tržišni udio od 50 posto, dok na mjerodavnom tržištu javnog linijskog prijevoza putnika na teritoriju Krapinsko-zagorske županije ostvaruje tržišni udio od 90 do 100 posto.


Stranica 2006-12-142-3237 NN 142/2006

• Izgradnjom kolodvora poduzetnik Presečki grupa d.o.o. vertikalno se integrirao te je pored pružanja usluga javnog linijskog prijevoza stupio i na uzlazno tržište pružanja kolodvorskih usluga. Prije izgradnje navedenog kolodvora poduzetnik Autotransporti Kunštek Krapina je pružanjem kolodvorskih usluga ostvarivao je udio od 100 posto na uzlaznom tržištu pružanja kolodvorskih usluga na teritoriju Grada Krapine, dok je poduzetnik Presečki grupa d.o.o. na silaznom tržištu javnog linijskog prijevoza putnika na teritoriju Krapinsko-zagorske županije u 2005. godini ostvarivao udio od 90 do 100 posto.


Internet NN 142/2006
• Općenito se smatra da je vertikalna integracija (postupci jednog poduzetnika koji objedinjuje više vrsta usluga u lancu), iako u svakom konkretnom slučaju nije uvijek i poželjno postupanje poduzetnika, ipak dopušteno postupanje poduzetnika, pa čak i onog u vladajućem položaju.

Internet stranice NN 142/2006
• Vertikalna integracija u pravilu ne dovodi do značajnog sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja, sve dok je pristup autobusnim kolodvorima omogućen svim poduzetnicima koji obavljaju usluge javnog linijskog prijevoza pod jednakim uvjetima.

Internet stranice NN 142/2006 • Vijeće je, temeljem uvida u mišljenje Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, Uprave cestovnog prometa, kojim se daje tumačenje članka 89. ZPCP, utvrdilo da ne postoje zakonske prepreke za izgradnju kolodvora pored postojećeg, kao u konkretnom slučaju u Gradu Krapini, te da poduzetnici-autoprijevoznici koji obavljaju usluge javnog linijskog prijevoza, imaju mogućnost jednakog pristupa, kako kolodvoru poduzetnika Presečki grupa d.o.o., tako i kolodvoru poduzetnika Autotransporti Kunštek Krapina te je poslovna odluka poduzetnika koji obavljaju usluge javnog prijevoza, usluge kojeg kolodvora će koristiti.
Internet stranice NN 142/2006 • Posljedice vertikalne integracije mogu se povoljno odraziti za krajnje potrošače, budući da se može očekivati da vertikalno integriran poduzetnik može izbjeći dvostruke troškove i time smanjiti ili zadržati postojeće cijene. Naime, poduzetnik Presečki grupa d.o.o. bi stajanjem na oba kolodvora, vlastitom i kolodvoru poduzetnika Autotransporti Kunštek Krapina, morao uvrstiti troškove usluga navedenog kolodvora u cijenu prijevoza što bi vodilo do povećanja cijene prijevoza.
Internet stranice NN 142/2006 • Agencija je utvrdila da je poduzetnik Presečki grupa d.o.o. ishodio sve potrebne dozvole nadležnih tijela, Ureda države uprave u Krapinsko-zagorskoj županiji i Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, Uprave cestovnog prometa, za obavljanje usluge javnog linijskog prijevoza putnika i obavljanja kolodvorskih usluga. Međutim, Vijeće je stava da bi nadležna tijela uprave trebala, prije dodjeljivanja dozvola poduzetnicima koji se nalaze u visokom vladajućem položaju na oba tržišta, kao što je to u konkretnom slučaju poduzetnik Presečki grupa d.o.o. na tržištu javnog linijskog prijevoza putnika u Krapinsko-zagorskoj županiji i tržištu obavljanja kolodvorskih usluga u Gradu Krapini, prvenstveno imati u vidu je li navedenim dodjeljivanjem dozvole za otvaranje drugog autobusnog kolodvora zaista ostvaren i javni interes. Odgovor na to pitanje nije u nadležnosti ove Agencije, već isključivo u nadležnosti tijela koja izdaju rečene dozvole. Međutim, po mišljenju Vijeća, osnovni kriterij za otvaranje i drugog kolodvora u nekom mjestu, pa tako i u Gradu Krapini (s obzirom na broj stanovnika toga Grada, odnosno broj korisnika javnog linijskog prijevoza i kolodvorskih usluga u tom Gradu, a osobito ako dozvolu za otvaranje kolodvora dobiva poduzetnik koji ima vladajući položaj na tržištu javnog linijskog prijevoza putnika na tom području), za nadležna tijela uprave koji daju dozvole trebao bi biti značajno unaprjeđivanje kvalitete usluga pružanja kolodvorskih usluga u tom gradu ili niže cijene tih usluga, a tek posljedično i tržišno natjecanje između poduzetnika koji obavljaju te usluge, jer je u konkretnom slučaju riječ o javnoj usluzi od općeg interesa.
Internet stranice NN 142/2006 • S tim u svezi, Vijeće je utvrdilo da poduzetnik Presečki grupa d.o.o. nije zlouporabio vladajući položaj na mjerodavnom tržištu javnog linijskog prijevoza na teritoriju Krapinsko-zagorske županije u svrhu stjecanja vladajućeg položaja na mjerodavnom tržištu pružanja kolodvorskih usluga na teritoriju Grada Krapine, odnosno nije značajno ograničio tržište pružanja kolodvorskih usluga na teritoriju Grada Krapine na štetu potrošača ili drugih poduzetnika, te navedenim ponašanjem nije došlo do sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu u smislu članka 16. stavka 1. i stavka 2. točke 2. ZZTN.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 142/2006 • Međutim, budući da je poduzetnik Presečki grupa d.o.o. vertikalno integriran, odnosno poduzetnik koji pored pružanja kolodvorskih usluga u Gradu Krapini ostvaruje i udio od čak 90-100 posto na mjerodavnom tržištu pružanja usluga u javnom linijskom prijevozu na teritoriju Krapinsko-zagorske županije, Agencija će i nadalje pratiti ponašanje poduzetnika Presečki grupa d.o.o. i sve moguće promjene u politici cijena njegovih usluga zbog mogućeg sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja.
Informacije NN 142/2006 • Slijedom navedenoga, Agencija je odlučila kao u točki I. izreke ovoga rješenja.
Poslovne stranice NN 142/2006 • II. Poduzetnik Autotransporti Kunštek Krapina dužan je platiti troškove upravnog postupka, kako je to odlučeno u točki II. izreke ovoga rješenja.
Pregledi NN 142/2006 • Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 145/99, 116/00 163/03 i 110/04) te tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, plaća se upravna pristojba u iznosu od 50,00 kuna.
Besplatno NN 142/2006 • Upravna pristojba u iznosu od 5.000,00 kuna za zahtjev za pokretanjem postupka u kojem sudjeluju stranke sa suprotnim interesima u smislu članka 42. ZZTN, pa tako i zahtjev za utvrđivanjem zlouporabe vladajućeg položaja na tržištu, naplaćuje se sukladno članku 2., Tarifnom broju 106., točka 1d, Uredbe o izmjeni tarife upravnih pristojbi iz Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 141/04).
Glasnik NN 142/2006 • S obzirom da podnositelj zahtjeva u nije uspio u svojem zahtjevu, poduzetnik Autotransporti Kunštek Krapina obveznik je plaćanja upravne pristojbe.
Propis NN 142/2006 • Navedeni iznos poduzetnik Autotransporti Kunštek Krapina dužan je platiti u roku od osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja posebnom uplatnicom, u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u predpolje model »24«, a u polje podatak: 5002-(navesti matični broj).
Propis NN 142/2006 • Poziva se poduzetnik Autotransporti Kunštek Krapina, sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama, da nakon izvršene uplate, presliku posebne uplatnice, kao dokaz o obavljenoj uplati upravne pristojbe, žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, dostavi Agenciji s pozivom na gornju klasu.
Propis NN 142/2006 • Ukoliko Autotransporti Kunštek Krapina ne izvrši uplatu upravne pristojbe Agencija će, protekom roka, od nadležne Porezne uprave, sukladno članku 10. stavak 2. Zakona o upravnim pristojbama, zatražiti prisilnu naplatu.
Propis NN 142/2006 • III. Podnositeljica zahtjeva, Fanika Vešligaj, podnijela je zahtjev za oslobođenje od plaćanja troškova u privitku kojeg je i preslik Obračunske liste – plaće za vremenski period od 1. studenog do 30. studenoga 2006. Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, Postaje prometne policije Krapina, kao poslodavca podnositeljice zahtjeva.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 21/90, Broj 38/09, Broj 166/03, Broj 156/08, Broj 73/99, Broj 48/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled