PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 107/2004 • 1. Društvu za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, odobrava se izmjena i dopuna Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Balanced.
NN 107/2004 • 2. Društvo za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, obvezno je objaviti izmjenu i dopunu Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Balanced u »Narodnim novinama« i jednim dnevnim novinama u roku od sedam dana od dana dostave ovoga rješenja.
NN 107/2004 • Komisija za vrijednosne papire Republike Hrvatske sukladno odredbama članka 2., 3., 4., 27., 28., 29. i 30. Zakona o investicijskim fondovima (»Narodne novine« br. 107/95, 12/96 i 114/01) i odredbi članka 12. točka 5. Zakona o tržištu vrijednosnih papira (»Narodne novine« br. 84/02), rješavajući o zahtjevu društva za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, o odobrenju izmjene i dopune Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Bond, na sjednici održanoj 22. srpnja 2004. godine donijela je
NN 107/2004 • 1. Društvu za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, odobrava se izmjena i dopuna Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Bond.
NN 107/2004 • 2. Društvo za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, obvezno je objaviti izmjenu i dopunu Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Bond u »Narodnim novinama« i jednim dnevnim novinama u roku od sedam dana od dana dostave ovoga rješenja.
NN 107/2004 • Komisija za vrijednosne papire Republike Hrvatske sukladno odredbama članka 2., 3., 4., 27., 28., 29. i 30. Zakona o investicijskim fondovima (»Narodne novine« br. 107/95, 12/96 i 114/01) i odredbi članka 12. točka 5. Zakona o tržištu vrijednosnih papira (»Narodne novine« br. 84/02), rješavajući o zahtjevu društva za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, o odobrenju izmjene i dopune Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Equity, na sjednici održanoj 22. srpnja 2004. godine donijela je
NN 107/2004 • 1. Društvu za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, odobrava se izmjena i dopuna Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Equity.
NN 107/2004 • 2. Društvo za upravljanje investicijskim fondovima TT Invest d.o.o. Split, Kneza Mislava 3, obvezno je objaviti izmjenu i dopunu Prospekta i Statuta otvorenog investicijskog fonda OZ Global Equity u »Narodnim novinama« i jednim dnevnim novinama u roku od sedam dana od dana dostave ovoga rješenja.
NN 107/2004 • Upravni sud Republike Hrvatske u vijeću sastavljenom od sudaca Božene Vuksan kao predsjednice vijeća, Borisa Markovića i Slavice Marić Okičić kao članova vijeća, te višeg sudskog savjetnika Srđana Papića kao zapisničara u upravnom sporu tužitelja Predsjednika Gradskog vijeća Grada Metkovića Frano Vištica iz Metkovića, protiv rješenja tužene Vlade Republike Hrvatske, klasa: 015-01/04-02/06, ur. broj: 5030109-04-1 od 30. lipnja 2004. godine, u predmetu raspuštanja Gradskog vijeća Grada Metkovića, u nejavnoj sjednici održanoj 28. srpnja 2004.
NN 107/2004 • Osporenim rješenjem Vlade Republike Hrvatske raspušteno je Gradsko vijeće Grada Metkovića, a vijećnicima Gradskog vijeća prestao mandat (točka 1.) odlučeno je da će Vlada Republike Hrvatske imenovati posebnim rješenjem povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Gradu Metkoviću (točka 2.), te da će povjerenik Vlade Republike Hrvatske preuzeti sve ovlasti Gradskog vijeća, gradonačelnika i Gradskog Poglavarstva Grada Metkovića (točka 3.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 107/2004 • Tužitelj u tužbi u bitnom navodi da je rješenje preuranjeno jer nije proveden zakonom propisan postupak državnog nadzora i zaštite lokalne i područne (regionalne) samouprave iz poglavlja X-1. i 2. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Upravo zbog neprovođenja propisanog postupka iz članka 78. do 83. spomenutog Zakona nisu se mogli steći uvjeti iz članka 84. stavka 1. točke 3. toga Zakona za raspuštanje Gradskog vijeća Grada Metkovića. Vlada je naime trebala utvrđivati je li nadležno tijelo državne uprave donosilo akte propisane člankom 80. Zakona i je li proveden daljnji postupak iz članka 81. i 82. Zakona. Kako se u obrazloženju osporenog rješenja Vlada ne poziva na takove akte već »smatra« da su se ispunile pretpostavke iz članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona, jasno je da je predmetna odluka preuranjena i zakonski neutemeljena. Nalaz (izvješće) Državne revizije nije pravorijek ranga akta pročelnika županijskog ureda u čijem su djelokrugu (ovlasti) poslovi opće uprave u vršenju nadzora nad zakonitošću općih i inih akata donesenih od strane predstavničkih tijela, niti u rangu akata Središnjeg državnog ureda za upravu. K tome, predmetno izvješće Državnog ureda za reviziju o obavljenoj reviziji proračuna Grada Metkovića za 2003. godinu, niti nalaz revizora nisu konačni jer je Poglavarstvo Grada Metkovića izjavilo prigovor na revizijski nalaz, koji još uvijek nije riješen.
NN 107/2004 • Uočeni propusti u Statutu Grada Metkovića su zapravo odraz nepreciznih formulacija i nedorečenosti zakona koji reguliraju predmetnu materiju i na koje propuste nije do današnjeg dana reagiralo nadležno tijelo državne uprave na način propisan člankom 80., 81. i 82. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Neutemeljen je zaključak iz osporenog rješenja da Gradsko vijeće »kontinuirano nije nadziralo rad poglavarstva«, jer Gradsko vijeće je kroz izvješća o izvršenju proračuna, kroz druga izvješća i odgovore na vijećnička pitanja, od strane članova Poglavarstva te kroz prijedloge akata – sačinjenih upravo od strane Poglavarstva, kontinuirano nadziralo rad Poglavarstva. Kada je bilo potrebno vijeće je davalo naloge Poglavarstvu kao npr. povodom rasprave o izvješću Državnog ureda za reviziju u obavljenoj reviziji proračuna Grada Metkovića za 2003. godinu na sjednici od dana 28. lipnja 2004. godine. Smatra da Vlada nije utvrđivala činjenično stanje, pa je vrlo nemarno donijela ishitrenu odluku, kažnjavajući članove predstavničkog tijela za glasovanje u radu Gradskog vijeća Grada Metkovića. Zakonom je propisan čitav niz postupaka za nadzor rada predstavničkog tijela, te su određene institucije koje u tom nadzoru moraju postupati sukladno Zakonu i u dobroj vjeri. Ovo radi održanja pravnog poretka i najvećeg mogućeg isključenja diskrecione ocjene upravnih institucija (birokracije) i političkih moćnika ili neformalnih interesnih skupina. Imajući u vidu velike ovlasti državnih tijela u vršenju nadzora nad radom lokalne i područne (regionalne) samouprave, odredbe članka 78. do 85. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi morale bi ujedno biti i zaštitni mehanizam protiv neodmjerenog zadiranja u samoupravna prava i funkcioniranje lokalne samouprave. Tužitelj predlaže da Sud tužbu uvaži i poništi osporeno rješenje.
NN 107/2004 • Prema odredbi članka 78. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj: 33/01 i 60/01) država, radi zaštite ustavnosti i zakonitosti kao i zaštite prava građana, obavlja nadzor nad zakonitošću rada i akata tije
NN 107/2004 • U Vladi Republike Hrvatske ustrojen je Središnji državni ured za upravu prema Zakonu o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 199/03) koji obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na sustav i ustrojstvo državne i lokalne samouprave što obuhvaća, među ostalim, i nadzor nad radom predstavničkih i izvršnih tijela jedinica lokalne samouprave.
NN 107/2004 • Osporeno rješenje doneseno je temeljem članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi koji propisuje da će na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustiti predstavničko tijelo ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa.
NN 107/2004 • Iz sadržaja spisa proizlazi da je Središnji državni ured za upravu podnio Vladi Republike Hrvatske prijedlog za raspuštanje Gradskog vijeća Grada Metkovića temeljem navedenog članka Zakona iz razloga jer su se u Gradu Metkoviću stekli zakonom propisani uvjeti za raspuštanje Gradskog vijeća zbog učestalih, odnosno težih povreda zakona.
NN 107/2004 • Naime, prema izvješću Državnog ureda za reviziju o obavljenoj reviziji proračuna Grada Metkovića za 2003. godinu izvršen je niz povreda zakona tj. proračunski dokumenti, odnosno izmjene proračuna nisu donijete u skladu sa Zakonom o proračunu, računovodstvo proračuna nije izvršeno prema Pravilniku o proračunskom računovodstvu i računskom planu, ostvarenje prihoda i primitaka nije planirano u skladu sa Zakonom o proračunu, sredstva ostvarena od prodaje stanova koja pripadaju Državnom proračunu nisu uplaćena u Državni proračun, kako je to propisano Zakonom o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, već su korištena za financiranje tekućih rashoda, nije pribavljena prethodna suglasnost Vlade Republike Hrvatske za zaduživanje u skladu sa Zakonom o izvršavanju Državnog proračuna, izvršenje rashoda i izdataka nije izvršeno u skladu sa Zakonom o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, Zakonom o proračunu, te Zakonom o javnoj nabavi, sredstva dobivena od Državnog proračuna za naknadu štete od elementarne nepogode nisu korištena namjenski niti su vraćena u Državni proračun, suprotno Zakonu o vlasništvu i drugim stvarnim pravima nekretnine u vlasništvu grada nisu prodavane temeljem javnog natječaja, a konstatirano je i da je grad dao pozajmice trgovačkom društvu s ograničenom odgovornošću u 2003. godini, iako u proračunu nisu bila planirana sredstva za pozajmice.
NN 107/2004 • Prema ocjeni Suda, a s obzirom na uočene nezakonitosti u radu Gradskog vijeća, pravilno je postupilo tuženo tijelo kada je donijelo odluku o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Metkovića. Naime, citiranom odredbom članka 84. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, dano je ovlaštenje Vladi Republike Hrvatske da u slučaju učestalog donošenja općih akata suprotno Ustavu, zakonu ili drugom propisu, ili zbog učestalih težih povreda zakona i drugih propisa raspusti predstavničko tijelo. Kako je u provedenom postupku utvrđeno da Gradsko vijeće kontinuirano nije nadziralo rad Poglavarstva iako je to bilo dužno temeljem članka 50. navedenog Zakona, u svezi s člankom 44. stavkom 2., 3. i 4. Statuta Grada Metkovića, ispunile su se pretpostavke za donošenje odluke o raspuštanju Gradskog vijeća, a na prijedlog Središnjeg državnog ureda za upravu.
NN 107/2004 • Pored navedenog, u postupku je temeljem nalaza Upravne inspekcije Središnjeg državnog ureda za upravu, utvrđeno da je Statut Grada Metkovića djelomično suprotan zakonu, i to u dijelu koji govori o postojanju tajnika grada koji institut ne poznaje Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, te je utvrđeno da je Poslovnikom Gradskog poglavarstva predviđeno da Poglavarstvo donosi opće akte, što je u suprotnosti za zakonom, a Gradsko vijeće je propustilo postaviti pitanje odgovornosti za donošenje nezakonitog Poslovnika.
NN 107/2004 • Dakle, sve povrede zakona i drugih propisa utvrđene su od strane nadležnih tijela i u zakonom propisanom postupku tj. Državnog ureda za reviziju i Središnjeg državnog ureda za upravu – Sektora upravne inspekcije, a što je razvidno iz zapisnika navedenih tijela koji se nalaze u spisu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 49/01, Broj 75/09,
Broj 108/03, Broj 25/02,
Broj 132/00, Broj 130/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE