PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-10-140-1730 NN 140/1998

• 5. Ustavni sud izražava stajalište da u vrijeme izborne promidžbe sva javna glasila moraju korektno i u skladu s pravilima struke objavljivati i prenositi izbornu promidžbu svih stranaka koje sudjeluju u izborima, poštujući njihovu jednakost i ravnopravnost u izbornoj promidžbi, i to bez obzira da li se radi o izborima u cijeloj Hrvatskoj, ili pak o izborima u nekoj od jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.


Propis NN 140/1998

• Hrvatska radiotelevizija ima posebno značajnu ulogu u izbornoj promidžbi pa u tijeku te promidžbe mora paziti da ni u okviru svojih redovnih emisija ne povrijedi jednakost svih sudionika izbora, u smislu odredbe članka 19. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave.


Propis NN 140/1998

• Ustavni sud ocjenjuje da je u konkretnom slučaju došlo do povrede pravila izborne promidžbe. Međutim, te povrede nisu bitno utjecale na rezultate izbora za Skupštinu Dubrovačko-neretvanske županije.


Propis NN 140/1998

• Ovo priopćenje objavit će se u "Narodnim novinama" temeljem odredbe članka 40. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 13/91).


Propis NN 140/1998
• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu predsjednik Suda Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, u povod

Propis NN 140/1998
• 1. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odredbi članka 1. Odluke o dopunama Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske ("Narodne novine", broj 23/95) u dijelu kojim je u Statutu dodan novi članak 43.b i članka 2. navedene Odluke.

Propis NN 140/1998 • Prijedlogom za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti u izreci navedenih odredbi Odluke o dopunama Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske ("Narodne novine", broj 23/95 - u daljnjem tekstu: Odluka) Ustavnom sudu Republike Hrvatske obratili su se: Krešo Mijač, Drago Maršić, Mladen Čulić-Dalbello i Tomislav Čatipović iz Splita, Zavod za platni promet Podružnica Varaždin i Anton Jelić iz Bjelovara.
Propis NN 140/1998 • Predlagači Krešo Mijač, Drago Maršić i Tomislav Čatipović osporavaju samo odredbu članka 2. Odluke, za koju smatraju da je protivna odredbi članka 90. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, jer propisuje retroaktivno djelovanje podzakonskog akta.
Propis NN 140/1998 • Zavod za platni promet Podružnica Varaždin osporava odredbu članka 1. Odluke u dijelu kojim je dodan članak 43.b Statuta jer drže da primjena ove odredbe znači smanjenje mirovinske osnovice za prosječno 25%, čime se pogoršava položaj osiguranika kojima će se mirovinska osnovica utvrđivati na takav način, u odnosu na one koji su mirovinu već ostvarili. Također ističu da osiguranici koji imaju istu plaću neće imati i istu mirovinsku osnovicu jer će ta osnovica ovisiti o broju uzdržavanih osoba, odnosno poreskim olakšicama. Smatraju da je navedena odredba u suprotnosti s člankom 14. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 140/1998 • Mladen Čulić-Dalbello osporava obje naprijed navedene odredbe Odluke, obrazlažući da su osiguranici koji odlaze u mirovinu od 1. siječnja 1994. u bitno lošijem položaju od onih koji su mirovinu ostvarili ranije jer se mirovinska osnovica utvrđuje na drugačiji način. Tako se ranije mirovinska osnovica utvrđivala od iznosa plaće koji preostane nakon odbitka doprinosa iz plaće, a sada se pored doprinosa odbija i porez na dohodak. Smatra da se time narušava načelo uzajamnosti i solidarnosti kao osnovno načelo mirovinskog i invalidskog osiguranja, kao i odredbe članka 35. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju. U svezi odredbe članka 2. Odluke smatra da ista vrijeđa odredbu članka 90. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 140/1998 • Podnositelj Anton Jelić smatra da se odredbom članka 43.b Odluke vrijeđa ustavno načelo jednakosti, socijalne pravde, poštivanja prava čovjeka i vladavine prava iz članka 3. Ustava, kao i ustavna prava iz članka 14. i 16. Ustava.
Propis NN 140/1998 • Predlažu da se pokrene postupak ocjene ustavnosti i zakonitosti navedenih odredbi te da se osporene odredbe ponište, odnosno ukinu.
Propis NN 140/1998 • U odnosu na navode predlagatelja, Ustavni sud je zatražio odgovore Vlade Republike Hrvatske, Ministarstva financija, Ministarstva rada i socijalne skrbi i Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske. Republički fond i Ministarstvo rada i socijalne skrbi dostavili su odgovore i određena objašnjenja, dok ostali pozvani nisu odgovorili na traženje Suda.
Propis NN 140/1998 • Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske i Ministarstvo rada i socijalne skrbi Republike Hrvatske u svojim odgovorima navode da je dopuna Statuta bila nužna radi definiranja tzv. neto plaće koja se uzima za utvrđivanje mirovinske osnovice, a nakon promjena do kojih je došlo donošenjem Zakona o porezu na dohodak ("Narodne novine", broj 109/93) koji se počeo primjenjivati 1. siječnja 1994. Ovo iz razloga što se u 1993. godini neto plaća izračunavala tako što su se od bruto plaće odbijali propisani doprinosi i porezi. Tada su doprinosi i republički porez bili isti za cijelu Republiku Hrvatsku, dok je općinski porez iz plaće bio različit. Donošenjem Zakona o porezu na dohodak bitnije je promijenjen način i visina obračuna poreza, a dana je mogućnost većim gradovima da uvedu prirez na porez, te je u tim uvjetima trebalo definirati pojam tzv. neto plaće. Dalje navode da su zbog olakšica za uzdržavane članove obitelji pojedini osiguranici u povoljnijem položaju, ali su te razlike neznatne, tako da je neto plaća za osiguranika koji ima jednog uzdržavanog člana veća za svega 0,92%, a za dva uzdržavana člana obitelji veća je za 2,67%. Porezne olakšice za uzdržavane članove obitelji imaju svrhu poboljšanja nataliteta. U svezi povratnog djelovanja osporene odredbe članka 43.b Odluke, navode da se ista počela primjenjivati tek od 1. siječnja 1995. od kada se u mirovinsku osnovicu uračunava plaća iz 1994. Povratna primjena te odredbe vezana je uz primjenu Zakona o porezu na dohodak. Mišljenja su da se odredba članka 90. Ustava odnosi samo na primjenu zakona, a ne i podzakonskih akata. Drže da nema osnove za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti navedenih odredaba Odluke.
Propis NN 140/1998 • Osporenom odredbom članka 1. Odluke propisano je da se u Statutu Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske ("Narodne novine", broj 58/90, 21/92 i 116/93) iza članka 43.a dodaju članci 43.b i 43.c.
Propis NN 140/1998 • Kao iznos plaće iz stavka 1. ovoga članka smatra se plaća umanjena za doprinose iz plaća i porez na dohodak."
Propis NN 140/1998 • Člankom 2. Odluke propisano je da ista stupa na snagu osmoga dana od dana objave u "Narodnim novinama", s tim da će se odredba članka 43.b primjenjivati od 1. siječnja 1994.
Propis NN 140/1998 • Ustav Republike Hrvatske uređuje temelje gospodarskog, socijalnog i demokratskog poretka u Republici Hrvatskoj, ali se odredbe Ustava u pravilu ne primjenjuju neposredno.
Propis NN 140/1998 • Postojanje osnovane sumnje u ustavnost i zakonitost osporavanih odredbi Odluke Ustavni sud nalazi u sljedećim razlozima:
Propis NN 140/1998 • Odredbom članka 35. stavak 2. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/91, 26/93, 96/93, 44/94) propisano je da je mirovinska osnovica mjesečni prosjek plaća što ih je osiguranik, na osnovi svojeg tekućeg i minulog rada ostvario u bilo kojih uzastopnih 10 godina osiguranja koje su za osiguranika najpovoljnije. Odredbom stavka 6. istog članka Zakona ovlašten je Fond da općim aktom potanje odredi što se podrazumijeva pod plaćom koja služi za utvrđivanje mirovinske osnovice.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 69/98, Broj 32/97, Broj 151/08, Broj 32/02, Broj 147/08, Broj 21/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled