PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 105/2000 • Glede osporavanih rješenja o izuzeću podnositelji navode da im nikada ni prvostupanjski ni drugostupanjski sud nije dostavio rješenje predsjednika Visokog trgovačkog suda u Z., od 16. lipnja 1995., kojim se navodno odbija njihov zahtjev za izuzećem od rada na tom predmetu predsjednika Trgovačkog suda u R., čime im je stvarno uskraćeno pravo na žalbu i obligatornost utemeljenja svakog pojedinačnog akta državnog tijela na zakonu prema članku 19. Ustava. Također navode da je predsjednik Visokog trgovačkog suda umjesto da postupa prema odredbi članka 38. stavka 2. tada važećeg Zakona o krivičnom postupku (»Narodne novine«, br. 52/91, 34/93, 38/93 i 28/96) i odluči o zahtjevu za izuzeće predsjednika i suca Trgovačkog suda u R., svojim rješenjem odlučio samo u pogledu zahtjeva koji se odnosi na predsjednika spomenutog suda, dok je donošenje odluke o zahtjevu za izuzeće suca tog suda ustupio predsjedniku Trgovačkog suda u R., koji je protuzakonito svojim rješenjem odlučio o zahtjevu za izuzeće suca tog suda.
NN 105/2000 • 4. Ustavni sud, odlučujući o ustavnoj tužbi, prvo ispituje jesu li prava istaknuta u ustavnoj tužbi ustavna prava u smislu članka 59. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – dalje: Ustavni zakon). Ako utvrdi da se radi o ustavnim pravima, Ustavni sud ispituje jesu li ustavna prava povrijeđena.
NN 105/2000 • Ustavna tužba je djelomice osnovana, a djelomice nije dopuštena.
NN 105/2000 • 5. Konkretno, podnositelji u ustavnoj tužbi ističu povredu odredaba članka 31. stavka 1. Ustava, prema kojoj nitko ne može biti kažnjen za djelo koje prije nego je počinjeno nije bilo utvrđeno zakonom ili međunarodnim pravom kao kazneno djelo, niti mu se može izreći kazna koja nije bila određena zakonom, a ako zakon nakon počinjenog djela odredi blažu kaznu, odredit će se takva kazna. Također, podnositelji ukazuju i na povredu odredbe članka 17. stavka 3. Ustava, prema kojoj se ni u slučaju neposredne opasnosti za opstanak države ne može ograničiti primjena odredbi Ustava o, između ostalog, pravnoj određenosti kažnjivih djela i kazni.
NN 105/2000 • Prema odredbama članka 72. Zakona o trgovini, prekršajni postupci i postupci za privredne prijestupe za djela koja su prema propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu tog Zakona bili propisani kao prekršaji ili privredni prijestupi, a prema to
NN 105/2000 • Nadalje, prema odredbi članka 66. stavka 1. alineje 4. Zakona o trgovini, kupovanje robe u inozemstvu radi prodaje u inozemstvu suprotno propisu o ograničavanju tih poslova (članak 35.), jeste prekršaj, ali samo pod iznimnim uvjetom da je takav posao ograničila Vlada (članak 35. stavak 2. Zakona o trgovini).
NN 105/2000 • Ustavni sud utvrđuje da osporavanim aktima nisu povrijeđene navedene ustavne odredbe kako to podnositelji navode u ustavnoj tužbi, jer se radi o djelu koje je bilo pravno određeno i prije nego je počinjeno.
NN 105/2000 • Međutim, s obzirom da je privredni prijestup koji se podnositeljima stavljao na teret (u dijelu koji se odnosi na kupovanje robe u inozemstvu radi prodaje u inozemstvu) temeljem odredaba Zakona o vanjskotrgovinskom poslovanju (članak 122. stavak 1. točka 7.), u Zakonu o trgovini jest propisan kao prekršaj (članak 66. stavak 1. alineja 4.), ali samo pod iznimnim uvjetom da je takav posao ograničila Vlada, trebao je drugostupanjski sud u osporenoj presudi navesti akt Vlade kojim je taj posao ograničen i zbog čega je predstavljao prekršaj, ili suprotnom, temeljem odredbe članka 72. stavka 1. Zakona o trgovini obustaviti postupak.
NN 105/2000 • Ustavni sud utvrđuje da je Visoki trgovački sud u osporenoj presudi propustio primijeniti mjerodavni pozitivni propis, odnosno njegovo neprimjenjivanje nije uopće obrazložio, čime je na štetu podnositelja povrijedio odredbu članka 14. stavka 2. Ustava, prema kojoj su svi pred zakonom jednaki.
NN 105/2000 • Zbog navedenog valjalo je ukinuti točku III. izreke presude Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske, broj: II Pkž-431/95-4 od 19. ožujka 1996. u dijelu kojim se potvrđuje presuda Trgovačkog suda u R., broj: VIII Pk-66/95 od 5. srpnja 1995. koja se odnosi na privredni prijestup kupovanja robe u inozemstvu radi prodaje u inozemstvo (članak 122. stavak 1. točka 7. Zakona o vanjskotrgovinskom poslovanju).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 105/2000 • 6. Podnositelji ističu i povredu odredaba članka 18. Ustava, no ne navode razloge zbog kojih smatraju da su te ustavne odredbe povrijeđene osporavanim presudama, a ni sam Ustavni sud ne nalazi da bi osporavanim presudama te odredbe Ustava bile povrijeđene, jer su podnositelji sudjelovali u postupku njihovog donošenja i koristili su pravne lijekove.
NN 105/2000 • 7. Konačno, podnositelji u ustavnoj tužbi ističu povredu odredaba članka 19. Ustava. Kao razlog navode svoju prosudbu da sudovi osporavane presude i rješenja nisu utemeljili na zakonu.
NN 105/2000 • Međutim, odredbe članka 19. Ustava ne odnose se na pojedinačne akte sudbene vlasti, već samo na akte državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti, zbog čega osporavanim rješenjem te odredbe nisu, niti su mogle biti povrijeđene.
NN 105/2000 • 8. Glede osporavanih rješenja kojima nije usvojen zahtjev podnositelja za izuzeće, u tom dijelu ustavna tužba nije dopuštena, jer ta rješenja nisu pojedinačni akti iz članka 59. Ustavnog zakona, budući da se njima nije odlučivalo ni o kakvom njihovom pravu ili obvezi.
NN 105/2000 • 9. Stoga je, temeljem odredaba čl. 68. i 72. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.
NN 106/2000 • O OSNIVANJU I IMENOVANJU ČLANOVA RADNE SKUPINE PREDSJEDNIKA REPUBLIKE ZA IZRADU PRIJEDLOGA DUGOROČNE I CJELOVITE HRVATSKE PROMIDŽBE
NN 106/2000 • Osniva se Radna skupina Predsjednika Republike za izradu prijedloga dugoročne i cjelovite hrvatske promidžbe (u daljnjem tekstu: Radna skupina).
NN 106/2000 • Radna skupina osniva se radi izrade prijedloga za poticanje sustavne hrvatske promidžbe o novoj diplomaciji i promociji, nacionalnoj kulturi, kreaciji i dosljednom europskom imageu te identitetu u otvorenom i suvremenom promišljanju opće javne politike.
NN 106/2000 • Radna skupina dužna je izraditi prijedlog dugoročne i cjelovite hrvatske promidžbe u roku od 30 dana od dana osnivanja i imenovanja Radne skupine.
NN 106/2000 • Na temelju odredaba članaka 23. do 26., te članaka 30. i 31. Zakona o duhanu (»Narodne novine« br. 69/99), ministar poljoprivrede i šumarstva donosi
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 55/94, Broj 55/00,
Broj 31/09, Broj 58/09,
Broj 88/09, Broj 19/90
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE