PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-nadalje-odbor-za-ustav-cmrt NN 65/2009

• Za Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora nije bilo razloga koji bi doveli u sumnju podatke koje je podnositeljica navela u svom životopisu glede poslova koje je obavljala u Z. b. i međunarodnoj humanitarnoj organizaciji, a koje je Upravni sud doveo u pitanje. Da je Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora smatrao potrebnim ispitati mogu li se poslovi koje je podnositeljica obavljala u Z. b. i međunarodnoj humanitarnoj organizaciji smatrati radnim iskustvom u pravnoj struci, onda bi zatražio i posebne dokaze o tome.


Stranica 2009-06-65-1520 NN 65/2009

• Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora posebno ističe da je zbog ovog slučaja, u povodu predstojećeg izbora tri suca Ustavnog suda, Hrvatski sabor po prvi put u svojoj parlamentarnoj praksi u Pozivu od 10. veljače 2009. (»Narodne novine«, broj 18/09.) izrijekom i taksativno naveo koju dokumentaciju kandidati moraju priložiti. No, smatra da ta promjena parlamentarne prakse ni na koji način neće utjecati na ovlasti i dužnosti Hrvatskoga sabora da odredbe članka 5. stavka 1. Ustavnog zakona tumači i primjenjuje u skladu sa svrhom ustavnog sudovanja i specifičnim zadaćama ustavnih sudaca.


Internet NN 65/2009

• 6. Ustavni sud je ustavnu tužbu i dopune dostavio na očitovanje zainteresiranoj osobi mr. sc. M. J. U očitovanju na navode ustavne tužbe mr. sc. M. J. navodi da se podnositeljica neosnovano poziva na povredu ustavnih prava, jer je u postupku pred Upravnom sudom utvrđeno da nije dokazala ispunjavanje jednog od uvjeta za suca Ustavnog suda, propisanog člankom 5. stavkom 1. Ustavnog zakona. Mr. sc. M. J. smatra da su upravo njoj, kao kandidatkinji koja je ušla u uži izbor ali nije izabrana za sutkinju Ustavnog suda, povrijeđena ustavna prava odlukom Hrvatskoga sabora o izboru kandidatkinje koja nije dokazala ispunjavanje uvjeta. Smatra da je u tom smislu i osporena presuda Upravnog suda bila »jedino moguća«.


Internet stranice NN 65/2009

• Vezano uz navode ustavne tužbe da je Upravni sud prekoračio svoje ovlasti poništavajući »akt vladanja« Hrvatskoga sabora, mr. sc. M. J. smatra da je Odluka Hrvatskoga sabora pojedinačni akt kojim može biti povrijeđeno neko ustavom zajamčeno pravo ili sloboda te da je prema članku 66. ZUS-a Upravni sud nadležan odlučivati o povredi ustavnog prava počinjenoj pojedinačnim aktom bez obzira na donositelja akta. Pritom smatra da nadležnost Upravnog suda ne može biti ograničena samo na ispitivanje povrede pravila postupka.


Internet stranice NN 65/2009 • Nadalje, smatra da Upravni sud nije neovlašteno »prigrabio« izvornu ustavnu ovlast Hrvatskoga sabora da autonomno tumači što se smatra radnim iskustvom u pravnoj struci, jer u svojoj presudi nije dao nikakvo tumačenje odredbe članka 5. Ustavnog zakona, već je jedino konstatirao da podnositeljica nije dokazala da ima najmanje 15 godina radnog iskustva u struci. Pritom smatra da Upravni sud ne poistovjećuje radno iskustvo u pravnoj struci s radnim stažem u pravnoj struci, već iznosi da je radna knjižica samo dokaz o radnom stažu, ali ne i dokaz o tome koje je poslove neka osoba obavljala.
Internet stranice NN 65/2009 • Očitujući se na dopune ustavne tužbe, mr. sc. M. J. ističe da je podnositeljica potvrde koje je dostavila uz dopunu od 3. ožujka 2009. trebala dostaviti do posljednjeg dana roka za predaju kandidatura.
Internet stranice NN 65/2009 • 7.1. Ustavni sud je tijekom ustavnosudskog postupka zatražio stručna mišljenja prof. dr. sc. B. B., prof. dr. sc. A. B., prof. dr. sc. B. B., doc. dr. sc. S. B., prof. dr. sc. R. B., prof. dr. sc. O. C., prof. dr. sc. P. K., prof. dr. sc. I. K., prof. dr. sc. J. K., prof. dr. sc. Z. L., prof. dr. sc. A. L., prof. dr. sc. D. L., mr. sc. Z. M., mr. sc. H. M., prof. dr. sc. B. S., prof. dr. sc. S. S. i M. Ž.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 65/2009
• 7.2. Ustavni sud je zatražio očitovanja od Hrvatske narodne banke, Središnjeg državnog ureda za upravu, Hrvatske odvjetničke komore, Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske, Državnog zavoda za statistiku, Z. b. d.d. i Danskog Crvenog križa. Sve su institucije dostavile svoja očitovanja, osim Danskog Crvenog križa kojemu dopis Ustavnog suda nije mogao biti uručen, jer se ne nalazi na adresi navedenoj u Registru stranih udruga Središnjeg državnog ureda za upravu.

Poslovne stranice NN 65/2009
• 7.3. Od Upravnog suda Republike Hrvatske pribavljen je spis broj: Zpa-13/2008, a od Hrvatskoga sabora dokumentacija o izboru sudaca Ustavnog suda Republike Hrvatske 2002., 2007. i 2008. godine i zapisnik s 12. sjednice Odbora za Ustav, Poslovnik i politički sustav Hrvatskoga sabora od 7. svibnja 2008. godine.

Servis NN 65/2009 • 8. Ustavni sud je, na prijedlog podnositeljice ustavne tužbe, rješenjem broj: U-III-443/2009 od 4. veljače 2009. privremeno odgodio pravne učinke osporene presude Upravnog suda, ocijenivši da osporena presuda zahtijeva podrobno ispitivanje granica i opsega sudske kontrole akata o izboru državnih dužnosnika koje Hrvatski sabor donosi neposredno na temelju ustavnih ovlasti i u tom smislu ima šire značenje koje prelazi okvire pojedinačnog slučaja.
Glasnik NN 65/2009 • a) Hrvatski sabor predstavničko je tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj (članak 70. Ustava). Hrvatski sabor samostalno odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj (članak 2. stavak 4. alineja 1. Ustava), te je ovlašten donositi akte političke naravi.
Novo NN 65/2009 • Na temelju prava i ovlaštenja utvrđenih Ustavom i Poslovnikom Hrvatskoga sabora (»Narodne novine«, broj 6/02. – pročišćeni tekst, 41/02., 91/03., 58/04., 69/07., 39/08. i 86/08., u daljnjem tekstu: Poslovnik) Hrvatski sabor donosi Ustav, zakone, državni proračun, odluke, deklaracije i druge akte utvrđene Ustavom i člankom 116. Poslovnika. Odlukom, kao aktom ostvarivanja prava Sabora, odlučuje se, između ostalog, o izboru odnosno imenovanju, razrješenju i opozivu (članak 118. Poslovnika).
Poslovi NN 65/2009 • Ustavni sud primjećuje da ni Ustav ni mjerodavni zakoni ne propisuju izrijekom pravno sredstvo protiv akata izbora ili imenovanja najviših državnih odnosno pravosudnih dužnosnika niti propisuju krug ovlaštenika na podnošenje pravnog sredstva protiv njih. S druge strane, oni ga izrijekom ni ne isključuju. U tom smislu treba podsjetiti na novo pravno stajalište Europskog suda za ljudska prava, prvi put izraženo u presudi Velikog vijeća u predmetu Vilho Eskelinen i drugi protiv Finske od 19. travnja 2007. (zahtjev br. 63235/00), koje glasi:
Poticaji NN 65/2009 • »61. Sud priznaje državni interes u kontroli pristupa sudu kad se radi o određenim kategorijama osoblja (staff). Međutim, primarno je na državama ugovornicama, osobito nacionalnim zakonodavcima, a ne na Sudu, da izrijekom identificiraju ona područja javnih službi (public service) koja uključuju vršenje diskrecijskih ovlasti pripadajućih državnom suverenitetu, gdje se od interesa pojedinca mora odustati. ...
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 1/07, Broj 42/02, Broj 36/91, Broj 34/93, Broj 111/06, Broj 80/02


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled