PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 135/2009 • Naime, odredbama članka 55. Zakona o športu Hrvatski olimpijski centar »Bjelolasica« određen je kao športski objekt od osobitog interesa za RH, koji se osobito ostvaruje kroz ovlast Vlade Republike Hrvatske da zajedno s drugim pravnim osobama, koje drže u vlasništvu nekretnine koje čine ove športske objekte, osnuje trgovačka društva za obavljanje športske djelatnosti, pri čemu RH mora imati više od polovine udjela ili dionica na temelju uloženih nekretnina ili novčanih sredstava. Navedene odredbe članka 55. prvotnog Zakona o športu sadržajno odgovaraju odredbama članka 67. stavaka 2. i 3. Zakona o športu (»Narodne novine«, broj 71/06 i 150/08), temeljem kojih je donesena Odluka o obavljanju športsko-komunalnih usluga na temelju koje su odobrene državne potpore za obavljanje službe od općeg gospodarskog interesa za razdoblje od 2008. do 2010.
NN 135/2009 • 3.2.3. Državne potpore namijenjene obavljanju službe od općeg gospodarskog interesa od 2004. do 2007.
NN 135/2009 • Sukladno ranije navedenom, Odluka o obavljanju športsko-komunalnih usluga donesena je 2008., a odnosi se na razdoblje od 2008. do 2010. Međutim, za razdoblje od 2004. do 2007. takva odluka nije postojala, odnosno država nije svojim aktom izričito unaprijed navela poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. kao nositelja javne usluge za navedene godine, za to razdoblje nisu bili zadani parametri prema kojima bi se na transparentan način financirali troškovi nastali obavljanjem predmetnih javnih usluga, nisu bili utvrđeni načini izbjegavanja dodjeljivanja prekomjerne naknade, niti je, s obzirom da je poduzetnik istovremeno obavljao usluge od općeg interesa i komercijalne usluge, postojala obveza vođenja odvojenog knjigovodstva.
NN 135/2009 • Međutim, unatoč tome što nije postojao konkretni akt davatelja potpore kojim bi se poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. povjerila odgovornost obavljanja službe od općeg gospodarskog interesa za razdoblje od 2004. do 2007., poslovanje poduzetnika u tome razdoblju ipak se može okarakterizirati kao poslovanje poduzetnika koji, pored svojih komercijalnih usluga, obavlja i uslugu od općeg gospodarskog interesa. Stoga, bi se proračunska sredstva dodijeljena poduzetniku mogla smatrati kompenzacijom za predmetne javne usluge.
NN 135/2009 • Da bi se dao što precizniji prikaz prihoda i rashoda proizišlih iz povjerene obveze poduzetnika da, osim svojih redovnih komercijalnih djelatnosti, obavlja i djelatnosti od općeg gospodarskog interesa, Ministarstvo i poduzetnik trebali su prikazati da se dodijeljene potpore odnose na usluge od općeg gospodarskog interesa, odnosno da nije došlo do prevelike kompenzacije istih. U Tabeli 2. prikazane su najznačajnije pozicije računa dobiti i gubitka poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., s posebno istaknutim prihodima iz Državnog proračuna RH, za razdoblje od 2004. do 2007.
NN 135/2009 • Tabela 2. Račun dobiti i gubitka poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. za 2004., 2005., 2006. i 2007.
NN 135/2009 • Izvor: Dokumentacija Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 135/2009 • U 2005. poduzetnik je ostvario gubitak u iznosu od 786.448,00 kuna, unatoč primljenim subvencijama iz Državnog proračuna RH u istom iznosu kao i u 2004., iz razloga što su u ovoj godini financijski prihodi smanjeni za oko 2,2 milijuna kuna u odnosu na prethodnu godinu, dok su ukupni rashodi smanjeni za oko svega 1,2 milijuna kuna.
NN 135/2009 • U 2006. poduzetniku HOC Bjelolasica d.o.o. dodijeljena su sredstva iz Državnog proračuna RH u iznosu većem za 1.500.000,00 kuna u odnosu na prethodne dvije godine iz razloga povećanja troškova investicijskog održavanja Skijališta Bjelolasica zbog provođenja radova antikorozivne zaštite.
NN 135/2009 • Sukladno podacima iz Tabele 2. razvidno je da je ostvareni gubitak u poslovanju poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o. u 2007. rezultat činjenice da su ukupni rashodi premašili ukupne prihode za iznos od 9.837.253 kune, ali je zahvaljujući dodijeljenim sredstvima iz Državnog proračuna RH u iznosu od 2.700.000 kuna gubitak tekuće godine smanjen na 7.137.253 kune.
NN 135/2009 • prije kupoprodaje vlastitog udjelanakon kupoprodaje vlastitog udjela
NN 135/2009 • Izvor: Dokumentacija Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa
NN 135/2009 • Sukladno navodima iz dostavljene dokumentacije, bez potpore RH kao većinskog vlasnika, poduzetnik HOC Bjelolasica d.o.o. ne bi mogao obavljati svoje redovne djelatnosti i funkciju olimpijskog centra zbog koje je i osnovan.
NN 135/2009 • U Tabeli 4. izdvojeno su prikazani rashodi poduzetnika HOC Bjelolasica d.o.o., koji su povezani sa službom od općeg gospodarskog interesa. Predmetni direktni rashodi su prikazani po organizacijskim jedinicama šport, skijalište i komunalne djelatnosti na koje je prenesen razmjeran dio rashoda Turističkog naselja Bjelolasica i režijskih troškova.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 68/08, Broj 183/03,
Broj 3/93, Broj 44/04,
Broj 74/06, Broj 109/04
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE