PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-05-69-843 NN 69/1998

• Matica hrvatskih umirovljenika Republike Hrvatske i Matica hrvatskih umirovljenika Grada Zagreba podnijeli su prijedlog za ocjenu ustavnosti istog Zakona i to članaka 1., 2., 3., 4., 6. i 7., jer smatraju da su one suprotne člancima 1., 3., 14. stavak 2., 16. i članku 17. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 69/1998

• Hrvatska stranka umirovljenika također je podnijela prijedlog, jer smatra da su odredbe članaka 1., 2., 3., 4., 6. i 7. Zakona o usklađivanju suprotne člancima 1., 3. i 14. stavak 2. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 69/1998

• Sindikat umirovljenika Hrvatske - Podružnica Dubrovnik i Županijsko povjereništvo Dubrovnik podnijeli su prijedlog za ocjenu ustavnosti članaka 1., 3. i 6. Zakona o usklađivanju jer smatraju da su suprotni odredbama članaka 3., 5., 14., 16., 49. stavak 1. i 56. stavak 1. Ustava.


Propis NN 69/1998

• Mirjana Gertrud Gergorec-Aparnik i Jolanka Eleonora Nemeth podnijele su prijedlog za ocjenu ustavnosti Zakona o usklađivanju navodeći temelje osporavanja identične prijedlogu Sindikata umirovljenika Hrvatske.


Propis NN 69/1998
• Ustavni sud Republike Hrvatske donio je na sjednici 25. veljače 1998. godine rješenje kojim je prihvatio prijedloge navedenih podnositelja te je pokrenut postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 1., 2., 3., 4. i 6. Zakona o usklađivanju mirovina i

Propis NN 69/1998
• Razloge za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporavanih odredbi Ustavni sud je našao u neusklađenosti mirovinskog sustava - u koji spada i osporavani Zakon - s Ustavom Republike Hrvatske.

Propis NN 69/1998 • Mirovine ostvarene u Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske i Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja individualnih poljoprivrednika Hrvatske do 31. prosinca 1996. za razdoblje od 1. veljače 1995. do 31. prosinca 1996. uskladit će se prema odredbama članka 30., 42., 47. i 48. stavka 7. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (Narodne novine" broj 53/91)."
Propis NN 69/1998 • Odredbe članka 1. do 3. ovog Zakona odgovarajuće se primjenjuju na novčane naknade za tjelesno oštećenje, doplatak za pomoć i njegu, naknade plaće iz članka 52. stavka 1. t. 1. i 2. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju koje osigurava i isplaćuje Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (članak 54. i 55.) i naknade plaće za vrijeme prekvalifikacije i dokvalifikacije (članak 52. stavak 1. i 3.).
Propis NN 69/1998 • Osporavana odredba članka 6. Zakona o usklađenju propisuje:
Propis NN 69/1998 • Od 1. siječnja 1997. odredbe članka 30., 42., 47. i 48. stavka 7. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (Narodne novine", broj 53/91) prestaju se primjenjivati na postupak usklađivanja mirovina i drugih novčanih primanja, osim na usklađivanja prema odredbi članka 1. i članka 4. ovog Zakona, a u odredbi članka 30a. Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja brišu se riječi: "i za usklađivanje mirovina u smislu članka 30. ovog Zakona".
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 69/1998 • Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaju važiti odredbe članaka 121., 123. i 182. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", broj 26/83, 5/86, 42/87, 43/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 44/94 i 59/96).
Propis NN 69/1998 • Danom stupanja na snagu ovog Zakona prestaje važiti odredba članka 39. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju individualnih poljoprivrednika ("Narodne novine", broj 26/83, 49/83, 57/83, 47/86, 40/90, 26/93 i 96/93)."
Propis NN 69/1998 • U tijeku ustavnosudskog postupka, nakon pokretanja postupka ocjene ustavnosti osporenih odredbi, prema zaključku sjednice Suda određen je stalni sudski vještak za financijsku struku mr. Ivan Tkalec. Vještaku je označen ovaj predmet vještačenja: 1. Utvrditi kretanje mirovina prema kretanju prosječnih netto plaća u Republici Hrvatskoj u razdoblju 1993. do kraja 1997. godine, prema odredbama Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja ("Narodne novine", broj 53/91); 2. Utvrditi kretanje mirovina prema uredbama kojima je utvrđena masa sredstava za mirovine i osporavanom Zakonu o usklađivanju mirovina ("Narodne novine", broj 20/97); 3. Utvrditi razliku mirovina utvrđenih pod 1. i 2. zadatka; 4. Utvrditi kretanje mirovina uz primjenu podataka o troškovima života za isto razdoblje; 5. Iskazati utjecaj primijenjenog usklađivanja mirovina prema kretanju troškova života u odnosu na kretanje netto plaća; 6. Utvrditi jesu li mirovine (osnovice) za umirovljenike koji su umirovljeni nakon 1. siječnja 1994. godine povoljnije u odnosu na umirovljenike koji su ranije umirovljeni (navodno razlike i do 40%) te koji su razlozi tih razlika.
Propis NN 69/1998 • Nakon što je imenovani vještak dostavio svoj nalaz i mišljenje, predsjednik Ustavnog suda, na temelju Zaključka Suda, sazvao je javnu raspravu o tom nalazu i mišljenju. Nalaz sudskog vještaka dostavljen je prethodno na izjašnjavanje predlagateljima, zatim Hrvatskom državnom saboru, Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu rada i socijalne skrbi i Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (u daljnjem tekstu - Mirovinski fond). Većina imenovanih izjasnila se prije održane javne rasprave o nalazu i mišljenju vještaka.
Propis NN 69/1998 • Javnoj raspravi, održanoj dana 29. travnja 1998. godine, pristupili su svi pozvani, kao i predstavnik Ministarstva financija, osim predstavnika Hrvatskoga državnog sabora i Ministarstva rada i socijalne skrbi Republike Hrvatske. Nazočni su usmeno tijekom rasprave davali svoja mišljenja na nalaz stalnog sudskog vještaka mr. Ivana Tkaleca. Nalaz vještaka je od strane sudionika javne rasprave ocijenjen korektnim.
Propis NN 69/1998 • Nakon održane javne rasprave Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske dostavio je očitovanje u kojem se tvrdi da je usklađivanje mirovina u razdoblju prije 1. veljače 1995. riješeno odlukom (rješenjem) Ustavnog suda Republike Hrvatske od 29. travnja 1997. ("Narodne novine", broj 48/97) kojom je postupak za ocjenu ustavnosti uredbi Vlade Republike Hrvatske o utvrđivanju najviših iznosa mase sredstava za isplatu mirovina obustavljen.
Propis NN 69/1998 • Nadalje se navodi u očitovanju da je sadašnji važeći mirovinski sustav generacijske solidarnosti narušen, jer je za njegovo daljnje održavanje potrebno postojanje određenih uvjeta koji su narušeni, između ostalog, nesrazmjernim porastom broja umirovljenika i istodobnim smanjenjem broja osiguranika. Ističe se i pravo zakonodavca da mijenja dosadašnji mirovinski sustav.
Propis NN 69/1998 • Nakon provedenog ustavnosudskog postupka Ustavni sud je utvrdio slijedeće:
Propis NN 69/1998 • Ustav Republike Hrvatske uređuje temelje gospodarskog, socijalnog i demokratskog poretka u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 69/1998 • Mirovinski sustav, u koji spada i osporavni zakon, još nije usklađen s Ustavom (primjerice - u pojedinim odredbama zakona i podzakonskih akata nalaze se pravni instituti i pravni pojmovi koji ne postoje u hrvatskom pozitivno-pravnom sustavu).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 62/00, Broj 69/07, Broj 6/91, Broj 23/09, Broj 139/06, Broj 19/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled